Наредба Н-18 и Интернет магазините

Дискусията в 'Онлайн Магазини' стартирана от slavib, Ноем 8, 2018.

  1. slavib

    slavib Active Member

    Рег.:
    Ян 17, 2015
    Съобщения:
    665
    Харесвания:
    76
    Точки:
    28
    Професия:
    Търговия със софтуер
    Здравейте

    Скоро не съм писал във Форума.

    Към момента имам други ангажименти, служебни и лични.

    Поводът на този пост е следният.

    Към момента тече обществено обсъждане между НАП и различни организации по повод СУПТО.

    Мисля че НАП имат голямо желание да въведат като условие по наредба Н 18 възможността (задължителна) Интернет магазина да издава автоматично касова бележка на фискално устройство.

    Платформите които използваме към момента не разполагат и няма да разполагат с тази техническа възможност, дори може би няма да могат да бъдат направени корекции.

    Това на практика означава че трябва да затворим 99%

    Моята препоръка е че може би е добре форума да излъчи представители които официално да престават становище от името на „Разработчиците на интернет магазини“.

    Този форум представлява може би единствената такава организация.

    За съжаление аз не мога да участвам защото както казах имам други ангажименти. Моят интерес към момента се простира до два Интернет магазина които притежавам.

    Ако някой реши да ме плюе за това че давам идея която самият аз не мога да изпълня искам да го уведомя че моят доход в момента идва от другаде. Но това другаде ми дава познанията за да дам това предложение към Вас и то единствено правилното.

    Ако ние не си защитим интереса в този момент няма кой друг да ни го защити. В момента съсловните организации контактуват с НАП за да защитят собственият си интерес по наредба Н 18.

    Благодаря Ви
     
    MaryJane харесва това.
  2. хейтър

    хейтър Active Member

    Рег.:
    Авг 23, 2014
    Съобщения:
    183
    Харесвания:
    68
    Точки:
    28
    А кой ще защити правата на производителите на софтуер?!
     
  3. slavib

    slavib Active Member

    Рег.:
    Ян 17, 2015
    Съобщения:
    665
    Харесвания:
    76
    Точки:
    28
    Професия:
    Търговия със софтуер
    Техните организации вече ги ги защитават заедно и поотделно, както и организациите на счетоводителите. По въпроса може да се информирате някъде в НАП :)
    Към момента никой не защитава интереса на Собствениците и Разработчиците на Интернет магазини.
     
  4. devilx

    devilx Well-Known Member

    Рег.:
    Окт 14, 2008
    Съобщения:
    1,818
    Харесвания:
    125
    Точки:
    63
    Бих се включил с каквото мога, но не съм на много ти с нещата.. От скоро продавам чрез фейсбук и нямам онлайн магазин, но смятам да пусна в скоро време. Тук трябва да се заема човек по навътре с нещата , някой от големи с многото магазини и обороти.. подкрепа ще дам..
     
  5. sstankov

    sstankov Active Member

    Рег.:
    Септ 29, 2013
    Съобщения:
    501
    Харесвания:
    66
    Точки:
    28
    Няколко забележки към поста на #slavib
    Това е форум, не е “организация”. На практика няма никаква юридическа стойност.
    Поради по-горното, няма и как да излъчва представители.
    Единственият Начин е да си член във e-commerce Europe, които вече са представени и в България.
     
  6. bobbydigital

    bobbydigital Active Member

    Рег.:
    Септ 24, 2009
    Съобщения:
    772
    Харесвания:
    128
    Точки:
    43
    Кой пък каза, че не може да се печатат автоматични касови от онлайн магазин?
     
  7. Svetliooo

    Svetliooo Active Member

    Рег.:
    Окт 30, 2017
    Съобщения:
    165
    Харесвания:
    91
    Точки:
    28
    Пол:
    Мъж
    Аз не разбрах какъв е проблема с онлайн касовите бележки ? Не е ли всъщност по-удобно така ? Както за потребителя, така и за магазина ( не ти трябва касов апарат ) ?
     
  8. WPNewbie

    WPNewbie Active Member

    Рег.:
    Септ 6, 2014
    Съобщения:
    202
    Харесвания:
    110
    Точки:
    43
    При липса на физически магазин проблема е около 200 лева еднократно + 50 лева годишно ...
     
  9. Svetliooo

    Svetliooo Active Member

    Рег.:
    Окт 30, 2017
    Съобщения:
    165
    Харесвания:
    91
    Точки:
    28
    Пол:
    Мъж
    ?
     
  10. slavib

    slavib Active Member

    Рег.:
    Ян 17, 2015
    Съобщения:
    665
    Харесвания:
    76
    Точки:
    28
    Професия:
    Търговия със софтуер
    Значи преди да се изказвате имайте в предвид следното
    Нито една от следните платформи Опънкарт, Престашоп, Магенто. Хукомерс не може да издаде касова бележка. Западняците им е през оная работа за нашата наредба 18. Аз лично не познавам човек който може да направи добавка за един от изброените магазини.
    В момента НАП провеждат обществено допитване – как точно да се случат нещата – не е необходимо организацията да има някаква юридическа регистрация.
    Тези които никога не са имали фирма или не са имали Интернет магазин е по добре да прочетат наредбата преди да се изказват само и само за да има какво да кажат.
    Постът ми е насочен към хората в този форум които се сериозни и които имат пряк интерес.
     
  11. vassy

    vassy Active Member

    Рег.:
    Септ 3, 2010
    Съобщения:
    390
    Харесвания:
    51
    Точки:
    28
    Пол:
    Мъж
    Професия:
    системен интегратор
    Място:
    Пловдив
    На този линк можете да видите цялото обществено обсъждане на наредбата - https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&ved=2ahUKEwjwv7mM1cbeAhWQposKHdg7C0IQFjAEegQIBhAC&url=http://www.strategy.bg/FileHandler.ashx?fileId=14424&usg=AOvVaw3Pd1Zb3xFVmlBbixpQkVZz

    Изменената наредба не е на етап обществено обсъждане, а е приета на 28.09.2018 и е в сила.
    Кратко резюме - http://gensoftblog.blogspot.com/2018/10/18-28092018.html
    Отговори на въприси от НАП относно наредбата - https://www.kik-info.com/novini/nov...vorya-na-vaprosi-po-Naredba-N18-za.142156.php

    Тъй като измененията в наредбата ме касаят професионално, ще дам и друга информация в следващи постове.
     
    Svetliooo харесва това.
  12. tedkata_m

    tedkata_m Well-Known Member

    Рег.:
    Юни 5, 2012
    Съобщения:
    1,121
    Харесвания:
    106
    Точки:
    63
    Място:
    София
    Т.е. дропшипърите нямат опция да продават ли? Ако парите не минават през тях?
     
  13. nikipp

    nikipp New Member

    Рег.:
    Май 31, 2012
    Съобщения:
    19
    Харесвания:
    2
    Точки:
    3
    От това излиза , че всяка програма издаваща фактури, всеки интернет магазин и май всяка програма през която се продава трябва да е вързана с фискален апарат или принтер софтуерно.
    Правилно ли съм разбрал?
     
    mobilio харесва това.
  14. devilx

    devilx Well-Known Member

    Рег.:
    Окт 14, 2008
    Съобщения:
    1,818
    Харесвания:
    125
    Точки:
    63
    На почти никой не им е ясен този закон.. чудя се дали тези които са писали закона ще могат да го обеснят? Изобщо знаят ли какво правят.
     
  15. biaaro

    biaaro Well-Known Member

    Рег.:
    Май 27, 2008
    Съобщения:
    2,686
    Харесвания:
    658
    Точки:
    113
    Място:
    в кюпа
  16. cross

    cross Well-Known Member

    Рег.:
    Юни 2, 2015
    Съобщения:
    2,076
    Харесвания:
    226
    Точки:
    63
    Пол:
    Мъж
    Професия:
    Копирайтър, WordPress специалист
    Място:
    София
    Хм, не ми се струва като особен проблем за повечето онлайн магазини. Един софтуер за електронни фактури струва повече...
    Би ли пратил линк към нещо такова, ако имаш?

    Иначе.. поредната глупост. Никога не съм разбирал защо като нещо върви трябва да се разбутва допълнително. Освен всяване ня хаос друго не се постига. С въвеждането на великия Gdpr се постигна само даване на камиони с пари за въвеждане, обучения и изпълнение. И в крайна сметка търговията с лични данни продължава, като цяло промяна няма. Същото е и с всеки нов закон, който се въвежда - хвърляне на пари, хаос и накрая пак същата история
     
  17. hristobote

    hristobote New Member

    Рег.:
    Септ 11, 2017
    Съобщения:
    3
    Харесвания:
    1
    Точки:
    3
    Пол:
    Мъж
    Абсолютно правилно!
    Ако се продава като физическо лице се прави регистрация в НАП. За да си плащаш данъците.
     
  18. хейтър

    хейтър Active Member

    Рег.:
    Авг 23, 2014
    Съобщения:
    183
    Харесвания:
    68
    Точки:
    28
    Ако имаме софтуер за вътрешно ползване - въвеждат се сделки, продажби но и се издават чрез него фактури, инвойси, Разходен касов ордер трябва ли да отговаря на тези изисквания?
     
  19. vassy

    vassy Active Member

    Рег.:
    Септ 3, 2010
    Съобщения:
    390
    Харесвания:
    51
    Точки:
    28
    Пол:
    Мъж
    Професия:
    системен интегратор
    Място:
    Пловдив
    Само ако издаването на касова бележка е задължително, т.е. ако имате продажби в брой, с карта, наложен платеж...
     
  20. vassy

    vassy Active Member

    Рег.:
    Септ 3, 2010
    Съобщения:
    390
    Харесвания:
    51
    Точки:
    28
    Пол:
    Мъж
    Професия:
    системен интегратор
    Място:
    Пловдив
    Новите срокове по Наредба № Н-18 за регистриране и отчитане чрез фискални устройства на продажбите в търговските обекти, изискванията към софтуерите за управлението им и изисквания към лицата, които извършват продажби чрез електронен магазин:

    1. Регистрираните по ДДС лица (с изключение на лицата, ползващи ЕСФП и ИАСУТД) трябва да сменят или модифицират (чрез производители/вносители на фискални устройства), използваните от тях фискални устройства най-късно до 31 март 2019 г.

    2. Нерегистрираните по ДДС лица и лицата, използващи ЕСФП имат задълженията по горната точка до края на месец юни 2019 г.

    3. Ползвателите на ИАСТУД трябва да приведат дейността си в съответствие с изискванията на Наредба Н-18 до края на 2019 г.

    4. Лицата, които използват софтуер за управление на продажби:

    4.1. Регистрирани по ЗДДС лица, които използват софтуер за управление на продажби, привеждат дейността си в съответствие с разпоредбите на Глава седма „в“ (изисквания към лицата, които използват софтуер за управление на продажбите в търговски обект) в срок до 31 март 2019 г. Тези лица трябва да подадат в НАП информация за използвания от тях софтуер в срок до 31.05.2019 г.

    4.2. Нерегистрираните по ЗДДС лица, които използват софтуер за управление на продажби, привеждат дейността си в съответствие с разпоредбите на Глава седма „в“ (изисквания към лицата, които използват софтуер за управление на продажбите в търговски обект) в срок до 30 юни 2019 г. Тези лица трябва да подадат в НАП информация за използвания от тях софтуер в срок до 31.08.2019 г.

    Информацията към НАП се подава с квалифициран електронен подпис чрез е-услуга, достъпна в портала на НАП.

    5. Лицата, които извършват сервизно обслужване и ремонт на фискални устройства, привеждат дейността си в съответствие с разпоредбите на Глава седма в срок до 30 юни 2019 г. Срокът за лицата, които извършват сервизно обслужване и ремонт на ИАСУТД е до 31 декември 2019 г. Издадените удостоверения за регистрация на тези лица са валидни до 30 юни 2019 г., съответно до 31 декември 2019 г.

    6. Лицата, производители/разпространители на софтуер:

    От 1 декември 12.2018 г. производител/разпространител на софтуер за управление на продажбите може да декларира съответствие на програмен продукт с изискванията на Наредба Н-18/2006 г., като това ще става с квалифициран електронен подпис чрез електронна-услуга, достъпна на интернет страницата на НАП.

    Софтуерите, за които е декларирано съответствие, ще бъдат включени в публичен списък, достъпен на интернет страницата на НАП.

    7. Изискванията към лицата, които извършват продажби чрез електронен магазин, влизат в сила от 29 декември 2018 г. Лицата, които извършват продажби чрез електронен магазин към 29 декември 2018 г. трябва да подадат информация за това в срок до 29 март 2019.

    Източник: https://www.kik-info.com/novini/nov...te-aparati-elektronnite-magazini-i.142332.php
     

Сподели страницата

  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies.
    Dismiss Notice