Начална оптимизация на онлайн магазин

traiki

Well-Known Member
Привет,

Бихте ли ми дали някакви съвети/насоки за базова/начална оптимизация на онлайн магазин. Като цяло идеята ми е да добавям малко, но качествени и релевантни връзки към магазина. Ще се поддържа блог. Ще добавим магазина в каталозите.

Ясно е, че нишата, в която сме е силно конкурентна - дамски дрехи и без сериозни инвестиции няма да се класираме в първите страници, но все пак да има някакво движение в тази посока.
 
@traiki

За начало трябва да помислите за съдържанието вътре в сайта. Ясно е, че е онлайн магазин, но това не значи нулево съдържание. За начало описание на категориите в магазина мин. 300 думи за всяка категория. Например дамски якета, поли, панталони, чанти, аксесоари и т.н. след категориите се преминава към кратки, но добре структурирани описания на самите продукти. Добре издържан лендинг пейдж, който да представя сайта. Ако всичко това е налице, може да се мисли за блог, в който да присъстват ревюта на някои от предложените дрехи и марки. В блога могат да се използват вътрешни връзки, което си е добър авантаж. Не бива обаче да се прекалява. Разбира се, за всеки продукт, трябва да има индивидуални мета описания и заглавия, които са подходящи за SEO оптимизацията или само за SEO, както е правилно да се напише :)

След като имате сайт с добър лендинг пейдж, описания за всички категории, описания за различните продукти, блог статии и ревюта, както и мета заглавия и мета описания, можете да преминете плавно към off-page оптимизацията или по-точно казано към линк билдинга. Не е толкова важно да търсите тематични сайтове за мода. Можете да публикувате и в такива, които са на обща темтатика, но категорията мода присъства в тях или поне "Други", където да поствате статии с линк. Разбира се, трябва да се следят метриките на домейните, от които да получавате линкове: DA, PA, DR, TF, CF.

Онлайн магазина трябва да има присъствие в социалните мрежи и по-конкретно във Фейсбук, където да му направите страница и да започнете да го разпространявате в различните групи и канали, откъдето също може да се реализират продажби.

Разбира се, това е само малка част от нещата, които е добре да направите, но няма нищо ново под слънцето.

По-късно вече можем да говорим за маркетингови подходи, които да донесат продажби и привличане на фенове / потенциални клиенти към сайта, но това е много дълъг процес, който най-вероятно няма да струва евтино.

Най-прекият път към трафика е чрез реклама в Google Ads, Facebook и други платформи, но това Ви е ясно, така че едва ли има нужда да го коментираме.

Не забравяйте да оптимизирате скоростта на зареждане на сайта, снимките в него, ако има Flash, CSS, видео и прочие.
 
Онпейдж СЕО липсва в момента... освен ако не се таргетират ключови думи като "добре дошли" или "златни жени".

А и да - зарежда по 20 сек.

Попъп да изпляскваш още с влизането = баунс рейт до небесата + конверсията в кофите.
 
Колега, ти виждал ли си си сайта???
Началната страница на какво прилича?
Продуктовите страници на какво приличат?
И поне на мен не ми позволява да поръчам нищо.
За скорост и SEO въобще няма да говорим.......
 
Привет,

Бихте ли ми дали някакви съвети/насоки за базова/начална оптимизация на онлайн магазин. Като цяло идеята ми е да добавям малко, но качествени и релевантни връзки към магазина. Ще се поддържа блог. Ще добавим магазина в каталозите.

Ясно е, че нишата, в която сме е силно конкурентна - дамски дрехи и без сериозни инвестиции няма да се класираме в първите страници, но все пак да има някакво движение в тази посока.
За SEO-то не знам, но за мен лично това не е ОК:

Capture.PNG

Още с влизането в сайта и ми скриваш това за което съм дошъл.
Всеедно съм влезнал на порно сайт и ме бомбардираш с попъпи.
 
Аз ще дам няколко насоки, които не е зле да се направят с цел по-добро On-page SEO.

1. Повече съдържание на хоума. Избиране на подходящи кл. думи. И най-вече добра подредба на елементите, като по възможност да не се дават такива дифолтни заглавия на контейнерите като Добре дошли и подобни.
2. Поработи сериозно върху зареждането: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?url=zlatna.eu&tab=desktop - с такова зареждане не знам дали ще успееш да изцедиш максимума от каквато и да е оптимизация.ю
3. UX - има доста работа по него. Както виждам от мобилната, а и десктопа, както писа @alexkuzmov , малко повечко идва.
4. Може и да ти се стори болно, но давай хубави имена на изображенията. Доста често някой търси нещо да си го представи визуално, и после се пуска към линка.
5. Залагай на лонг тейли. Виждам, че го правиш, но където можеш - добавяй още, не ти е нужно името на сайта зад всеки кратък тайтъл на продукт.

Успехи
 
Златни жени ли? :) Ако пробваш нещо с Gold Digger ще е по вървежно. И това златни жени ми звучи като Остин - златния член. Сори, че ти го пиша, но гледам не съм само аз, но аз лично не бих поръчал от така направен сайт. Има много да се пипа по него. А зареждането му само по себе си говори, че не и добре конфигуриран или настроен, направен. ;)
 
Проблемът със зареждането ми е ясен. Тествах му скоростта и е много зле. Ще пробвам да го поправя или ще търся някой да изчисти нещата. Поп ъпа по принцип беше направен да се появява след 20-30 секунди, но явно нещо се е ресетнал. Ще го коригирам.
Относно името и слогана, то това вече си е преценка на личен избор/предпочитания.

@sim5 - как така не ти позволява да поръчаш нищо? До момента не съм имал проблем с това поне.
 
Здравей, има доста проблеми по-сайта, SEO май е най-малкият проблем. Направи следното за SEO, към всяка категория сложи описание 300 - 500 символа + линкове, тези линкове е редно да не се редактират поне 6 - 12 месеца след слагане, намери човек за описанията, on-page задължително, да няма alt празно за снимки, за линкове title, имената на продуктите в лист да бъдат h2, в продуктова h1. Тези съвети са базови, просто сайта е изключително труден за да поръча някой, при скрол има някакво тътрузене и това е под Iphone, под десктоп е пълна трагедия, но главно гледай за мобилна там е важно. Има ненужни полета и твърде е сложен, за бързината си знаеш явно, все пак да ти кажа от къде идва проблема. Чата от Facebook ти прави 24 сек на моменти, лошо е сложен и има конфликти за SSL, отново някой си е оставил ръцете което е рефлектирало върху външните ресурси и те зареждат по 24 сек, от там идва и лошото тътрузене.
Виж тук: https://ibb.co/p01Z4LX

Поздрави,
Станимир И
 
@sim5 - как така не ти позволява да поръчаш нищо? До момента не съм имал проблем с това поне.

@sim5 - как така не ти позволява да поръчаш нищо? До момента не съм имал проблем с това поне.

Мда, дори някои от продуктите на нач. страница не ми позволява да цъкна върху тях, за да вляза в продукта. При рефреш на страницата това се оправя. Пример с кожено яке SRIPS и панталона в ляво от него.

И това дето не позволява да купя продукт, също с 1-2-3 рефреша на страницата почва да работи.
 
Мда, дори някои от продуктите на нач. страница не ми позволява да цъкна върху тях, за да вляза в продукта. При рефреш на страницата това се оправя. Пример с кожено яке SRIPS и панталона в ляво от него.

И това дето не позволява да купя продукт, също с 1-2-3 рефреша на страницата почва да работи.
И аз го хванах това, няколко рефреша и се появява.
Безкрайно зарежда страницата и всеедно липсват линковете, не може да се цъкне на тях.
 
Явно доста трябва да се поизчисти кода, че да работи гладно. Имаше доста излишни плъгини инсталирани.

Колкото до проблема с месинджър кода, за който спомена Станимир И, се оказа, че има допълнително инсталирал плъгин на Фейсбук само за чата, а в приставката на Facebook за Woocommerce също е с вграден чат и оттам идваше проблема и колосалното забавяне.

Сега вече от оценка 5 сме на 10 pagespeed за мобилни версии. Продължаваме напред :D
 
Изглежда много изчистен и семпъл на външен вид, а зарежда маса скриптове... Не виждам за какво въобще се ползват - нито слайдери, нито ефекти/анимации.

Тук-там излиза и по някоя джаваскрипт грешка.
 

Горе