Отпадане при Checkout?

2fast4you

Well-Known Member
Здравейте,
от известно време "следя" моите клиенти какво ровят из сайта и къде ходят и забелязвам огромно отпадане в финалната страница за поръчка.
Т.е. добавили са продукта в кошницата, прегледали са кошницата и отиват към последният процес за поръчка в който има няколко стъпки.
Дал съм опция за Paypal Express поръчка която става за 20 секунди с данните от профилът на клиентите от Paypal. Тук не се изисква никакво писане на данни.
Друга опция за поръчка като гост. Трета опция за поръчка с регистрация. /Повечето клиенти избират регистрацията, верификацията чрез имейл след регистрация и дългият процес с писането/
Приложил съм няколко метода за да се чувства клиента сигурен. Самата страница е защитена и с SSL връзка.
Има ли отпадане и при Вас или нещо куца при мен? Имате ли идеи за оптимизиране на конверсията в страниците за финализация на поръчката?
Единствено тази е страницата която не съм барал в Opencart системата /има леки промени но не съществени/ т.е. знаете как изглежда процеса при тази система.
 
От: Отпадане при Checkout?

Все ми се струва, че много хора се затрудняват или ги мързи като стигнат до попълването на данните за доставка и прочие в Opencart-a. Сега обмислям да направя checkout-a на 1 страница, тоест да не е както до сега step by step. Убеден съм, че ако пробваш така ще има положителен резултат.

Поздрави,
Стефанов
 
От: Отпадане при Checkout?

И при мен съм забелязал че когато стигнат до попълване на данни за доставка и се отказват. checkout-а ми е на 1 страница, максимално опростено е но пак се отказват. И аз незнам на какво се дължи това :(
 
От: Отпадане при Checkout?

С риск да прозвуча твърде песимистично, но съм ползвал и мулти пейдж чекоут (като в ибей) и 1 пейдж. Разлика няма, а отпадания колкото душа ти иска. Всъщност това ми е много болна тема с изоставените колички. Не съм правил статистика на процента изоставени към брои посещения, защото само като видя стойностите на количките и ми се завива свят.
Причините могат да са много, а по-лошото е, че няма как да разберем. Може да е от това да добави продуктите за да види тотала, добавяне за да не забрави продуктите, та чак просто ей така за спорта. Доста съм се ровил за материали по темата, но и те не са от най-конкретните: Бързо приключване на поръчката, максимално кратка информация, която да се въвежда и все такива неща, които всеки знае. Дори се принудих да махна Wish list като опция, защото с него процента отпаднали беше съвсем висок.
Реално да помислим - колко по-кратко от това да впише имена, адрес и телефон? Дори при тази схема пак има отпадания, по-точно отпаданията не намаляват.
Не знам дали трябва да е успокоение, но ако някой ти каже, че при него няма висок процент отпадания, то бъди сигурен, че той просто няма подобна статистика и не ги вижда.
 
От: Отпадане при Checkout?

Пробвайте за избрани колички follow-up с даден къс процент отстъпка. 5-6% примерно...

Но не за всеки, защото ще се научат да изоставят количката и след това да взимат ваучера за отстъпка.

Някои бутат в количката 100 продукта и я зарязват..

Ако имате клиенти с последващ логин, които разглеждат и добавят през профила си и правят поръчки от ранга на предишните си - ОК.
 
От: Отпадане при Checkout?

Абе отстъпки?! Твърде много е свикнал да бъде глезен потребителя. Не ме разбирайте погрешно - аз съм за качествено обслужване, отношение и промоции, но има граници, които не бива да бъдат прекрачвани. Онзи ден една дама ми държа тон за какъв се мисля, че за 1 камера не и давам отстъпка, ква е тая цена (55лв) и що монтажа е с добавен транспорт!? Ми щото съм в Пловдив, а тя в София - те за тва те! Това пък доведе до питането: Бе вие акъл имате ли? Хората врата монтират с первазите (наблегна на това) за 25лв...Та ми се наложи да и обясня разлики между монтаж камери и дърводелец, както и че от 5-6 години за по-малко от 100 врати няма кой да и даде такава цена, освен бай Гошо дето си уплътнява дните от пенсията като кове в гаража...
Нож с две остриета е раздаването на отстъпки с повод и без повод. После си чукаме главите що ни изпъват нервите с неразумни искания.
 
От: Отпадане при Checkout?

Задрасканите цени карат тъпаците да купуват.

Ние тук ни е ясно, че продажните цени са под MSRP и ако продаваш на MSRP няма да имаш една продажба сигурно. Но, ако задраскаш MSRP и му я продадеш на нормалната си цена (целогодишно!) глупака си мисли, че е ударил кьоравото и купува.

Тази практика не ми харесва, но съдейки от декември за пореден път го виждам това и ще го включа в новия магазин - задраскан MSRP и отделно 5-10% промоциики на отделни артикули - така процента става едни 30%, което е доста по-добре.

Иначе клиенти идиоти не липсват, аз му свалям 10%, той вика дай още 2лв , давам. После ми вика "Айде да си разделим и транспорта!".... Айде да не правим бизнес, а? хахаха...

Не съм пробвал съвета ми, но ако съм редовен клиент бих се повлиял, ако ми направят безплатна доставка или 5%... Чувам и положителни мнения за тази практика.
 
От: Отпадане при Checkout?

Изоставените колички трябва да се следят. Специалисти казват че на 3тия ден трябжа да пращаш майл на клиента да го подтикнеш да си купи стоката. Прилагат всякакви рекламни трикове. Например в писмото има хубава снимка на сладко мило и много тъжно кученце а отдолу пише " Омръзна ми да стоя тук и да ти пазя стоката ...." или нещо от сорта.
Мислех си че цената разколебава клиента в последната част. Но на един от фирмените ни сайтове статистиката ми е пълна само с най-ефтиния ни продукт. Няма регистрация, поръчка само в една страница, система за чат ппрез която могат да поръчат, скайп, бърза почъчка/ като емайл полето не е задължително/ ....
Феномен !!!
 
От: Отпадане при Checkout?

Здравейте, малко офф топик... как точно следите на коя стъпка при чекаут в опънкарт отпадат хората. Или просто следите checkout page-a като exit страница?

Много ясно си напишете колко струва доставката. Да се вижда. Ако трябва тествайте и тем подобни. Едно от нещата, което много ме дразнят е това да търся една камара време, колко е доставката и в много случаи трябва да стигна до чекаут за да я намеря. Абсурд.

Според мен, ако разликата в цената за достаква при повечето поръчки е до 1 лв., сложете флат рейт шипинг.

Които са с опънкарт сложете при чекаут defaut да е като гост и задължително махнете потвърждаване на регистрацията. Не съм ги чел тея неща някъде, но смятам, че са добре дошли.

Още... за тези с опънкарт на бг пазара, където няма такива неща като платежен адрес и адрес за доставка. Има един безплатен vqmod да ти прескочи едното. Махате отметката, че двата адреса са едни и същи и от преводния файл, смяняте иманеата и номерата на стъпките. Стандартно опънкарт е с 6, така ги правите 5 и избягвате двойното въвеждане.
 
От: Отпадане при Checkout?

Да се включа с малко по-различно мнение по темата. Всеки втори в интернет е луднал да си прави магазин за щяло и нещяло. Възможно ли е част от отказалите се, да са тествали начина, по който се поръчва стоката? Или да са си изчислявали колко ще им излезнат дадени неща. Макар и изключително рядко, аз като потребител съм ги правил тези неща.
 
От: Отпадане при Checkout?

Колеги, я като сме се заговорили за Опенкарта... има ли някой от вас нужда да даде модул за поръчка в една стъпка? :)
 
От: Отпадане при Checkout?

Изоставените колички трябва да се следят. Специалисти казват че на 3тия ден трябжа да пращаш майл на клиента да го подтикнеш да си купи стоката. Прилагат всякакви рекламни трикове. Например в писмото има хубава снимка на сладко мило и много тъжно кученце а отдолу пише " Омръзна ми да стоя тук и да ти пазя стоката ...." или нещо от сорта.
Мислех си че цената разколебава клиента в последната част. Но на един от фирмените ни сайтове статистиката ми е пълна само с най-ефтиния ни продукт. Няма регистрация, поръчка само в една страница, система за чат ппрез която могат да поръчат, скайп, бърза почъчка/ като емайл полето не е задължително/ ....
Феномен !!!

То да пратиш мейл е добре, ама кво правим когато на 99% са анонимъс? Нито виждаш кой е, нито мейл - нищо...То това е проблема. Иначе ако го виждам като потребител ще му пратя.
 
От: Отпадане при Checkout?

Чак пък да е толкова на зор ...
Ти какво даваш в замяна ?


Колеги, я като сме се заговорили за Опенкарта... има ли някой от вас нужда да даде модул за поръчка в една стъпка? :)
 
От: Отпадане при Checkout?

Имам го брат!
Всъщност ето почти всичко което имам
http://www.predpriemach.com/showthread.php?t=39239

Бая сергия си е! :) Само малко да осмисля какво ми се губи и ще пиша едно ЛС какво ми трябва. В страни от темата, но за всяко нещо - екстеншън, а това не забавя ли скоростта на зареждане?
 
От: Отпадане при Checkout?

Благодаря за коментарите.
Наистина задрасканите цени и следователно цената с намаление подканва клиента да мисли че е намерил перфектната сделка. На тези продукти имам най-много продажби.
Имейл верификацията е повече от задължителна за магазини които работят извън бг.
Това за имейл известяването на изоставени колички/кошници е много добра идея но трябва да се мисли как може да се направи за опенкарт тъй като 99% от клиентите които ги изоставят не са регистрирани потребители и имейлът им няма от къде да се вземе.
Но трябва да има нещо което пропускаме... процента на отпадане е наистина висок и според мен има нещо някъде където не е добре направено.
Ще прочета материали насам натам дано да излезе нещо полезно.
п.с. СТАН драснах ти лично :)
 
От: Отпадане при Checkout?

И при мен има доста отпадания. Но и аз имам подобно поведение когато купувам от сайт. Не е толкова странно и според мен не зависи от това дали е на една страница или на 5. Щом е стигнал дотук, значи се е справил с поръчката. Просто е решил да потърси алтернативи . Ако се направи анализ ще се види (според мен) че голяма част от отпадналите се връщат след няколко дни и директно поръчват.
 

Горе