Онлайн продажби извън БГ,разплащателни с-ми и други въпроси и главоблъсканици

lqllqlq

Well-Known Member
Привет,
Има епизодични теми, но не и някаква по обстойна дискусия по темите свързани с онлайн търговията извън БГ, но ръководена от БГ.
Ще започна със себе си:
Вдигането на сайт бе най-леката част. За платежни се спрях на MoneyBookers (Skrill), просто защото ПП не са ми толкова по сърце. Да, предлагам и тях, но приоритетно 1вите. Логистиката с Интерлогистика, тъй като продавам техника, която не е евтина и с БГ Пощи не мога да рискувам. Това, което ме спъва е, че за да ползваш Скрил едно от условията е да си посочил локация на фирмата. И тук идва проблема:
Интерес и запитвани има, но стигне ли се до поръчка хората питат от къде тръгва стоката и като чуят БГ си бият камшика. Все едно на вас да ви обяснявам да си купувате техника от Нигерия или да банкирате там...Това за мен е основна пречка, при това много сериозна. И в тази връзка ми е интересно да прочета как други, които работят от БГ пазара за външен пазар се справят с този казус.

ПС. Тръгвам с тази тема, но ще се радвам ако се включат повече хора, които да споделят проблеми, решения и опит, които имат за да стане една ползотворна дискусия
 
От: Онлайн продажби извън БГ,разплащателни с-ми и други въпроси и главоблъсканици

Здравей.
Аз продавам от време на време в Ибей. Нещата не са скъпи, но не са и от съвсем евтините. Никога не съм крила, че стоката тръгва от България, макар че ми е ясно - това е голям проблем особено за скъпи стоки. Продавам в английския Ибей. Неща за около 50-60 паунда нямат проблем и се продават по цял свят. Даже до Австралия пращах скоро. Но имам едни тенджери Цептер и валове за спортна кола, които са си доста пари и никой неще дори да пита за тях :)

Тъй като повече купувам, отколкото продавам ще споделя за една моя скъпа покупка.

Купувам волан с еърбег за БМВ, към 500 паунда беше. Продавача с перфектен рейтинг, локация на стоката пишеше Великобритания. Изобщо не се замислих и го поръчах. Даже системата не ми позволи да платя през Ибей, защото имат някаква политика опасни стоки да не се продават международно. Вероятно заради забраната да летят. Та се наложи да го платя извън платформата на Ибей. През цялото време комуникирах с продавача, също и за начина на доставка дали да е по DHL или GLS (тук ги обслужва Интерлогистика). Разбрахме се за GLS в крайна сметка и получих номер на товарителница. Като тръгнах да проследявам номера разбрах всъщност каква е работата. Пратката тръгна от Латвия с техен куриер, предадоха я на GLS по едно време, накрая си дойде тук благополучно с Интерлогистика. Човека през цялото време нито веднъж не ми каза, че не е от Англия. Явно поради същата причина - страхува се да каже, че е от Латвия зад а не се откажат клиентите. И напълно го разбирам, макар че е в нарушение на правилата на Ибей да лъже за локацията на стоката, явно е избрал принудително този начин, за да нямат колебания клиентите. Воланът си беше перфектен, всичко абсолютно наред, коректен продавач.
Обаче лично аз, ако знаех, че е от Латвия и да му платя извън системата на Ибей или изобщо да купя толкова скъпа стока от него - е най-вероятно щях да имам огромни колебания и дълго време размисли и не съм сигурна дали изобщо щях да се навия на тази покупка.
 
От: Онлайн продажби извън БГ,разплащателни с-ми и други въпроси и главоблъсканици

Разликата е, че ако той може да скрие и премълчи локация, то аз не мога. След одобрение Скрил се "отбиват" от време на време и преглеждат отново. Ако на сайта липсва данни за фирмата, локация ДДС номер, мейл за контакт просто си в нарушение. А всички знаем, че без значение дали са Скрил, ПП или някой друг ако нарушаваш ти дърпат шалтера, което не мога и не искам да допусна...
 
От: Онлайн продажби извън БГ,разплащателни с-ми и други въпроси и главоблъсканици

Забутай си го в Terms-а и не го мисли. Вече ни гледат като по-нормална държава. Ако им предложиш по-добри условия и професионално изглеждащ сайт няма да имаш проблем. ;)
 
От: Онлайн продажби извън БГ,разплащателни с-ми и други въпроси и главоблъсканици

И аз така мисля, плюс малко самохвалство, ако имаш и някой по голям проект за клиент още по добре. Все пак повечето гледат по евтиното или поне да получат повече неща.
 
От: Онлайн продажби извън БГ,разплащателни с-ми и други въпроси и главоблъсканици

Наеми си пощенска кутия в UK

Как номер на пощенска кутия е по-вдъхващо доверие от адрес на фирма?! Да не говорим, че макар и малко като брой, но достатъчно с бърза справка в ЕУ регистъра на ДДС ще намерят инфо за фирмата и тогава би било още по-грозно...


Забутай си го в Terms-а и не го мисли. Вече ни гледат като по-нормална държава. Ако им предложиш по-добри условия и професионално изглеждащ сайт няма да имаш проблем. ;)

Там е сложено, но хората четат. И мен ме учудва имайки предвид с какви се занимавам в БГ, но фактите са такива. Относно сайта - не защото е мой, просто смятам, че е достатъчно добре издържан. Не е като да е сглобка на дриймуивър или подобно :)


И аз така мисля, плюс малко самохвалство, ако имаш и някой по голям проект за клиент още по добре. Все пак повечето гледат по евтиното или поне да получат повече неща.

Проекти имам, но в БГ. Тях това едва ли би ги екзалтирало. Да си измислям не смятам, че е редно...

Репликирам всеки от вас, не с цел да съм контра, а просто да отговоря на казаното.

Факт е, че сайта е относително млад, тъй като скоро му направих цялостна промяна. Посещенията също са твърде малко, но пък чисто органик, което е повече от добра новина. Посетителите, с които комуникирам на чата НЯМАТ нищо общо с нашите. Нито като начин на говорене, нито като отношение. Няма тъпотии като "Ти сега що искаш да ма товариш с ДДС-то?!" и подобни. Просто снощи ми бе втори случай, в който ми бяга някой решил да поръча и това ме подтикна към темата. А и боли когато си пропуснал 2 продажби за 1500-1800 евро само защото България е прозвучало като банкиране в Нигерия...
 
От: Онлайн продажби извън БГ,разплащателни с-ми и други въпроси и главоблъсканици

Горе и друг колега го каза - ако си им приготвил по-тънки цени с 20% от тамошните, за да чакат 4-5 дни транспорт ще чакат и ще са си доволни. Също така съпортта трябва да ти е отличен, да ги омайваш, да им отговаряш на въпросите.

Аз от два дни си пиша с една мацка в Англия и я омаях май, че продукта й е ОК и й разсеях самненията. Които пък от части бяха основателни, защото продукта беше с пукнатини по боята, едва забележими, но все пак..., без функционални проблеми, но дразнещо. Но тя знае, че ако го върне за тези пари от Англия не може да си вземе и по-по-долния модел, така че....

И аз до преди 4 месеца цъках само в България, но видях че няма смисъл и преориентирах магазина за чужбина, успявам да предложа по-ниски цени за момента за някои продукти, въпреки политиката на производителите им и това продава. И там има по-бедни, не всички живеят в Лондон и Мадрид и хората си броят също парите и поръчват. До сега никой не е питал от къде идва стоката, сайта е на ен и бг, има евро, GBP и лева, явно се сещат че е БГ сайт и без да четат в terms-а. Но да чукна на дърво за сега поръчват.


Лошото е когато се сблъскаш с потенциално картелно споразумение и някой производител ти каже- "Оооо, не може да продаваш толкова евтино, пич, ти си луд!"... А уж са европейци... Значи са ОК с картелни споразумения, но не са ОК с пряката конкуренция под предтекст "тукашните ритейлъри ще ми реват!". Но това е отделна тема...

Така че - гази, нещата ще станат... БГ пазара е умряла работа в сравнение с това което можем да извлечем от ЕУ... Ако успееш да изкрънкаш по-добри цени от Интерлогистика казвай да ги ръчкам и аз, че нещо ми се мръщат... ахха :)
 
От: Онлайн продажби извън БГ,разплащателни с-ми и други въпроси и главоблъсканици

Аз знам, че е различно и че не може да се скрие локацията на сайт. Най-лесно е да се провери тук http://www.scamadviser.com/ и клиенти, които често пазаруват международно трябва да го знаят този сайт за проверки.
Дадох само пример как не сме ние българите най-ощетени, има и други държави, които са т.нар. рискови за купувачите и как един продавач от такава държава си е решил проблема, макар и не по най-честен начин, но пък аз проявих разбиране и като клиент не се чувствам по никакъв начин излъгана от него.
За разплащателната система мой съвет е да сложиш и Пейпал, както и картови плащания, ако нямаш. Казвам го, защото вече 4 години пазарувам от най-различни сайтове по света, сигурно са над 50-60 броя и много други познавам без да съм пазарувала. Скрил няма почти никъде, докато на 80-90% от всичките сайтове има Пейпал. Хората са свикнали основно с него. Аз бях клиент на Скрил за няколко месеца, скъсаха ми нервите и се отказах от тях.
 
От: Онлайн продажби извън БГ,разплащателни с-ми и други въпроси и главоблъсканици

Горе и друг колега го каза - ако си им приготвил по-тънки цени с 20% от тамошните, за да чакат 4-5 дни транспорт ще чакат и ще са си доволни. Също така съпортта трябва да ти е отличен, да ги омайваш, да им отговаряш на въпросите.

Аз от два дни си пиша с една мацка в Англия и я омаях май, че продукта й е ОК и й разсеях самненията. Които пък от части бяха основателни, защото продукта беше с пукнатини по боята, едва забележими, но все пак..., без функционални проблеми, но дразнещо. Но тя знае, че ако го върне за тези пари от Англия не може да си вземе и по-по-долния модел, така че....

И аз до преди 4 месеца цъках само в България, но видях че няма смисъл и преориентирах магазина за чужбина, успявам да предложа по-ниски цени за момента за някои продукти, въпреки политиката на производителите им и това продава. И там има по-бедни, не всички живеят в Лондон и Мадрид и хората си броят също парите и поръчват. До сега никой не е питал от къде идва стоката, сайта е на ен и бг, има евро, GBP и лева, явно се сещат че е БГ сайт и без да четат в terms-а. Но да чукна на дърво за сега поръчват.


Лошото е когато се сблъскаш с потенциално картелно споразумение и някой производител ти каже- "Оооо, не може да продаваш толкова евтино, пич, ти си луд!"... А уж са европейци... Значи са ОК с картелни споразумения, но не са ОК с пряката конкуренция под предтекст "тукашните ритейлъри ще ми реват!". Но това е отделна тема...

Така че - гази, нещата ще станат... БГ пазара е умряла работа в сравнение с това което можем да извлечем от ЕУ... Ако успееш да изкрънкаш по-добри цени от Интерлогистика казвай да ги ръчкам и аз, че нещо ми се мръщат... ахха :)

И дума не може да става да продавам на -20% под техните...Виж 0 до -5-6% да, но другото не става. Причината е, че производителя има по 1 екслузивен за страната и налага цени, което прави паралелният внос безсмислен и дори невъзможен. Не е картел, а политика на производителя. Разбира се, не всички са така, но общата ситуация описвам.

Аз знам, че е различно и че не може да се скрие локацията на сайт. Най-лесно е да се провери тук http://www.scamadviser.com/ и клиенти, които често пазаруват международно трябва да го знаят този сайт за проверки.
Дадох само пример как не сме ние българите най-ощетени, има и други държави, които са т.нар. рискови за купувачите и как един продавач от такава държава си е решил проблема, макар и не по най-честен начин, но пък аз проявих разбиране и като клиент не се чувствам по никакъв начин излъгана от него.
За разплащателната система мой съвет е да сложиш и Пейпал, както и картови плащания, ако нямаш. Казвам го, защото вече 4 години пазарувам от най-различни сайтове по света, сигурно са над 50-60 броя и много други познавам без да съм пазарувала. Скрил няма почти никъде, докато на 80-90% от всичките сайтове има Пейпал. Хората са свикнали основно с него. Аз бях клиент на Скрил за няколко месеца, скъсаха ми нервите и се отказах от тях.

Скрил = картови разплащания, ПП също има. Не те знам на какви суми плащаш през ПП, но те са ок само ако сметката ти е във същата валута, в която пазаруваш. Иначе ела виж как превалутират евро на 2.05, долар на 1.69 и отделно комисионите. Ако в Ибей е лесно да се скриеш от къде си, то при онлайн магазин с платежни платформи, които имат изисквания и правила просто няма как да стане. Ти може да си пишеш, че си на пъпа на Лондон, но като поискат документ за регистрация на фирмата няма как да не им пратиш. А те си го искат преди одобрение...
 
От: Онлайн продажби извън БГ,разплащателни с-ми и други въпроси и главоблъсканици

В Пейпал има опция да не се изчислява валутата по техния курс, а по курса на Виза/Мастеркард. Просто се променя :) Картите и сметките са ми в лева, плащам в каквато валута е обявена на съответния сайт, курсовете са близки до централния на БНБ във всички валути, само трябва да се промени опцията при първото плащане с избраната карта. Имам няколко карти в Пейпал, плащам с която искам и всичките са в лева.
Всякакви суми плащам и големи и малки. Професионално се занимавам с това, правя поръчки от сайтове срещу комисионна.
Картови плащания имам предвид да сложиш хората да могат да плащат директно с карта, не да минават през Скрил и Пейпал само, както и си остави и тези двете, за да имат всички опции.
 
От: Онлайн продажби извън БГ,разплащателни с-ми и други въпроси и главоблъсканици

Картови плащания имам предвид да сложиш хората да могат да плащат директно с карта, не да минават през Скрил и Пейпал само, както и си остави и тези двете, за да имат всички опции.

Говорим за едно и също. Картовото плащане винаги минава през процесор, тоест някой оператор. В моят случай е Скрил. Може и да е ПейПал, но не е. Защо? Защото искат по-висок комисион. Да платиш с карта с ползван процесор на плащането Скрил не означава да имаш Скрил акаунт, нали е ясно? Ако е, то значи си говорим за едно и също.
 
От: Онлайн продажби извън БГ,разплащателни с-ми и други въпроси и главоблъсканици

Говоря за това
Виж файлът 11482
Да има изброени картите, които се приемат - Виза, Виза електрон, Мастеркард, Американ експрес и Делта ако искаш, Пейпал и каквото решиш. Не знам през какво минават плащанията, само купувам с карти, не продавам и не съм запозната, но ми ги издават банките, където имам сметки. Да може хората да си въвеждат директно данните от картата, издадена от тяхната банка и да плащат с нея + допълнително Пейпал. За мен това е най-добро.
Картата, която дават Скрил на мен ми беше напълно безполезна, отказаха ми няколко магазина да я приемат и затова я метнах някъде по шкафовете, не знам и къде е. В Скрил има и виртуален акаунт, доколкото си спомням, с пари в него, ако имаш да може да се разплащаш с тях. Не помня, беше преди 2 години. Това знам за тях и имам лоши спомени от комуникацията им, или по-точно от липсата на такава.

А за Пейпал е хубаво да го има, защото битува мнение у хората, че това е най-сигурната система за разплащания и много често не се доверяват на сайтове, където не приемат плащане чрез Пейпал. Въпреки, че за да платиш с Пейпал трябва да имаш карта вързана към него, ако нямаш пари в самият акаунт, има разлика от директното плащане с карта, където въвеждаш номерата от картата. Хората затова се доверяват на Пейпал, защото там един път като са си дали данните от картата, повече не ги въвеждат другаде, само кликат два-три пъти и плащането е готово и парите им са защитени, ако си знаят правата за повдигане на диспут.
Вярно е че Пейпал има такси за продавачите, одеве писахме в една друга тема за това. Около 4-5% по мои данни, без да съм смятала с точност. Има и такса 2 евро, ако желаеш да си прехвърлиш парите от пейпал акаунта в картата. Защото като продаваш и ти плащат чрез пейпал парите постъпват в акаунта и с тях може само евентуално да си пазаруваш нещо, ако не искаш да ги прехвърлиш в картата.
 
Последно редактирано:
Re: От: Онлайн продажби извън БГ,разплащателни с-ми и други въпроси и главоблъсканици

Въпреки, че за да платиш с Пейпал трябва да имаш карта вързана към него, ако нямаш пари в самият акаунт, има разлика от директното плащане с карта, където въвеждаш номерата от картата.

Малка поправка - вече можеш да плащаш с пейпал и без акаунт и вързана към него карта - справка

Забележете обаче - *This feature is available to Premier and Business account holders only.
 
От: Онлайн продажби извън БГ,разплащателни с-ми и други въпроси и главоблъсканици

Може да се използва и само като пеймънт процесор. След като сайта те прехвърли към техния, където в лявата колона има данни за поръчката, в дясната горе е полето за вход в пейпал, долу под хоризонтална линия има "плати без да регистрираш профил", където си въвеждаш данните и плащаш само с карта.


Иначе, ако цените ти са еднакви с тези в Европа - не знам, ще е по-тегаво със сигурност именно защото същото нещо за същите пари могат да го получат на следващия ден, а разбирам че продаваш електроника - т.е. евентуалните проблеми с гаранция и т.н. ще са много по-лесни за разрешаване. Но това не трябва да те спира, пиши си къде си, бъди открит и честен за това къде си, кво си, що си. Да си знаят, че ганьо не е само "крадеца в ебей", а и че има честни търговци. Това е начина напред, тука всичко е умряло...
 
От: Онлайн продажби извън БГ,разплащателни с-ми и други въпроси и главоблъсканици

Хубаво де, ама само с цена ли се бори пазар?! Не съм съгласен с подобно нещо.

Питам защото БГ магазините ми към момента са с най-подробни параметри на продуктите, с най-много продукти с демо видео, а от днес и допълнителни благини като pdf инструкции, характеристики, линкове за софтуер за опериране с продуктите, които принципно са само в комплектите...Казаното до тук важи и за външните магазини, макар там да имам да довършвам. Та да се върна на БГ-то. Да, към момента няма резултат. Не, не съм най-големият или нещо най-, но това е интернет. Това, което сея днес ще дава реколти след 3-6 месеца. Рано или късно и в БГ ще започнат, а те и сега макар и от по-малко хора, да се ценят подобни неща. Все пак говорим за "добавена стойност" на продукт и услуга.
 
От: Онлайн продажби извън БГ,разплащателни с-ми и други въпроси и главоблъсканици

Аз до колкото разбрах адрес трябва да представиш.. Защо не си наемеш виртуален офис. На всякъде по света има, в Бг. в чужбина.. не повече от 30, 40 евро на месец. Имаш и ползваш физически адрес ( за кореспонденция ), телефон и ако искаш и секретарка.
 
  • Like
Реакции: CTAH
От: Онлайн продажби извън БГ,разплащателни с-ми и други въпроси и главоблъсканици

Аз до колкото разбрах адрес трябва да представиш.. Защо не си наемеш виртуален офис. На всякъде по света има, в Бг. в чужбина.. не повече от 30, 40 евро на месец. Имаш и ползваш физически адрес ( за кореспонденция ), телефон и ако искаш и секретарка.

И каква е идеята?

На втория клиент, който пита "абе защо стоката идва от България, не от Съри" (примерно) какво ще му кажеш? А ако директно повдигне въпроса към Скрилл и те те питат, абе къде ти е HQто в същност... Отделно според законите за ел. търговия (било то в Англия или тук) трябва да си предоставиш майчиното мляко някъде на сайта - къде си регистриран, какъв ти е номера, ддс номера, ако имаш, кои институции следят за твоята дейност.

Пак казвам - вече ни считат за част от ЕУ, бедна, мизерна, гадна, но част от ЕУ. Отделно клиента в западна Европа е много по-умен и знае, че може да разчита на защита и от пеймънт процесорите за парите си и не им е чак такъв проблем да поръчват онлайн. Идеята е как да ги накараш...

@lqllqlq - аз лично не бих си поръчал нещо от някъде, да го чакам и т.н. като имам алтернатива в лицето на БГ онлайн магазин на същата цена. Добавената стойност, която ти казваш е екстра, но нищо не му пречи да се информира от твоя сайт, а да купи от локалния. Трябва да му предложиш нещо в повече... или по-ниска цена, или по-дълга гаранция, или бонус продукт... Най-лесното е знаеш кое, лошото е когато няма такава опция както казваш... Тогава трябва да се прибегне към по-силна реклама за изграждане на бранда и доверието към него на локално ниво или към мислене на други "бонуси", които ти да предложиш на клиента.
 
От: Онлайн продажби извън БГ,разплащателни с-ми и други въпроси и главоблъсканици

@lqllqlq - аз лично не бих си поръчал нещо от някъде, да го чакам и т.н. като имам алтернатива в лицето на БГ онлайн магазин на същата цена.

OK, да се спрем тогава на цената. Хващаш пазара в Белгия, Франция, Англия - няма значение. Как избираш на база на какво "сверяваш часовника" с цените? Имам предвид, че в Англия може да има 100, 1000 магазина за същото. Ти не можеш да се сравняваш с всички, нали? Същото важи и за БГ. Интересно ми е как избираш тези, с които да се съпоставяш, да анализираш? Ти няма как да знаеш кои от тях са добре работещите за да вадиш изводи ти какво да променяш при себе си или бъркам? В тази връзка Ebay и Amazon трябва ли да са ми отправна точка? Предполагам се сещаш защо питам...Лично аз не мисля, че трябва, но...
 
От: Онлайн продажби извън БГ,разплащателни с-ми и други въпроси и главоблъсканици

И според мен не трябва, но повече не харесвам price matching-а, така че предпочитам да се конкурирам И на база цена с тях отколкото да държа същата по-висока цена и безсрамно да казвам "това са възможностите ми, не мога по-ниско и на всичкото отгоре не си сравнявам цените и не следя RRP или MSRP"

Ако конкурентите ми се притесняват от мен (това само като го помисля и се смея на глас) могат с обемите с които работят, традицията си, името си и т.н. Да предложат по-ниска цена на същия продукт и ефективно да ме изгонят от пазара си. Но те не го правят, защото съм малък и не им пука за мен. Щом е така, защо и аз да не продам стока на техния пазар на по-конкурентна цена? Ми ще продам! Те могат да продават боклуци на БГ пазара, аз си загубих голяма част от него защото ганьо се научи да пазари в купом от спортдирект и да ползва нискокачествени продукти. Щом е така аз ще продавам качествени продукти на по-ниска цена на техния пазар. Просто нямам избор.

А относно това как определяш цените - почни с лидерите в СЕРПа, виж какво предлагат те. Виж дали са pricematch-нали на примерно -10%-20% от RRPто и виж дали можеш да предложиш по-добра цена, прецени си дали ще имаш полза от това и пробвай. Пусни реклами, задължително вкарай доставката в цената на продукти например над 150 евро или 200 евро, другите доставки под тази цена ги субсидирай от теб и примерно покривай 33-50% ако имаш възможност (нз какви маржове ползваш в твоя сектор), за да изглежда изгодно на клиента.

Бъди честен, направи модерен и полезен сайт и ще видиш полза. Ако се купува вдигни с 2-3% цените след 6 месеца. Пробвай така как ще е, ще имаш ли по-голяма нетна печалба.

Аз вдигнах цените на най-търсените продукти преди 10 дни и от януари предлагам безплатна доставка за ЕУ (т.е. цената й е вкл. в продукта) и ще видим как се движат нещата след 3-6 месеца. Същевременно не съм правил други промени, адуърдса си върви на по-изпилени думи, които хващат декиш, малко горила маркетинг по специализирани форуми и те така...

В моята ниша в Амазон ЮК и ебей ЮК много малко магазини продават. И продават на същите цени като в техния си магазин, така че не го взимам в предвид. Ебей също има проблем с висок процент менторляци продукти от нишата ми, така че смятам че клиента избира да си купи директно от магазина, а не от ебей. Въпреки това съм листнал и там, имам продажби някакви, но магазина продава повече. Амазон все още се тутам да листна и там, нещо не са ми ясни нещата после с разплащането и трябва да проуча. Но на колкото повее места те има, толкова по-добре, това е ясно... Въпроса е да предоставиш същото високо ниво на съпорт навсякъде.
 

Горе