Проблем с ICN. 2 пъти без сайтове за 1 месец

dixy

New Member
Моля за съвет! Как да постъпя?
За втори път за 1 месец изчезва достъпа до всичките ни сайтове в ICN за по няколко дни.
Имаме стандартен план при тях. Преди около 3 седмици, разбира се по времето на панаира във Верона
където представяхме нов продукт, изчезна достъпа до всичките ни сайтове. Важните ни бяха stoa.net и tekta.eu
където бе представянето на фирмата, както и презентации.
Звъним разбира се на съпорта и отговора е - проблема е в CPANEL. Ъпдейтвал се без те да разберат и омазал нашето IP.
Борба цял ден и го оправиха.
Сега след три седмици същата ситуация със същото обяснение.
Ние сме невинни CPANEL си омазват нещо по софтуера така че трайте и се надявайте, ние сме им писали за вас.
Писали ама не пращат нито тяхното писмо нито отговор от CPANEL.
Питам аз няколко пъти - "Може ли да се потрети?". Отговор - първоначално неясен и накрая като му писна на "Иван Писков - Оператор техническа поддръжка" вече конкретно:

"да, теоретично може да се случи на всеки един сървър, управляван със CPanel.
За съжаление решаването на този проблем зависи изцяло от програмистите на CPanel."

Браво на съпорта !!!
Браво още и за надеждност и сигурност на ICN.
Тази седмица сме на друго представяне.
Ако пак се случи някой китаец или германец да дойде и да пита дали не сме си сбъркали визитките и брошурите
щото такива сайтове няма аз смело ще му кажа - Виж сега проблема е в CPANEL и програмистите а не в сайта.
Със сигурност ще ме изгледа като извънземен.
Ето и част от отговорите на ICN за да не съм голословен:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Здравейте,
да, теоретично може да се случи на всеки един сървър, управляван със CPanel.
За съжаление решаването на този проблем зависи изцяло от програмистите на CPanel.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

-----Original Message-----
From: ICN Support
Sent: Sunday, October 14, 2012 10:13 AM
To: dixy
Subject: Re: Повтарящ се сериозен проблем със Вашите услуги.

Както колегата е описал подробно случая, то понякога при обновяване от
страна на Cpanel, то би могло да възникне такъв казус, но както виждате
той е симулирал обновяване и други тестове при които се забелязва, че
няма промяна на IP адреса и единствено ръчно може да бъде променен за да
спре работата на вашия сайт, но ние най-малко желаем това да се случи за
това той е извършил и тестовете.

За момента не би трябвало вече да срещате този казус и той е отстранен,
тъй като след тестове не се забелязва, но въпреки всичко Cpanel правят
обновяване на определен период от време с цел подобряване на сигурността
и надеждността на самия панел, както и добавянето и фиксирането на нови
опции към него.
------------------------------------------------------------

-----Original Message-----
From: ICN.Bg
Sent: Sunday, October 14, 2012 12:05 AM
To: dixy
Subject: Re: Повтарящ се сериозен проблем със Вашите услуги.

Можеби не съм се изразил правилно, за което се извинявам. Не казвам, че
някой го е направил умишлено, а казвам, че след update на Cpanel и
всички опити да се пресъздаде проблема с всякакви вероятни причини и
начини, то IP адреса не се е променил и следователно единственият
вариант да се случи отново е някой да го направи ръчно, което е
невъзможно тъй като ние най-малко желаем Вие да срещате подобни проблеми
или затруднения при използването на услугата.
Отново казвам, че не сме получили оплакване от други потребители, но
това не означава, че се е случило само с Вашият акаунт. Проблема
вероятно е бил в самата машина или по-точно в Cpanel, а не само във
Вашият акаунт, като към момента след всичките тестове и update-и, както
и опити за пресуздаване на казуса, всичко изглежда работи коректно и
безпроблемно.
-----------------------------------------------------

Системата която е дала грешният IP адрес е системата която отдава тези IP адреси в cpanel, като преди време е имало подобен бъг, но вероятно не е от него тъй като е било преди повече от година. Колега е тествал възможностите при които може да се случи подобна промяна на IP адреса, като преди това е update-нал самият Cpanel, но не е успял да пресъздаде проблема по никакъв начин за да се обърне към Cpanel. В момента единственият начин да се промени Вашият IP адрес, тоест да се получи отново проблем е някой ръчно да го направи. Проблема изглежда е бил само при Вашият акаунт, тъй като не сме получили оплакване от други клиенти.
Ако разбира се, открием повече информация или успеем да пресъздадем проблема за да хванем причината за появата му ще Ви уведомим.

> -----Original Message-----
> From: ICN.Bg
> Sent: Saturday, October 13, 2012 9:30 PM

> Здравейте,
> Първо искам да се извиня за причиненото неудобство.
> Относно казуса със собственият IP адрес, в случая не става въпрос за
> недоглеждане, а за вероятен проблем в самият Cpanel. При проверка на
> Вашият акаунт установих, че системата е дала друг IP адрес на Вашите
> сайтове (VirtualHosts) и от там се получава конфликт с IP адреса който
> е запазен за Вашият акаунт. Казуса е предаден към колега администратор
> както и към cPanel като в момента се преглежда обстойно за да може да
> се предотврати и да не се получава в бъдеще, тъй като не се случва за
> първи път. Отново се извинявам за причиненото неудобство и Ви
> благодаря за разбирането!
------------------------------------------------------------------------------------------

Моля за съвет - да бягам ли с писъци от ICN или има и някакво решение.
Не обсъждам противоречията в горните писания и нямам нищо против хората в ICN.
Искам само надежден хостинг.
Благодаря на всички предварително
 
От: Проблем с ICN. 2 пъти без сайтове за по няколко дни за 1 месец

Почти година и половина съм в http://www.hostbulgaria.com/ на споделен хостинг - най-ниския план.
Непрекъснато съм в сайта. Било заради форума, било за да чопля нещо. Никога не ми се е случвало да нямам достъп. За втората година хостинг ми направиха отстъпка от един лев на месец. Без никакво участие от моя страна. Няколко пъти ми се наложи да се допитам до поддръжката, по имейл. Отговорите получавах все едно общуваме по скайп. Рекламното им поведение не е агресивно, дори е скромно, клонящо към никакво, но работата им е перфектна!
Откакто съм в този форум, не съм срещнал една лоша дума за тях.

За ICN.Bg съм писал в съответните теми какво мисля. Тук ще се въздържа.

Никога не ползвам услуги или продукти, които са силно и/или агресивно рекламирани. Винаги се насочвам към втората половина на топ 10. Там хората работят сериозно, докато в топ 5 често се разчита на рекламата или създаденото име, като оборота в резултат на това е голям, но качеството не е както във втората половина на топ 10.

Успех!
 
От: Проблем с ICN. 2 пъти без сайтове за по няколко дни за 1 месец

Аз лично бих им дал още един шанс, най-малкото заради времето, през което съм ги ползвал до момента и не е имало никакви проблеми. Все пак дори и те не могат да гарантират 100% ъптайм, за съжаление при теб се е случило точно когато е било важно да е на линия. Според мен хостинга на ICN е от най-надеждните у нас(виж им дейта центъра), но издънки просто се случват понякога - заради трети страни. В случая, дори да избягаш "с писъци" от тази фирма, в следващата може да те сполети същото, всички работят с cPanel. Опитай да продължиш общуването с тях, при мен съпорта винаги е бил в помощ.
 
От: Проблем с ICN. 2 пъти без сайтове за по няколко дни за 1 месец

Привет @dixy,
Казуса който срещаш, както и колегите са описали не е продиктуван от проблем със сървъра, който обслужва акаунта ти или downtime на услугата.
Невъзможността сайтове да се отварят след автоматично обновяване на cPanel е поради причината, че ти използваш deidcated IP адрес, който се презаписва от самия контролен панел (cPanel). За съжаление след всички направени тестове ние не можем а репродуцираме проблема и няма как да гарантираме, че не може да се случи отново защото не зависи от действия, които изискват наша намеса.
Разбира се, ние сме изпратили подробно официално запитване към създателите на контролния панел, към които има приоритетна поддръжка. Подобен проблем не е частен случай за cPanel, както може да забележите и в официалният им форум: http://forums.cpanel.net/tags/dedicated ip.html

Ние от наша страна правим всичко възможно да тестваме всички частни случаи и да ги предадем към създателите на cPanel за да отстранят този недостатък на система си, но не можем изцяло да го премахнем без тяхна намеса.
cPanel е най-големия хостинг контролен панел в момента и се ползва от над 90% от хостинг компаниите по света. Сигурен съм, че няма да оставят нещата така и този казус ще бъде решен много скоро в следващите им версии.
 
От: Проблем с ICN. 2 пъти без сайтове за по няколко дни за 1 месец

Ако някой може да ми покаже БГ хостинг компания гарантираща 100% ъптайм веднага ще взема един план.
 
От: Проблем с ICN. 2 пъти без сайтове за по няколко дни за 1 месец

Проблеми с Cpanel имат и други хостинг фирми както виждаме в някои други теми от този форум.Наистина не зависи от тях но именно за това пък има хостинг фирми пишещи си сами софтуера за контролният панел, мисля че Хост.бг бяха с тяхно къстъм решение.
 
Re: От: Проблем с ICN. 2 пъти без сайтове за по няколко дни за 1 месец

Ако някой може да ми покаже БГ хостинг компания гарантираща 100% ъптайм веднага ще взема един план.
Точно това е, че никой не може. А това, че месеца има повече от един проблем, е момент, който всяка хостинг компания има. Аз реално използвайки ХостГатора за един месец имах 5-6 дауна, като те ми обясниха, че това е от техните смени на машини и т.н. Реално никой, който си плаща не го интересува, но си го има написано, че на база месечен или годишен абонамент, това е нормално или казано на сайтовете им 98% ъптайм. Както казаха, всеки казал, че има 100% уптай, това ще е невярно. Мисля, че всеки ще се съгласи с това.

Самата идея, че компанията ICN излиза отворено пред хората и общува с всеки един, опитвайки се да даде яснота по случая, говори, че наистина говорим за нещо повече от добро обслужване. Не искам да правя реклама, но просто на фона на това, което аз имам като хостинг ресурси, за тази компания не мога да кажа нищо лошо и отделно знам как работят.

Вярвам, че компанията ще успее да оправдае доверието на всеки един потребител. Не случайно са една от лидерите в тяхната област. Зад това седи нещо повече от бизнес.
 
whm/cpanel лесен за ползване панел за управление на сървъри но за съжаление заприличва все повече на уиндоус-а с който му започва първото име... даже си мислех такава тема да отварям... колко е като уиндоус.... можеби защото общото е че въврви на една камара различен хардуер и общото е само линукса (чисти уиндоуско оправдание) :D

Значи при авто ъпдейт преди време ми се случи сървъра изведнъж да стане нестабилен трябваше да изчакам няколко дни и следваща версия да се оправи даже мислех да го махам.... толкова ме бяха ядосали щото седя и чакам сървъра да забие и да ми дойде смс да го рестартна даже като отивах на кафе един профилактичен рестарт му правех... ама все пак като бивш уиндоус NT админ, като се замисля колко време отнема да се настройват нещата през конзолата сравнено с няколко клика на мишката и се отказвам....

на два пъти съм имал проблеми easyapache не искаше да довърши ъпдейта даваше грешки като единия път дори и при следващия ъпдейт не се оправи и създавах тикет и чаках няколко седмици... докато тръгне и при мен...

някой сигурно са забелязали че форума има проблем с часовника ами цпанела отказва синква от rdate.cpanel.net страното е че проблема се оправя чисто по уиндоуски с рестарт :D след това известно време си работи и в последствие спира да го прави....

един път и лиценза замина и трябваше от дейта центъра да ми добавят някакъв файл ръчно....
 
От: Проблем с ICN. 2 пъти без сайтове за 1 месец

Пичове всичко е супер, ама вие изкарахте cPanel ебаси бозата. Извинявам се за речника ми, но не мога да се съглася с тезите ви относно панела. Просто другия път да не се добавя ръчно IP-то или да се прегледа при добавяне от WHM дали е update всички записи и готово. Факт е, че тук таме гърми, ама нека не очерняме нещо толкова полезно :)
 
От: Проблем с ICN. 2 пъти без сайтове за 1 месец

Мислиш ли, че не се проверява това. Както и потребителя споделя, проблема се появява много след като IP адреса е добавен и работи коректно. Проблема, е че се получава 2 пъти независимо, че настройките на WHM са повече от коректни, а се презаписва самия httpd.conf и /var/cpane/userdata/....

Пичове всичко е супер, ама вие изкарахте cPanel ебаси бозата. Извинявам се за речника ми, но не мога да се съглася с тезите ви относно панела. Просто другия път да не се добавя ръчно IP-то или да се прегледа при добавяне от WHM дали е update всички записи и готово. Факт е, че тук таме гърми, ама нека не очерняме нещо толкова полезно :)

cPanel е мощен инструмент и се ползва от голяма част от компаниите по света, но не лишен и от бъгчета
 
точно като уиндоус е взел да става WHM/Cpanel че даже и по унидоуския начин се решават някой проблеми :) това при мен не са на куп проблеми а през годините на ползване съм ги натрупал :) иначе не мога да отрека е супер полезно нещо и мого улеснява както админстрацията на сървъра така и на сайта за някой уебмстър

А вие по хостинг фирмите ще кажете дали е така, но си мисля че потребителите вече толкова са свикнали със него че вече си го искат... както и уиндоуса
 
От: От: Проблем с ICN. 2 пъти без сайтове за 1 месец

Мислиш ли, че не се проверява това.

Не разбира се (Дадох най-често срещания казус), мнението ми беше по-конкретно към coolice, който го сравнява с win-a, което може и доста хора да е така не споря, но самия факт, че се ползва по този начин и в този мащаб би трябвало нещо да говори. coolice, за миг не се съмнявам в уменията ти, но имай предвид, че cpanel се чупи само (като изключим разбира се тук таме някое бъгче, което е супер рядко) когато човек не знае какво точно прави :)
 
От: Проблем с ICN. 2 пъти без сайтове за 1 месец

Пичове всичко е супер, ама вие изкарахте cPanel ебаси бозата. Извинявам се за речника ми, но не мога да се съглася с тезите ви относно панела. Просто другия път да не се добавя ръчно IP-то или да се прегледа при добавяне от WHM дали е update всички записи и готово. Факт е, че тук таме гърми, ама нека не очерняме нещо толкова полезно :)

Алекс, радвам се на позитивизма ти, но преди всеки update е добре да си правиш резервно копие на /etc/ips , че съм виждал едни красиви писания вътре след /scripts/upcp
 
От: Проблем с ICN. 2 пъти без сайтове за 1 месец

Тук има и предистория, която не исках да описвам но така отговарям на колегата от ICN защо използвам "dedicated IP".
Не съм искал да го ползвам, наложи се защото:
Оказа се че препълваме с мейлите си ограничението от 250!!! броя мейли позволени за изпращане за 1 час.
Ние сме голяма фирма и това е смехотворно ограничение. Има писма които аз лично пращам на около 25 човека едновременно например.
-Защо бе хора това се случва? Нали сме на по-голям план.
Отговора беше:
Ама вие що не сте си активирали dedicated IP при нас? Тогава ще имате 500 мейли в час.
-Какво да направим за целта?
То ви се полага ние ще ви го конфигурираме.

Разказвам същия случай но с Мерцедес
Купувам си мерцедес.
Паля цигара.
Нама пепелник.
Къде е питам - искам пепелник.
Ама вие сте си го купили, ето сега ще дойде човек от завода да ви го монтира.
Сещате ли се сега ICN за какво става въпрос.

Освен това като се объркат DNS-ите после се обновяват два дена.
Да не говорим как се разяснява на чужденец що е това кеш и как да си изчисти кеша.

Ако има решение да бъдем без смешното ограничение от 250 мейла в час и без dedicated IP - защо не.
Ако това решава проблема.
И защо аз трябва да давам предложения за решаване на проблема.
Аз съм фирмата която плаща а ICN е фирмата която доставя услуга.

Да вметна че договора е сключен между нас и ICN. Ние нямаме договор с CPANEL. Ако катастрофира самолет боинг
хората търсят отговорност от боинг а не от програмистите на CPANEL написали софтуера за управление на мотора на левия елерон!. Да прехвърляш отговорност на друг и да се правиш на Пилат Понтийски е смехотворно. Най малкото можеш да се извиниш и да компенсираш пострадалите а не да се държиш като случаен наблюдател на странни явления които не те засягат. Можеш да държиш проблемните и слаби места под наблюдение например.
 
По принцип като клиенt си прав/а да питаш такива неща... за исканията за компенсация си съвсем прав/а....

Ама за ограничението на имеилите не e съвсем така, такива ограничения от по 250 меила на час се слагат на сървъра за споделения хостинг защото много клиенти сте на едно споделено IP (модел на споделения хостинг да се държът разходите ниски за да имате крайна ниска цена като клиенти), но това има и недостатъци... например ако на някой от другите клиенти му хакнат сайта и го използват да изпратят да речем хиляди писма за кратко време IP то (споделено от всички) ще попадне автоматично в някоя от базите данни за борба със спама като spamhouse.org, а това означава някой от другите клиенти на същия сървър като прати писма те няма да пристигат до получателите, понеже базата работи по ип и сигурно 90 процента от имейл провайдърите по света и всички цпанел сървъри я ползват и блокират пощата от спамващи IPта... а се вади с официален рикуест че спамещия клиент е махнат и проблема е отстранен и отнема няколко дни...

Ограничения на инфраструктурата... спамхаус не е българско изобретение.... Всички български а и чуждестранни доставчици имат що годе подобни ограничения на споделения хостинг (задва се от въпросния цпанел) а при чуждестранните хостинги който не ползват цпанел а собствени има много по строги ограничения от 250 имейла на ден (но поне е на кутия не за целия домейн - при цпанел е за домейн на час) http://support.godaddy.com/help/article/313/how-many-email-messages-can-i-send-per-day
 
Последно редактирано от модератор:
От: Проблем с ICN. 2 пъти без сайтове за 1 месец

@dixy, понеже аз съм от другата страна на барикадата искам да ти задам въпроса така.

Представи си, че си на един общ споделен IP адрес на сървър с още 100 сайта, от които един е сайт за гЛупово пазаруване. Същия този рай за low-coster-и е решил да разпрати бюлетин на 10000 мейл адреса. ICN не налагат ограничение на изходящщата поща и това провокира антиспам филтрите на email service доставчици като gMail, hotmail, yahoo и т.н. Ти като голяма фирма, която води активна кореспонденция в един момент започваш да получаваш сигнали от контрагентите си, че писмата от твоя домейн и IP адрес или влизат в директория Junk или изобщо не пристигат. Тогава ти сигнализираш на ICN за проблема - те какво трябва да ти отговорят? "Да проблема е в нас, защото не сме сложили ограничение на изходящите мейли и един от вашите "съседи" на сървъра е злоупотребил!"

Не ме разбирай погрешно, не опрадвавам проблема с миксирането на IP адреси. Не знам какъв е бил проблема в детайли, нито имам достъп до логове за да знам какво се е случило. Обяснявам, защо ограничението за изходяща поща не е смехотворно, а сериозна и наложителна мярка при ползване на споделени ресурси.
 
От: Проблем с ICN. 2 пъти без сайтове за 1 месец

Не си ме разбрал правилно и извън контекста.
Обяснявам пак.
Аз съм USER.
Аз питам "Това върши ли ми работа?"
Отговарят ми "Това не, но по скъпото да".
Взимам по скъпото и не се интересувам повече - вярвам на ICN с други думи.
Казва се доверие и е много важно нещо.
Тоест не се пазаря, не ме интересува цената в случая.
Интересува ме качеството.
Получавам споделено IP както казваш и ограничение ot 250 броя мейли na час.
Да ама съм платил за собствено IP и 500 мейли на час.
Разбирам го след месеци когато идва проблема.
Това какво е според теб.
Грешка в софтуера на CPANEL допусната от програмистите ли?
До този момент сме били бизнес партньори и от едната страна на барикадата.

Сега да видим кой вдига барикадата между мен и теб.

Аз какво съм направил?
1 Аз съм си платил каквото сте поискали.
2 Разбирам ви и търпя по време на проблема с мейлите и първото падане на сайтовете.

Вие какво сте направили?
1 Вдигате барикади.

Сам го казахте за съжаление. От другата страна сте вече.
Ама защо сигурно и вие не можете да отговорите.
 
От: Проблем с ICN. 2 пъти без сайтове за 1 месец

Мене пък още по-малко си ме разбрал и не само извън контекста, ами изцяло извън текста.... нито съм вдигал барикади между теб и мене, нито съм ти доставчик. Просто съм системен администратор, който всеки ден работи със cpanel и го познавам в далеч по-големи детайли от потребител като теб. Оптиах се да ти обясня защо са наложени подобни ограничения, а по-горе ти казаха, че не са само при ICN, а и при всички доставчици. Дали след като си платил за Ip са те преместили на такова или е станало след време това е съвсем друга ситуация.
 

Горе