Приемане на плащания в онлайн магазин

Конкретно за онлайн магазин ли става дума, че и на мен ми стана интересно? При мен касов апарат изобщо няма, а плащанията са основно ПейПал и Страйп. Дотук не е имало никога проблем с проверките от НАП.
За всяка онлайн търговия, използваща тези два пеймънт гетауея. За пейпал няма проблем, там обясних защо. За Страйп и Пейсера имало, защото правели обработки на карти, което не е директно връзване (като Борика например) с бг банковия акаунт, което дори и с уидраули било недостатъчно, за което се иска да минава с касов апарат, за да се отчете правилно в НАП. Така ми го обясниха, хората са счетоводна фирма и обслужват не само бг клиенти.

в общи линии ще ви кажа къде е разковничето.... Царя дава , пъдаря не дава! Служителите на НАП се оказва, че са мега необразовани за всяко едно ново нещо като разпоредба или си я тълкуват по свой собствен начин. Досега не е имало случай да пускам касов бон на услуга или стока продадена през интернет! Всичко се базира на разпечатки от банковите акаунти и разплащателни системи! Какво по голямо доказателство от това на официалната разпечатка от банковото движение?
Добре, ако е така, но на мен ми го разшифроваха по друг начин, който реално е бил дискутиран с НАП също. Реално имаш фактура, тя се нарежда по банка, до тук добре. Но имаш фактура, която се нарежда през чужда пеймънт платформа, като там, за да имаш съвпадение с банк стеймънта (както го наричан счетоводителите - банката), няма голям мач, такси от уиндраула, превалутиране, тамошния репорт не е достатъчен. За едно ще се съглася, така е направено, че хем не става, хем никой не може да ти го обясни и да се обоснове логично и хем се глобява на база лични схващания на някакви директиви.

Нека наистина някой да сподели като тръгнат да се заяждат как им отбивате номера с глупостите. ;)
 
Добре де, просто ги регистрирайте тези сметки като чуждестранни. Реално и пейпал, и страйп са точно това. Не е повече разбота за счетитата ти, просто май на тримесечие се докладват наличностите в тия сметки и това е.

Добре, ако е така, но на мен ми го разшифроваха по друг начин, който реално е бил дискутиран с НАП също

Мисля, че може би не са много опитни тези хора. Всички приходи и разходи, когато са във валута (т.е. плащания и удържаните такси по тях) си се превалутират в лева по курса на БНБ за деня. Няма проблем после да се осчетоводят и да са съвсем точни сумите. Пък и все пак тези такси искаш да ти ги пишат разход, а то ако не се прави по този начин как да стане това?
 
Добре де, просто ги регистрирайте тези сметки като чуждестранни. Реално и пейпал, и страйп са точно това. Не е повече разбота за счетитата ти, просто май на тримесечие се докладват наличностите в тия сметки и това е.



Мисля, че може би не са много опитни тези хора. Всички приходи и разходи, когато са във валута (т.е. плащания и ударжаните такси по тях) си се превалутират в лева по курса на БНБ за деня. Няма проблем после да се осчетоводят и да са съвсем точни сумите. Пък и все пак тези такси искаш да ти ги пишат разход, а то ако не се прави по този начин как да стане това?
От два различни източника ми го потвърдиха, за Страйп и Пейсера.

Добре де, дайте точно как ви го осчетоводят, това перо от приходите през Страйп например, за мога да отида и да им го обясня, да вземат да прочетат или да питат и да ми потвърдят. Пейпал ясно. ;)
 
Последно редактирано:
В моя случай на фактурите отдолу пише "метод на плащане: други платежни средства". В това влизат и ПП, и Страйп.
Страйп сметката е регистрирана на същия принцип като пейпал и си се води на отчет.
Към счетоводителите пращам фактурите, а за плащанията за които не е издадена фактура (например физически лица) изпращам директно експортнат лог от БД към екселски фаил. В него билинг системата на отделен ред е вкарала всяко плащане за което не се издава фактура, като е ползвала Страйп АПИ-то за да въведе в отделни колонки имената, държавата, номер на трансакция, дата и размер на платената сума. Самата билинг система смята ДДС-то, ако такова има, и го добавя в съседна колонка до общата сума.

Кажи ако искаш нещо по-конкретно да ги питам, че все пак аз ако всичко знаех нямаше да плащам тия пари към тях:)
 
Като цяло правиш си бизнес акаунт тук: https://dashboard.stripe.com/register

Интересно ми е как счетоводството ти успява да го осчетоводи без да ползва касов апарат, да чука всяка трансакция минала през Страйп, обработила карта на даден клиент. Какво представят и има ли нещо някъде написано да подкрепи това. Това с касовия апарат е голям шит и никой занимаващ се с онлайн търговия не му е кеф да го върнат на офлайн воденото на продажби, от към финансовата им част.
 
Като цяло правиш си бизнес акаунт тук: https://dashboard.stripe.com/register
Това не разбрах за мен ли беше, май не :)
Утре ще им звънна да ги питам как и защо го правим така и как става без тоя касов апарат, след което ще споделя какъв е бил отговорът.
 
Това не разбрах за мен ли беше, май не :)
Утре ще им звънна да ги питам как и защо го правим така и как става без тоя касов апарат, след което ще споделя какъв е бил отговорът.
Да, за теб като някаква вметка само. :) Че толкова ми е невероятно, че реших все пак да писна да не говорим за различни неща. :)

Супер си. Мерси много, ще се радвам много, а и може би още хиляди други. :)
 
Накратко, да го обобщим така:

Касовата Бележка (Фискалният Бон) е първичен счетоводен документ, който се издава задължително за всяко отделно плащане в брой по доставка на стока или услуга, независимо дали за тази доставка е издадена Фактура. Изключенията от това правило са плащания в брой на нотариус, адвокат или други свободни професии.

Или с други думи казано ако трябва да цитирам закона :

според чл.118, ал.3 от Закона за данъка върху добавената стойност /ЗДДС/ хартиен документ, регистриращ продажба/доставка на стока или услуга в търговски обект, по която се плаща в брой, с чек, с ваучер, с банкова кредитна или дебитна карта или с други заместващи парите платежни средства.

С други думи, ако плащаш с карта във физически магазин трябва да ти бъде издавана касова бележка, ако плащаш в онлайн магазин, НЕ!

Едит: плащане онлайн към фирмена сметка
 
Последно редактирано:
За всяка онлайн търговия, използваща тези два пеймънт гетауея. За пейпал няма проблем, там обясних защо. За Страйп и Пейсера имало, защото правели обработки на карти, което не е директно връзване (като Борика например) с бг банковия акаунт, което дори и с уидраули било недостатъчно, за което се иска да минава с касов апарат, за да се отчете правилно в НАП. Така ми го обясниха, хората са счетоводна фирма и обслужват не само бг клиенти.


Добре, ако е така, но на мен ми го разшифроваха по друг начин, който реално е бил дискутиран с НАП също. Реално имаш фактура, тя се нарежда по банка, до тук добре. Но имаш фактура, която се нарежда през чужда пеймънт платформа, като там, за да имаш съвпадение с банк стеймънта (както го наричан счетоводителите - банката), няма голям мач, такси от уиндраула, превалутиране, тамошния репорт не е достатъчен. За едно ще се съглася, така е направено, че хем не става, хем никой не може да ти го обясни и да се обоснове логично и хем се глобява на база лични схващания на някакви директиви.

Нека наистина някой да сподели като тръгнат да се заяждат как им отбивате номера с глупостите. ;)
протоколи по чл. 117 от ЗДДС .
Също така, такси за превалутиране итнт се осчетоводяват като разходи.
 
Последно редактирано:
Не съм професионалист, имам мнение от обща култура не ме взимайте на много сериозно
Абе и аз не смея да твърдя, че съм голям разбирач, плащаме си такива хора, но реално няма да е зле да се знае и от повече източници, защото все някъде някой не е успял да се адаптира или по-бавно го приема като факт, но в крайна сметка, ако си е нещо навлязло и вече практика, защо да не е за всички. За това ще изчакам и какво ще каже @Victor R , и ако наистина при тях се получава, определено ще пусна темата на моите хора да я видят и да поровят по въпроса. Все пак това е бизнес за всички, нали? И това с касовите апарати, не е за нормални хора, особено като всичко им минава онлайн. :)
 
С други думи, ако плащаш с карта във физически магазин трябва да ти бъде издавана касова бележка, ако плащаш в онлайн магазин, НЕ!

То така е написано, ама НАП си го тълкуват по техен си начин. :D

От нета.. въпроси към НАП
Даден електронен магазин трябва ли да е свързан с касов апарат?

По смисъла на определението за търговски обект, съдържащо се в §1, т. 41 от ДР на ЗДДС, електронният магазин е търговски обект, от който се извършват продажби. Когато лицето, извършващо продажби чрез електронен магазин, използва за дейността си софтуер за управление на продажбите и за извършваните продажби е налице задължение за издаване на ФБ съгласно чл. 3, ал. 1 от Наредба Н-18/2006 г., софтуерът трябва да отговаря на изискванията на наредбата, респективно, той трябва да бъде свързан с ФУ.
"Определението":
41. "Търговски обект" е всяко място, помещение или съоръжение (например: маси, сергии и други подобни) на открито или под навеси, във или от което се извършват продажби на стоки или услуги, независимо че помещението или съоръжението може да служи същевременно и за други цели (например: офис, жилище или други подобни), да е част от притежаван недвижим имот (например: гараж, мазе, стая или други подобни) или да е производствен склад или превозно средство, от което се извършват продажби.
Ше болдна "място" щото явно това е "разковничето" при тълкуването.

Ето още един отговор..
За целите на чл. 118 от ЗДДС и Наредба № Н-18/2006 г. понятието „търговски обект“ по смисъла на § 1, т. 41 от допълнителните разпоредби на ЗДДС е : „всяко място, помещение или съоръжение (например: маси, сергии и други подобни) на открито или под навеси, във или от което се извършват продажби на стоки или услуги, независимо че помещението или съоръжението може да служи същевременно и за други цели (например: офис, жилище или други подобни), да е част от притежаван недвижим имот (например: гараж, мазе, стая или други подобни) или да е производствен склад или превозно средство, от което се извършват продажби“.
В тази връзка в проведен телефонен разговор е уточнено, че търговският обект, от който „Ф“ ЕООД извършва продажбите чрез онлайн магазин, се намира на територията на Република България.
Тука вече съвсем се объркваш... но имам няколко предположения:
1. "търговския обект" е мястото, а мястото е електронен магазин вероятно регистриран/хостван в България....?!
2. "търговския обект" е масата, на която си сложил лаптопа, от който, чрез онлайн магазин продаваш.

Нещо такова :D
 
  • Haha
Реакции: Vbb
Аз обаче ще трябва да изчакам до първите дни на следващия месец. В момента се оказа, че няма кой да ми обясни.
 
Нещо ново:

В сайта на НАП, вече се чете новия текст:

И това, не знам дали е ново:
 
Аз обаче ще трябва да изчакам до първите дни на следващия месец. В момента се оказа, че няма кой да ми обясни.
Аз не бързам. Определено е интересно да се знае. Защото Нова е прав, НАП си го тълкува атака, че другите по друг начин си го тълкуват и в това тълкуване идват глоби и уж неясноти какво да правят онлайн търговците, защото те зависят от това, което им каже счетоводството. Моето това ми казва - Страйп = касов апарат. Задължително. Банката е Ок. :)
 
И пак не мога да разбера какво толкова им пречи на НАП да публикува в един лист кои пеймънт системи могат да се ползват и как с какви "прибавки" или без с един какъв си подадем файл. Сигурно е доста трудно. Не разбирам, но това е повече пари и за тях, все пак. Ще влизат по-лесно пари. Никой няма да интегрира нещо с куп помащини. ;)
 
Най добрия вариант е Страйп. Никаква бюроктация , проблема е , че парите имат карантинен период от 7 дни в който стоят в акаунта преди Страйп да ги преведат по сметката в банката която си дал за превод. Комисионната на Страйп е 1.3% от Европа.
Доста си уверен в коментарите си нагоре в темата, но само да ти кажа, че таксата на страйп не е 1,3%.
 
И пак не мога да разбера какво толкова им пречи на НАП да публикува в един лист кои пеймънт системи могат да се ползват и как с какви "прибавки" или без с един какъв си подадем файл. Сигурно е доста трудно. Не разбирам, но това е повече пари и за тях, все пак. Ще влизат по-лесно пари. Никой няма да интегрира нещо с куп помащини. ;)
От НАП не са много в час с всичко заобикалящо го и това е факт, който наблюдаваме постоянно. Какво искаш от агенция, която преди няколко години махнаха дискетите. Имах един познат, който се опита да кандидатства там за IТ. Голяма греда, техните IT-та пишат процедури и не правят разлика между FTP и SSH достъп. Да не говорим, че за тях портовете са произволни числа. Та както и да е, не очаквайте да НАП да има адекватно становище за Stripe, Paysera, Revolut и други пеймънт системи, които вече търговците от цял свят ползват и нямат проблем с осчетоводяването на приходите по тези платформи. Да не говорим колко са далеч от мисълта, че някой чужденец може да си купи нещо от сайта ви с криптовалута. :)

Касов апарат за дигитален превод, който няма къде да отиде освен по сметката на търговеца, който прилага извадка от системата за плащанията, на която дължи данък, ДДС, и там каквото още е по закон. А най-лошото е, че НАП е една затворена екосистема, която плеска нещо на сайта си и всеки един счетоводител започва вече да търси по вола теле. Никакви семинари не се организират, нямат лице, което да излезе пред онлайн търговците с ясни и конкретни стратегии, и отговори. Да сте видяли някои активисти из социалните канали или конференциите? Няма и да видите, появяват се когато само имат да взимат.
 
Доста си уверен в коментарите си нагоре в темата, но само да ти кажа, че таксата на страйп не е 1,3%.
Данъчен код за доставка по подразбиране:
Данъчният код за доставка определя какъв тип данъчно третиране да се приложи, когато таксите за доставка (доставка) се добавят към цената, която таксувате. В някои държави данъчната ставка, използвана за изчисляване на правилния размер на данъка върху вашия продукт, е същата ставка, която се прилага към таксите за доставка. Някои държави имат уникална данъчна ставка за таксите за доставка. Ако продавате цифрови стоки или услуги или ако се намирате в ЕС, не е необходимо да избирате нищо. В противен случай трябва да изберете най-подходящото данъчно третиране за вашия бизнес. Използваме това, ако не посочите изрично данъчен код върху тарифата за доставка в сесията.

Всяка различна дейност получаваща плащане през страйп е с различна такса, твоята платформа за дарения и набиране на средства нямам представа с каква такса е определена. При мен е 1.3% е комисионната за Европейски карти.
 
Последно редактирано:

Горе