Размисли Форумните банер реклами

mantaman

Well-Known Member
От няколко дни разглеждам офертите на различните форуми за реклама - Това което ми прави впечатление е че като цяло се е наложил моделът няколко форума да използват обща рекламна мрежа.

В това няма никакъв проблем даже има много плюсове - Това обаче което ми прави кофти впечатление е че почти всички предлагат реклама само на импресии, това нямаше да е проблем ако не бяха на неразумно високи цени по мои сметки (може и да са грешни).

В следствие на тези високи цени рекламата става неефективна и в крайна сметка рекламодатели рядко се намират и самите рекламни мрежи си въртят собствените банери.

Неколкократно тук във форума е ставало на въпрос че приходите от реклама не могат дори да покрият разходите за хостинга - И съм се чудел защо е необходимо да се държат тези високи нива на цените като дори и да се намери рекламодател той в крайна сметка рядко ще остава удовлетворен от постигнатият резултат от рекламната си кампания.

За мен лично предлагането на реклама на импресии е опит да се заблуди клиента реално за какво плаща и какво получава. Ефекта винаги е идентичен недоволни клиенти.
 
От: Размисли Форумните банер реклами

Банерите по форумите служат за презентации (имиджова реклама или да се прочете за някаква промоция), рядко се очаква някой да клика по тях. А тъй като форумите генерират много импресии и малко кликове (по банери), то да се променя модела не им е изгодно.

Ако рекламодател желае кликове от форум, то би трябвало да рекламира с линкове в постове. Например, аз не си спомням някога да съм кликнал по тукашен форумен банер (кви шитни рекламират е друга тема), докато по линкове в топиците си натискам редовно.
 
От: Размисли Форумните банер реклами

То ясно че на дебела цена ще рекламират само такива дето имат пари за брандиране ама си мисля защо след като явно в тази криза няма толкова много кандидати собствениците на форуми не са по флексибъл и да намалят цените или пък да си ги държат високи но да правят промоции на халф прайс и тн. (като в сайтовете за групово пазаруване)

Или цялата работа е за парлама докато дойде голямата акула да купи цялата рекламна мрежа - както се случи с автофорумите.
 
От: Размисли Форумните банер реклами

Банер рекламите отдавна загубиха ефективността си. Една картинка не продава. Ако искаш сега ще завъртя 30 кода за отстъпки на хостинг пакети и ще достъпя до повече хора с много по-голяма ефективност. Т.е таргетиране на потребители е първо ниво на значение, второ текст с обяснения, срокове, контакти и т.н. Да се лепне 1 банер да седи и да се чака, можеше преди 5 години. Дори и да ми предлагат форум с 5 хил. уникални потребите да направя реклама, ще си загубя времето да правя банер или да платя на дизайнер + още 10 лв. за тел. разговори, докато се разберем.
 
От: Размисли Форумните банер реклами

Банер рекламата се практикива често от големи компании с цел брандинг или имиджово позициониране на услуга или продукт. И като говорим за ефективност нека знаем какво точно визираме - налагане на марка или директни продажби. За директни продажби се използват повечко импресии и добро представяне, чрез банера. Инвесторът примерно са пълни с реклама, както и Спортала. Кой как си прави импресиите вече е друг въпрос. Но ако си Кока Кола какви директни продажби, какви пет лева...компанията от години залага на имидж, индентичност и клиентски интерес именно с набиването на двата цвята.

Кажете ми кои са топ брандовете, айде за БГ, и после се запитайте дали са правили банер реклама в някоя мрежа. Нека не бъркаме имиджова реклама, брандинг и ефективност за директните продажбите. Повечето умно направени банер кампании са съпортнати с PR статии, анкети или други формати, предлагащи сайтовете. Не може да имаш онлайн магазинче с надуваеми кукли и да погледнеш банер рекламата през погледа на маркетинг директора на Мерцедес, който тази година са му отпуснали няколко милиона за да наложи новата Е класа сред еди каква си аудитория. Моля ви, гледайте нещата малко обхватно. :)
 

Горе