Некоректни и капризни клиенти

isavkov

New Member
Никога не съм имал такъв зор, както с тези хора…Никога и не съм предполагал, че ще имам…
По принцип когато ме наемат да свърша дизайнерската работа по някой проект обикновенно се разбирам доста добре с клиентите си. Те дават информацията която трябва да дадат, после аз си свършвам работата и всички са доволни. Когато трябва да се корегира нещо, правя го. Всички са доволни.
Преди няколко седмици поех работата върху дизайна на сайта xxxxxx.com

Искам да кажа още в началото, че работата ми с тях беше изключително неприятна и изнервяща. Парите, които изкарах от тях, не си заслужават и грам от нервите които похабих. Проекта беше пазарен 300лв, защото по първоначалните уговорки, работата не беше много – 2 страници, дизайн и кодирани.
В последствие работата стана доста повече и от 2 страници дизайна стана 6 страници с хиляди корекции.
Защо се получи така?
Защото за разлика от всички останали клиенти с които работя, тези просто решиха, че аз съм врачка не дизайнер и мислеха че мога да знам всичко което им е в главите. Е все още ми липсва кристалната топка на която да бая за да разбера какво искат, за това обикновено изисквам от клиента информация какво ще съдържа сайта, за да си направя спецификация как да работя. За жалост тази информация получих след адски много време и сума ти караници с тях. Последното, което беше капката която преля чашата беше, че след седмица след като предадох дизайна, те ми излизат с проблема че сайта не се виждал добре на резолюция 800px, при положение, че практиката при мен е минимум резолюцията която ползвам е 1024px. Все пак ако бяха споменали в началото, че го искат така - така щяха да го получат но, НЕ! Те решиха че трябва да ми го кажат чак когато съм си свършил всичката работа.
Все пак искам да оставя на вас да прецените кой има вина за неразбирателството, което се получи защото на мен ми омръзна от създалата се ситуация.

Както виждате последните ми думи с тях са, че ще ми бутнат сайта.
Така че, ако решите да сте техни клиенти помислете с какви хора се хващате. Аз (и колегата ми) от всичко спечелихме 300лв и куп излишни нерви.
 
Последно редактирано от модератор:
Скайпът не е средство за бизнес кореспонденции.
..само за лафче с приятели и роднини го ползвам аз :mrgreen:
 
Последно редактирано от модератор:
в бизнеса винаги има кофти клиенти - затова и мразя да работя с хора... но се налага...
не са ти първите такива предполагам, няма да са ти и последните
номера е да се научиш такива да ги отсвиркваш отрано иначе ти се качват на главата...

на мен една преди три дни ми каза че ще миизвика нова телевизия да ме снимат щото съм и продал една машинка преди 4 месеца исега не искам да си я взема обратно и да и върна парите :0) и не е първата подобна.
ЗАТОВА ТУК ПАК СЛЕДВАЙТЕ МОЯ ПРИНЦИП :
ДА ГО ДУХАТ КЛИЕНТИТЕ!
 
Последно редактирано от модератор:
Абе удобен е за бързи въпроси.
Но...

Няма нищо.
Взех си поука и научих някои неща.
Нататък смятам да ползвам няква онлайн форма, където да попълват всичко което искат за да се знае за еди какви си пари какво ще получат.
До ся ми пращаха всичко на мейл, но освен това, преди официално да се почне работа, ще изисквам да попълнят такъв документ.
 
Последно редактирано от модератор:
Аз ти препоръчвам срещи да се правят. Няма нищо по-добро от личния контакт - очи в очи. Така се печели повече - доверие, хората работят с хора, които са виждали и познават, както и много неща стават ясно от самата среща - облик на бизнеса им и придобиване на предства каква да е визията, идеята, слогана (даже). Чрез рикуест формата може да се разберат доста неща, но не знам такава, кяото да даде детайли. А теб явно там са те мотали в голяма степен - изчистване на неща, които са искали те в последствие. Ако искаш да е професионално се попълва документ, които да е с определени условия, правила на ползване, неустойки и ако има връщане за корекции, то да е в допустимите за вас ресурси (време, средства), защото в един момент започва да си на минус. Аз лично като задавам работа, правя един от двата документа - задание (бриф - brief), в който има следните разделения:

Пример:
Клиент: фирма
Дата: дд.мм.гггг
Какво да се изработи?
Съдържа /примерно, но общо взето постоянно съдържание/:
Какво трябва да постигне, как и къде ще се използва?
Целеви аудитории. Към кого е насочена?
Какво трябва да почувства, повярва, направи аудиторията след като види, прочете?
Кратко описание на осигурените от клиента материали (лога, цветове....):
лога, шрифтове
Отговорни лица:
Име на дизайнера – email: , тел.: , моб.:
Име на отговорника - email: , тел.:,
Краен срок: дд <месец с думи> гггг.

Това е за дизайн, но върши работа и за други. Може да се приложи и с друг документ, който да изясни позиции и условия, както и цени и др. Въпрос на политика, но ако ще се занимавате сериозно с това и искате да избегнете такива неща, трябва да има такива неща. Бил съм във фирми, които имаха кодекси по няколко хиляди листа. Това е корпоративна история, но може да се пренесе нещо от там, за защита на интереси, а не за бюрократщина. ;)

Успехи и дано не ви се случва отново, че е гадно така.
 
Последно редактирано от модератор:
От: Некоректни и капризни клиенти

не можах да му уцеля енкодинга на тия чатове и не можах да ги прочета.

Универсална рецепта няма, просто преценяваш клиента още по време на първоначалните разговори.
Ако по някое време започне да те нерви, просто го уволняваш от проекта и по преценка му връщаш депозита или не.
Ако имаш съмнения, че може и да не ти плати последната сума, преместваш CSS-a (или каквото друго измислиш) нa твой хостинг и ако вземе да се циганее, просто отваряш и едитваш:

h1.fuckyou { display: block; }

... Примерно :)

А м/у другото нали знаеш че си прецакваш СЕО-то на сайтчето като просто пействаш същата статия наляво и надясно?
 
Последно редактирано от модератор:
От: Некоректни и капризни клиенти

@Blinky прав си. По добре от личния контакт няма. Но ми е малко трудно, не съм мобилен - кола нема, разчитам на влакове. И смятай ако трябва да ида на другия край на България :D
Но имам ли възможност, личната среща се прави.

@Noke знам.
Ама така или иначе сеото на сайта ми не е най-силната му страна :D
 
Последно редактирано от модератор:
От: Некоректни и капризни клиенти

Измъчих се , докато изчета втората хронология , не знам на теб какво ти е било.
[11:55:41] ххххх: ако ти саборя сайта
[11:55:44] хххх: да знаеш кой е
[11:55:48] ххххх: хайде

Това изби рибата, както и банера в 23 размера :D
 
Последно редактирано от модератор:
От: Некоректни и капризни клиенти

Пу, и аз изгубих 20 минути в четене. Още на средата на втория лог трябваше да им върнеш парите, даже и по-рано става ясно, че ще се закучи работата.
 
Последно редактирано от модератор:
От: Некоректни и капризни клиенти

Скайпът не е средство за бизнес кореспонденции.
..само за лафче с приятели и роднини го ползвам аз :mrgreen:

не е вярно това :) 90% от международните ми бизнес контакти минават през скайп.
НА мен мие най-удобно по скайп... пишем си, имам време да преценя да се изчакаме. по-бързо е от емайл и по-необвързващо от телефон. могат да ми покажат нещо линк картинка аз да пратя да обсъдим...
изобщо за мен предпочитаното място за контакт е скайп, без да се говори- яд ме е че има опция за калл ама... не може всичко да е идеално :)
 
Последно редактирано от модератор:
От: Некоректни и капризни клиенти

Преувеличих малко :) Естествено че след като има вече създадени някакви взаимоотношения с отсрещната страна може и по скайп да се разменят информация и файлчета, а и щом е най- удобното за бизнеса :)

не е вярно това :) 90% от международните ми бизнес контакти минават през скайп.
НА мен мие най-удобно по скайп... пишем си, имам време да преценя да се изчакаме. по-бързо е от емайл и по-необвързващо от телефон. могат да ми покажат нещо линк картинка аз да пратя да обсъдим...
 
Последно редактирано от модератор:
От: Некоректни и капризни клиенти

Аз ти препоръчвам срещи да се правят. Няма нищо по-добро от личния контакт - очи в очи.

Повече от 10 години си изкарвам хляба и луканката онлайн и не съм видял очите или чул гласа на повечето хора, с които работя или съм работил. Личната среща не е важна, а по-скоро да се развие усет към това кой е коректен и кой не и да взимаш мерки навреме. А най-добрия вариант е да имаш постояни клиенти и бизнес партньори.

isavkov, погледни на случката от добрата и страна - получил си добър урок на добра цена. Можеше да го научиш и работейки по проект за 3000, нали :)
 
Последно редактирано от модератор:
От: Некоректни и капризни клиенти

Не съм чел лога, но прекрасно знам какво си преживял. И аз имах едни такива клиенти и понеже гледам да няма дума и да си изпипам работата правех промени до безкрай. След това чувам "абе те тея цветове наистина не си ходят" при условие, че съм ги преупредил 100 пъти преи това. Клиернтите бяха от града и бяха десетки срещи очи в очи и накрая все се стига "абе верно, че това меню така не е добре, я го направи както ти предложи"... примерно.
Хубавото е, че това ще ти е обица на ухото. И гаранция, че няма а са ти последните. След няколко години живот на сайта им правих редизайн - писменно задание. По него им правя цена, 50% капаро и работя по задание за Х пари. Всичко "ама дай да видим малко по-така" се плаща отделно. Когато клиента е дебил се налага да си педантичен относно условията. За щастие с 99% от клиентите се разбирам повече от чудесно, разбрани, човечни, те са съвестни и се стараят да проумеят какво им приказваш, ти си коректен и правиш компромис и няколко промени фор фрее... Никога преди не съм чарджвал клиенти за претенции преди тея, специалните, но трябва да има и такива.
 
Последно редактирано от модератор:
От: Некоректни и капризни клиенти

Между другото...
Съобщението ми е до някой админ или модератор
Моля изтрийте темата.
Квото беше беше... както винаги когато съм ядосан мисля с гнева си, а не с разума си.
Делвайте темата.
 
Последно редактирано от модератор:
Re: От: Некоректни и капризни клиенти

не е вярно това :) 90% от международните ми бизнес контакти минават през скайп.
НА мен мие най-удобно по скайп... пишем си, имам време да преценя да се изчакаме. по-бързо е от емайл и по-необвързващо от телефон. могат да ми покажат нещо линк картинка аз да пратя да обсъдим...
изобщо за мен предпочитаното място за контакт е скайп, без да се говори- яд ме е че има опция за калл ама... не може всичко да е идеално :)


Аз ти препоръчвам срещи да се правят. Няма нищо по-добро от личния контакт - очи в очи.
Повече от 10 години си изкарвам хляба и луканката онлайн и не съм видял очите или чул гласа на повечето хора, с които работя или съм работил. Личната среща не е важна, а по-скоро да се развие усет към това кой е коректен и кой не и да взимаш мерки навреме. А най-добрия вариант е да имаш постояни клиенти и бизнес партньори.

isavkov, погледни на случката от добрата и страна - получил си добър урок на добра цена. Можеше да го научиш и работейки по проект за 3000, нали :)

а така кажете му го на Блинки батета :) че аз не успявам да го убедя че бизнес даже и за по големи 4-5 цифрени суми може да се прави изцяло онлайн стига купуващата /ползващата услугата страна да е убедена че работи с истинска фирма /учатвала в международни изложения например/ а не с някакъв тъмен балкански субект...
 
От: Re: От: Некоректни и капризни клиенти

а така кажете му го на Блинки батета :) че аз не успявам да го убедя че бизнес даже и за по големи 4-5 цифрени суми може да се прави изцяло онлайн стига купуващата /ползващата услугата страна да е убедена че работи с истинска фирма /учатвала в международни изложения например/ а не с някакъв тъмен балкански субект...

Блинки, казвам ти го, мен. Личната среща е загуба на време, докато комуникацията по ICQ (олд скуул), Skype, mail ти дава предимството да обмислиш по-добре отговорите и предложенията си. Дори когато мога изтеглям 100% разговорите на мейл.

Случвало ми се е хора да работят за мен по година и нещо преди да се видим. 2/3 от клиентите ми дори не знам дали са бели, черни или оранжеви. Навремето работих цяла година за един пич на име Ариел и си мислех, че е жена като малката русалка а той бил Ариел като Ариел Шарон :)
 
От: Некоректни и капризни клиенти

Така е, но много зависи и какво продаваш. И аз не познавам клиентите на хранителните добавки, но клиентите които искат да рекламират тук искат специално разясненеи (което липсва на сайта), което трябва да се даде на среща. Ако е така тия от горубляне нямаше да плащат за паркинг, а щяха направо през мобилето да продават. :) Хахаха. Зависи от естетиката на бизнеса и това с кой работиш. Мога да се хвана на бас, че при 10 тел. обаждания и при 10 срещи - успеха ще е при личния контакт. И не говоря за лична романтика от 100 мейла, а само веднъж, на който ще хване само началото и края. :)

По принцип във фирмата, която работех беше така: Отбиране на потенциални клиенти -> маркиране на целевите -> телефонно обаждане -> среща -> друг вид кореспонденция (каквато сте се договорили на срещата) -> затваряне на сделката (продажба). Това го наблюдавам и при други фирми. И говорим за нови, нови клиенти. И не говоря за онлайн магазин, където продажбите са пасивни. Нали все пак разграничаваме пасивни от активни продажби, иначе си губим времето в обяснения. :)
 
От: Некоректни и капризни клиенти

Така е, но много зависи и какво продаваш. И аз не познавам клиентите на хранителните добавки, но клиентите които искат да рекламират тук искат специално разясненеи (което липсва на сайта), което трябва да се даде на среща. Ако е така тия от горубляне нямаше да плащат за паркинг, а щяха направо през мобилето да продават. :) Хахаха. Зависи от естетиката на бизнеса и това с кой работиш. Мога да се хвана на бас, че при 10 тел. обаждания и при 10 срещи - успеха ще е при личния контакт. И не говоря за лична романтика от 100 мейла, а само веднъж, на който ще хване само началото и края. :)

По принцип във фирмата, която работех беше така: Отбиране на потенциални клиенти -> маркиране на целевите -> телефонно обаждане -> среща -> друг вид кореспонденция (каквато сте се договорили на срещата) -> затваряне на сделката (продажба). Това го наблюдавам и при други фирми. И говорим за нови, нови клиенти. И не говоря за онлайн магазин, където продажбите са пасивни. Нали все пак разграничаваме пасивни от активни продажби, иначе си губим времето в обяснения. :)

Дааааааа, в различни бизнеси сме явно :)
 

Горе