Тънкости при фейсбук таргетинг

Tribunal

New Member
Здравейте!
Това си е една тема, която, предполагам, често се обсъжда, но не можах да намеря подобна в последните няколко страници.
Всички сме чели статии, гледали клипове и тн, но малко са качествените материали за Фейсбук реклами на български. Или ако има, са строго специфични са конкретна ниша. А метод, който работи в една ниша, може и да не работи в друга.
Как правите вие таргетинга на рекламите във ФБ? Много популярен метод е да намериш готин пост, с много лайкове, коментари, споделяния и тн, да намериш няколко човека, които са купили продукта, да проучиш в кои групи членуват и съответните групи да ги таргетнеш. Да, обаче, това не работи в България, поне според мойте наблюдения, тъй като не винаги ги има в Auidience Manager-a.
Пример, продавам кола маска, виждам че има група за козметика с 50к лайка, която се казва Козметика България, но не може да се таргетне. Могат да се таргетнат няколко по-общи групи, най-често международни, но не и БГ.
Има ли начин това да се прави? Или ако няма, как заобикаляте тези пречки?
Разчитате ли на общи интереси при конкретизиране на аудиенцията или са прекалено общи и се получават прекалено големи аудитории?

Като цяло ще съм доволен, ако се заформи някаква дискусия и обмяна на опит, тъй като в момента съм ударил стена с намирането на продаващ трафик във ФБ.
 
И мен ме вълнува тази тема напоследък. Изчетох доста материали за таргетирането. Става въпрос за таргетиране по интереси, събития и т.н. Нещо, което звучи изключително готино, но дали на практика е приложимо в България? Тук много от хората не са до такава степен активни във фейсбук, че да поставят всяко събитие в социалната мрежа или пък да си пишат какво работят, колко $ изкарват, кой им е съквартиранта, кога са се сгодили и т.н. От тази гледна точка как да таргетираме рекламите си в България. Освен пол и години, слагате ли друго, има ли ефект?
Ето приемер - реклама за мода и модни аксесоари, как бихте таргетирали? Според мен дори и годините са трудни за определяне.
 
В момента страниците на 95% от конкуренцията в България не може да се таргетира. Което обезсмисля като цяло рекламата, особено когато продаваш по-тясно таргетирани продукти. Едно е да достигнеш до 10к души натурални лайкове на 7 годишна страница, друго е да достигнеш 100к души, които не ги интересува твоят продукт.
 
И мен ме вълнува тази тема напоследък. Изчетох доста материали за таргетирането. Става въпрос за таргетиране по интереси, събития и т.н. Нещо, което звучи изключително готино, но дали на практика е приложимо в България? Тук много от хората не са до такава степен активни във фейсбук, че да поставят всяко събитие в социалната мрежа или пък да си пишат какво работят, колко $ изкарват, кой им е съквартиранта, кога са се сгодили и т.н. От тази гледна точка как да таргетираме рекламите си в България. Освен пол и години, слагате ли друго, има ли ефект?
Ето приемер - реклама за мода и модни аксесоари, как бихте таргетирали? Според мен дори и годините са трудни за определяне.
Аз лично продавам компютри и периферия, таргетвам хора освен по възраст и локация, по интереси, но тъй като не могат да се таргетират по-малки български групи, аз лично си проверявам в Audience manager колко е българската аудитория на голяма международна група (да кажем за реклами за гейминг мишки, таргетвам хора които членуват в група Counter Strike). Обикновено от група/страница с 10-15М лайка, има 50-60к БГ аудиенция.

Лично за мода, аз бих таргетирал по следния начин - проверявам страниците на големите международни модни марки, например H&M. Даже още по-добре ще бъде да се подберат марки, които имат и онлайн магазини (не знам, може и всички да имат). Проверявам колко е БГ аудиенцията на тези групи и или ще напасвам докато получа искания обем на аудиенция - лично за мен 50-60к е оптималния обем на потенциални клиенти, но това е само за моята сферта, не знам как в е другите ниши. И например, H&M ако имат 20м лайка, от които 50к от българия, просто таргетвам тази група, задавам възрастовите ограничения и тествам. Ако няма продажба с 5-10$, променям нещо и така докато стане.
 
  • Like
Реакции: ops5
Добре, а според Вас каква цена е добра за клик от фейсбук реклама в България, за български клиенти?
 
И мен ме вълнува тази тема напоследък. Изчетох доста материали за таргетирането. Става въпрос за таргетиране по интереси, събития и т.н. Нещо, което звучи изключително готино, но дали на практика е приложимо в България? Тук много от хората не са до такава степен активни във фейсбук, че да поставят всяко събитие в социалната мрежа или пък да си пишат какво работят, колко $ изкарват, кой им е съквартиранта, кога са се сгодили и т.н. От тази гледна точка как да таргетираме рекламите си в България. Освен пол и години, слагате ли друго, има ли ефект?
Ето приемер - реклама за мода и модни аксесоари, как бихте таргетирали? Според мен дори и годините са трудни за определяне.

Аз слагам 15-20 интереса и мисля, че има ефект, защото цената на лайк на страница преди ми падаше до 0,03 и дори 0,02 евроцента. За 35 долара получавам 1200-1300 фб фенове + 400-500 органични. Дали са таргетирани и се интересуват от статиите, които им предлагам? Мисля, че да, защото страниците ми не са кой знае колко големи, но рийча е относително добър, шеровете и лайковете не са малко. В противен случай един пост щеше да ми прави сигурно 2-3-4 пъти по-малко рийч.

Забелязах нещо странно. Ако пусна ""promote your page" от самата страница, до 1 ден цената на лайк става много евтина (както казах 0,03-0,02 евроцента), докато като направя кампания от Ads manager ми е 0,10 евроцента и стига до 0,07.
 
Къде мога да прочета по-конкретно как да таргетирам хора, които са харесали страницата на HM (примерно). Или харесали страницата на някой танцов състав... Или хора с по-специфични интереси, например зъболекари, фризьори, адвокати...
 
Добре, а според Вас каква цена е добра за клик от фейсбук реклама в България, за български клиенти?
Зависи от нишата, продукта, устройството от което се гледат. Сега на последната ми реклама имам 50 клика за 16 цента и се чудя дали не е станала грешка в отчитането. Кликовете обикновено ми струват 0.05-0.1 стотинка, но силно зависи от продукта.


Къде мога да прочета по-конкретно как да таргетирам хора, които са харесали страницата на HM (примерно). Или харесали страницата на някой танцов състав... Или хора с по-специфични интереси, например зъболекари, фризьори, адвокати...

Audience manager? Избира се от основното меню > таб План. Намираш групата във фейсбук, после я търсиш по име в Audience manager, като преди това си избрал регион България, и виждаш колко хора от България харесват страницата. Да знаеш, че не работи добре с повечето БГ страници, но можеш да прецениш колко БГ лайкове има в някоя голляма международна група. Също, когато създаваш самата реклама, можеш да таргетваш по много други неща освен интереси, като поведение и други. Но не знам до колко са ефективни за България, затова таргетвам само по интереси за момента.
 
За интересите ОК. Правил съм реклами по някакви интереси но сякаш са с международно значение.

Искам да пробвам това с конкретни хора харесали конкретни страници. Ще видя това което казваш. Благодаря!
 
И къде тук се вписва тоя прословут пиксел? Има ли той някакво значение за таргетирането?
 
И къде тук се вписва тоя прословут пиксел? Има ли той някакво значение за таргетирането?

Огромно! Без пиксел най-вероятно ще даваш пари на вятъра. Пиксела записва информация, за хората които вече са били на сайта ти и друга важна информация, която ти трябва за да може алгоритъма на фейсбук да намира по-лесно клиенти, близки до тези които са били на сайта ти, както и да ретаргетира тези, които един път вече са били на твоя сайт.

А как го правиш по интереси таргетирането, как ги намираш тия интереси за БГ?

Ами когато избереш Локация България и избереш интереса, то таргетира само хората от България с този интерес. Размера на аудиенцията го пише в Auidence Manager-a,, който пък е част от Ads Manager-a. Това става като избереш отново локация България и интереса - то ти дава разбивка, демографики, интереси и всичко.

ЕДИТ: Всъщност, размера на аудиенцията го пише и при самото създаване на рекламата, горе в дясно има скала със стрекла и отдолу пише размера на аудиенцията (всичко над 50к е прекалено широка аудиенция, но пак зависи)
 
Последно редактирано:
[QUOTE="Tribunal, post: 830542, member: 25445"Огромно! Без пиксел най-вероятно ще даваш пари на вятъра. Пиксела записва информация, за хората които вече са били на сайта ти и друга важна информация, която ти трябва за да може алгоритъма на фейсбук да намира по-лесно клиенти, близки до тези които са били на сайта ти, както и да ретаргетира тези, които един път вече са били на твоя сайт.
[/QUOTE]

Нещо има ненаред с моя профил във Фейса. Не ми показва в таб План, който казваш. Влизам в Audience, като я потърся в Гугъл и от там вече през линка успявам да отворя тази страница. От там искам да създам нова Аудитория с бутона, обаче той е неактивен и не реагира. И не разбирам как да създам Аудитория с всички българи, които харесват страницата на HM - че сме се хванали с тях за пример.
 
Пишеш в FB Search Audience Insights, и оттам създаваш нова аудитория. Днес го пробвах, добавях интереси и тип връзка и т.н. Някои неща са само за САЩ като дохода, други може да се избират и тук, но доколко са ефективни още не знам. Ще пробвам тези дни и ще Ви кажа. Но не знам как се извлича аудитория от примерна страница, също така доколкото виждам не може да добавиш примерно всички хора харесали определена страница. Но иначе наистина излиза кои са най-популярните сред аудиторията във всяка ниша на живота - здраве, дрехи и т.н. Иначе самият факт, че всички интереси са на EN, а не на БГ ме навежда на мисълта, че няма да е супер приложимо тук. Интерес примерно е - fashion и fashion accessories, но не може да дабавиш като интерес примерно някой голям онлайн БГ магазин за дрехи, защото не излиза. Излизат големи световни марки, примерно за уиски може да добавиш Jack Daniels като интерес. С примера за H&M - може да добавиш марката като интерес, но не може да добавиш примерно H&M България и т.н.
 
Именно. Все още сме third world country в очите на алгоритмите на Фейсбук. Не могат да се добавят и големи групи от по над 100-200к човека, което значи че наистина е на географска основа.
Ние също можех да таргетваме по Behaviour, Activities и тн, но не знам до колко ще е ефективно.


Относно примера за H&M, не можеш да добавиш хората от H&M България, но можеш да добавиш международната H&M страница като интерес и да таргетнеш само българите в нея, като избереш рекламите ти да се показват само за България.
 
Е, да ама аз нищо не мога. Писах на Фейса и админите им, ама нямам отговор още.

P. S. Ши му таковам....
 
Последно редактирано:
И след като реших да пробвам през профила на жена ми, се появи най-после тоя Audience Insights. Ще рекламирам през нейния профил. Така и не казват от Фейсбук какъв е проблема с мен.

Гледах интересите, но не видях как да добавя кат интерес някоя известна страница, например HM :). Мога да си избирам стандартните техни интереси, които в самата реклама мога да си цъкна.
 
Като избереш интерес H&M, това значи всички хора, които харесват страницата H&M (дано не давам грешно инфо тук, но от това, което съм чел и експериментирал е така). Ти на практика пишеш името на групата, и то излиза като интерес. Не е по-различно от това, което можеш да правиш, когато създаваш рекламата. Но можеш да си анализираш аудиторията и да я направиш по-точно таргетирана.
 
Това не е точно така. Може да се таргетират хора, харесали H&M само, ако съответния човек е админ на страницата на H&M. В противен случай Facebook щеше да бъде осъден от хиляди бизнеси по света. :) Въвеждайки H&M като таргетиране по интереси означава, че евентуално някаква част от таргета може и да се харесала страницата на H&M, но не се знае нито дали е официалната страница, нито нищо.
По мои наблюдения таргетирането по интереси в България общо взето не работи или поне не така, както в САЩ например, но през последната година има напредък.

И хора, не давайте пари за "like"-ове. Вижте какъв е парадокса - давате пари за най-скъпата фейсбук реклама с идеята след това отново да давате пари, за да достигнете до тези хора (защото органика умря много отдавна). По-добре пропуснете PAGE LIKES и направо преминавайте към конверсии - това е най-ефективната реклама в момента. Няма такова нещо като "Фенове", самото понятие вече почти не се открива във Фейсбук.

Пиксел - lookalike - ремаркетинг - динамични реклами с продуктови каталози (за онлайн магазини) -- това е успехът във Фейсбук. Всичко останало е спорно и до някаква степен пари на вятъра, освен ако не се търси Brand Awareness естествено.
 
Специално за онлайн магазините, наистина няма смисъл от това да си промотирате страничката. Буствайте си постовете и с тях ще се качват и лайковете. Аз на една реклама правя средно по 200-500 лайка на страницата.
 

Горе