Онлайн магазин без конкурентно предимство

timedoc

Active Member
Здравейте,

в продължение на две години успешно развивахме онлайн магазин, който има стабилни органични посещения и почти нулев бюджет за платена реклама.

Имаме много добри отзиви по социалните мрежи, голяма клиентска база.

НО в един слънчев ден поради коронавируса нашият дистрибутор от САЩ обяви фалит и вече се оказва, че нямаме конкурентно предимство. Всички алтернативни дистрибутори не ни устройват като условия/цени. Накратко - имаме магазин - нямаме източник на читава стока.

В това състояние - без ноу-хау и връзки с дистрибутори, този магазин струва ли нещо?

Или по друг начин да задам въпроса - Ако един онлайн магазин струва 10 000лв, то каква част от тази сума се иска за търговската тайна/връзките с дистрибутори?
 

Blinky

Owner
Онлайн магазина може да бъде третиран по няколко начина. Поне според мен. Първият, и основен, е като бизнес. И струва толкова колко изкарва на месец умножено по няколко месеца - 3-4 години, дори и до 5 може. Друга гледна точка, е домейн, трафик и изграден бранд. И последен, но не много готин - като инвестирани в системата пари, които са изцяло риск, който не касае следващия и собственик. Но все пак би имало значение, че е изградени добре и не изглежда сглобка от 100 лева, но за жалост тук пак малко може да се спори.

Моят съвет е да намериш, като не спираш с търсенето. Аз преди време, за да изберем 10 дропшипъра, минахме през комуникация със над 100, което винаги ще е така. Трябва да има все някъде подобни или такива продукти, вече дали цените и условията ще са същите, божа работа.
 

Горе