Помагат или пречат на малкия бизнес дискаунт сайтовете?

От: От: Помагат или пречат на малкия бизнес дискаунт сайтовете?

Няма как да обвиняваш Вискяра ако има 100 декара зеленчукова градина с най-модерното производство и с най-ниските разходи, да му кажеш той монополизира пазара и дай да го забраним, щото видиш ли някой ще фалира :D
И ще знаеш, че няма да сваля цени. Себестойността ми пазара не го касае. Както е популярно - Бо̀ли го пазара и клиента колко ми е себестойността!
Нито ще сменя асортимента.
Със 100 декара веднага излизам на по-платежоспособни пазари. :|
 
От: От: Помагат или пречат на малкия бизнес дискаунт сайтовете?

И ще знаеш, че няма да сваля цени. Себестойността ми пазара не го касае. Както е популярно - Бо̀ли го пазара и клиента колко ми е себестойността!
Нито ще сменя асортимента.
Със 100 декара веднага излизам на по-платежоспособни пазари. :|

Че кой ти казва сваляш - пазара определя цената :D
Ти на местна почва би леко довел до спад на цената, заради ръста на предлагането от теб :)
 
От: От: Помагат или пречат на малкия бизнес дискаунт сайтовете?

Няма как да ми е жал за кварталното магазинче, че е фалирало това е част от играта - по-добрия остава, за сметка на кофтия. :D

мда и а съм на същото мнение продават храна с изтекъл срок,касови бележки не пускат изживяват се ,като местните чорбаджий и ревнаха ,като се отвориха големите супермаркети


Пазарите не са за всеки, и точно защото нета е колкото се може по съвърешна конкурента среда си личи сила на БГ бизнесмена колко е :D


на пазара съм виждал скъпи дрехи отколкото същата стока по магазините
 
От: Помагат или пречат на малкия бизнес дискаунт сайтовете?

Успех с прическите от 40 евро и 60 паунда - това на някой круиз в немски или английски води трябва да е. Последно в Канада прическата беше 15 долара. Относно 40% на Грабо това не е вярно масово вече процентите са 10-15%, може да достигне 40% ако цената е 2-3 лв защото има минимални разходи за транзакции и подобни. А това за разговорите с колеги ми напомня лелките на Златни Пясъци как се събираха да пушат цигари и да си оплакват съдбата по цял ден.
 
От: Помагат или пречат на малкия бизнес дискаунт сайтовете?

Прав е колегата появяват се все повече "ваучерки" които пазаруват само и единствено когато има промоция,най-смешното е че даже не знаят за какво си дават парите дали процедурата която са закупили е подходяща за тях важното е че е на промоция.Тези сайтове наистина натискат цените надолу поради тяхната масовост.Аз лично правя карти за отстъпки на редовните си клиенти и рекламирам чрез флаери по-евтино излиза и сама си определям цената.Аз мисля ,че точно тези които използват тези сайтове като начин на работа а не като място за реклама са обречени на фалит понеже схемата не е работима и клиентите имат очаквания да си вечно в промоция.А за разговорите и с колежки и клиенти и аз съм водила десетки такива на тази тема, и да за много от тях ваучерите са станали начин на живот.
 
В интерес на истината, защо да не продадеш това, за което реално си потрошил средства и в крайна сметка няма да реализираш с минимална печалба. Тук ако говорим общо, за това са и промоциите. Естествено стават и като двигател за едно не лошо тръгване и издрапване от калта, но имайки предвид намалената печалба, не знам колко ще е рентабилно и за самия предприемач.

Гледах едно предаване (естествено за САЩ става дума), където група хора, без много завидни доходи, пазаруват с купони, талони и ваучъри за намаление. Направо онемях. Мисля, че беше по TRL. Някакви сметки за по $400 и след причисляването на всичко клиента трябваше да заплати $20 или нещо такова. Някои неща (да не кажа почти всичките) му излязоха безплатни, други на някакви смешни пари и което ми стана най-странно - там с талон за намаление можеш да смъкнеш от цената на продукт в промоция. Направо ме разбиха. Не гледам тази телевизия често, за това и не успях да запомня предаването.

Всички тези карти, талони, ваучъри се събират от списания, вестници, брошури в пощата или мейла, абе хората са го измислили. И там определено се предвидили момента в това да не са на загуба или на нулата. За тях е един вид маркетинг похват, но явно и условията, на които зареждат са благоприятни за това, като изключим и факта, че стоката, която е обречена да не се продаде, се пуска на промоция или с въпросните средства се стимулира покупката й.
 
От: Помагат или пречат на малкия бизнес дискаунт сайтовете?

Добре де кажете в България ,какъв е този подход на бизнес.Преди нова година надуват цените и след това си пишат намаление еди колко си .Цената пак е съшата ,като преди.А в Енгланд точно след нова година всеки пазарува и то с доста големи отсъпки от реалната цена.Там такова животно РАЗПРОДАЖБА има,зартазлика от нас тука!
 
От: Помагат или пречат на малкия бизнес дискаунт сайтовете?

Добре де кажете в България ,какъв е този подход на бизнес.Преди нова година надуват цените и след това си пишат намаление еди колко си .Цената пак е съшата ,като преди.А в Енгланд точно след нова година всеки пазарува и то с доста големи отсъпки от реалната цена.Там такова животно РАЗПРОДАЖБА има,зартазлика от нас тука!

Дам, аз повечето неща си поръчвам от Ebay, Amazon, като цяло онлайн и пак ми излиза по-евтино от колкото да пазарувам в България. Дребните неща също ги пазаря онлайн от български магазини където поне няма 80% надценка. Почти всички мои познати правят същото. Качеството за някои стоки също е различно. Не може маратонки от Tesco за 8 паунда да са здрави вече година и половина като активно спортувам с тях, а така наречените "маркови" маратонки, които си взех от THE MALL! се скъсаха за 2 месеца. Кой знае от къде са докарани.

Чудете се после защо малките фирми фалират. Като не знаят как да си пазят клиентите по-добре да ги няма и да стане както е в чужбина, където малки квартални магазинчета няма.
 
Re: От: Помагат или пречат на малкия бизнес дискаунт сайтовете?

Добре де кажете в България ,какъв е този подход на бизнес.Преди нова година надуват цените и след това си пишат намаление еди колко си .Цената пак е съшата ,като преди.А в Енгланд точно след нова година всеки пазарува и то с доста големи отсъпки от реалната цена.Там такова животно РАЗПРОДАЖБА има,зартазлика от нас тука!
Мани го това. Мен ми направи лошо впечатление, че една верига супермаркети (няма да им споменавам името) имат събиране на точки или нещо такова, като за сума от над 1000 получаваш възможността да си закупиш матрак (пак няма да споменавам името на бранда) с 30% отстъпка. Като влезнах на сайта им видях, че реално не ти правят отстъпка от матрака, а ти го продават на същата цена. Ако това е промоция, ела ме гръмни.

Тук момента с промоциите и ваучърите е леко извратен и ако трябва да съм честен, хората не знаят как да оперират с тях. За това и в повечето случаи са символични, недообмислени и неатрактивни. Дали, има и изключения. Пример за едно добро изключение е това на бензиностанциите Shell, където с точки от заредено гориво можеш да пазаруваш в LIDL или в McDonalds, което мен лично ми харесва като потребител. Така и така даваш пари за стоки, защо да не получиш точки, които да използваш и другаде.

Друг пример, който беше един вид освобождаване от предишна колекция бе на Андрюс Фешън. Там ако се облечен от до (риза, панталон, обувки), ти смъкват 50% от цената. Но за жалост не успях да се възползвам. Просто като нямам нужда, не купувам. Нямам го това потребителско мислене, че щом ти го дават на тази цена днес, по-добре да го имам за тези пари. :)

И отделено, различните схващания имат различно възприятия за "промоция", "акция", "разпродажба", "намаление", "отстъпка" и т.н.
 
От: Помагат или пречат на малкия бизнес дискаунт сайтовете?

Blinky, това и аз го гледах по fine living network-a и аз бях шах и мат.
Просто гледах маркетинг на висше ниво от хамериканците, все пак те са номер едно. Всяка една промоция, отстъпка, намаление, разпродажба е много добре калкулирана - едното го продаваш на загуба за увеличение на продажбите от други, обвързваш стоки едната ти минава за без пари но купуваш скъпата, другото е освобождаваш складова наличност с минимална печалба или най-якото разпродажбите с на стоки с 300-400% надеценки - мислиш че си ги минал а реално те още са на печалба.

Това са триковете на масовите стоките. Да не би Кауфланд, Била, Лидъл и Карфура са фалирали - че пускат на намаление едно 10% от асортимента си и го ротират по всички продуктови категории и накрая си се запознал с всички стоки и си опитал и си ги харесал, после искаш си ги купиш ама няма намаление, но потребността те кара да ги купиш. Това са глупости, че всички трябва се нагаждат за отстъпки, то ако стане така никой голям дискаунтър няма се навие - щото е чист фалит. А за услугите, там е ясно те са на фалит и да нямаш 100% загуба прибягват до това, но то не защото хората искат дискаунт, а защото конкуренцията ги къса.

Защо една Турция има топ качеството с хотели в топ 100 от света а БГ е секс и алкохолен туризъм.
Сори но като продаваш еднаква стока или услугата ти е на ниско нови освен да се позиционираш в ниския ценови сегмент с ниско качество и да си играеш с цените друг шанс нямаш. И затова никой не е виновен.

П.С. Сещам се за САЩ и черния петък - 1 път в година и масово излизат на + всички в този ден - като гледам навиците на хората не са всеки ден черен петък!
 
Последно редактирано:

Горе