Съвет вендинг бизнес

Didkou

New Member
Здравейте, излезе ми мисля добро място за поставяне на една вендинг и една кафемашина. Няма да споменавам града за да не пробуждам някаква нотка на конкуренция.Прочетох всичко, което успях да намеря в интернет, включително и темите тук. Повечето са стари, последната е от 2017 и не знам дали е актуална информацията от нея. Интересува ме какъв е реда за започването на работа на такива машини. В НАП ли трябва да отида да ми дадат информация? Какви регистрации трябват и къде, в агенцията за храните ходи ли се? Машини съм намерил, наем, ток, вода съм уговорил. Също така някой ако се занимава с това ако може да сподели при днешни цени дали би имало добра печалба ако мястото е от затворен тип с около 70 човека. Благодаря предварително и моля за адекватни коментари.
 

partytime

Member
До колкото съм запознат се регистрира фирма и машините се връзват към НАП. В смисъл поставя се фискално устройство, вградено в автомата за самообслужване (ФУВАС). Клиента като закупи напитка устройството изпраща до НАП например продадена напитка 1.50лв. ФУВАС имат сайт където да си правиш справка на продажбите. Затворен тип с около 70 човека... зависи какъв тип са тези 70 човека и колко от тях ще бъдат редовни клиенти, това само ти си го знаеш. На какви цени ще са склонни да купуват в смисъл има места където продават кафе по 0.60ст а на други по 1лв. Има хора които пият 3 кафета на ден и други 1 на 3 дена.Колко оборот могат да правят на ден. От познати съм чувал че 15-20 машини на различни места можеш да си изкараш една заплата и да ходиш само да ги обслужваш но сега не знам какво е положението
 

partytime

Member
Ако приемем че мястото е от затворен тип някаква фирма може да предложиш на ръководството идеята да предлагат на работниците си безплатни напитки, като кафе чай и тнт това ще стимулира работната среда и ще даде по добри резултати от работниците. Така машината не се връзва към НАП и се слага брояч. На края на месеца даваш фактура на фирмата за направените напитки и те ти ги плащат. А нали се сещаш че като кафето е безплатно то хората пият по повече и ти правиш повече продажби ;)
 

D.Ivanov

Active Member
А аз да попитам откъде може в БГ да се вземе вендинг машина нова да речем. Аз съм проверявал в Турция, с поръчка се правят, т.е. произвеждат, около 2500 евро е цената без транспорт без нищо, става дума не за кафе машина, а за такава, която съхранява замразени продукти, например сладолед и други.

Та някой купувал ли е от БГ вендинг автомати ?
 

alfa1

Member
Няма да споменавам града за да не пробуждам някаква нотка на конкуренция.
Т.е. не е София, което автоматично сваля доходите на клиентите. Помисли два пъти преди да се захванеш.
Имам познат, който от 20 машини стигна текущо до 2 и той ми е разказвал за този бизнес. Тези 70 човека "по списък" ли са или реално преброени на място - понеже винаги има такива, които са болни/в отпуск и реално наличните винаги са 10-20% надолу. После от тях сваляш 10% - долу-горе толкова са тези, които по хигиенни причини никога не си купуват напитки от кафе-машина. Останаха 50 човека. Ако са възрастни (а не ученици примерно) ще трябва да си много доволен, ако половината от тях си купуват по една напитка на ден. По-добре да са жени, при тях по-върви раздумка на кафе. Та в идеалният случай ще имаш 25 напитки на ден. Разходите за консумативи ще са ти минимум 30 стотинки на напитка, т.е надценката е 20-30 стотинки на напитка, или оптимистично 25 напитки х 0,25 лв надценка х 22 работни дни = 137,50 лв месечно брутна печалба. От тях заделяш за наем, ток, ремонт на машината (като всяка машина и тя иска поддръжка и се поврежда понякога), счетоводител, данъци, осигуровки.
Има значение профила на клиентите по възраст и пол - колкото по-възрастни толкова по-взискателни и по-стиснати, за жените стана дума вече, че са по-добре спряма мъжете. На много места си правят сами кафе на работното място, ако условията позволяват. Има значение на мястото идват ли разни приходящи, които се явяват потенциални клиенти. Още един фактор - климата. Ако е на място с топъл климат, където зимата е мека и си отива рано - не е много добре. Студеното, гадното време увеличава търсенето на топли напитки и е добре дошло за теб. Няма да е далеч от истината ако кажем, че глобалното затопляне работи против теб.
Регистрират се в НАП, регистрират се в ОДБХ. Пиши им по един имейл, и на двете места отговарят адекватно.
 

Didkou

New Member
Т.е. не е София, което автоматично сваля доходите на клиентите. Помисли два пъти преди да се захванеш.
Имам познат, който от 20 машини стигна текущо до 2 и той ми е разказвал за този бизнес. Тези 70 човека "по списък" ли са или реално преброени на място - понеже винаги има такива, които са болни/в отпуск и реално наличните винаги са 10-20% надолу. После от тях сваляш 10% - долу-горе толкова са тези, които по хигиенни причини никога не си купуват напитки от кафе-машина. Останаха 50 човека. Ако са възрастни (а не ученици примерно) ще трябва да си много доволен, ако половината от тях си купуват по една напитка на ден. По-добре да са жени, при тях по-върви раздумка на кафе. Та в идеалният случай ще имаш 25 напитки на ден. Разходите за консумативи ще са ти минимум 30 стотинки на напитка, т.е надценката е 20-30 стотинки на напитка, или оптимистично 25 напитки х 0,25 лв надценка х 22 работни дни = 137,50 лв месечно брутна печалба. От тях заделяш за наем, ток, ремонт на машината (като всяка машина и тя иска поддръжка и се поврежда понякога), счетоводител, данъци, осигуровки.
Има значение профила на клиентите по възраст и пол - колкото по-възрастни толкова по-взискателни и по-стиснати, за жените стана дума вече, че са по-добре спряма мъжете. На много места си правят сами кафе на работното място, ако условията позволяват. Има значение на мястото идват ли разни приходящи, които се явяват потенциални клиенти. Още един фактор - климата. Ако е на място с топъл климат, където зимата е мека и си отива рано - не е много добре. Студеното, гадното време увеличава търсенето на топли напитки и е добре дошло за теб. Няма да е далеч от истината ако кажем, че глобалното затопляне работи против теб.
Регистрират се в НАП, регистрират се в ОДБХ. Пиши им по един имейл, и на двете места отговарят адекватно.
Благодаря за изчерпателния отговор!
Реално хората са + - 70 като включим отпускарите и болните. Мъжете и жените са почти наравно. От месеци имам наблюдения какво пият и хапват хората. Газираните напитки кенчета, бира, вафли, солети, брускети вървят най-много. Въпроса е, че тези, които държат машината сега не я зареждат въобще. А мен идеята ми е да има доста по-различни неща от Боровец и прочие. Машината е в затворено пространство, така че климата навън не е фактор. Кафе не пия и не разбирам много.Разбрал съм се с близък, той да си върти кафемашината, аз се надявам повече на вендинга за храна и газирани.Говорих с търговски представители,дадоха ми списък кое колко ще струва и т.н.Скоро се надявам някой да ме вкара в нещата, да ми каже един старт колко горе-долу излиза и т.н.,защото нямам много време, а и една идея проточиш ли я във времето си остава само идея.
 

Didkou

New Member
А аз да попитам откъде може в БГ да се вземе вендинг машина нова да речем. Аз съм проверявал в Турция, с поръчка се правят, т.е. произвеждат, около 2500 евро е цената без транспорт без нищо, става дума не за кафе машина, а за такава, която съхранява замразени продукти, например сладолед и други.

Та някой купувал ли е от БГ вендинг автомати ?
Аз лично гледах в първите 4 сайта, които излизат като напишеш Вендинг Машини в гугъл. В Олх има също много обяви с проверени продавачи. Зависи от кой град сте.
 

Didkou

New Member
Здравейте, отново. Срещнах се с още 1 човек, поразпитах.Като цяло отварянето на фирма и първоначалните документи не ме притесняват толкова, колкото това, какво ще ми струва счетоводителя и плащането на осигуровките му и въобще всички месечни разходи(без зареждането на машината, наем и ток и вода).Очаквам отговори.
 

hap23

Active Member
Работите ли на друго място? На каква сума Ви осигуряват? Дължите осигуровки до доход 3000 лв. на месец /това и за трудов договор/.
Осигуровките месечно ще са около 200 лв.
Счетоводител - по споразумение.
 

$INeed$

Well-Known Member
Направете си добре сметката и дали ще може да си покривате месечните разходи - ток, вода, наем, осигуровки, сччетоводител, данъци, др.
Да, тук съм с две ръце. Имам познат с вендинг машини, които си се избиват още от има няма няколко десетки години. Супер тегава работа е. Ако нямаш много, на супер добри локации и по възможност без конкуренция, защото никой не се кефи на кафе от тия машини, то ти си. И като казвам близка конкуренция, имам предвид да му е нужно 10-15 мин. да се сдобие с кафе, пред опция да го има в ръката си след по малко от 5 мин. За една вендинг машина ли говорим тук, защото мен ме загуби вече. :) @hap23 не е споменал основния разход за тия машини - транспорта свързан с посещаването и при: зареждане, отчитане, почистване, ремонт (ако се налага). :)
 

Didkou

New Member
Транспорт до машините няма да смятам, поради простата причина, че аз работя там. За осигуровките имам въпрос. След като отворя фирма, мога ли да се самоназнача на 4 или на 2 часа, за да ми паднат осигуровките?
 

$INeed$

Well-Known Member
Транспорт до машините няма да смятам, поради простата причина, че аз работя там. За осигуровките имам въпрос. След като отворя фирма, мога ли да се самоназнача на 4 или на 2 часа, за да ми паднат осигуровките?
Чудесно, щом е до теб, значи имаш склад някъде там, където да съхраняваш нещата, зареждащи машината? След като отвориш фирма имаш май две опции или да си самоосигуравящ се и собственик на фирмата или да си собственик на фирмата с договор за управление - демек си се наемаш. А вече дали можеш на 4 часов работен ден, не знам, но за два - малко ме съмнява. Имаш минимален праг на осигуряване и от това няма как да избягаш. ;)
 

mnedelchev

Active Member
А това, че вече работи на друго място и има сключен трудов договор не му ли намаля осигуровките като управител на неговата си фирма?
 

Blinky

Owner
А това, че вече работи на друго място и има сключен трудов договор не му ли намаля осигуровките като управител на неговата си фирма?
Ни най малко, плаща си като пич навсякъде. На едното - той и работодателя, на другото той като самоосигураващо се лице или пак като служител с договор за управление. Поне така знам аз. Ако някъде се осигурява на мин. брутна от 3000 лв. то тогава е освободен на другото място. Все пак това е максималния праг. ;)
 

alexkuzmov

Active Member
За осигуровките имам въпрос. След като отворя фирма, мога ли да се самоназнача на 4 или на 2 часа, за да ми паднат осигуровките?
Предполагам, че смяташ да регистрираш ЕООД.
В такъв случай ще си управител и собственик на фирмата.
Според бранша има различни минимални осигурителни прагове за управителите.
Независимо дали осигуровки плащаш на друго място, или ти плащат на друго място, няма как да избегнеш минимума от осигуровки за управителска позиция в една фирма.
Ако си собственик на фирмата не можеш да се самоназначиш.
 

alexkuzmov

Active Member
Тогава не се ли водиш с договор за управление?
Ами не, не мисля че има такъв договор даже.
Ако е ЕООД си собственик и управител, няма мърдане.
Евентуално може да не плащаш, ако вече плащаш осигуровки в друго ЕООД.
 

Горе