Питане към рекламните експерти

Tedi_84

Active Member
Здравейте предприемачи, имам един странен казус и ще се радвам да чуя вашето мнение.

Значи примерно имаме X продукт, който продаваме онлайн. Почти винаги ако инвестираме 20 лв в реклама за 24 часа, визирам Adwords, и Adwise в най - лошия случай удвояваме инвестицията. При средна цена на клик за Adwords - 0,07 и 0,20 лв за Adwise. Питането ми е следното това означава ли, че ако инвестираме 50 лв за ден, ще се удвоят, 100 лв ... и т.н. Простата логика сочи, че ще се удвоят но дали е така???
 
От: Питане към рекламните експерти

Ами пробвайте :)
 
От: Питане към рекламните експерти

Здравейте предприемачи, имам един странен казус и ще се радвам да чуя вашето мнение.

Значи примерно имаме X продукт, който продаваме онлайн. Почти винаги ако инвестираме 20 лв в реклама за 24 часа, визирам Adwords, и Adwise в най - лошия случай удвояваме инвестицията. При средна цена на клик за Adwords - 0,07 и 0,20 лв за Adwise. Питането ми е следното това означава ли, че ако инвестираме 50 лв за ден, ще се удвоят, 100 лв ... и т.н. Простата логика сочи, че ще се удвоят но дали е така???

Ако не експериментирате няма как да разберете...

Всичко зависи от продукта, сайта, сезона, произхода на продукта, политиката, празниците, конкуренцията и още много други фактори дето даже не си ги и представяте. Затова отговор на сляпо без да се прави едно сложно, дълго и скъпо (!!!) проучване няма как да се каже.

Ориентировъчно ако инвестирате двойно повече няма да вдигнете продажбите, ами ще вдигнете двойно масата от хора на които вие ще си представите продукта. Сега вече какъв процент от тях ще кликнат на рекламата ви е др. въпрос и какъв процент от кликналите ще закупят. Затова се казва че "ориентировъчно и много грубо" продажбите МОЖЕ да се вдигнат два пъти. Но може да се вдигнат и повече от два пъти или по-малко от два пъти. Божа работа.
 
Значи примерно имаме X продукт, който продаваме онлайн. Почти винаги ако инвестираме 20 лв в реклама за 24 часа, визирам Adwords, и Adwise в най - лошия случай удвояваме инвестицията. При средна цена на клик за Adwords - 0,07 и 0,20 лв за Adwise. Питането ми е следното това означава ли, че ако инвестираме 50 лв за ден, ще се удвоят, 100 лв ... и т.н. Простата логика сочи, че ще се удвоят но дали е така???

И да, и не. Но само при правилно наливане в реклама може да се види. Какво ще рече това? Тези 50 лева, вместо с тях да да качиш бида, или да вкараш повече думи, можеш да направиш нещо друго. ;)

Ако например видиш кои са топ думичките и реално налееш в тях, оптимизирайки ги, имаш голям шанс и да се справиш и по-добре, Но ако инертно се действа на принципа повече пари (без никакви анализи и прилагане на стратегия), ще е двойно, то не е много сигурно дори, че ще си докараш избивката, която очакваш. Така, че вземи това предвид като го правиш. ;)
 
От: Re: Питане към рекламните експерти

И да, и не. Но само при правилно наливане в реклама може да се види. Какво ще рече това? Тези 50 лева, вместо с тях да да качиш бида, или да вкараш повече думи, можеш да направиш нещо друго. ;)

Ако например видиш кои са топ думичките и реално налееш в тях, оптимизирайки ги, имаш голям шанс и да се справиш и по-добре, Но ако инертно се действа на принципа повече пари (без никакви анализи и прилагане на стратегия), ще е двойно, то не е много сигурно дори, че ще си докараш избивката, която очакваш. Така, че вземи това предвид като го правиш. ;)

Значи е горе доло са си въртя рулетката в казиното ;) Колега какво означава "да оптимизираш топ ключовите думички" т.е останалите дето носят малко импресии и кликове да се премахнат и да оставим само тези дето имат най много импресии и кликове и да наливаме в тях. Така ли?


Тази пущина за анализите на гьорги е май много полезна ама за сега нещо немога да я вдяна, имам чувството, че се въртя в омагьосан кръг! Както казваше един колега от форума това е за мазохисти. Ама ще го вдяна няма начин. Четене му е маийката ...
 
Топ кл. дума ти е думата за която идват най много клиенти. Предполагам я знаеш. И тази за която ти идват най-много клиенти на база ROI де. :) Това е, а тази която ти носи най-много трафик си е топ дума за нишата си сигурно. По-скоро налей в точно тези думи, които ти носят продажбите и врътни няколко допълнителни карета. Като разбира се оставят тия с над 2% CTR. ;) Това е в общи линии формулата, но си има и малки детайли де,. ;)
 
От: От: Re: Питане към рекламните експерти

Значи е горе доло са си въртя рулетката в казиното ;) Колега какво означава "да оптимизираш топ ключовите думички" т.е останалите дето носят малко импресии и кликове да се премахнат и да оставим само тези дето имат най много импресии и кликове и да наливаме в тях. Така ли?


Тази пущина за анализите на гьорги е май много полезна ама за сега нещо немога да я вдяна, имам чувството, че се въртя в омагьосан кръг! Както казваше един колега от форума това е за мазохисти. Ама ще го вдяна няма начин. Четене му е маийката ...

https://support.google.com/adwords/answer/1722066?hl=en

Ахам... обаче трябва да активираш и други отчети - conversion tracking и т.н.
 
От: Питане към рекламните експерти

Правилното пускането на реклама и анализ е специалитет, който се учи винаги в движение и мислейки стратегически напред
Блинки ти каза много
 
От: Питане към рекламните експерти

Да повдигна малко темата.

Имаме активна кампания в Adwords която е в мрежата за търсене с опция за дисплейната мрежа, работата е там че гошо докарва хора от кол и въже следователно след няколко похарчени ЛВ следва разочарование. Има ли вариант рекламата да я насоча точно към определен пол и години, ако е в търсенето и дисплейната мрежа?

Като гледаме анализа хората са точно такива, които не ни трябват, айде до пол горе доло е в границите, но годините се разминават сериозно...
 
Re: От: Питане към рекламните експерти

Да повдигна малко темата.

Имаме активна кампания в Adwords която е в мрежата за търсене с опция за дисплейната мрежа, работата е там че гошо докарва хора от кол и въже следователно след няколко похарчени ЛВ следва разочарование. Има ли вариант рекламата да я насоча точно към определен пол и години, ако е в търсенето и дисплейната мрежа?

Като гледаме анализа хората са точно такива, които не ни трябват, айде до пол горе доло е в границите, но годините се разминават сериозно...

Не може ли да я таргетираш и по възраст? Аз лично бих включвал сайт по сайт, щото много плява има в нета. Качествените хора четат качествени сайтове. Това е идеята тук. Но почни от топ ресурсите в нишата си и мини към алтернативи и после към общите. Сори, ама ако пуснеш реклама на гуми в сайт на здравна тематика, какъвто и да е пола, ще ти докарва все кофти потребители, ако въобще и някой има интерес.
 
От: Re: От: Питане към рекламните експерти

Не може ли да я таргетираш и по възраст? Аз лично бих включвал сайт по сайт, щото много плява има в нета. Качествените хора четат качествени сайтове. Това е идеята тук. Но почни от топ ресурсите в нишата си и мини към алтернативи и после към общите. Сори, ама ако пуснеш реклама на гуми в сайт на здравна тематика, какъвто и да е пола, ще ти докарва все кофти потребители, ако въобще и някой има интерес.

Е да де ама нали все пак сме заложили и на кл. думи и работим по твоя съвет тези с малък CTR ги спираме. Трябва да я таргетираме и по възраст, но в мрежата за търсене май не става. Ако правим сравнение с Adwise и Adwords кл думи и в двете мрежи са идентични, но от Adwise резултатите са в пъти по добри от Adwords .... Дали да не прекратим изцяло рекламната кампания в гого незнам.... Като че ли няма смисъл или ние бъркаме някъде яко.
 
От: Питане към рекламните експерти

На теория в дисплейната мрежа можеш да таргетираш аудиторията по демографски признаци. На практика, когато нямаш таргетиране и си погледнеш отчетите, се вижда и немалък процент "Неизвестни" пол и възраст. Т.е. при таргетиране е възможно това да бъдат пропуснати потребители. По-добра идея ми се вижда дефинирането на Интереси или Теми в дисплейната мрежа. :)
Ако е специфичен продукт/услуга, не виждам голям смисъл от дисплейна мрежа, особено с текстови реклами. Помислете как ви намира клиентът и какви са целите на кампанията ви. След това преценете кои опции да включите - мрежа за търсене, дисплейна мрежа, ремаркетинг и т.н.

ПП: Дали ще се удвоят продажбите при удвояване на бюджета никой не може да ви каже със сигурност. Най-малкото може да достигнете максималния брой продажби с бюджет, който е с 20% по-висок от сегашния. Или направете една експериментална кампания в AdWords, или увеличавайте постепенно бюджета и вижте в кой момент ще започне да пада ROI.
 
От: От: Re: Питане към рекламните експерти

https://support.google.com/adwords/answer/1722066?hl=en

Ахам... обаче трябва да активираш и други отчети - conversion tracking и т.н.

Да да активирани са. Имаме 2 кл. думи от които са осъществени реализации, значи предлагате да налеем в тях а останалите явно носят само кухи кликове. Има нещо което не мога да си го обясня, как 1 кл дума ще има 1 клик и 3 реализации, кода за проследяването е активиран при клик на самия бутон и работи коректно.
 
От: Re: От: Питане към рекламните експерти

Не може ли да я таргетираш и по възраст? Аз лично бих включвал сайт по сайт, щото много плява има в нета. Качествените хора четат качествени сайтове. Това е идеята тук. Но почни от топ ресурсите в нишата си и мини към алтернативи и после към общите. Сори, ама ако пуснеш реклама на гуми в сайт на здравна тематика, какъвто и да е пола, ще ти докарва все кофти потребители, ако въобще и някой има интерес.

За мрежата за търсене не може да се таргетира по демографски данни, ама то май само си влезна в ритъм годините леко се разминават вече. За дисплейната мрежа според експерти казват че не е предпочитан вариант.
 

Горе