Онлайн магазин чрез дропшипинг

Radoslav92

New Member
Привет,

Имам идея за онлайн магазин, направих си сайт, може да се каже, че почти си намерих доставчици и ми предстои да го стартирам, но съм нов в търговията и някои неща не сами ясни. Нека някой по - запознат да сподели мнение ако може.

1. Когато клиента поръча стоката с наложен платеж, как получава касов бон и/или фактура от мен, след като аз не притежавам физически стоката и работя от нас, а самия доставчик я изпраща и плаща разходите за транспорта, съответно и получава парите.
2. При плащане по банков път пак същото - касовия бон и фактурата кога и как ги издавам на клиента.
3. При неуредици от типа - клиента казва, че не е получил стоката а е извършил плащането и иска да му върна парите, но доставчика казва, че я е предал, как се решава проблема.
4. Ако самия доставчик не иска да урежда транспорта, възможно ли е да се работи с куриерска фирма, т.е. тя да взема стоката от склада и да я доставя до крайния клиент. Изгоден ли е този модел?
 

alexkuzmov

Well-Known Member
Привет,

Имам идея за онлайн магазин, направих си сайт, може да се каже, че почти си намерих доставчици и ми предстои да го стартирам, но съм нов в търговията и някои неща не сами ясни. Нека някой по - запознат да сподели мнение ако може.

1. Когато клиента поръча стоката с наложен платеж, как получава касов бон и/или фактура от мен, след като аз не притежавам физически стоката и работя от нас, а самия доставчик я изпраща и плаща разходите за транспорта, съответно и получава парите.
2. При плащане по банков път пак същото - касовия бон и фактурата кога и как ги издавам на клиента.
3. При неуредици от типа - клиента казва, че не е получил стоката а е извършил плащането и иска да му върна парите, но доставчика казва, че я е предал, как се решава проблема.
4. Ако самия доставчик не иска да урежда транспорта, възможно ли е да се работи с куриерска фирма, т.е. тя да взема стоката от склада и да я доставя до крайния клиент. Изгоден ли е този модел?
1. Зависи как се уговорите.
Примерна уговорка: Доставчика издава касовата/ фактурата за каквато сума си продал, после ти превежда на теб плаващата комисионна, за която ти издаваш фактура за услугата към доставчика.

2. Същия принцип като примера, просто превода за продукта към тяхна сметка.

3. Наложен платеж ти решава проблема, ако това те притеснява.

4. Не съм чувал за такъв дропшипинг.
Ако не са си уредили доставката, не ти трябват.
 

ilianskia

Member
Привет
По точка 4.
Еконт имат услуга триъгълна логистика.
Вземат стока от доставчик и доставят.
После парите идват към теб,
Ти вече си уреждащ как ще плащаш на доставчика- предварително или... както се договорите.
Услугата има такса. така че пиши на Еконт и те ще ти обяснят.
 

Blinky

Owner
Привет,

Имам идея за онлайн магазин, направих си сайт, може да се каже, че почти си намерих доставчици и ми предстои да го стартирам, но съм нов в търговията и някои неща не сами ясни. Нека някой по - запознат да сподели мнение ако може.

1. Когато клиента поръча стоката с наложен платеж, как получава касов бон и/или фактура от мен, след като аз не притежавам физически стоката и работя от нас, а самия доставчик я изпраща и плаща разходите за транспорта, съответно и получава парите.
2. При плащане по банков път пак същото - касовия бон и фактурата кога и как ги издавам на клиента.
3. При неуредици от типа - клиента казва, че не е получил стоката а е извършил плащането и иска да му върна парите, но доставчика казва, че я е предал, как се решава проблема.
4. Ако самия доставчик не иска да урежда транспорта, възможно ли е да се работи с куриерска фирма, т.е. тя да взема стоката от склада и да я доставя до крайния клиент. Изгоден ли е този модел?
Не съм наясно как сте се уговаряли, но определено помоли или си издействай възможността, дори и с някакви твои си минимални средства, доставяните продукти от самите доставчици да бъдат брандирани с твоя магазин. Изглежда по-тежко и определено правиш брандинг. Вече зависи как ще се разберете за самото фактуриране на клиента. Редно е ти да ги фактурираш, те да пращат с твоите си инициали и бранд, и на края на месеца да пускат фактурата за тяхната част, а ти да отделят марджина си като оборот.

Трябва много добре да си уредите отношенията, защото ще имате много казуси. Казвам го от позиция на човек бил в дропшипинга, както и в афилийетинга. По ми се нрави афилиейта, няма какво да си кривя душата. И най-вече поради т. 2. и т. 3. Щом поръчва през твоя сайт, получава мейли от теб и има само теб като търговско лице, клиента ще търси теб при някакви неуредици и сакатлъци. В това спор няма. Важното е да имаш пряка и добре изградена комуникация с доставчика, за да си наясно какво се случва, ако той ще ти праща към клиента стоката.
 

Radoslav92

New Member
Благодаря за отговорите, но едно не ми е ясно тъй като нямам опит все още.
Как става самото фактуриране? Примерно клиента поръчва стоката на моя сайт, аз подавам информация към партньора за адрес, цена и продукт и после той му доставя стоката като прибира парите и накрая ми превежда на мен договорената отстъпка? Но нали до клиента трябва да достигне касов бон от мое име, а това как ще стане след като аз не доставям продуктите.
Изобщо не ми е ясен целия модел и ако може някой да го обясни, ще бъда благодарен.
 

10grad

New Member
Привет,

Имам идея за онлайн магазин, направих си сайт, може да се каже, че почти си намерих доставчици и ми предстои да го стартирам, но съм нов в търговията и някои неща не сами ясни. Нека някой по - запознат да сподели мнение ако може.

1. Когато клиента поръча стоката с наложен платеж, как получава касов бон и/или фактура от мен, след като аз не притежавам физически стоката и работя от нас, а самия доставчик я изпраща и плаща разходите за транспорта, съответно и получава парите.
2. При плащане по банков път пак същото - касовия бон и фактурата кога и как ги издавам на клиента.
3. При неуредици от типа - клиента казва, че не е получил стоката а е извършил плащането и иска да му върна парите, но доставчика казва, че я е предал, как се решава проблема.
4. Ако самия доставчик не иска да урежда транспорта, възможно ли е да се работи с куриерска фирма, т.е. тя да взема стоката от склада и да я доставя до крайния клиент. Изгоден ли е този модел?
имаш ЛС
 

Blinky

Owner
Какво фактуриране? Това не трябва ли ти да го правиш. Реално ти си търговеца. Писах ти, че най-чистия и лесен вариант е ти фактурираш крайния клиент, те фактурират теб (разход ти се води) и разликата е реално печалбата. Разбира се, не е чиста. Те пращат стоката от твое име, без каквато и да е индикация, че комуникират с трето лице, най-добре, и така теше процеса. Просто при ордър, пращаш на доставчика какво, колко, на кой и къде да достави. ;)
 

partytime

Well-Known Member
Здравей,
не знам какво ще продаваш и как ще го продаваш, така че това е ориентировъчно. Първо е хубаво е да се консултираш със счетоводител и да се регистрираш като фирма. Плащанията и фактурите е хубаво да се изчистват на седмична или месечна база. Понеже се случва да има върнати стоки, отказани поръчки и тнт. Всичко зависи от обема продажби и обработване на пратките.

Трябва да вземеш в предвид че при класическия дропшипинг ти работиш само на процент комисионна за сделката а дропшипъра се занимава с изпращане с куриер и взимане на наложен платеж тнт. Но ако взимаш пари от клиента и плащаш на дропшипъра вече отиваш към онлайн търговец. Двете неща имат разлика за това трябва да си наясно как ще работиш преди да започнеш

1. Когато клиента поръча стоката с наложен платеж, как получава касов бон и/или фактура от мен, след като аз не притежавам физически стоката и работя от нас, а самия доставчик я изпраща и плаща разходите за транспорта, съответно и получава парите.
Как става самото фактуриране? Примерно клиента поръчва стоката на моя сайт, аз подавам информация към партньора за адрес, цена и продукт и после той му доставя стоката като прибира парите и накрая ми превежда на мен договорената отстъпка? Но нали до клиента трябва да достигне касов бон от мое име, а това как ще стане след като аз не доставям продуктите.
Това е класическия дропшипинг когато не взимаш пари а само посредничиш. Също така, когато клиента е физическо лице не си длъжен да му издаваш фактура. Изпращаш фактура към Дропшипъра за комисионната. Ще дам пример за да стане по ясно. Аз продавам вази и цената на вазата ми е 10лв. Ти я предлагаш онлайн за 15лв. като посредник понеже пари не взимаш. Аз от своя страна я пускам към клиента и взимам 15лв наложен платеж от които 10лв ми е продажната цена и 5лв ще бъде твоята комисионна. На мен тези 5 лв. които ще ти дам комисионна са ми разход и за това от теб очаквам да ми дадеш фактура в противен случай ще трябва да платя по голям данък печалба, който реално нямам и може да изляза на загуба от тази продажба.
Ако транспорта се заплаща отделно, това трябва да я обявено в сайта ти да речем 15 лв ваза + 3.99лв доставка. Клиента плаща 18.99лв за ваза с доставката. В този случай ти ми даваш фактура само за комисионната от 5лв и другите 3.99 за доставката са ми пак разход но взимам бележка за тях от Еконт например.

Интернет търговия ще бъде ако клиента си купи от сайта ти ваза за 15 лв.и плати онлайн. Тука вече ти не посредничиш а продаваш. Направил си продажба за 15лв но купуваш в случая ваза 10лв от мен. Тези 10лв на теб са ти разход за стока. Аз ти давам касова бележка или фактура, като по този начин отчиташ печалба от 5лв а аз продажба за 10лв.
В този пример ако транспорта се заплаща отделно, това трябва да е обявено в сайта ти да речем 15 лв ваза + 3.99лв доставка. Клиента ТИ плаща на тебе 18.99лв за ваза с доставката. В този случай ти ми плащаш и доставката или 13.99 лв, като аз ти давам фактура за тях, като печалбата пак ти е 5лв На мен 3.99 за доставката са ми пак разход и взимам бележка за тях от Еконт например. и ми се получават пак 10лв.

2. При плащане по банков път пак същото - касовия бон и фактурата кога и как ги издавам на клиента.
След завършване на поръчката можеш да изпратиш бележка а след приемане на стоката имейл с фактура ако се налага. Много фирми така правят за да избегнат анулиране на фактури при отказ на прием на стоката от страна на клиента. Но пак казвам, фактура не е задължителна ако е физическо лице.

3. При неуредици от типа - клиента казва, че не е получил стоката а е извършил плащането и иска да му върна парите, но доставчика казва, че я е предал, как се решава проблема.
При проблем, дропшипъра винаги може да направи проверка в куриерската фирма и малко или много е длъжен да ти съдейства за справяне с проблема. Все пак е общ клиент.

4. Ако самия доставчик не иска да урежда транспорта, възможно ли е да се работи с куриерска фирма, т.е. тя да взема стоката от склада и да я доставя до крайния клиент. Изгоден ли е този модел?
Този вариант може да е по удобно за него. Например ти му превеждаш парите за стоките онлайн или кеш и поемаш отговорността за организиране на куриери, наложени платежи, товарителници и връщане на стоки, а той от своя страна се занимава с подготвяне и предаване на нещата на куриера. В този случай си вече си онлайн търговец

Пак казвам аз не съм счетоводител, консултирай се с компетентен такъв ;)
 

Radoslav92

New Member
А да попитам за следното:

1.Когато се връща разопакована стока от клиент в рамките на 14 дни по закона ЗЗП, кой плаща разходите за доставка и кой избира мястото на доставка.
2.Когато продавам стоки чрез дропшипинг или интернет търговия, аз на практика нямам сключени договори с брандовете, това не е ли проблем, когато използвам снимки и описание на продуктите им и няма лк да ме съдят по този начин.
 

Горе