Проблем с договор на Виваком

От: Проблем с договор на Виваком

Потребителската култура е еднаква навсякъде, но не това е темата.
Как разбра кой е прав в случая?

Колкото до договорите, около 80% от текстовете в договоритв на операторите са изисквания на КРС. Които пък са резултат именно от изисквания на потребителите.
Само не разбрах, как договорът в този случай ограничава нечия свобода?

Ако нещата се случваха според изискванията на потребителите, то тогава всички мобилни услуги трябваше да са безплатни :)

На втората седмица след като правих договора вече исках да се откажа от услугите им. Но се оказа, че не може. Ако искам да прекратя договора трябвало да изплатя всички бъдещи такси до края му. Да платя такси за нещо, което никога няма да ползвам? Ей това е ограничаване на свободата и пладнешки обир също така. А най-куриозното беше, че тогава се бях ядосал до толкова, че в офиса извадих 300 лв (там колкото бях изчислил че са до края на договора) с предложението да ги платя и да ми се разкарат от главата на момента, но мацката влезна в режим на обяснения и не искаше да ги приеме. И така с напълно угаснало от мен желание да ползвам услугите на Виваком трябваше да ги ползвам още година докато изтече измисления им договор.

Разбирам да има договор когато има сериозен ангажимент и едната от страните би търпяла големи загуби ако другата страна наруши споразумението, но при мобилните оператори няма такова нещо. От мене имат среден пръст и аз повече в техните махленски договори не влизам. Не че при Боб няма хартийка, но тя не е чак с такива изчанчени условия и ако искам утре мога да ида да ги спра без да ми начисляват наказателни такси за непредоставени услуги.
 
От: Проблем с договор на Виваком

Ти просто не разбираш как работи отсрещната страна. Всеки си прави сметката кое му е изгодно и нищо не става насила. Операторът е сметнал, ще може да ти даде тези условия, само ако подпишеш за две години да речем. При една година не му харесва сметката и не е съгласен. Не виждам проблем в това. Теб никой не те кара да подписваш, ето намерил си си решение - плащаш повече, но си на безрочен договор. Всеки с разбиранията си.

Не разбрах обаче, как решихте, че авторът е прав, а не оператора, и като няма договор, както предлагаш, откъде да знае екипа на оператора за какво сте се договорили?

Странното е, че повтарям тези въпроси, а отговор няма...
 
От: Проблем с договор на Виваком

Тая тема е на почти 3 месеца и автора на темата е оставил във форума само 1 пост пълен с неясноти :)

Аз вече разбирам как работи отсрещната страна, но не съм искал да се стигне до това. Отишъл съм при тях с чисто намерение и готовност да си плащам всеки месец по 26 и нещо лв за да имам някакви минути и някакви мегабайти, но освен това получих и една камара неприятни изненади. Има една стара поговорка, че който плаща поръчва музиката, но те искат хем да им плащаш, хем те да ти пускат музиката.

То е ок да има договор, или по-скоро хартийка в която пише какво и кога си поръчал. Те си имат база данни и знаят профила на всеки клиент, тъй че като си дадеш данните всеки оператор ще знае какво имаш в профила, дали си платил и т.н. Ако спреш да плащаш ти се спира услугата и толкова.

На мен проблема ми беше единствено в невъзможността да спра услугата след като в един много ранен момент съм останал недоволен от фирмата. В други отрасли ако останеш недоволен даже ти правят подаръци в знак на извинение. Не съм искал подаръци и извинение, а просто да прекратим отношенията си. Сега май от няколко месеца правилата са по-други и ако искаш да се откажеш плащаш само за следващите 3 месеца, нещо такова. Така пак не е напълно редно, но е малко по-приемливо :)
 
От: Проблем с договор на Виваком

Не знам да има такива правила, няма и логика. А това с отказването си има цена. Както казах - избрал си Боб, говориш по-скъпо, но си свободен. Аз съм избрал по-евтин вариант, с обвързване. Не виждам проблем в това да има варианти.
Проблем е обаче, когато някой очаква да се възползва от ниската цена при дългосрочен договор със свободата от безсрочен и си мисли, че операторът е длъжен да му ги осигури.
 
От: Проблем с договор на Виваком

Прекратяване на договорите с Виваком струва заплащането на 3 (три) месечни такси, като неустойка.
 

Горе