търся някой който да разбира от opencart

Гууд лък да продадеш услугата "Поддръжка на онлайн магазин" на смислена цена, ако клиент е типичният бг търговец с Уукомерс/Опенкарт/Престашоп/Шопифай/...
 
Да работиш "по проекти които или му дават или си намира" не ми звучи на фулл-тайм, а баш на фрийленщина? Нали тук говорим, че за сериозните бизнеси фрийленсърите не са опция.
Бате, да. И не съм казвал, че е много подходящ за случая. :) Но все пак, ако е към фирма, там си имат онлайн оперативки през тимса всеки ден, стори пойнтс в джирата, и фул тайм не значи нищо когато имаш параметри за всеки таск. А това, че е някъде хоум офис нищо не значи.
 
Има страшно много фрийлансъри, които са на "фул-тайм" и поддържат или вършат дейности по даден онлайн бизнес, в някои случаи и доста голям такъв. Имам познат, който постоянно го ангажират по европейски проекти да им прави флаери, лога, списания и различни дизайни. И защо такава голяма фирма, занимаваща се с евро проекти се съобразява с него, чакайки го да пише кога е свободен и кога ще свърши задачата? Защото човека си знае работата и тя се цени. Мисленето, че фирмата всява някакъв ранг/пагон или сериозност е абсолютно безпочвено. Фирмите се управляват от хора, ЕТ-то или ЕАД-то няма да оправят кашата, да не говорим че съм попадал на сума ти "сериозни" фирми, които са абсолютно неясно с дейността си и на всеки 2-ри въпрос ми отговаря "трябва да питам колегата" и после сигурно чука гугъл и се учи в движение. Основната разлика между фирмата и фрийлансинга е, че фирмите в доста случаи искат колосални суми са същата свършена работа. Все пак имат наем, работна ръка, а и шефа трябва да му се влезе в положение, че събира пари за новата Е-класа. Работил съм със и за големи фирми и виждам как стоят нещата в повечето случаи. Вършиш 99% от работата и получаваш 1% от труда си (останалото се прибира от Бос-а дето си гледа автопортрета , на който е нарисуван как си гледа портрета в офиса :D :D), а организацията на повечето места е като в държавата. Така, че айде да спрем с хваленията на фирмите.
 
Тук по-скоро обсъждахме дали един сериозен онлайн магазин следва да има in-house човек или е по-удачно да аутсорсне към фрийленсър и/или фирма. Съгласен съм за сравнението м/у фирмите и фрийленса, но когато поддържаш голям онлайн магазин нито едното, нито другото е достатъчно удачен вариант, нужен ти е in-house човек, който е запознат не само с кода, но и със самите процеси в бизнеса.
 
Тук по-скоро обсъждахме дали един сериозен онлайн магазин следва да има in-house човек или е по-удачно да аутсорсне към фрийленсър и/или фирма. Съгласен съм за сравнението м/у фирмите и фрийленса, но когато поддържаш голям онлайн магазин нито едното, нито другото е достатъчно удачен вариант, нужен ти е in-house човек, който е запознат не само с кода, но и със самите процеси в бизнеса.

Така е, прав си. Know-how-a е много ценен, особено в наши дни и определено трудно се намира точния човек/фирма.
 
Тук по-скоро обсъждахме дали един сериозен онлайн магазин следва да има in-house човек или е по-удачно да аутсорсне към фрийленсър и/или фирма. Съгласен съм за сравнението м/у фирмите и фрийленса, но когато поддържаш голям онлайн магазин нито едното, нито другото е достатъчно удачен вариант, нужен ти е in-house човек, който е запознат не само с кода, но и със самите процеси в бизнеса.
Може да има. И това е вариант. Сценария с един човек, отговарящ за магазина и екип от хора (може и аутсорс, което знам в моя случай) постоянно са във връзка също е добър. Един човек ин-хаус за магазина е ОК, ама какво точно? Фронт енд, бек енд, дизайнер, SEO, контент райтър? И така, този човек знае за бизнес процеса и може да изисква съответно какво да се изпълни. Дори предложенията идват от самите фирми, поддържащи онлайн магазина - най-вече за фичъри и технологии. За голям магазин, на който бизнеса изцяло разчита - ин-хаус екип си е нужен. Но вече спора може да дойде от това, кое е по-правилно, но реално по-правилното винаги идва от мащаба и парите.

Гууд лък да продадеш услугата "Поддръжка на онлайн магазин" на смислена цена, ако клиент е типичният бг търговец с Уукомерс/Опенкарт/Престашоп/Шопифай/...

Да, така е. Но и моделът "продаваш и на...оправяй се" също е скапан. И не толкова за разработчика, а за бизнеса. После се почва едно звънене, питане, ама може ли така. След някой друг месец пак същото се повтаря. И цените тогава са на час, ама на девелопъра я му се занимава, я не, като вече са го резнали с предложението за поддръжка. А и е забравил вече какво е било, но пък слага не лоша цена за изработените си часове, което е редно. Бг търговеца уж се оправя сам, ама не е много така. :)

П.П: Темата става доста хубава. Благодарско на всички участници в нея.
 
Здравейте, мисля че, сериозен магазин има нает програмист на пълно работно време и той работи със външна фирма, просто като шлюз да не се подлъгва собственика, знам за 4 онлайн магазина в България има по 3-ри програмиста на пълно работно време, те не правят нищо по магазина а само задават задачи на фирмата и следят, понякога правят landing page и пишат външен код за склад или друг софтуер към магазина, но самият магазин се поддържа от фирма, не може да залагаш бизнеса си на един човек, дори той да е full-stack със сериозен опит, просто в България колко магазина са сериозни, не много определено в България просто населението е малко, другото което е че, масовото население не купува скъпи неща, освен ако не показват фалшив статут като Apple или реплики, другото е битка на ценова политика, срещал съм магазини да продават нещо за 1000 лв и печалбата им е 10 лв, защото всичко е наводнено спрямо населението и конкуренцията.

Поздрави,
Станимир И
 

Горе