Търговска отстъпка при цени на едро?

Дискусията в 'Юридически и Счетоводни Въпроси' стартирана от webstil, Март 12, 2018.

  1. webstil

    webstil Well-Known Member

    Рег.:
    Март 21, 2009
    Съобщения:
    1,689
    Харесвания:
    90
    Точки:
    48
    Интересно ми е как си образувате цените на едро? Фиксирана търговска отстъпка от цената на дребно? Или добавяте определена фиксирана сума към себестойността на продукта, или друг начин? Как е правилно и общоприето да бъде?
     
  2. Rebecca

    Rebecca Member

    Рег.:
    Авг 8, 2014
    Съобщения:
    43
    Харесвания:
    7
    Точки:
    8
    Привет, Няма правило. Цени и ценообразуване е сложен процес и всяка фирма сама определя ценовата си политика. При мен започва още при вноса. От него се определя цена на едро и след това една и съща надценка до цена на дребно. Целта е когато се виждат цените на дребно, едровия клиент да може лесно да сметне, ако знае че отстъпката му е примерно 20%. Разбира се, някой цени търпят по-висока или по-ниска надценка, затова след калкулацията на цена на дребно е редно да се съобразите с цените на сходни или същи продукти в конкурентни сайтове. Ако цената има значителна разлика е по-вероятно вие да сте сгрешили цената, при нов продукт. Не е добре за никой да се допускат огромни разлики, затова калкулирайте всички разходи дори тези, които може да нямате в момента, но ако се разрастнете ще имате (примерно наем, складови, заплата за себе си или потенциален служител, дори да работите сам от дома си, данъци и такси, разходи по поддържане на фирма и особено непредвидени разходи, тъй като такива винаги се появяват)
     
    TheEntrepreneur харесва това.
  3. webstil

    webstil Well-Known Member

    Рег.:
    Март 21, 2009
    Съобщения:
    1,689
    Харесвания:
    90
    Точки:
    48
    Точно това е интересното, аз имам стойност на продукта след вноса и заплащането на разходите. Имам и цени на дребно. Чудя се как справедливо да определя цените на едро? Някой да ми препоръча статия, опит или пък книга? Не съм икономист, а ми е интересна материята - ценообразуване.
     
  4. Kortes

    Kortes Active Member

    Рег.:
    Юли 13, 2011
    Съобщения:
    339
    Харесвания:
    57
    Точки:
    28
    Много зависи от продуктите, дали могат да се придават с надценка от 300% примерно.
    Но мога да ти дам следният пример за неща за ежедневно ползване където не можеш да сложиш много големи отстъпки.
    Примерно си внесъл продукт който на дребно се продава за 12 лв, твоята себестойност е 6 лв, слагаш още близо левче за непредвидени разходи и се получава 7 лв. Значи можеш да продаваш този продукт с 20-25 до 30% отстъпка, в този случай ти остават чисти около 12% което е добре при продажбите на едро.

    Но както казаха и в оредният пост има още доста фактори като конкуренция и т.н. Които трябва да вземеш под внимание. Идеалният случай за мен е продукт който на дребно е 10 лева, на теб ти коства 5 лв и успяваш да го продаваш на 7.5 лв на едро.

    П. С това все пак са груби сметки, но гледай продавайки на едро да ти останат минимум 10%.
     
  5. webstil

    webstil Well-Known Member

    Рег.:
    Март 21, 2009
    Съобщения:
    1,689
    Харесвания:
    90
    Точки:
    48
    Да, в примера излиза че печалбата на едро реално ти е 50% от цената на продукта.
    Но при мен проблемът е че продуктите и цените им са различни от да речем 5 до 100 лв. себестойност , поради тази причина се получават едни такива неравенства, ако използваме метода с проценти - ето примерно 50%:
    - продукт 1 ми струва при внос, след мито и ДДС - 6 лв. - цена на едро с 50% = 9 лв., печалба за мен 3 лв.
    - продукт 2 ми струва при внос, след мито и ДДС - 30 лв. - цена на едро с 50% = 45 лв., печалба за мен 15 лв.
    С фиксирана отстъпка пък се получава, че и двата продукта ще ми носят еднаква печалба, примерно - фикс + 5 лв.
    - продукт 1 ми струва при внос, след мито и ДДС - 6 лв. - цена на едро + 5 = 11 лв., печалба за мен 5 лв.
    - продукт 2 ми струва при внос, след мито и ДДС - 30 лв. - цена на едро + 5 = 35 лв., печалба за мен 5 лв.
    При вторият вариант ще е по-изгодно на купувача да взема по-скъпи продукти и да им слага по-голяма надценка, за мен ще е изгодно пък да продавам повече по-евтини продукти и ще печеля най-вече от закупените бройки, без значение от какъв продукт.
     
  6. Kortes

    Kortes Active Member

    Рег.:
    Юли 13, 2011
    Съобщения:
    339
    Харесвания:
    57
    Точки:
    28
    "продукт 2 ми струва при внос, след мито и ДДС - 30 лв. - цена на едро с 50% = 45 лв., печалба за мен 15 лв."

    Внимавай с процентите, защото в този случай не печелиш 50% а 31. Казвам ти го защото е важно когато оформяш ценовите оферти.

    Не съм в добра кондиция днес и не схванах точно какво искаш да направиш, но те съветвам най-напред да си оформиш продажните цени на дребно и от там да калкулираш на кой продукт колко отстъпка.

    Ако искаш да правиш различни отстъпки на групи продукти, удачно е да си направиш няколко ценови листи.
    Примерно: листа 20% ако някой си пазари над 5 бона 25%
    Друга листа с продукти от които имаш по голям марж примерно 50%.
    Друга опция да си направиш листа с всички продукти и всеки продукт с две цени, на едро и на дребно, което е по трудният вариант.
    Дано съм те разбрал правилно.
     
  7. Rebecca

    Rebecca Member

    Рег.:
    Авг 8, 2014
    Съобщения:
    43
    Харесвания:
    7
    Точки:
    8
    Привет, както казах в предния пост ценообразуването е сложна фирмена политика и може би най-важния фактор за успешен бизнес. От него зависи дали има достатъчен интерес за инвеститора, средства за компанията за разрастване, популяризиране и увеличение на продуктивата гама. 95% от бизнесите фалират основно поради факта, че хората си мислят, че могат да смятат и не се съобразите с всички фактори на бизнеса и пазара.
    Един от начините също е да се предлага различен % за различен оборот при партньор. (Подобно на новата политика на еконт)
    Ето и една добра практика за моя бизнес:
    На едро (мин. Оборот 1000 лв.) - 15%
    При достигане 1000-3000лв - 20%
    3000 - 5000 - 25%
    5000 - 10000 - 30%
    10000 - 20000 - 35%
    Над 20 000 - 40%

    Според мен винаги е %. Не са ми известни добри практики с фиксирана надценка на продукти с различна цена. Добре е да се познава, какво предлага и конкуренцията, защото клиента ще ви оценява по-този начин. Клиента винаги е водещото и трябва да се намери баланса между удовлетворението на клиента и икономическия интерес.

    Групите продукти, които са в предния пост, също са вариант и познавам добри практики на мои партньори, които ги прилагат успешно.

    Отчетете и очакваните обороти, прогнозирайте средно месечен оборот и с резултата може да видите очакваната месечна печалба и дали тя покрива очаквания месечен разход. След това заложете други стойности и тествайте варианти. Това което решите ще предопредели възможностите на компанията.
     
    white_pawn харесва това.

Сподели страницата

  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies.
    Dismiss Notice