Нови правила при регистрацията на обекти за търговия, производство и дистрибуция на храни.

Има нов Закон за храните, който е в сила от 09.06.2020година, обнародван в Д.В. бр. 52/2020г.

Съобразно новите нормативни изискания заведенията, кафенетата, баровете, пекарните, баничарниците, складовете, павилионите, бюфетите, производствените обекти за храни, складове за храни и добавки, сладкарниците и всички други обекти за търговия на дребно и на едро могат да започнат работа преди проверката на инспекторите от Българската агенция по безопасност на храните.
Новото което, е че се изисква статут по ЗУТ на помещението и документи за собственост или договор за наем при подаването на заявлението в Областната дирекция по безопасност на храните по местонахождение на обекта.
След, като подадете заявление (образец 1 на БАБХ), списък с групи храни (образец Приложение 1 на БАБХ) , копия на документ по ЗУТ, договор за наем или документ за собственост може да започнете работа до 14 календарни дни, не по-рано. Регистрацията на хранителните обекти ще се отрази в Национален регистър на обектите за търговия с храни до 5-тия работен ден ако сте подали всички необходими документи.
Забележете не може да работите дори и да сте вписан в регистъра, ако не са изминали 14 календарни дни. През това време обектите, за които се изисква категоризация може да си придвижат документите, както и всички обекти да си подадат заявления за работно време в общините по местонахождение.
Проверката от инспекторите се извършва до 60-тия ден за обекти за търговия на дребно и с разнос до карен потребител т.е такъв, който не препродава.
Проверките на производствата с разнос до търговски обекти се извършва до 30 календарни дни.
Узакони се също и онлайн търговията с храни. Всеки търговец, независимо какъв обект има регистриран може да търгува онлайн, като подаде заявление в Областната дирекция по безопасност на храните, в което да посочи имейл адрес или интернет страница.
Подаването на заявлението за онлайн търговия може да стане паралелно с подаването на документите за регистрация или след това. Ако подадете с подаването на документите за регистрация ще спестите една държавна такса от 34 лв. и повторно подаване.
Закона дава възможност на на търговци, които извършват само дистрибуция на храни с автомобили да се регистрират. За целта се подава същите образци, посочени по-горе, регистрационен талон на автомобила, свидетелство за правоспособност за управление на автомобил.
Новите документи, които се изискват за онлайн търговията и дистрибуцията с автомобили е процедура за проследимост на храните.
За повече информация относно регистрацията на хранителни обекти може да се свържете с нас на телефон 0988 357 062 или да ни пишете на имейл адрес: [email protected]
 

Горе