Споделете опит и предложения за повишаване конверсия

lqllqlq

Well-Known Member
Здравейте,
интересно ми е да чуя и вашите мнения за повишаване конверсията.
Какво съм направил и ползвам аз?

1. Под продукта излизат:
- нови продукти
-последно разгледани
-клиенти поръчали това, поръчаха още...

*В друг магазин освен изброеното на мястото на последно видяни и поръчали това... излизат сходни продукти

2. В категорията излизат "Най-продавани"

3. В магазина има на видимо място последно добавени продукти

4. Относно поръчката - в единият магазин е в 4 стъпки стил ebay, а в другият е на 1 страница. Знам какво ще кажете, но за сега поръчките са 4:1 в полза на 1вия, но това не е показателно.

5. Относно инфо на клиента искам максимално малко - име, фамилия, телефон и адрес за доставка.

6. Относно контакт има 2 телефона на различни оператори, контакт форма, лайв чат.

Мисля, че това е всичко, ако се сетя нещо пропуснато ще го добавя.

Вие какво правите? Аз не съм доволен от конверсията и се чудя колко по-лесно и удобно да стане и има ли друго, което аз пропускам?!
 
От: Споделете опит и предложения за повишаване конверсия

Бързи мисли в тая насока.

Липсата на подтик към купуване може да бъде обусловено от:
*малък бутон купи/поръчай
*липса на ясно отличими бонуси и стимули
* обратното - прекомерната реклама вади клиента от продукта
* давене в инфо (повечето да се изнесе в пдф)
* липсата на видео при техничарските артикули
 
От: Споделете опит и предложения за повишаване конверсия

Ще ти кажа женюрята, какво правят. Женшенът седи за компютъра, отваря даден сайт с дреи, показва на най-добрата си приятелка, какво си е харесала. После слизат до молът да го премерят. Женката си тръгва, приятелката й след 30 мин. се връща с една торба пари и купува пърцалят. Това, което си го вкл. и описал сходни продукти, може само на теб да ти пълни очите. Българичко гледа Цена, Цвят, видео в тубата и пита не теб, а приятеля си, дали да си го купи. После се вадят едни талони и карти за отстъпки от Мтел, Виваком, Петрол, Дойчеввеле, Бритишпетролиум и след 35 дни го поръчва с 138% намаление и задължителна свирка от куриера. Това са бедните. Богатите влизат, поръчват по сърбеж и бягат. После ти го връщат, че килотите не й ставали нищо, че пърдялника й станал 80 дециметра и те заплашва с ТКЗс и КПСС и КРС, че не си обявил информацията верна. Връща ти го и се набутваш с омърдолевен парцал и 4,75 за куриерчето.
 
От: Споделете опит и предложения за повишаване конверсия

От началото на годината работя именно в тази посока в моите проекти. Стигнах до един определен момент, когато трафика е в мноооооооого бавно развитие(за мой късмет нагоре), и стигнах до извода, че вместо да правя чудеса при увеличаване на трафика, се фокусирах върху подобряване на конверсията.

Моите два цента
1. Лайф чат
В случая е добре не само да имате такъв чат, но и да има хора на него. Препоръчвам PureChat. Цялата идея е и да следи какви неща Ви питат клиентите и се погрижете да отговорите на тези въпроси и в сайта, че някои клиенти не ги мързи да питат, но има и хора, които просто натискат червения бутон и това е потенциално изгубена продажба!
2. Спри да мислиш, какво ти харесва на теб, а помисли какво би им харесало на клиентите. Примерно AJAX лоудване на продуктите(т.е всички продукти на една страница) увеличи продажбите почти двойно(от около 8-15 на ден до 20-25). В друг сайт пък опитахме с 3-4 продукта в категория, където си мислех, че продажбите ще са по-добри понеже няма какво толкова да сравняват различни видове продукти, но пък конверсията беше ужасна. Използвай лайфчата за информация, какво точно търсят твоите клиенти.
3. Експериментирай с PPC - Последно време си играя именно с Google AdWords(около 1000$/месечно за 3 различни сайта, така че и аз съм новак тук) и се оказва адски полезно, както в България така и в чужбина. Почти сигурно няма да си на печалба в началото, но таргетирани посещения ще ти дадат необходимата информация за конверсията. Друго е да експериментираш с 10 посещения дневно, друго е с 100. Мога да ти услужа с 90 левов AdWords ваучер, ако искаш да се пробваш с Google AdWords. Задължително да има някой на лайф чата по време, когато има трафик от PPC, иначе все едно хвърляш парите в тоалетната. Увеличаването на трафика и продажбите, също така може да ти помогне за по-добри цени от доставчика ти, което е допълнителен бонус(при мен афилиейт компанията ми дигна комисионната от 30% до 50% за добри продажби завинаги, което напълно ми покри загубата в първите няколко месеца).
4. Търпение
Не всички дни са равни, така че дай малко време на промените, преди да стигнеш до крайния извод. АЗ обикновено чакам 3-4 дни, освен катастрофални спадове, където връщам нещата както преди на втория ден. За да ми е лесно да върна нещата си записвам промените и резултатите от експериментите.
5. Намали изходящите линкове, особено ако са горната част на сайта. Никакви линкове, към сайта на марката или статия в друг сайт. Ако си задължен от доставчика, просто сложи малък линк, най-долу в продуктовото описание.
6. Не се страхувай да взимаш решения, вместо твоите клиенти. Това важи особено в социалните мрежи, когато получиш въпрос, в твоят отговор задължително трябва да има линк към продукт, който смяташ, че ще е полезен за потенциалния клиент. Винаги има клиенти, които просто не знаят какво точно искат, така че твоята задача е да им помогнеш. В тази графа е добре да имаш и приготвени отговори за различните въпроси. PhraseExpress е просто прекрасен софтуер за това.
7. Ако потребител е дал някаква информация за себе си(мейл, телефон) и е оставил нещо в "кошницата" му напомни за тези продукти(примерно аз давам 5% отстъпка в моя случай), чрез мейл, телефон.
8. Това е субективно, но моя опит показва, че доставката винаги трябва да е безплатна, а цената му да е интегрирана във цената на продукта. Продажбите са по-добри, дори и когато общата цена на продуктите става повече, отколкото щеше да е ако плащаха доставката.
9. HTTPS! Повече иконки на различните поддържани видове за плащане, но във footera. Награди и участия с линк към статия в блога.

Това се сещам на момента. Ако има още нещо ще допълня, но ще е утре.
 
От: Споделете опит и предложения за повишаване конверсия

Здравейте отново. Предполагах, че до някъде ще се получи леко объркване в отговорите, тъй като не се познаваме, а от там и съветите (благодаря на всички включили се!) ще са към самата продажба от мен на клиента. Колкото и нескромно да прозвучи, но аз притеснение как да продам нямам. Това правя от години. Ако го хвана на чата продавам много, без скруполи, а стойността винаги успявам да я вдигна с 30% до 80% на крайната поръчка. Просто съм такъв.
Това, което изброих по-горе е на база проба-грешка и нещата, които правя. Въпросът е какво още може да се направи? Ясно е, че ден с ден не си прилича, но както съм дресиран още преди години, че разликата между това какво клиента си купува и какво ти си му продал е всъщност разликата между търговец и продавачка на хляб в хранителен магазин, то така и съм дресиран да не приемам дадено положение за даденост.
Просто мисля как да вдигна конверсията. Това е. Изброих всичко, което ползвам аз, като съм се старал крайният резултат да не води до претрупване с информация клиента.

@Тео, аз пдф-и лесно ще им сложа ама те не четат нищо, бе човек! Те модела не гледат, въпреки че го пише с големи букви! Относно клиповете - планирал съм го, но както знаеш сега фокуса ми е в друга насока и там отива много време, но и това ще се случи.

@Copywriter - всички продукти на една страница, но за колко продукта става дума? За мен е малко неприложимо, тъй като става дума за различни видове продукти от една ниша и ако няма навигация, която да ги дели по видове ще стане страшно мазало. Те и сега влизат в категорията и пак има шматки, които не се ориентират, защото дори не четат...

Ако трябва да формулирам по-конкретно нещата, които искам да променя, то те са две: 1. Да повиша конверсията и 2. Да намаля до минимум ефекта на вълната, т.е искам да постигна регулярност на продажбите, а не 1 ден с 1 поръчка, 2 дни няма, 1 ден с 5, 3 дни с 0 или 1....
Притеснява ме факта, че над 80% от продажбите ги финализирам през чата. Учили са ме, че както това да си добър мениджър на търговци означава те да работят и обслужват добре клиенти както когато си там при тях и ги следиш, така и когато те няма. И тук е притеснението ми: Ако затварям над 80% продажби през чата, кво правим ако ме няма?!
 
Както отбеляза някой по-горе българинът гледа цената и изгодата. Ако можеш да го прилъжеш с намаление или да му предложиш бонус или нещо друго, кълве без да е нужно да го убеждаваш в скайп.

Не знам дали си на opencart или ползваш друг софтуер, но аз лично ползвам всичките тези ектеншъни без чат и съм доволен. Важното е да видиш идеята.

http://www.opencart.com/index.php?route=extension/extension/info&extension_id=4365
http://www.opencart.com/index.php?route=extension/extension/info&extension_id=4927
http://www.opencart.com/index.php?route=extension/extension/info&extension_id=9198
http://www.opencart.com/index.php?route=extension/extension/info&extension_id=7093

Към таймъра има и модул, който показва на всяка страница намалените продукти(виж скрийна).

Подтикваш го да купи нещо с намаление в кратък срок или му предлагаш друг продукт като бонус или го подтикваш да пазарува с привилегия. Не е желязно правило, но аз виждам подобрение в конверсията.

2013-07-12_131133.png
 
От: Споделете опит и предложения за повишаване конверсия

Мерси за екстеншъните. Много ми допадна това със силвър и голд, което в 2 от магазините го нямам.
Принт скрийна е крайният ефект от първия екстеншън или някакъв друг, защото изглежда доста по-добре?
 
Крайният ефект виж на този скрийн, който прикачам сега. Предният скрийн е за модула, който може да се показва над или под продукта. Модулът показва другите намалени продукти във всяка вътрешна страница на продукт.

И да, играл съм си с CSS, за да го направя да изглежда по този начин.

2013-07-12_183911.png
 
От: Споделете опит и предложения за повишаване конверсия

Наскоро го писах и в една друга тема - Какво значи конверсията не ми харесва - Вие няма да се жените за нея - Трябва да я измервате и тогава да правите някакви изводи дали е добра или е лоша.

Инсталирате си аналитикс и почвате да следите конверсията от органичен трафик - Приема се за нормално тя да е над 1% ако е под един процент би трябвало да означава че магазина има някакви проблеми които трябва да се отстранят

След това на база проба грешка както го е описал Копирайтъра (евала му за написаното) почвате да правите експерименти - и така докато може

Аз за продукти за които давам най добра цена и съм първи в органика навремето тръгнах от около 1% и го добутвам в момента до към 3% и не мисля че има много повече мегдан за оптимизация. Не че не е възможно имам куриозен случай с един форум където от натурален линк от пост на случаен човек към мой продукт имам над 30 продажби от 100 влизания, но това са по скоро изключения от правилото и вероятно се дължи на свръх таргетиран трафик щото във въпросната тема на форума няма как случаен човек да стигне до 2-3 страница ако не се интересува от тематиката.
 
От: Споделете опит и предложения за повишаване конверсия

Конверсията не ми харесва в случая значи под 1%. Точно както е описано и аз съм правил промени и проби, но не успявам да я кача над 1%. Виж не съм сетил за другото и мерси, че ме подсещаш - да сметна конверсия т органичен, конверсия от препратки и такава от реклама. Това ще даде повече яснота къде куца и какво. Ето за това е хубаво повече глави да мислят, защото една картина като я гледаш на криво дълго, просто свикваш с нея...
 
От: Споделете опит и предложения за повишаване конверсия

Ще си кажа мнението от страна на обикновен пазаруващ.
Магазин който ме печели като клиент:
1. Бърза навигация в сайта/бързо намиране на продукт
2. Чат не само като украса с компетентен човек от другата страна - два бързи въпроса, поръчка и кой откъде
3. Бърза доставка в тесни граници (нищо което е повече от 24 часа не ме устройва)

Това което автоматично ме губи като клиент:
1. Навиране в лицето на разни промоции, изкачащи прозорци и други боклуци, които не ме интересуват
2. Неработещ чат или бавна комуникация такава, неграмотни/шльоковица:) (точно преди няма и месец един идиот от пулсар ми се изтресе на шльоковица)
3. Неспазване сроковете на доставка
4. Спам - промоции, безплатни талони за пуканки, честит рожден ден, безплатни подаръци...

Предпочитам да платя малко повече, но всичко да стане максимално бързо и после буквално да ме забравят, че съм купувал нещо от тях:)
 
От: Споделете опит и предложения за повишаване конверсия

Бах мамаму с тези чатове накрая ще ме накарате да инсталирам някой за проба - Мене лично много ме дразнят като вляза в някой магазин и скролвам а досадният балон те преследва непрекъснато.

Иначе и без това по цял ден съм на компа или в движение с мобилния не ми пречи да отговарям
 
От: Споделете опит и предложения за повишаване конверсия

Да допълня:

Не знам, кой ви е наблъскал този онлайн чат, но това седи, като петно в страницата. Някои не могат да го настроят и закрива долния десен ъгъл и половината стока, която е позиционирана там. Нещо, като да продавам хляб в магазин, ама половината марки да ги покрия с брезент. Малко ташашко звучи, но как може такова нещо да го допускате. Сигурен съм, че Кирчо Чайника от Мадара си го е пуснал първи в България и всички са го последвали. :) Добре, ако утре някой сложи снимка на Валяк, всички ли ще сложите!?

Най-очарователното е доставката
58 реда описание. Бензин на куриера, % възвишение на октановото число от Нефтохим Бургас и хвърляте клиентЪТ в размисли и страсти. Повярвайте ми, повечето са объркани същества и глупаци и нищо не разбират. Може само да пусне компютъра и скарата жена му да му опече кебапи. Те едни онлайн калкулатори, то едни сметачни машини...обзалагам се, че сега да звънна на Еконт и попитам колко ще ми струва да пренесат шевна машина до Люксембург, ще ми се обадят Понеделник, Вторник, най-рано Сряда. Та така и с клиентите, прайте ги програмисти ми се струва.
 
Последно редактирано:
От: Споделете опит и предложения за повишаване конверсия

Не знам за другите, ама аз онлайн чата не махам. Както май споменах - 80% от продажбите ги затварям там и почти 100% завършват на по-висока сума. Да, това което продавам често налага консултация и предпочитам 1 от 100 да не му хареса балона, но на 99 като им се наложи да питат да има кой да отговори. В повечето случай съм 7-11 часа на линия и дава резултат. Не мога да твърдя, че ще е така за всички ниши. Имам магазин в друга насока и там питат в пъти по-малко, но пак затварям продажби.
 
От: Споделете опит и предложения за повишаване конверсия

Значи виж погледни онлайн чата на Мтел. Там е позициониран в дизайна на сайта. А не този тип жълтия в долния ъгъл в дясно.
 
От: Споделете опит и предложения за повишаване конверсия

Според мои наблюдения, всякакъв тип промоции водят до увеличение на продажбите
Може да си направите "ШОК ПРОМОЦИИ" примерно
Но за България това най-много им влияе, според мене:mrgreen:
 
От: Споделете опит и предложения за повишаване конверсия

Федерал точно за това до сега не съм инсталирал такова чудо но ми прави впечатление че все повече онлайн магазини в УК го предлагат а това никога не е случайно.

Ляля ако махнеш чата хората пак ще купуват може би ще падне малко конверсията но ако даваш най добра цена и най добър сървис няма да те пропуснат - най много да попитат конкуренцията дето има чат какво ги интересува и после да го купят при теб ако ти е по добра цената
 
От: Споделете опит и предложения за повишаване конверсия

Сега забелязах, че при офлайн чата го няма, няма го петното. При онлайн излиза. Не знам вашите как сте ги настроили. Според мен, ако се вкара в div поне 4 см. сега в пиксели не знам колко е по-надолу да не пречи, ще е по-добре. То е ясно, че те го търсат този чат, но имах предвид, че приятелчетата го шибват директно във футъра и пречи. Примерно, за да се ускори продажбата, аз хвърлям линковете в чата и директно питам да се обадя ли на посочен телефон за обратна връзка. Като след това отговарям и им казвам, че имаме наличен модела, мога да го изпратя до 1 час и ще бъде на адрес около 14 часа на следващият ден, цената му е 65 лв. и ще изпратя промоброшура с новите неща.
 
От: Споделете опит и предложения за повишаване конверсия

Аз пък го махнах чата. Вярно, че ми правеше малко повече продажби, ама се изнервях да отговарям на тъпи въпроси и да решавам гатанки на маймуница. Или ме хвърля в размисъл с някакъв въпрос и тутакси напуска чата без следа. В чата най-често са разни дето ги мързи да четат условия, цени и т.н. Сякаш като ме пита аз друга цена ще му кажа. Има и други начини да ме питат, аре...
 
От: Споделете опит и предложения за повишаване конверсия

Ляля ако махнеш чата хората пак ще купуват може би ще падне малко конверсията но ако даваш най добра цена и най добър сървис няма да те пропуснат - най много да попитат конкуренцията дето има чат какво ги интересува и после да го купят при теб ако ти е по добра цената

Тук не мога да се съглася с теб, защото не мога да приема падане на конверсията, още повече аз търся вариант за обратното. Второто за цената - винаги съм го твърдял и пак ще повторя - цената не продава! Аз продавам артикул, отношение, услуга, консултация и съпорт. Това струва пари. Цена лесно се сваля, а после?!
Пак правя уточнение, че визирам магазините си с техника. Знам, че в много други ниши може да се спори, макар и дам да имам какво да кажа относно цена.

Аз пък го махнах чата. Вярно, че ми правеше малко повече продажби, ама се изнервях да отговарям на тъпи въпроси и да решавам гатанки на маймуница. Или ме хвърля в размисъл с някакъв въпрос и тутакси напуска чата без следа. В чата най-често са разни дето ги мързи да четат условия, цени и т.н. Сякаш като ме пита аз друга цена ще му кажа. Има и други начини да ме питат, аре...

Отваряйки магазин си дал трибуквеника под наем...Ако те дразнят клиентите, не е лошо да се запиташ изобщо дали търговията е за теб. Да продаваш означава и да консултираш, чат пат да отговориш на тъп въпрос, но е част от работата ти. Ако това те натоварва, изнервя и тн, май е хубаво да мислиш за смяна на пейзажа.
 

Горе