Трябва ли фирмите, които правят сайтове да обявяват цените на сайта си?

Трябва ли фирмите, които правят сайтове да публикуват цените на услугите си?

  • да

    Votes: 64 43.5%
  • не

    Votes: 83 56.5%

  • Общо гласове
    147

topweb

Member
От: Трябва ли фирмите, които правят сайтове да обявяват цените на сайта си?

Радев, може да си сигурен, че аз съм един хората, които четат внимателно постовете ти. Може много да се научи от тях.

А по темата стигнах и аз до извода, че ако цените ти са ниски е добре да ги сложиш. Ако са високи - не.
 

AMOUN

Well-Known Member
От: Трябва ли фирмите, които правят сайтове да обявяват цените на сайта си?

МОЖЕ ДА РЕШИМ СПОРА С ВАДЕНИЕ И МЕРЕНИЕ!

ДА КАЖЕ РАДЕВ КОЛКО ПЕЧЕЛИ ГОДИШНО
И ДА КАЖЕ НЯКОЙ КОЙТО СИ Е ОБЯВИЛ ЦЕНИТЕ КОЛКО ПЕЧЕЛИ ГОДИШНО

и ще постигнем консесусссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссс урррррр

за целта ни трябват 2 каки - една с големия сантиметър и една с табелката за рундовити...
 

Caprice

Active Member
От: Трябва ли фирмите, които правят сайтове да обявяват цените на сайта си?

Аз ще говоря от гледната точка на клиент. Отговорът на поставеният от авторът въпрос е 'зависи', но поради липсата му в анкетата ще цъкна 'Да'.
Зависи какво целя - икономически най-изгодна оферта (баланс-качество/цена); най-ниска цена или най-добри параметри; зависи доколко ми е важно занятието-дали искам нещо набързо, с какъв бюджет разполагам или дали ми е важно и ще отделя необходимото внимание и време да проуча.

Хайде да не се лъжем, колко от клиентите наистина ще се зачетат по подробно описани 6 страници оферти по сайтовете? Че и да сравняват 20 такива? Абсурд!

Да, предпочитам да има цена на сайта и да се ориентирам от самото начало за какви параметри говорим. Но абсолютно нищо не ми пречи да си подбера Н на брой фирми, които са ми направили впечатление по един или друг начин и след първоначалния контакт да преценя с кои от тях си заслужава да продължим дискусията.

Да, ще ми направи изключително положително впечатление, ако на сайта има добре описани и обосновани цени и параметри на офертата. Да, ще ме услеснят неимоверно за предварително проучване, но всичко е въпрос на маркетингов подход. Ако цените не са в ниския или средния ценови клас е нормално да не се обявяват. Нискобюджетният клиент обикновено има доста претенции, иска да контролира нещата отблизо, работата е малък обем и се търси ниска цена. Те просто не искат такъв тип клиенти. Но понякога остава и един горчив привкус, че цената се изработва според клиента, т.е. ако не ви е симпатичен и се вписва в профила ви на идеалния клиент просто му давате по-висока цена.Евала на фирми, които могат да си позволят да подбират клиентите си и да работят с най-платежоспособните.

А защо искам цени и спецификации на сайта ли?
За да имам ориентир и да си направя предварително проучване какво ми е нужно. Да имам възможност да си спестя времето, което ще прекараме с първите една-две-три фирми в дефиниране на какво точно ми трябва и колко ще струва. Ето този период на ориентация 'какво точно ми трябва и какво искам' се спестява.

Проблемът по-скоро е следния: няма как клиентът да си планира бюджета след като няма дефинирани ориентири.
Направилно ми е впечатление, че често се пита какъв ви е бюджета? Как да ви кажа бюджет за нещо, ако нямам предварителна нагласа за ценовите категории дали са ХХХ, ХХХХ, ХХХХХ или повече? Да си преценя къде ми се вписва проекта и след това да го обсъдим и да прибавим/извадим екстри. Например колкото и да ми се иска СЕОмоз да ме консултират не мога да отделя 1000$ на час за това, а те просто не желаят да се занимават с това и са се фокусирали към други дейности.
 

radev

Well-Known Member
От: Трябва ли фирмите, които правят сайтове да обявяват цените на сайта си?

По принцип в белия свят, е несериозно да отидеш при компания без предварително ориентировъчен бюджет. Има компании, в които клиента похарчва 20 хиляди долара само за срещата в някои от етапите и това са случаи от реалния живот. И цената не е фиксирана, тя е стартова. Хората в белия свят не си крият бюджетите, все едно ги е страх, че някой ще им открадне парите и ще офейка в мексико.

Но тук не е белия свят и реалността е малко (или много по-различна).

По принцип, ние сме питали за бюджети, но преди много време след като преценихме средната реакция на този въпрос, спряхме.

Въпреки това, всеки потенциален клиент си личи колко е мотивиран за проекта си, колко е мотивиран от срещата с нас. Срещам с толкова хора, днес се връщамм от двучасова среща и след малко пак тръгвам чак на майка си. Може да се каже, че вече имам алергия от потенциалните клиенти и имам толкова експириенс колкото имма един търговец на ябълки на пазара, които с бегъл поглед върху една ябълка може да каже какво е качеството и, на каква цена, и дали ще се продаде изобщо и да прецени още на момента дали да я извхърли в контейнера и да нареди новите свежи ябълки.

Мотивираните за работа клиенти не се пазарят за цени, дори и да им се виждат високи на пръв поглед, те продължават със своята учтива любознателност и стремеж към добра комуникация, за да разберат какво конкретно ще получат като услуга.

И пак казвам, пестене на време не е нещо, което касае поръчката на нов уеб проект, от които зависи бизнес. Всъщност вложението на време е нещо много наложително и ето липсата му е показателна, колко потенциалния клиент има желание да анализира, да се консултира и да направи своите планове на база на всички срещи, отговори които е получил и прочее.

И по примера с ТинкФаст, които казва, че никога не би си загубил времето, най-вероятно ние не бихме му изпратили оферта, ако каже по телефона (ако се прежали да се обади без да имаме цени) "Добър ден, пратете ми оферта с цена за еди какво си.. Не, нямам време за среща. Благодаря".

Неприятно е когато си гледаш дори извадки от офертите ..и не става дума само за копирани текстове от уеб сайта ни, а цели извадки от оферти, публикувани някъде като контент като няма от къде другаде да го е видял, освен да е идвал в офиса да мрънка суховато за оферта или по телефона да си обяснва колко е зает, или да ми идват клиенти, които са пообиколили вече фирмите и да ми казват "Абее.. тука вашата оферта същата я получих еди къде си същата" и ми я показва да си я видя и само шрифта е сменен и цената от долу.
 

ThinkFast

New Member
От: От: Трябва ли фирмите, които правят сайтове да обявяват цените на сайта си?

И по примера с ТинкФаст, които казва, че никога не би си загубил времето, най-вероятно ние не бихме му изпратили оферта, ако каже по телефона (ако се прежали да се обади без да имаме цени) "Добър ден, пратете ми оферта с цена за еди какво си.. Не, нямам време за среща. Благодаря".
Пак не ме разбрахте, но както и да е...

ПП: Не винете клиентите, че виждат това което им давате да видят.
 

AMOUN

Well-Known Member
От: От: Трябва ли фирмите, които правят сайтове да обявяват цените на сайта си?

Мотивираните за работа клиенти не се пазарят за цени, дори и да им се виждат високи на пръв поглед, те продължават със своята учтива любознателност и стремеж към добра комуникация, за да разберат какво конкретно ще получат като услуга.
и мармота краде вафли фемили по автобусите за да им открадне рецептата... :)

Явно живеем в различни измерения
ТОЧНО КЛИЕНТИТЕ КОИТО ТИ ОПИСВАШ, НЕ СА КЛИЕНТИТЕ КОИТО АЗ ОБИЧАМ!
Но всеки си има похвати и отделен сегмент на клиенти ...
та примерно
за миналата година в сравнение с другите фирми от вашия бранш къде се нареждате?
Това ще покаже дали житейската ви философия е вярна...
Аз честно ти казвам че и за картофи и праз лук да е дори.. ако започне някой да ме убеждава че стоката им е супер и трябва непременно от тяхната да си взема, нищо че била по скъпа, ще го отсвиря.
Щом иска да те убеждава в нещо в което ти не си убеден... значи 99% иска да те врътне нещо :)

Пример отивам за климатици, искам лг шаренки - ония нямат инвенторни и ми опяват 1 час как е било толкова важно да е инвенторен :)
В другия магазин имат инверторни и ми обясняват 1 час колко е важно да е инверторен...

ДА НОМЕРА ВИ МИНАВА.. НОРМАЛНО :) ЗА ВСЕКИ ВЛАК ИМА ПЪТНИЦИ... АЗ СЪМ КАЗАЛ ЧЕ НЕПРОДАВАЕМА СТОКА НЯМА!

Тук сме си тук... продавачите ми говорят на БАЦЕ... клиентите и те... аз на СЪР ли да им говоря...
 

AMOUN

Well-Known Member
От: От: Трябва ли фирмите, които правят сайтове да обявяват цените на сайта си?

ПОГЛЕДНИ ТАКА:
ДВЕ РАВНОСТОЙНИ ФИРМИ
ЕДНАТА Е С АГРЕСИВНА ЦЕНОВА ПОЛИТИКА
ДРУГАТА Е КАТО ВАС... УБЕЖДАВА НАРОДА ДА ПЛАТИ ПОВЕЧЕ...

КОЯ ЩЕ Е ПО ПЕЧЕЛИВША?
само на това си отговори и ще спрете спора...

п.п. и за оня с червената точка... дано женати да е в цикъл 3 години и да се разориш от пари за химическо чистене след нощни полюции... а ако си жена... се тая -ти си си пореебана по дефаут:)
 

Noke

Well-Known Member
От: От: Трябва ли фирмите, които правят сайтове да обявяват цените на сайта си?

... Но понякога остава и един горчив привкус, че цената се изработва според клиента, т.е. ако не ви е симпатичен и се вписва в профила ви на идеалния клиент просто му давате по-висока цена...

Проблемът по-скоро е следния: няма как клиентът да си планира бюджета след като няма дефинирани ориентири. [/B]Направилно ми е впечатление, че често се пита какъв ви е бюджета? Как да ви кажа бюджет за нещо, ако нямам предварителна нагласа за ценовите категории дали са ХХХ, ХХХХ, ХХХХХ или повече? ...
Първото всъщност е вярно по чисто практични причини - просто някои клиенти от първите няколко думи дават знак колко скъпо ще ти излезе да работиш за тях откъм време и нерви. Съответно трябва да си го калкулираш в цената.

А някои клиенти са просто мечта и направо ти идва да им работиш без пари.

По второто - бях изписал някъде една камара думи защо в белите държави е общоприета практика да се пита предварително за бюджета ама не помня къде а и си спомням че цялата история ми остави едно леко съжаление че съм се хабил. В резюме: Целта не е да се вземат колкото се може повече пари от клиента. И разговорът не свършва каквато и сума да се назове. Въпросът е изцяло в интерес на клиента.

Всъщност някои може просто да искат да земат повече пари - не мога да отговарям за всички в бранша... Но погледнете най-авторитетните фирми "на запад" - повечето изискват да си укажете бюджета още при първия си контакт с тях. На някои в контактната форма има дропдаунче с ценови граници, някои оставят просто бяло поле за попълване... Примерче: http://www.31three.com/contact/

В България обаче се налага друг маркетинг, понеже почти всеки сънародник очаква някой да му гепне паричките или да го изненада отзад докато се е навел да си вдигне портофейля... Четете внимателно на АМОУН мненията в темата и лесно ще можете да си изградите правилна маркетингова стратегия за местния пазар :) .

Да обобщя мнението си по основната тема че май в малко по-груб тон го обясних първия път:

За масовия пазар/ширпотребата/конвейрно производство, наречена просто "изработка на сайтове" - целесъобразно е да има цени.
Къстъм дизайн/девелъпмънт - ако сложиш нещо по-конкретно от ценови граници или цена/час, значи или мислиш да скамваш, или опитът ти включва не повече от 2 клиента, или си мазохист, или незнамсикво, ама секи случай не е нещо ласкателно...

ПС: Нормално е специално в тоя форум потребителите на първия тип услуги да са мнозинство. Все пак тук има много повече уебмастъри с по 100 сайта, отколкото бизнесмени от класически тип.
 
Последно редактирано:

ThinkFast

New Member
От: От: Трябва ли фирмите, които правят сайтове да обявяват цените на сайта си?

За масовия пазар/ширпотребата/конвейрно производство, наречена просто "изработка на сайтове" - целесъобразно е да има цени.
Къстъм дизайн/девелъпмънт - ако сложиш нещо по-конкретно от ценови граници или цена/час, значи или мислиш да скамваш, или опитът ти включва не повече от 2 клиента, или си мазохист, или незнамсикво, ама секи случай не е нещо ласкателно...
Е точно това имах в предвид. За къстъм решения си е ясно че конкретни цени не може да има.
 

Caprice

Active Member
От: Трябва ли фирмите, които правят сайтове да обявяват цените на сайта си?

И аз съм съгласна с цитираното. Точно това имах предвид - ценови граници, ориентир, както искаш го наречи. Но 'продавачът' има далеч повече опит и яснота по въпроса отколкото клиента и би следвало той да предложи цена. Така няма да се получават драстични разминавания между очаквания и предложения.

Амуне, за това е важно като отидеш в магазина да си наясно поне в общи линии с това какво търсиш и искаш да си купиш. Шанса да те манипулират драстично намалява :) П.С вземи си инвенторен, баце
 

ThinkFast

New Member
От: Трябва ли фирмите, които правят сайтове да обявяват цените на сайта си?

Да това е другото което много мразя. Някой да ме убеждава колко е хубава и лачена неговата стока. Аз сякаш не знам какво искам. Търся си хард 2ТБ искам Seagate Barracuda 7200.12, оня почва да ми обяснява колко са хубави Hitachi и колко гаранция имали...
Длъжни са да ти изгубят времето в простотии докато разбереш че това което искаш го няма. Сякаш други магазини няма мамка му.
 

Noke

Well-Known Member
От: Трябва ли фирмите, които правят сайтове да обявяват цените на сайта си?

...
Длъжни са да ти изгубят времето в простотии докато разбереш че това което искаш го няма. Сякаш други магазини няма мамка му.
Пък сте много нервни и взискателни потребители :wink: . Ами ако продавачката е специално подбрана професионалистка, ще бързаш ли примерно да приключиш разговора набързо-набързо? :)

 

Caprice

Active Member
От: Трябва ли фирмите, които правят сайтове да обявяват цените на сайта си?

Ееех до китайки ли опряхме за илюстрация. Нямаме ли си хубави момичета поне на нашия континент ;)

Да консултираш клиент се изискват такт и усет. Натрапването никога не ми е било по душа.
 

Noke

Well-Known Member
От: Трябва ли фирмите, които правят сайтове да обявяват цените на сайта си?

Ееех до китайки ли опряхме за илюстрация. Нямаме ли си хубави момичета поне на нашия континент ;)
Това предложи Гугъл, сори :) .
Нямаше с хард диск, ама и тази би трябвало да може да трогне ТинкФаст... :)
 

ThinkFast

New Member
От: От: Трябва ли фирмите, които правят сайтове да обявяват цените на сайта си?

Пък сте много нервни и взискателни потребители :wink: . Ами ако продавачката е специално подбрана професионалистка, ще бързаш ли примерно да приключиш разговора набързо-набързо? :)

Тая сякаш е мирисала тигана много отблизо... :lol:
Сякаш ще предпочета Caprice да ме консултира, за да не се чувства пренебрегната. Нека изберем българското! :lol:

Caprice, извини ме, но ти си ми най под ръка... :lol: Не ми обръщайте внимание, бира+пхп не е добра компилаация!
 

ThinkFast

New Member
От: Трябва ли фирмите, които правят сайтове да обявяват цените на сайта си?

Това предложи Гугъл, сори :) .
Нямаше с хард диск, ама и тази би трябвало да може да трогне ТинкФаст... :)
Що не пробва да напишеш нещо от сорта на "Caprice pictures" ? :lol:
 

Noke

Well-Known Member
От: От: Трябва ли фирмите, които правят сайтове да обявяват цените на сайта си?

Ц ц ц ц ц... Изложих са :oops:

Тинкфаст не харесва азиатки,

пък може и да съм станал леко несимпатичен на съфорумките задето пренебрегнах достойнствата на местните красавици. :mad:

ПС: мда, пълен маркетингов крах.
 

Caprice

Active Member
От: От: Трябва ли фирмите, които правят сайтове да обявяват цените на сайта си?

Сякаш ще предпочета Caprice да ме консултира
за теб винаги :D И ша та консултирам, ако искаш и на ръка ша ти гледам, немаш грижи

пренебрегнах достойнствата на местните красавици. :mad:
shame on you! :D за друг път да си знаеш
 

AMOUN

Well-Known Member
От: Трябва ли фирмите, които правят сайтове да обявяват цените на сайта си?

Бих направил страница у фейса и даже и смс ши пратя за да се прокара закон който наказва използването на думата БАЦЕ с бой, плюене и фъргане на камани!
 

petpetep

Member
От: Трябва ли фирмите, които правят сайтове да обявяват цените на сайта си?

уау, какви неща стават по земята, , уау, казали сме да си играеш с джумли?! : D : D: D и уау, колко странно, че не сме се обадили..

:)
Наистина не е необходима да помниш всички клиенти, аз си бях направил някакво проучване и заради донякъде по-крайното си отношение те бях харесал. Тогава цените на сайта съм ги гледал повече като порядък отколкото като конкретна цена. За съжаление явно с ъпгрейда на форума са се загубили личните съобщения защото ти бях писал за дублиране на портфолито ти, в отговор ми пишешенещо от рода: "че явно не си догледал", бих допълнил, че явно често не доглеждаш.

Но за да бъда по конкретен, от което вероятно ще си спомниш и кой съм, ще ти припомня за не съвсем окомплектованите сякаш набързо сглобени и подхвърлени и без това евтини мебели, както и да е.

За джумлата може да се смееш колкото искаш, с твоя колега ми подхвърляхте в съзнанието и некви други измислени супер гига интересни системи all in one, а единственото нещо което исках да разбера е ориентировъчна цена за система с определени функционалности.

Сега се сещам, че разглеждахме и api логините, тогава ти за първи път го пробва! ... както и да е, ваша си е загубата на един интересен проект.

Само не разбрах какво значи доверие? нито съм ви искал договорите нито офертите ... за да ви открадна някакво имагинерно ноу-хау.

Извинявам се на всички за офтопика в темата, но за мен беше по-нормално да се каже, че понякога не се смогва да се отговори вместо да се изплюе човек като най-големия простак!
 

Горе