На коя SEO фирма бихте си доверили сайта

helf_php

Active Member
И аз мисля, че като една фирма е голяма разпределя Seo задачите на работниците и така където попаднете на късмет. Класните Seo оптимизатори работят за себе си. ( поне според мен )
 

Hrist0

Member
Да се включа и аз :) Накратко - изсипал съм доста пари и във фирми и на лица, някои от тях намерени тук. Резултат - Никакъв, даже отрицателен. Накрая се принудих да наема човек на трудов договор. Резултат - пак никакъв, ама поне гледам какво върши по цял ден и го юркам и с други неща, че да си изкара заплатата. Даже се чудя дали да не постна тема като процент от оборота, да видя тогава дали някой ще се съгласи, защото резултати лесно се обещават, но после следват оправдания, че не било точна наука, конкуренцията силна, пазара бил изкривен и т.н. Накратко - пишете ме и мен към баламурниците, дето са пробвали да наемат външна услуга, но без резултат.
 

Blinky

Owner
А някои имена в бранша ли са били или учещи се? Виж, важно е да има стратегия дадения човек, който наемаш или съответно фирмата (агенцията), с която ще работиш. Има някои наистина мега конкурентни ниши, които с малки инвестиции е почти невъзможно да си подадеш главата дори на 2ра страница и то не за топ кл. фраза/дума за нишата.
 

Hrist0

Member
А някои имена в бранша ли са били или учещи се? Виж, важно е да има стратегия дадения човек, който наемаш или съответно фирмата (агенцията), с която ще работиш. Има някои наистина мега конкурентни ниши, които с малки инвестиции е почти невъзможно да си подадеш главата дори на 2ра страница и то не за топ кл. фраза/дума за нишата.
Инвестицията изисква възвръщаемост. Ако дадеш 500 лева на месец, не може да очакваш поръчки за 100К, Ако дадеш обаче 1500 лева на месец и накрая получиш 5 статии месечно и спад двойно на посещенията - тогава вече не е инвестиция, ами наливане на пари. Всяко плащане трябва да има някаква възвращаемост, при мен говоря направо, че беше никаква. Двама от хората, които ползвах, са от форума, уж с добри рейтинги, но единия ми съсипа сайта точно след 1 месец. Като причина - бил на Престашоп, давай да ти го мигрираме на Опън Карт, което за мен беше несериозно.
 

Blinky

Owner
Аз винаги съм бил не много добре настроен когато някой каже "Единственият начин да се направи нещо е да се смени сайта".....и не говоря в случаите, в които сайта е пълно дърво, а такъв който просто не им се занимава с оптимизация на скриптове и стилове по него, както и да изкарат допълнително нещо отгоре покрай SEO-то.

Но само статии си получил. А линкове, а някакво on page, анализ, подбор на думи и прочие?
 

Hrist0

Member
Но само статии си получил. А линкове, а някакво on page, анализ, подбор на думи и прочие?
За да не препръщаме темата в личен чат - накратко - нищо не съм получил. Успяха единият сайт да го сринат до 20 посещения дневно, но аз съм широко скроен човек и тези пари - халал да са им. Само да не попаднат на същите доктори и автомонтьори, които си гледат работата по същият начин, че тогава става страшно.
 

Blinky

Owner
За да не препръщаме темата в личен чат - накратко - нищо не съм получил. Успяха единият сайт да го сринат до 20 посещения дневно, но аз съм широко скроен човек и тези пари - халал да са им. Само да не попаднат на същите доктори и автомонтьори, които си гледат работата по същият начин, че тогава става страшно.
Във всяка сфера има и такива. :)
 

biaaro

Well-Known Member
Пуснах си у джобса една обява, че си търся "Контенткриетър, СЕО оптимизатор, отговорник за съдържанието". Последва див апокалипсис :) 1000 кандидатури, на мега компетентните, креативни, млади и стари оптимизатори. Синтезирах 10-15 кандидатури и почнахме с интервютата... леле майко... леле .... Идват и почват да ми обясняват, на мен, какво е сърченжиноптимизейшън, анкър, сърчконзоле и все такива, от тоя род. Момчета без никакъв реален опит, но с големи претенции, мега яките думички в торбата с уменията, ама гола вода.

10 минути ги слушам и се правя на впечатлен и им задавам следния супер тъп въпрос - С кой ъпдейт, на коя дата и през коя година е активиран алгоритъм, които цели да предотврати манимулациите на търсачката. Как се нарича този ъпдейт, как влияе на позицията на сайта, как бяха оптимизирани сайтовете, които засегна и тн. Супер тъпия въпрос, на който само един даде що годе смислен отговор.

Другото дето ги питах беше да ми обяснят какво е оптимизация за търсачки, без да използват нито една яка дума :) Мишън импосибъл стана работа.... :)

Та искам да кажа, че да си повериш сайта на един такъв бастун с много теоретични знания може да се окаже не само безполезно, но и вредно. Повечето дето се бият в гърдите са такива.
 

waldes

Well-Known Member
Линк джуусъри и сеоптимайзд кънтент криейтъри много в джобса:)
 

CSCBulgaria

New Member
Няма как да правиш и предлагаш SEO като услуга, ако не следиш модерните тенденции и не правиш практически опити в реална среда. Както waldes е споменал, в момента хората, които не следят тези тенденции постоянно, мислят, че като бухаш линкове в SEO статии и ще си в топ позициите.

Да, ама малко са по-различни нещата в момента. Сред най-основните фактори е UX (потребителското преживяване) в сайта, както и разбира се Bounce Rate. Причината да се отдръпна лично аз от оптимизацията е първо, че огромен процент от бизнесите в БГ не разбират силата на този рекламен канал и второ - не разполагат с необходимия бюджет или гъвкавост, за да направят нещата, които ги посъветваш.

Давам само един пример, свързан с горепосоченото: Работил съм в две маркетингови агенции преди да се отделя самостоятелно, за около 5 години общо в двете сме имали само ЕДНО запитване за маркетингова стратегия на бизнеса. Как да им се обясни на собствениците на бизнеси, че такава стратегия е в основата не само на доброто им SEO, а и на цялостното развитие на бизнеса?

Друго си е да блъскаме реклами във Face-a, Google и OLX и после да викаме, че SEO е боклук....
 

Blinky

Owner
Много фирми са наясно с идеята, че SEO-то е част от маркетинг стратегията (и то не малка) на една компания. SEO-то напрактика е перо от онлайна при планирането на цялостна маркетинг стратегия. Такава стратегия, която има в себе си не само разписани кампании, но рискове и съответно предвиждане за някакво ROI, за да звучи сериозно и оправдано пред който и да е собственик, отпускаш на практика бюджета за това.

А това, че бизнеса търси с минимални усилия и инвестиции да направи чудеса, е отделен въпрос. Както съм казвал, разпростираш се според възможностите си.
 

CSCBulgaria

New Member
Принципно, най-печелившият метод за всеки бизнес е агенция или екип да му управляват цялостен бюджет. Ако наистина си разбират от работата и им се работи, би трябвало да генерират сериозни приходи в близко бъдеще, независимо от бранша. Ясно е, че зависи и от размера на бюджета, но като цяло смятам, че е най-печелившата стратегия.

Лошото е, че това тук е крайно неразпространено поради скръндзавостта на повечето шефове на бизнеси...
 

Svetliooo

Well-Known Member
Принципно, най-печелившият метод за всеки бизнес е агенция или екип да му управляват цялостен бюджет. Ако наистина си разбират от работата и им се работи, би трябвало да генерират сериозни приходи в близко бъдеще, независимо от бранша. Ясно е, че зависи и от размера на бюджета, но като цяло смятам, че е най-печелившата стратегия.

Лошото е, че това тук е крайно неразпространено поради скръндзавостта на повечето шефове на бизнеси...
Това е естествен подбор. Тези, които ги описваш като "скръндзави", бих ги описал като некадърни. Те не разбират важността на маркетинга, съответно когато се появи някой, който да разбира тази важност, ще си добави в разходите на фирмата маркетинга, като сериозно перо и ще получава повече работа. Другият, който не разбира важността на маркетинга, ще започне да получава по-малко работа и в един момент ще си отиде. Естествен подбор.

Просто има твърде малко бизнеси, за да е достатъчно сериозен фактор това. Има твърде лоши условия за създаването и развитието на бизнеси и поради тази причина много малко хора го правят. И тези, които го правят пък успяват, защото има нужда, но няма предлагане.
Има достатъчно много индустрии със изявени лидери в тях и още повече в които няма такива.

Дали да е агенция или вътрешен екип във фирмата според мен е много сериозна тема и не искам да я намесвам в тази.
 

mobilio

Well-Known Member
Лошото е, че това тук е крайно неразпространено поради скръндзавостта на повечето шефове на бизнеси...
"Ма за кво да ти плащам на Теб, след като трябва на любовницата да купя Q7ца и да я заведа на Малдивите..."
 

Torbalan Trolski

Well-Known Member
Принципно, най-печелившият метод за всеки бизнес е агенция или екип да му управляват цялостен бюджет.
И такива съм ги пробвал. Бият се в гърдите на % от оборота и после като се осерат започват да те крадат от бюджета и ги боли кура за резултатите.
 

CSCBulgaria

New Member
И такива съм ги пробвал. Бият се в гърдите на % от оборота и после като се осерат започват да те крадат от бюджета и ги боли кура за резултатите.
Ами, то принципно с който и да работиш, ако не разбира и се осере, е все тая, независимо от методите и каналите на работа. Наскоро работих за Фейсбук реклама с един от известните брандове у нас - тотална бъркотия и неразбория, уж един месечен бюджет, пък после дай това да подсилим с някви пари, дай онова с други, то стана ебати мазалото.

И това са хора, които въртят развит бизнес с няколко физически магазини на топ локации, но на възраст и нямат особена яснота за нещата. Като тръгнеш да им обясняваш какво и как трябва да се прави, не те слушат и логично вече не работим съвместно...
 

Горе