Транспортни услуги и рекламиране

iwctd

New Member
Здравейте. Наскоро започнах малък бизнес за първи път, така че нямам опит- хамалски и транспортни услуги, преместване на дом и офис, почистване и извозване. Наел съм работници, имам транспорт и като цяло нещата потръгнаха сравнително добре. В моя град няма много други такива фирми- около 4-5 може би. Имам капацитет да поема повече работа без проблем. Напоследък се замислих как мога да привлека повече клиенти. Засега съм пуснал обява в ОЛХ и съм направил визитки. Специфичното в случая според мен е, че такава услуга се търси в конкретен момент когато има нужда и затова се колебая как е най- добре да я рекламирам. Мислих над вариантът брошури по входовете, но поне аз почти никога не обръщам внимание на такива брошури и лепенки и затово го отхвърлих като вариант. Другото което се сетих е да мина и да оставя визитки при познати брокери и мебелни фирми. Ще съм благодарен ако някой даде и други предложения.
 

John Galt

Well-Known Member
Google реклама по ключова дума - когато човек има нужда от подобни услуги, основно търси в Гугъл.

Някой форумен скамаджия тип разбирач (Станимир И и подобни) може да се пробва да ти продаде "SEO оптимизация", което те съветвам да не се лъжеш да правиш. Платената реклама винаги ще излиза дори и ПРЕД най-добрата SEO отпимизация и няма смисъл да се харчат пари за глупости, където си зависим от настроението на алгоритъма на Гугъл и по всяко време можеш да изпаднеш в немилост след някой ъпдейт.
 

juvefan

Active Member
Ще излизаш с реклама, но ако плащаш повече от конкурентите ти, а в дългосрочен план seo оптимизация ще ти се изплати многократно, така че помисли добре. Иначе за начало това с партньорствата е добра идея с мебелни фирми и брокери, пожелавам ти успех. Ако искаш бюджетна оферта за seo и съвети, пиши ми. Едва ли говорим за София, затова оптимизацията не би трябвало да ти излезе скъпо, тъй като нямаш голяма конкуренция.
 

arcsales

Active Member
Имам фирма за мебели и понякога ми се налага да ползвам хамалски услуги в други градове. Обикновено търся препоръка от познат/приятел или ровя по сайтовете за обяви. Освен това си на прав път... раздай си номера на фирми за мебели, магазини и т.н. НО не им хвърляй просто визитката си. Бъди сигурен, че ти записват номера и по-точно, че записват "Хамали". Всички имаме поне по 1 чекмедже пълно с всякакви визитки в офисите си, които никога не поглеждаме.
 

Blinky

Owner
Здравей, @iwctd и добре си ни дошъл във форума. Супер много се радвам да чета такива постове и радост се включвам. Ако си от населеното място, в което има слаба конкуренция, но в същото време си има търсене, то стъпка първа е ясна - лазиш локал пазара. Преди това, за да имаш постоянна и връщаща се клиентска маса, важно е да имаш някакъв бранд, който да изградиш и хората да правят веднага асоциация с теб, ставайки думи за такива услуги на местна почва, а кой знае - в последствие в по-голям мащаб.

Добре направен и оптимизиран сайт. Добре разписани услуги на него, цени, екип, описа на техниката и превоза, с който работите, доволни клиенти, и всичко нужно, като го отвори човек, веднага да избере вас, в първите няколко изречения. Хубаво и запомнящо се лого, с корпоративни цветове. Не знам дали си го направил, но съм длъжен да го споделя и аз, като човек, който постоянно гледа такива неща.

След добре изградени дигитални активи, включвам и фейсбук, инстаграм, а ако имаш желание - ютюб. Почваш смело да се налагаш. Публикуване в местни сайтове, които стигнат до локалния пазар, някоя друга рекламна статия не би била никак излишна, дори и да информационна, няма лошо, все ще заключиш накрая с фирмата си. Виж кои са фейсбук страниците и групите, които местните следят, говори с админите и гледай да пуснеш и там нещо за себе си, промоция, или просто някакъв анонс за себе си.

Колегите вече споменаха и други доста добре вариант: Google Ads, за локалния пазар, същото може и за Facebook. Но такива неща май повече се търсят в Google при търсене. Обиколи фирмите, с които би могъл да си партнираш, вкарай им предложение, което да не може да откажат. Форуми, сайтове на местно ниво. И като захапе, задължително си направи проучване кой канал да ползваш повече и къде да налееш повече бюджети, като си прецениш добре съотношението вложени пари/спечелени клиенти. Дори скоро ще можеш да сметнеш и на всеки канал каква сума води един клиент, но това с времето. Разбира се, говорим за средни стойности, но са доста добър ориентир.
 

Blinky

Owner
Аз се сещам да добавя нещо много важно - офлайн реклама чрез грабващо лого на буса и изписан телефон с добре четим от далече шрифт
Да, бизнеса е толкова популярен и нужен, че почти няма как да сбърка каквото реши да използва като рекламно поле за изява. :) Или поне в много случаи може да го налагаш почти навсякъде. Всеки се мести, всеки има нещо за носене, помагане, пренасяне. Това е хубавото му.
 

biaaro

Well-Known Member
Много е важно да си направиш правилните бизнес акаунти в гугъл с ключовите думи. Примерно - Хамалски услуги пловдив, транспортни услуги пловдив и тн. колкото повече такива акаунти направиш, толкова повече клиенти ще вземеш. Разбира се акаунтите трябва да са потвърдени, с телефон адрес сайт и тн. Да, това е огромна работа, организация и администрация на акаунтите, но това е прекия път. Същото с olx, bazar, alo и тн. Разбира се директния маркетинг с клиентите е най-важен. Набиваш на бранд, раздаваш визитки, правиш отстъпки, раздаваш талони за лоялни клиенти и каквото още се сетиш, за да ангажираш клиента да ти се обади пак или да те препоръча. Като поработиш здраво една-две годни нещата ще почнат да ти се случват дори и без реклама, защото ще си набрал критична маса стари клиенти, които ще ти се обаждат и препоръчват.

Най-важното в тоя работа е доволния клиент, защото веднъж останал доволен, дори и след година, пак на теб ще се обади. Много хора звънят на познати с фразата - дай някой да преместим нещо, ако ти не си се омазал, пак до теб ще стигнат.

Както някой каза локалното рекламиране също е важно, пускай си за ключовите фрази в гугъл търсенето, дргуо не ти трябва.
 

Горе