[ОФИЦИАЛНО] GOOGLE CORE UPDATE 2019

EASYSURVIVOR

Well-Known Member
Официално ГУГЪЛ прави нов кор ъпдейт с името GOOGLE CORE UPDATE SEPTEMBER 2019

"The September 2019 Core Update is now live and will be rolling out across our various data centers over the coming days."




Някой да е започнал да усеща някаква промяна ?
 
Привет @devilx радвам се че някой пуска смислени теми без да напада някой.
Определено скоро ще се филтрират тези разлики межу локален домейн и глобален, имаш добри наблюдения. Ще има сериозен спад към SERP за ключови думи. Идеята на всичко това е само пари, като цяло Google са алчни и това е нормално, хората продължават да работят само с Google като търсачка.

Очаквам твоето мнение!

Поздрави,
Станимир
 
Привет @devilx радвам се че някой пуска смислени теми без да напада някой.
Определено скоро ще се филтрират тези разлики межу локален домейн и глобален, имаш добри наблюдения. Ще има сериозен спад към SERP за ключови думи. Идеята на всичко това е само пари, като цяло Google са алчни и това е нормално, хората продължават да работят само с Google като търсачка.

Очаквам твоето мнение!

Поздрави,
Станимир
Абе лошо е като има монополист , но какво да се прави. Вярно е твърдението че гугъл са алчни и искат пари пари и все пари. В интернет пространството се въртят някакви мисли, че гугъл удря сайтове които нямат АДСЕНСе и дава предимство на тези където имат + трафик.
Освен това мисля че се обръща по специално внимание на някои определени ниши. Например health нишата е на 1 място.. там няма начин да няма качване и спадане на трафик след ъпдейт. Аз съм в казино нишата и последните 3-4 години почти никакво движение, всичко си е както през 2016.. хайде разбирам аз да нямам умения и бюджет и да не мога да правя СЕО, но не вярвам при такава конкуренция, да няма друг играч и за 3 години никой да не иска да се класира в тази ниша.. Просто гугъл си прави някви собствени работи..


Още един интересен случай че вече има сайтове които затварят заради гугъл.. след ъпдейт им през ЮНИ ..
Повече може да прочетете тук:

Доста подробно са описали какво се случва.
 
Привет, забелязах че рекламите на Google доста поскъпнаха, доста гурута казват едвали не че Google ще плаща на Вас да си рекламирате продуктите или сайта, тези неща вече ги няма, виждам как станадртно на дадена ключова дума цената скача поне към 40% което е доста.
Явно всичко ще се затвори към рекламен отдел.

Поздрави,
Станимир
 
Записвам се за темата, но за момента не наблюдавам нещо много драстично като промени, дори и на световно ниво, но в определени ниши де. ;) Някой нещо....да си е правил някакви експерименти, да има наблюдения за нещо, дори и малко. Аз не виждам за момента.
 
Аз пробвах със спам линкове на чисто нов сайт и беше в топ 10 за 2 дена, сега си денси но е някъде към 5 страница..

Иначе правих profile links по една вътрешна страница, която се намира на 8 позиция и беше без линкове.. сега ще чакаме 2 седмици за резултат дали ще има или не.. иначе добавих доста статийки дълги по 2-3 К думички точно от 1 месец добавям.. обаче все още няма никаква промяна.
 
Още по силно впечатление ми прави това, че пак на предни позиции за не лоши ключови думи са сайтове и компании добре инвестиращи в маркетинга си. Не говоря само за онлайн присъствие, но и за конференции, друг тип ивенти, радио и тв реклама. Явно си остава водещ и момента с брандинга, което в сравнение с платените реклами на Гугъл, не е кой знае каква болка за умиране. :)

Гледам, че доста SEO специалисти около мен си вършат много добре работата, анализирайки, обобщавайки и разработвайки план, който да следват в следващите няколко месеца (3-6), но за жалост това нещо трябва да бъде добре съчетано и да е част от една глобална маркетинг стратегия. Винаги съм го твърдял и гледам, нещата в последните години не се променят към нещо различно от казаното. Пример може да се види веднага и нагледно - първите 2-3 резултата в някоя сериозна ниша обикновено имат добре планиран и заделен маркетинг бюджет, който ги помпа. А често виждам и зле оптимизирани сайтове да са на челни места точно заради това помпане на бранда и масивната реклама, която изливат по много други канали.
 
Още по силно впечатление ми прави това, че пак на предни позиции за не лоши ключови думи са сайтове и компании добре инвестиращи в маркетинга си. Не говоря само за онлайн присъствие, но и за конференции, друг тип ивенти, радио и тв реклама. Явно си остава водещ и момента с брандинга, което в сравнение с платените реклами на Гугъл, не е кой знае каква болка за умиране. :)

Гледам, че доста SEO специалисти около мен си вършат много добре работата, анализирайки, обобщавайки и разработвайки план, който да следват в следващите няколко месеца (3-6), но за жалост това нещо трябва да бъде добре съчетано и да е част от една глобална маркетинг стратегия. Винаги съм го твърдял и гледам, нещата в последните години не се променят към нещо различно от казаното. Пример може да се види веднага и нагледно - първите 2-3 резултата в някоя сериозна ниша обикновено имат добре планиран и заделен маркетинг бюджет, който ги помпа. А често виждам и зле оптимизирани сайтове да са на челни места точно заради това помпане на бранда и масивната реклама, която изливат по много други канали.


Абе все повече се наблюдава даже да изплющят напълно White сайтове.. Доста се оплакват че нито са прави някакъв линк билдинг през последната година и ХОП сайта е наказан.. А пък има доста спам сайтове дето си седят и се класират.. изобщо не се знае какво става с гугъл.. Май всичко зависи от нишата, накрая ще излезе така..
 
Като цяло бизнес, зависещ от Google не приключва добре. Факт. За това някой решават SEO частта да е важна до момента, в който започнат да излизат за бранд и важни кл. думи, описващи техните продукти / услуги / дейности. Което за мен лично е доста добра стратегия. Многократно съм попадат на случки, в които се гради супер добра SEO кампания, прави се всичко необходимо, но просто Google решава, че този сайт няма да е на челни позиции и плес, в трета глуха. Ако бизнеса е разчитал на този канал, и само на него, то падането от високо боли много. Ето за това, при каквото и да е SEO, е нужно да се съгласуват нещата и с останалите участници в популяризирането на бизнеса. SEO е необходимост, но не е индивидуален сегмент от общия микс. За това, поне по мои лични опити и наблюдения, SEO-то е част от общата картинка. :)
 
Като цяло бизнес, зависещ от Google не приключва добре. Факт. За това някой решават SEO частта да е важна до момента, в който започнат да излизат за бранд и важни кл. думи, описващи техните продукти / услуги / дейности. Което за мен лично е доста добра стратегия. Многократно съм попадат на случки, в които се гради супер добра SEO кампания, прави се всичко необходимо, но просто Google решава, че този сайт няма да е на челни позиции и плес, в трета глуха. Ако бизнеса е разчитал на този канал, и само на него, то падането от високо боли много. Ето за това, при каквото и да е SEO, е нужно да се съгласуват нещата и с останалите участници в популяризирането на бизнеса. SEO е необходимост, но не е индивидуален сегмент от общия микс. За това, поне по мои лични опити и наблюдения, SEO-то е част от общата картинка.
Една приятелка ми разказва преди няколко дни следната случка:
Работи в някаква компания за почистване в UK. Идва някакъв ъпдейт на гугъл, компанията губи позиции в търсачката и бизнеса се срива - не изчезват, но им падат печалбите и съкращават персонал.
Да разчиташ толкова много само на един канал е автогол.
 
Една приятелка ми разказва преди няколко дни следната случка:
Работи в някаква компания за почистване в UK. Идва някакъв ъпдейт на гугъл, компанията губи позиции в търсачката и бизнеса се срива - не изчезват, но им падат печалбите и съкращават персонал.
Да разчиташ толкова много само на един канал е автогол.
Да, и ако този канал е Google. :) Греда от всякъде.
 
Аз сега ще подготвя един Journey да видим какъв ще е изхода.. имам един сравнително нов уеб сайт на около 1 месец.. имам за сега 5 уникални статии с по 2 000 думички.. Ще включва това да се написват поне по 1 статия на ден по 1000 думички , като целта ще е да докараме 5000 уникални домейн беклинка.. и накрая да видим какъв ефект ще се получи от цялата процедура, като основно ще се трупат анхори за брандиране, като домейн името и сходни. Дали ще има наказание или след 3-4 месеца ще получим бум в класиранията. Нишата е хазарт. Като ще има статии и на английски и на български език. Ако успеем да достигнем 5000 уникални беклинка в сърч конзолата, се надявам и да получим поне 1000 уникални посещения дневно. До 1-2 ще пусна тема и ще и ще опиша всяка процедура подробно. За набиването на линковете ще използвам GSA RANKER + Scrapebox .. Като ръчно също ще се минават уеб сайтове и ще се трупат Profile backlinks, articles link, wiki links и още контекстуални социал нетуоркс.. нещо подобно. Нека видим какъв ще е изхода от брандинга.. В момента имам около 500 беклинка от 147 уникални домейна.. Като повечето са домейн името и малко Main keyword.
 
Аз сайтове нямам, поне не и бг, но този го пипам отвреме навреме, да е окей on page seo-то, https://selina.bg преди 3-4 месеца беше на първо място по сребърни бижута, след месец два падна на седмица страница, наскоро пак отиде на първа позиция, сега selina.bg/bijuta мисля това, да отиде или за сребърни бижута също, да гони втори резултат в същата ниша, или да остане само за бижута, където е на трета страница, тая страница не е оправяна още, но най-вероятно ще гони само Бижута. ще го измисля. Засега ъбдейта е много добре. Иначе преди да се пипа сайтчето беше на седмица страница, линкбилдинг не са правили никога, което само ми доказва мислите, че повечето ниши в България, се оправят предимно с читав on page и адекватни страници. Гледам доста нагоре и категориите са отишли след ъбдейта, ще наблюдавам какво се случва.

Та дилемата ми е, понеже началната вече е отишла на първо място по сребърни бижута, като се пипнат пак категориите, там ядове няма да има да захапят здраво топ позициите, повечето вече са - да се пипне и страницата, която от техническа гледна точка държи Root-подкатегориите на 'сребърни бижута' - аз я оправях тези дни - да се гони втори резултат по "сребърни бижута" със selina.bg/bijuta , тоест да се пипне и да стане страница относно 'Сребърни Бижута' , или да се пипне леко и да се гони резултат само по 'Бижута', каквато ми беше и идеята първият път като го пипах сайта. Гледах днес, само по бижута страницата с главните категории е захапала на трета страница, без да е пипана с контент и да се мисли специално за нея.
Чисто семантично, пък и технически, ако го погледнем, главната страница, /root-а, трябва да е само за 'бижута' , пък категорията /бижута/ вече от магазина да е за сребърни бижута. Колкото повече ги мисля нещата да имат перфектна йерархия откъм tier keywords, толкова по-мътно ми става в главата, и накрая ще си остане така както е, с идеята нали дали /bijuta/ да е за бижута или за 'сребърни бижута'.

И разбира се тънкия момент да можеш да балансираш между това дали да си 100% perfect откъм SEO, или да рискуваш лош UX, визирам началната, което наистина ме учуди, че върна първи позиции, заради неща, които съм ги правил и знам, че не е окей спрямо seo - като липсата на h1 таг и разни подобни много малки дреболии, но ясно нещата се спасяват от семплите неща по темата и точните текстчета и заглавия на продуктите, които пък пълнят страницата с релевант content.

ps: too much ментални гимнастики
 
Последно редактирано:
Аз сайтове нямам, поне не и бг, но този го пипам отвреме навреме, да е окей on page seo-то, https://selina.bg преди 3-4 месеца беше на първо място по сребърни бижута, след месец два падна на седмица страница, наскоро пак отиде на първа позиция, сега selina.bg/bijuta мисля това, да отиде или за сребърни бижута също, да гони втори резултат в същата ниша, или да остане само за бижута, където е на трета страница, тая страница не е оправяна още, но най-вероятно ще гони само Бижута. ще го измисля. Засега ъбдейта е много добре. Иначе преди да се пипа сайтчето беше на седмица страница, линкбилдинг не са правили никога, което само ми доказва мислите, че повечето ниши в България, се оправят предимно с читав on page и адекватни страници. Гледам доста нагоре и категориите са отишли след ъбдейта, ще наблюдавам какво се случва.

Та дилемата ми е, понеже началната вече е отишла на първо място по сребърни бижута, като се пипнат пак категориите, там ядове няма да има да захапят здраво топ позициите, повечето вече са - да се пипне и страницата, която от техническа гледна точка държи Root-подкатегориите на 'сребърни бижута' - аз я оправях тези дни - да се гони втори резултат по "сребърни бижута" със selina.bg/bijuta , тоест да се пипне и да стане страница относно 'Сребърни Бижута' , или да се пипне леко и да се гони резултат само по 'Бижута', каквато ми беше и идеята първият път като го пипах сайта. Гледах днес, само по бижута страницата с главните категории е захапала на трета страница, без да е пипана с контент и да се мисли специално за нея.
Чисто семантично, пък и технически, ако го погледнем, главната страница, /root-а, трябва да е само за 'бижута' , пък категорията /бижута/ вече от магазина да е за сребърни бижута. Колкото повече ги мисля нещата да имат перфектна йерархия откъм tier keywords, толкова по-мътно ми става в главата, и накрая ще си остане така както е, с идеята нали дали /bijuta/ да е за бижута или за 'сребърни бижута'.

И разбира се тънкия момент да можеш да балансираш между това дали да си 100% perfect откъм SEO, или да рискуваш лош UX, визирам началната, което наистина ме учуди, че върна първи позиции, заради неща, които съм ги правил и знам, че не е окей спрямо seo - като липсата на h1 таг и разни подобни много малки дреболии, но ясно нещата се спасяват от семплите неща по темата и точните текстчета и заглавия на продуктите, които пък пълнят страницата с релевант content.

ps: too much ментални гимнастики
Според мен щом вече си класиран няма защо да променяш нещата.. може да класираш няква вътрешна страница само за "бижута" освен ако не искаш да захапеш първите 5 позиции по "сребърни бижута" тогава целия трафик ще идва само при теб.
 
"100% perfect откъм SEO, или да рискуваш лош UX" - никога не бих правил какво и да е за сметка на UX. Това е един от най-силните фактори в момента за оптимизация на сайта. Колко и добре да си направиш техническата част и другите елементи, то ако хората си тръгват след 5 секунди от сайта ще е напразно..
 

Горе