Отворено писмо от Стефан Чолаков до...

Kortes

Active Member
До 240 народни представители,
До Министерски съвет на РБ,
До 29 областни управители

П И С М О
от
Стефан Анастасов Чолаков, българин
Дами и Господа,
министри, народни представители (с реална представителност под 30% от българските граждани за всички партии взети заедно в този парламент), партийни лидери, областни управители (не избираеми, а натрапени от политическите партии, за да защитават интересите на партийните централи по места),
след като за 25 години, Вие, и Вашите партии успяхте да съсипете държавата, защитавайки партийно-олигархични интереси и потъпвайки всичко свято, и натикахте българския народ до дъното на социалната яма на Европа,
Ви моля,
да започнете да си вършите работата, така както трябва - в интерес и за благото на Българския народ и Държава.
Вие, сте хората, от които зависи бъдещето на децата ни!!!

Поредната анти българска инициатива, с която застрашавате и националната сигурност е решението ви да продадете „Товарни превози“ (железницата е част от националната сигурност) към БДЖ. Компания, която при правилно управление може да носи приходи и ползи за държавата, а от там и за всеки български гражданин, от над 10 милиарда лева годишно.
Има няколко неща, които, ако направите, държавата ни ще може да си поеме въздух, а хората да живеем малко по-добре.

Едно от тези неща е въвеждане на RO-LA система за превоз на транзитно преминаващи товари през територията на страната ни (качване на транзитно преминаващите 6000 тира дневно - справка АПИ, на ЖП вагони - от граница до граница).

Управата на БДЖ, Министърът на транспорта и Премиерът, работят само и единствено за довеждане на компанията до тотален фалит, с цел продажба на „Товарни превози“.
При такса за превоз на 40 тонен камион(бруто) от 1 евро/км, в БДЖ ще влизат над 1,8 милиарда лева годишно.
Ще бъдат открити нови 3000 работни места и средната заплата в БДЖ може да бъде 1700 лв.

На входовете на България има готови терминали за качване на тирове на ЖП вагони. И за старта на RO-LA системата са необходими няколко нормативни акта и не повече от 2-3 месеца. Дългът на БДЖ от 300 милиона може да бъде изплатен в рамките на половин година.

Допълнителните ползи от това за страната ни са:
само една RO-LA композиция от 50 вагона спестява 20 000 kg въглероден двуокис, които биха се отделили в атмосферата при стандартното придвижване на тировете по шосетата;
над 2,5 милиарда лева приход в хазната от ограничаване на контрабандата;
над 500 мил. лева икономия от вредни емисии;
около 1 милиард лева икономия от ремонт на асфалтови пътища и удължаване на живота им до 30 години;
500 спасени човешки живота годишно, над 4000 спасени от осакатяване (1 човешки живот = 500 хил. евро по оценка на ЕС);
в следствие на подобрение на средата за живот - ще се произвеждат по-чисти храни, ще се увеличи туристопотока и ще се икономисат стотици милиони годишно от средствата за здравеопазване.

Въпреки, че не е във Ваш, и на представяните ви партии, интерес да се ограничи контрабандата и потреблението на дизелово гориво от „Лукойл“ на територията на страната, Ви моля, да започнете да работите в ПОЛЗА РОДУ! Иначе не ви чака нищо добро.
Бъдещето ни е във вашите ръце!!!

П.С. идеята на човека ми допада много, писмото е от 25 май 2015
 
Това към момента се изпълнява, но има нещо невярно и то е "На входовете на България има готови терминали за качване на тирове на ЖП вагони". Да има такива, но те не са готови навсякъде. В момента има къде да натовариш камионите, но няма къде да ги разтовариш в другия край. Поне след година, когато се очаква да са готови тези терминали, ще стане ясно дали държавата може да ги управлява добре.
 
От: Отворено писмо от Стефан Чолаков до...

Следното твърдение "с реална представителност под 30% от българските граждани за всички партии взети заедно в този парламент" е невярно, некоректно и лъжа.
В последните парламентарни избори - всеки гражданин на РБ е имал правото да изрази кой да го представлява. Всеки е дал своя глас - недаването на глас е също глас. Щом такъв е резултата - това е волята на всички. 100% от българските граждани са изразили позиция - резултатите са в парламента.
Харесва ли ми - лично на мен не, но това няма значение - така са гласували /или не/ сънародниците ми. Това е 100%, не 30%.

След като тоя човек говори за 30% - явно не разбира как работи системата, и няма смисъл дори да му четем писмото.
 
От: Re: Отворено писмо от Стефан Чолаков до...

Това към момента се изпълнява, но има нещо невярно и то е "На входовете на България има готови терминали за качване на тирове на ЖП вагони". Да има такива, но те не са готови навсякъде. В момента има къде да натовариш камионите, но няма къде да ги разтовариш в другия край. Поне след година, когато се очаква да са готови тези терминали, ще стане ясно дали държавата може да ги управлява добре.

Тепърва ще се открива търгът за ИМТ във Русе:
http://lokomotiv.bg/forum/viewtopic.php?f=42&t=3031
 
От: Отворено писмо от Стефан Чолаков до...

Този големи бакалски сметки прави обаче - ако някой пресметне тези 1,8 милиарда лв на година при 6к тира прави точно 421 км или 421 евро на ТИР - като средното разстояние Турция-Румъния е 2 пъти по-малко. Подобно е и за Гърция - Румъния.
Само, че бърка много сметките - нормата на 1 ТИР е 33 литра на 100 км - дори да приемем митични 421км това прави ако сложим 2 лв литър прави 277 лв, а ако е 3 лв става 416 лв - 2-3 пъти по скъпо средно с това БДЖ. Пита се кой коя фирма ще избере превоз с ЖП, където разходите му за транзит са 2 пъти по-големи при екстремни стойности на гориво. Би го избрал само ако гони експресни поръчки и ако тази композиция има средна скорост 150+ км/час.

Смята въглеродният двуокис на ТИР-те, ама на дизеловите локомотиви?

Това с 1-ят милиард за ремонта направо ме изпълни, след като целият бюджет на България за капиталови стоки (придобиване и ремонт) е 800 милиона ...

2,5 милиарда ще пресече контрабнда - дали транзит ще минават нашите камиони или на влак ... толкова ще я пресече.

До тук неговите сметки са 5,8 милиарда приходи. Явно слага 2,25 милиарда от 500 убити и 4к осакатени - аз не знаех, че ТИР-вете са причина №1 :(

За индиректните ползи съм съгласен, но не знам колко ще е стойността им.

Като цяло все едно гледам опитите на бялата златка да докаже, че под земята ни има само кюлчета злато по 400 унции. Не знам кой е този, който го е писал ама жесток популизъм лее!
 
Последно редактирано:
От: Отворено писмо от Стефан Чолаков до...

По света има такива работещи такива RO-LA, идеята е добра който ще да и намира кусури, може сметките да са грешни (винаги са грешни).
Има сума ти други, ползи които не са изброени: не трябва да се смята само разхода на нафта, а именно - гуми, масло, амортизация на автомобила + шофьора се води почиващ, това се сещам за сега.
 
От: Отворено писмо от Стефан Чолаков до...

Това са heavy duty машини - много издръжливи, изброените неща от теб ще имат съвсем малка стойност + дори няма да са равни на почивката на шофьора. Отново да ги сложиш пак излиза по-скъпо ЖП-то.

Това, че има е ясно, но разликите между RO-LA и ТИР са много малки - не като при нас 2 пъти по скъпи - защото по сметки излиза, че около 900 милиона лв ще имат пропуснати ползи компаниите, ако избират БДЖ-то.
 
От: От: Отворено писмо от Стефан Чолаков до...

Това са heavy duty машини - много издръжливи, изброените неща от теб ще имат съвсем малка стойност + дори няма да са равни на почивката на шофьора. Отново да ги сложиш пак излиза по-скъпо ЖП-то.

Това, че има е ясно, но разликите между RO-LA и ТИР са много малки - не като при нас 2 пъти по скъпи - защото по сметки излиза, че около 900 милиона лв ще имат пропуснати ползи компаниите, ако избират БДЖ-то.

В много от случайте когато пишеш си прав, но тук имаш доста пропуски относно ползите, амортизацията и шофьорите....

Кортес, само ти загатна за някой от предимствата - да си призная не съм запознат с този проект като цяло, но ще опитам кратко да представа и друга гледна точка.

- Да караш камион по магистрала в Европа означава че за 4,5 часа каране изминаваш ~ 370км, за същото време ( 4,5 часа ) в БГ - нека дам за пример Видин -София за 4,5 часа изминаваш около 250км първо скороста е по-ниска, разходите за амортизация са огромни ( ако не си карал по този маршрут, не ти го пожелавам. )

- Влакове, фериботи се водят в повечето случай почивка за шофьора, което му дава право да кара след това поне още няколко часа, зависи от престоя на влака - ферибота, ако превозват замразени продукти всеки час е от значение и обикновенно имат деливъри уиндоу от нчколко часа, ако не се спази неустойките са големи....

Има и други фактори, транспортния бизнес не е толкова елементарен, но просто нямам време да пиша повече в момент.
 
От: Отворено писмо от Стефан Чолаков до...

Аз не оспорвам ни най-малко ползите, а оспорвам цената която се предлага и като сложиш ползите то отново 2 пъти виждаш срещу ЖП-то измерено чрез цената, която случайно този човек я взима 1 евро на км.

Ти пропускаш едно, че въпреки загубено време курса си е курса, както и тази почивка няма да се компенсира с многото повече каране, защото отново има нормативни часове. За да стане това с RO-LA-та трябва цялостна реогранизация на логистиката и цената да си струва, а не си струва ако е 1 евро км.
 
Последно редактирано:
От: Отворено писмо от Стефан Чолаков до...

Така е, искам да ти кажа, че фирмите понякога предпочитат да платят 200 евро повече за да спестят 3-4 часа и да стигнат в уречения час, отколкото да закъснеят с 3 часа и да платят 1200 евро неустойка, защото в повечето случай карането на хладилник или пък опасни товари е каране по часовник. Не случайно в летните жеги всички камиони спира с изключение на хладилниците и тези с АДР....
 
От: Отворено писмо от Стефан Чолаков до...

Така е, искам да ти кажа, че фирмите понякога предпочитат да платят 200 евро повече за да спестят 3-4 часа и да стигнат в уречения час, отколкото да закъснеят с 3 часа и да платят 1200 евро неустойка, защото в повечето случай карането на хладилник или пък опасни товари е каране по часовник. Не случайно в летните жеги всички камиони спира с изключение на хладилниците и тези с АДР....

Напълно съм съгласен с теб, това и го казах по-горе, но от писмото четеш и разбираш 6к директно през влака, където сметките вече стават криви - това ми е тезата, а не че няма нужда!
 
От: Отворено писмо от Стефан Чолаков до...

Ей хора ... Това си беше ясно че ще стане. Още като почнаха турците да копаят тунела под Босфора.
За какво им е да товарят влака да мине под моста и да го претоварват на нашата граница , много по икономически изгодно е железницата да е на една фирма...
За какво умишлено се води сектора към фалит, за какво го разделиха от пътническите превози ...
Това е много дълга схема и как ще се местят пешките се знае поне 7 хода напред
 
От: Отворено писмо от Стефан Чолаков до...

Днес се минахме Бяла-Русе и видях нещо което само съм го чувал. А именно:
Тройно ТИР изпреварване

Когато започнеш да се изкачваш по баир тук идва едно допълнително платно и пътя става със общо 3 ленти: 1 за слизане и 2 за изкачване. За да можеш да изпревариш по-бавните машини без да спираш.

Та бяхме 1 турчин, 1 гондола от Хасково и 1 цистерна от Благоевград. И ние на около 200-300 метра по-назад. Та идва барира и цъфва новата лента. До тогава пътя е със две ленти. Турчина си мина като пич във най-дясната лента със което каза "аз съм натоварен, вие минавайте" и гондолата си остана по средата за да изпреварва. И тук цистерната мина във насрещното и взе да ги изпреварва и двамата.

А пътя освен че за нас е баир нагоре, имаше и завой надясно и дървета... абсурдно е да се види какво се случва след завоя. Ние просто намалихме скоростта изненадани от това. Съжалявам че нямаме регистратор да ви пратя видео от това...

Обаче - имам познат който е починал като насрещно движещ се при такива рисковани ТИР изпреварвания, имам познат пострадал от такива и т.н. Това със БДЖ изобщо не е лоша идея, защото повечето от товарите от Турция са нагоре - Германия, Полша или Бенелюкса. Същото важи и при нас. Та мятат ги на влак и горе другите да си ги прибират кой-както-иска. Но се искат топки за интермодални терминали...
 

Горе