Психологическо ценообразуване - списък със стратегии

Дискусията в 'Web Analytics and Conversion Improvement' стартирана от Blinky, Май 2, 2017.

  1. Blinky

    Blinky Owner

    Рег.:
    Апр 12, 2006
    Съобщения:
    22,986
    Харесвания:
    1,735
    Точки:
    113
    Пол:
    Мъж
    Професия:
    Dev
    Място:
    Sofia
    Здравейте, приятели. Днес попаднах на нещо много интересно в нета, по-скоро във Фацето....става дума за един лист със стратегии, които могат да се приложат най-добрите, работещи и разбира се морално правилни практики от него: https://www.nickkolenda.com/psychological-pricing-strategies/

    Лично аз намирам много интересни неща в него. Доста добри насоки и определено правилно приложени неща, които логически замисляйки се имат голям смисъл. Ще се радвам и вие като онлайн търговци да споделите опита си и определено да дадете някое друго съветче в тази насока. Изключително ще ми е приятно да видя кой как успява да конвертира клиентите си с добре изглеждащо ценообразуване и поднасяне на продукта в паричната му стойност. :)

    Рядко срещам цени завършващи на като 100, 200, 300. Има има защо. Като видите нещо в някой каталог и на него пише 9.86 лв., какво си казвате...."Ааа, супер, струва само 9 лева....". Да, ама не. По-близо е до 10 лева. Просто мозъка вижда 9 и някакви стотинки, които уж няма да ни съборят. :) Но ако е 10.12 лв, ще ни премине границата и ще си кажем пак, "Хм, това струва 10 лева и некви стотинки....." и пак няма да сме много прави. :)
     
    white_pawn, ReminD и veni8 харесват това.
  2. veni8

    veni8 Active Member

    Рег.:
    Ян 31, 2014
    Съобщения:
    430
    Харесвания:
    40
    Точки:
    28
    Място:
    София
    На мен винаги ми е било странно, че тези тактики действат. Аз като купувам нещо, винаги мислено закръглявам цената нагоре.
     
  3. D.Ivanov

    D.Ivanov Active Member

    Рег.:
    Юни 7, 2011
    Съобщения:
    878
    Харесвания:
    122
    Точки:
    43
    Пол:
    Мъж
    Място:
    Varna
    Направило ми е впечатление, че при жените действа тази тактика, може би при 90% от жените :). Имаше един филм, не помня как се казваше, където направиха монета 0.99$ :) точно заради тая схема.
     
  4. Blinky

    Blinky Owner

    Рег.:
    Апр 12, 2006
    Съобщения:
    22,986
    Харесвания:
    1,735
    Точки:
    113
    Пол:
    Мъж
    Професия:
    Dev
    Място:
    Sofia
    Да. Там левове и сантиметри е малко недостатъчно и се закръгля надолу. Демек като види 8 в началото, няма значение че след тичката е 85, примерно. :)
     
  5. WPNewbie

    WPNewbie Active Member

    Рег.:
    Септ 6, 2014
    Съобщения:
    197
    Харесвания:
    102
    Точки:
    43
    Добре, поне вече знам, че не е само при мен. Знаем пазара, знаем и финансовите възможности на целевата група. Не ме убеждавайте, че 1 стотинка повишава 2-3% .
     
  6. Странникът

    Странникът Well-Known Member

    Рег.:
    Окт 14, 2011
    Съобщения:
    4,546
    Харесвания:
    604
    Точки:
    113
    Прав си - не повишава 2-3%, а много повече.
     
  7. biaaro

    biaaro Well-Known Member

    Рег.:
    Май 27, 2008
    Съобщения:
    2,683
    Харесвания:
    648
    Точки:
    113
    Място:
    в кюпа
    Ценообразуването е много интересна и сложна тема, подценявана от много, много хора. Само дето дава ефект, само когато всичко друго ти е изпипано и маркетингово перфектно. Докато стигне до цената, клиента трябва вече с единия крак да е в капана и вече цената да е нещото, което го бута и с двата крака. Първо е рекламата, после описанието, после картинките и чак тогава идва цената. Където и да сбъркаш, можеш да си прецакаш продажбата.
     
  8. ekm

    ekm Member

    Рег.:
    Юли 18, 2008
    Съобщения:
    240
    Харесвания:
    23
    Точки:
    18
    Тотално разчленение на темата, как и къде да определяме и слагаме Цените. Как закръглението на цените влиаят на конверсията или общо 10к думи за цените.

    УНИКАЛЕН пост точно по темата - ЛИНК

    Едит: Хаха не видях, че в първия пост го има линка :D
     
  9. madmax3

    madmax3 Member

    Рег.:
    Окт 11, 2010
    Съобщения:
    54
    Харесвания:
    21
    Точки:
    8
    И вълшебните думички "сега/веднага" и "само".
    Този изключителен боклук можете да го имате СЕГА на цена САМО 999.99 лв. Побързайте, бройките са ограничени!
     
  10. razdumka

    razdumka Active Member

    Рег.:
    Ян 15, 2017
    Съобщения:
    355
    Харесвания:
    97
    Точки:
    28
    Пол:
    Мъж
    Също цветовете, много са важни. Четох някъде, защо Фейсбук е в синьо. Даже има примери с квадрати, запълнени с цвят. И наистина, някои цветове се "хващат" веднага от окото и се запомнят. Други, като затвориш страницата и не можеш да си спомниш, че ги е имало. Ако намеря линк, ще постна.
     
    Blinky харесва това.
  11. razdumka

    razdumka Active Member

    Рег.:
    Ян 15, 2017
    Съобщения:
    355
    Харесвания:
    97
    Точки:
    28
    Пол:
    Мъж
  12. StarWars

    StarWars New Member

    Рег.:
    Апр 22, 2017
    Съобщения:
    28
    Харесвания:
    10
    Точки:
    3
    Пол:
    Мъж
    Лично мен цени от сорта 99.90, 9.90 ме дразнят, защото много търговци ги слагат на някакво общо основание, отваряш онлайн магазин и всичко завършва на и .90. Така според мен малко му се губи смисъла на този трик, по-скоро тези неща мисля действат когато е помислено на кои продукти да ги сложиш. При лаптоп например, ако може да го смъкнеш на 489лв. вместо 500лв. съм сигурен че има ефект, но при разни дребни консумативи с цена 2-3лв. не вярвам. Зтова колегата @biaaro според мен е синтезирал правилно, че то си е цяла поредица от неща с много мислене, кой продукт къде, колко, на кой ще го продаваме... Иначе най-любимия вариант е: добра реклама, послания интригуващи и подканващи, хубав продукт представен добре и на точните хора и тогава забравяш цената 99.90 слагаш 110 но клиентите се чувстват ок, нищо че ти продаваш с 10лв. над масовата цена. Успял си да ги убедиш някак си, че си заслужава при теб, нищо че е с горница.
     
  13. Sky

    Sky Well-Known Member

    Рег.:
    Юли 29, 2012
    Съобщения:
    8,825
    Харесвания:
    651
    Точки:
    113
    Пол:
    Мъж
    Място:
    Стара Загора
    Ако имаш читава конкуренция клиента го боли к*ра за тия глупости.
     
  14. StarWars

    StarWars New Member

    Рег.:
    Апр 22, 2017
    Съобщения:
    28
    Харесвания:
    10
    Точки:
    3
    Пол:
    Мъж
    Така де, тази опция работи докато имаш не читава конкуренция
     
  15. Blinky

    Blinky Owner

    Рег.:
    Апр 12, 2006
    Съобщения:
    22,986
    Харесвания:
    1,735
    Точки:
    113
    Пол:
    Мъж
    Професия:
    Dev
    Място:
    Sofia
    Еми да, идеята е че всеки в нишата го играе този номер.
     
  16. Grenjer

    Grenjer New Member

    Рег.:
    Апр 8, 2017
    Съобщения:
    11
    Харесвания:
    6
    Точки:
    3
    Здравейте колеги,

    Едно от възможните обяснения, на това за което говорите в последните постове (завишената цена от 110 и приятните чувства) е "Ефекта на котвата".

    Идеята е, че човек прави преценки за нещата, изхождайки от първата информация, която е получил за тях.

    Пример:
    Решавам да си купя маратонки.
    Влизавм в магазин 1 и си харесвам модел, който виждам за първи път, цената му е 250 лв.
    След това отивам във втори магазин и виждам същите маратонки на цена от 110 лв. Купувам ги без да се заислям. В моята глава това е супер изгодна цена, тъй като аз изхождам от първата информация, която съм получил, а тя е 250 лв.
    Чувствам се прекрасно, излизам от магазина с усмивка, понеже не знам, че реалната цена на тези маратонки е 50 лв. :)

    Срещам този ефект доста често при "офлайн" магазините, особено на черен петък в моловете.
     
    Aleluq, nikosa1986, mobilio и 2 други харесват това.
  17. mobilio

    mobilio Well-Known Member

    Рег.:
    Ян 18, 2012
    Съобщения:
    1,482
    Харесвания:
    262
    Точки:
    83
    Че то и при онлайн търговците го има този момент.
     

Сподели страницата

  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies.
    Dismiss Notice