Стартиране на дропшипинг

dimitkoster

Active Member
Здравейте колеги, прочетох доста теми във форума, но не открих това, което търсих и затова започвам нова тема.

Казусът е следният:

Имам продукти - дамски дрехи, които трябва да достигнат до най-много крайни клиенти. Онлайн магазин и Facebook страница вече има и от тях има известни продажби. Афилиейт - не мисля за сега за него - може би на по-късен етап.

И така стигнах до идеята за дропшипинг.

Стоката се намира в София и ще се изпраща с куриер за моя сметка. Всъщност в цената на продукта е калкулирана и доставката и в сайта е обявена като безплатна доставка (номер стар като света).

Тъй като нещата са 100% законни възникват следните въпроси:
- Когато издавам фактури за парите, които получавам от продукта, на кого трябва да бъдат - на търговеца, който препродава стоката или на крайния клиент?
- Касовата бележка, която издавам (ако не искат фактура) от моя касов апарат ли трябва да бъде и да я слагам в пакета?
- Ако клиента реши да си върне продукта - това за моя сметка ли ще трябва да бъде или за негова?
- Ако клиент върне стока как стои въпроса с адреса на който трябва да я върне - на моя адрес или на този на търговеца
- Ако клиент върне стоката - как търговецът ще върне парите и съответно аз на него


Приемам всякакви други съвети и предложения за да стане качествена услуга.

След като я изчистя като схема на работа ще направя и предложение на най-сериозните, които искат да станат партньори.
 
Здравей, ще се опита да си дам моето мнение, като силно се надявам и по-опитни от мен да се включат. :)

- Фактурите (ако ще ги пращаш ти), би могли да са от теб, ако не се лъжа, към крайния клиент. После ти пускаш към търговеца. Но тук е хубаво да се консултираш със счетоводството, защото малко от твоите търговци сигурно ще са по ДДС, както и клиента може да се стресне ако е поръчал от сайт с фирма 1, а фактурата е от фирма 2. Все пак клиента си е негов.

Ако сайта търговец пусне на клиента, от негово име, както е редно (по електронен път), а ти после фактурираш сайта търговец. Така е логично. Но пак има минус тук. Защо? Защото ако клиента има повредена стока, ще иска да я замени или да му се върнат парите, което сайта търговец няма как да направи.

- Мисля, че да. Но при схемата, в която ти се разплащаш с клиента. Но като се замисля, ако е с наложен платеж, ти си всичко, а сайта търговец - само връзката.

- Мисля, че си е за твоя. Поне такава е практиката при US дропшипърите. Така е, защото в много от случаите продукта се наранява при доставка или просто нещо е объркано по веригата. Търговецът си има отговорност за клиента, ти за стоката. Но ако грешката е при търговеца - неправилно поддадена информация или грешка в нещо, тогава той си поема грешката. За това ти е нужен добър agreement. :)

- Ако ти ще сменяш стоката или връщаш пари, реално при теб. Ти си склада.

- US го правят този номер с депозит, който седи на една сума винаги. Не за друго, ама оня да ми прати, пък нямал в налични, не знам си какво. Това клиента не го интересува, той си ги иска веднага, все пак ако другата седмица ще ходи на ски и иска каска, няма как да не ви подлуди. Това е добра практика. А вече вие се разбирате с търговеца кой ще поеме загубите, на база каквото се е случило.

Ето съвети:


За да ти бъдат лоялни партньорите, във всяка една тяхна доставка влагай една тяхна листовка, която те ще ти пратят. Принт материал. ;)

Пращай им често лист с нови продукти, out of stock и т.н.

Прави вътрешни състезания. Екскурзия до Халкидики за този генерирал най-голям оборот (над 5000 лева) този месец. Примерно около новогодишните празници се замисли за това.

Всякакви материали с високо качество.

Не продавай никога под техните цени - имаш колони в листа:
Model Number / Price W/O Shipping / Suggested Retail Price shipping fee to zone 1 / shipping fee to zone 2 / shipping fee to zone 3 / shipping fee to zone 4 / shipping fee to zone 5

Добър agreement, както казах.

Това се сещам за сега, ако нещо ми дойде, ще пиша. :)
 

Горе