Фирма

Matey Hristov

Active Member
Здравейте. Изчетох 2 тона глупости в интернет и реших просто да попитам компетентните хора.
Искам да отворя фирма. В случая консултантски услуги (влагам пари за реклама) и пари на ръка не се плащат - всичко минава през Еконт , Изипей , Банков Път , MoneyGram , Western Union. Годишния ми оборот не би трябвало да надхвърля 50 000 лева годшино , поне първата една година.
1. Каква точно фирма ще ми трябва ? ЕТ удобно ли ще е ?
2. Горе долу какви ще са ми разходите , ако на година декларирам да кажем 40 000 лева с плащания за счетоводител , осигуровки и естествено ДАНЪЦИ НА МАЙКА БЪЛГАРИЯ. Какъв процент ще ми е данъка , защото при консултантските услуги реално не влагам в стока , а печалбата ми е 100% чиста.
3.Парите като минават през Еконт, Изипей , Банков Път , MoneyGram и Western Union парите как се усчетоводяват ? С платежни обратни бележки ?
4.В фирмата ще фигурирам само аз - като Owner , без работници и т.н
5.Ако инвестирам в фейсбук по 700$ месечно за реклами , мога ли тези пари да ги приспадам от данъците като разход за фирмата с цел развитие ?
6.На кой да си платя за да ми обясни всичко от - до , достоверно и да поеме инициативата да ми отвори фирма ? Коя институция да търся или по - точно какви услуги да търся. Ще е хубаво да знам какво точно да напиша в чичо Гугъл , че да ми излезе такава услуга в моя регион и да отида там.

Предполагам , че разходите ще са ми 100 - 300 лева еднократно за отваряне на фирма. 160 лева на месец за осигуровки , Счетоводителката ми ако не е комунистично настроена ще ми взима по 100-150 лева на месец и Х % данъци на чистата ми печалба. Горе долу колко ще ми излиза на година и горе долу колко ще ми излиза на месец. Малко странно се получава , защото трябва доходите ми да надхвърлят плащанията за лукса да имам фирма , а не да банкрутирам като куче. Тия животни , трябва да отпускат временен период за да видиш дали схемата ще стане или не. Но , ще се рискува. Не ме разбирайте погрешно. АЗ искам да си плащам данъчетата и всичко да ми е супер изрядно , но не съм компетентен в тази сфера и искам да науча колкото се може повече , но като чета в интернет информацията ме залива и не мога да определя кое е най-добре и кое НЕ е добре за мен.

Възможно е да имам правописни и пунктуационни грешки , просто в момента адски много бързам.
Ще се радвам да има добро развитие тази тема с цел да помогнете на свой колега , а не да се храним 2 дена и работа да не свършим :D. Благодаря предварително на хората , които ще се постараят да ми обяснят , защото съм като инвалид в тази сфера на знания. Предполагам , че е най-важна счетоводителката , защото реално ТЯ ще върти всичко и ще ми е връзката с държавата и законите.

Пък , кой знае с моите пари , които ще давам могат да направят още 2-3 колиби на ромите. ;/
 

Fozzy

Well-Known Member
1. ЕООД по-добре.
2. 10% данък печалба + 5% данък дивидент.

Тоест изкарал си 10 000лв. Имаш 5к разходи. Върху останалите 5к слагаш 10% данък печалба. Остават 4500 в касата. Ако искаш да ги изтеглиш и похарчиш още 5% върху 4500.

3. Мисля, че е най-добре към банката да влиза всичко.
4. Назначаваш се като управител и си плащаш осигуровки за управител.
5. Да, т.е. те ти намаляват сумата, върху която ще ти удържат 10%
6. Не е трудно.
 

dnc

Well-Known Member
И аз ще отварям другия месец.... мислех как да ползвам Фирма от Англия, но бизнеса ще е само за БГ и няма смислъл от 100 упражнения... от това което четох из нета, Fozzy го е синтезирал до 4 изречения и лесно за рабиране.
 

EliaCapaccio

Well-Known Member
Забрави за ЕТ че съществува. Директно забрави тази абревиатура. В България доходите се облагат с плосък данък от 10%.
 
Последно редактирано:

tipin

Well-Known Member
Предполагам , че е най-важна счетоводителката , защото реално ТЯ ще върти всичко и ще ми е връзката с държавата и законите.
Затова за начало поне - по-скъп счетоводител.
И адвокат трябва - всеки месец излиза по някоя дилема за решаване.
 

Matey Hristov

Active Member
Забрави за ЕТ че съществува. Директно забрави тази абревиатура. В България доходите се облагат с плосък данък от 10%.
ЕТ явно има големи минуси. Предложи нещо , което да замени ЕТ и да действа по-добре.
Затова за начало поне - по-скъп счетоводител.
И адвокат трябва - всеки месец излиза по някоя дилема за решаване.
Поне за адвокати няма да имам проблеми. Мога да разчитам на много добри адвокати и там няма грешка. Най-сложното ми е каква да е фирмата и счетоводителката. И най-вече Доходите спрямо Разходите. При дадени разходи ако не мога да поддържам фирма , по-добре да не я правя.
Чудих се какъв е минимума като месечен/годишен доход успешно да се поддържа една фирма.
1. ЕООД по-добре.
2. 10% данък печалба + 5% данък дивидент.

Тоест изкарал си 10 000лв. Имаш 5к разходи. Върху останалите 5к слагаш 10% данък печалба. Остават 4500 в касата. Ако искаш да ги изтеглиш и похарчиш още 5% върху 4500.

3. Мисля, че е най-добре към банката да влиза всичко.
4. Назначаваш се като управител и си плащаш осигуровки за управител.
5. Да, т.е. те ти намаляват сумата, върху която ще ти удържат 10%
6. Не е трудно.
Благодаря ти много!

Надявам се да има още отзиви.
 

biaaro

Well-Known Member
Ko, ко каза, ко... Първото с второто изречение май няма нищо общо...

Забрави за ЕТ че съществува. Директно забрави тази абревиатура. В България доходите се облагат с плосък данък от 10%.
 

slavchev

Well-Known Member
Добре де, интересно ми е толкова ли е трудно да разбереш, че преди препинателен знак НЕ СЕ слага интервал. Това май във втори-трети клас се учи...

Като отидеш да си отваряш фирмата хвани някой с добър правопис, че там всичко е важно ;)
 

EliaCapaccio

Well-Known Member
@Matey Hristov

ЕООД, ако си само ти. Не си за АД, да ти кажа. :rolleyes:

На въпроса на Бряро, просто добавих второто зад първото, вместо да го слагам на нов ред. Ако си толкова умен, що не се досети? Да, нямат нищо общо. Thank you, Captain Obvious.
 

Matey Hristov

Active Member
Добре де, интересно ми е толкова ли е трудно да разбереш, че преди препинателен знак НЕ СЕ слага интервал. Това май във втори-трети клас се учи...

Като отидеш да си отваряш фирмата хвани някой с добър правопис, че там всичко е важно ;)
Там ще се постарая ;)
@Matey Hristov

ЕООД, ако си само ти. Не си за АД, да ти кажа. :rolleyes:

На въпроса на Бряро, просто добавих второто зад първото, вместо да го слагам на нов ред. Ако си толкова умен, що не се досети? Да, нямат нищо общо. Thank you, Captain Obvious.
Ще се фокусирам да прочета цялата информация само за ЕООД. Благодаря.
 

Matey Hristov

Active Member

alexinfoag

Active Member
Най-големият минус на ЕТ е, че собственикът носи отговорност с цялото си имущество (за разлика от оод / еоод). А това си е голям минус. Има обаче и други ... :)
 

Matey Hristov

Active Member
Най-големият минус на ЕТ е, че собственикът носи отговорност с цялото си имущество (за разлика от оод / еоод). А това си е голям минус. Има обаче и други ... :)
Аз нa мое име имам 4 джанти за Сузуки Суйфт 2000 г :D :D
 

Matey Hristov

Active Member
ЕООД - един собственик
ООД - много собственици
ЕАД - един собственик на акционерно дружество с минимален капитал 50,000лв
ЕТ - едноличен търговец
Това е едното нещо, което ми трябваше. 4 изречения и ми помогна доста.
 

Matey Hristov

Active Member
Един ден може да имаш. Също имаш компютър и смартфон, нали? Смартфон ако е за 1,000 лв си е секвенцируем.
Прав си. Директно се насочих към ЕООД и сега в момента търся адвокат и счетоводителка , но в Карлово са малко кът.
 

slavchev

Well-Known Member
Има достатъчно онлайн счетоводители. По-добре си хвани някой, който знае какво прави, а не някоя местна лелка :)
 

Горе