Начини за справяне с некоректни клиенти...

Според мен всяка една подобна група е в нарушение на GDPR, защото споделя данните на своите некоректни клиенти, а при нас само се търси.

Признавам, не съм на 100% запознат с цялото нещо, просто предвид това колко строги изглеждаха ограниченията ми се вижда странно.

Имах предвид, че за да го има този тел. номер при вас, даден търговец го е вкарал в системата. Т.е. по-скоро търговецът е в нарушение, ако тази "практика" не им е описана в политиката за личните данни. Дори да е така си мисля, че ще има доста условности и клиентите трябва да са осведомени доста ясно за тази практика.

Някак си "ако не си вземете пратката, ще ви окачим на стената на срама" ми изглежда крайно :)

Какво става, ако някой търговец вкара номер на клиент по погрешка, или реши да направи "мръсно" на клиент?
Как проверявате достоверността на данните?

Има ли вероятност някой клиент да разбере, че е в базата ви данни, да се оплаче на Комисията за защита на личните данни и да се наложи да си "издадете" всичките търговци кои са и какви данни са ви давали за своите клиенти?

Извинявай, просто ми е малко професионално изкривяване да мисля най-лошите възможни варианти и ми е любопитно това.
 
Правилно расъждаваш, за това съм се опитал да ги изчистя тези "проблеми" от самото начало.
Когато потребител в платформата докладва некоректен клиент, той влиза в базата данни на съответният потребител. Един вид като черен списък на фирмата потребител. Т.е. ние и никой друг не го вижда този телефонен номер.
Единственият начин да се види дали някой телефон е докладван е друг потребител да го потърси в търсачката. Ако няма резултат ще излезне, че няма резултат.

В случая няма нарушение на никакви лични данни, защото няма публична информация с телефони и имена. Просто една търсачка.

От друга страна всяка фирма (потребител) на платформата по всяко едно време може да изтрие нейн докладван клиент, ако се е уверила че го е докладвала неправомерно или той се е коригирал като клиент.
Идеята не е да слагаме етикети на клиентите, а просто да имаме едно на ум за такива хора. Опита ни е показал, че има хора и хора. Ако лицето X е некоректен към 2 фирми е доста по-вероятно да постъпи некоректно и към 3-та фирма.

@Sky, да консултирал съм се и с юрист и с Комисията за личните данни и няма наличие на наришение на който и да бил закон.
 
Не знам дали е нарушен закон или не, но за мен ти си некоректният. Ти си този, който НЯМА право да разполага чужди лични данни. В интернет е пълно със сайтове, които уж предлагат някаква "услуга" или "търсачка", а в действителност събират личните данни на хората за някакви свои цели.
 
Не знам дали е нарушен закон или не, но за мен ти си некоректният. Ти си този, който НЯМА право да разполага чужди лични данни. В интернет е пълно със сайтове, които уж предлагат някаква "услуга" или "търсачка", а в действителност събират личните данни на хората за някакви свои цели.
Колега не си прочел по-горе какво казвам. Платформата не ги събира тези данни. Те си седят в профила на всяка фирма, която е докладвала. Нито аз като админ, нито някой от другите профили може да ги вижда без да ги потърси по екзакт мач в търсачката.
Със сигурност е най-защитената платформа и/или черен списък за некоректни клиенти.
Не знам как тълкувате в такъв сличай всички фейсбук групи и малки страници по форуми в който има ясно написани имена, телефони и адреси на некоректни клиенти.... Странна логика вадиш....
Какви пък биха били тези цели. Умирам си да имам списък с ботове, които поръчват неща и не си ги търсят никога :D Просто безценна информация за мен. Ще им звъня и ще им предлагам психиатрична помощ :D
 
Правилно расъждаваш, за това съм се опитал да ги изчистя тези "проблеми" от самото начало.
Когато потребител в платформата докладва некоректен клиент, той влиза в базата данни на съответният потребител. Един вид като черен списък на фирмата потребител. Т.е. ние и никой друг не го вижда този телефонен номер.
Единственият начин да се види дали някой телефон е докладван е друг потребител да го потърси в търсачката. Ако няма резултат ще излезне, че няма резултат.

В случая няма нарушение на никакви лични данни, защото няма публична информация с телефони и имена. Просто една търсачка.

От друга страна всяка фирма (потребител) на платформата по всяко едно време може да изтрие нейн докладван клиент, ако се е уверила че го е докладвала неправомерно или той се е коригирал като клиент.
Идеята не е да слагаме етикети на клиентите, а просто да имаме едно на ум за такива хора. Опита ни е показал, че има хора и хора. Ако лицето X е некоректен към 2 фирми е доста по-вероятно да постъпи некоректно и към 3-та фирма.

@Sky, да консултирал съм се и с юрист и с Комисията за личните данни и няма наличие на наришение на който и да бил закон.
Давам ти най-простото обяснение, защото виждам, че сложните неща не ги разбираш:

1. Търговеца няма право да споделя данни на трети страни (в случая товята платформа), които субект на ЗЗЛД и GDPR e споделил с него, без да информира този субект.
2. Ти като обработващт тези данни, нямаш право да ги съхраняваш, не зависимо от формата, ако не са ти били предоставени директно от субектите (некоректните клиенти) без тяхно знание.
Въпрос на време е, платформата да попадне в полезрението на някой от тези субекти, да си направи регистрация, да потърси в нея и недай си боже да му излезне мобилния номер и имената вътре му трябва само един нотариално заверен screenshot и такава хурка ще налапаш, че очите ти ше светнат като зарята на 6-ти май.
 

Горе