„Изтичането“ на Yandex разкрива 1922 фактора за класиране при търсене

Blinky

Owner
В случай, че сте изпуснали новината:


Да, изтекли са данни кои са факторите да се класирате добре в резултатите на Yandex, което не знам каква точно тайна е при положение, че важни неща не са споменати като:

- С каква тежест е всеки един фактор, за да се знае какво е приоритетно.
- Кога се използва даден фактор и в какви ситуации, което ще улесни и излишното им използване.
- Кои сигнали работят в реално време и кои не, за да може да се тестват постоянно.

Някой оптимизира ли ударно за там. Имам предвид да му е водеща търсачка при оптимизацията.
 
Има леко брожение. По скоро ПР на Яндекс да размърдат оптимизаторите леко.

Ето част от това, което пишат. По-скоро достоверно, отколкото не.
Едва ли на някой му се занимава с тези неща.

Фактори за класиране на връзки
„Относителната честота на думите за заявка във връзките (1 – думите за заявка често се срещат във връзките, 0,3 – рядко); по-точно, стойността на този фактор е песимизирана при условие: TR=0 && LR=0 && (има няма връзка с всички думи за заявка) && (кворумът не е преминат) && (поне една двойка думи за заявка се среща в текста)"
„Връзките съдържат всички думи от заявката“
„Една връзка съдържа всички думи от заявката“
„Има връзка, която е преминала кворума“
„Какъв процент от връзките са „добри““
„Колко лоши връзки (лоши = dpr = 0)“
„Макс. dpr връзки“
"TfIdf е обичайният TF*IDF по връзки. Честотата на думите във връзките се умножава по обратната честота на документа и се сумира за всички думи, след което се нормализира към дължината на документа."
„Има точна форма на всички думи за заявка в текст/връзки“
„Има лема за всички думи за заявка в текст/връзки“
„Брой връзки, които точно съответстват на заявката“
„Реципрочната стойност на дисперсията на времето на появяване на връзки с думи за заявка“
„Уместност на връзката въз основа на теми“
„Уместност на връзката въз основа на качеството на всяка връзка“
„Уместност на връзката, като се вземе предвид качеството на всяка връзка и темата на всяка връзка“
„Уместност на връзката, като се вземе предвид некомерсиалният характер на всяка връзка“
„Уместност на връзката, като се вземе предвид некомерсиалният характер на всяка връзка, качеството на всяка връзка и тематичността“
„Процент на входящи връзки с думи за заявка“
„Процент на думите за заявка във връзките (до синоним)“
„Връзките съдържат всички думи от заявката (до синоним)“
„LR на двойки думи на заявка в обратен ред“
„LR на двойки думи за заявка чрез една дума в текстове“
„Средна възраст на връзките, допринесли с нещо за LR LinkAge=Min(log(средна възраст на връзката)/7, 1), 1 е 3 години“
„LR като се вземе предвид съвпадението на езика на връзката и заявката и навиването“
„LR за отписване в Yandex.Catalog“
„Максимална възраст на значителен клъстер от връзки, които са допринесли с нещо за LR“ „Ранг на хоста за най-изразената дума за заявка (обикновено името на сайта)“
„Дял на входящите връзки за продажба. Въведен е алгоритъм за разпознаване на търговски връзки. Коефициентът се пренасочва към [0,1], ако делът на такива връзки е > 50%, в противен случай 0.“
„Коефициент CommLinksSEOHosts, умножен по NonCommercialQuery“
„Характеризира честотата на думите във връзките. Коефициентът е голям, ако думата, която се играе в уместността на връзката, е рядка за връзките.“
„Теглото на думите за заявка, които са във връзките“
„Прост BM25 в точна форма в текстове на връзки“
„LR чрез връзки от Yandex.Market“
„Допълнителни фактори за популяризиране на сайта чрез пръстени с връзки“
„Уместност на връзката с песимизация за дълга възраст на връзката“
„Хост факторите определят сайтовете, които са свързани – втора и трета входяща степен“
„Дали LinkQuality е изчислено за тази страница или не (не се брои, ако има малко връзки)“
„Брой различни вътрешни връзки на страница“
„Честотата на връзките към сайта“
"брой почти периодични препратки"
„Брои сумата от срещания на следната форма: поредица от думи на заявка, по-дълги от две, срещани в една връзка; нормализирана към броя на връзките.“
„Двоичен фактор, всяка дума от заявката е в текста или във връзките“
„Съотношението на броя на входящите връзки, чийто текст е URL, към броя на всички входящи връзки“
„Брой входящи връзки за боклук за seo между хостове“
„Пропорция на уникални триграми за заглавия в триграми за връзки“
„Сумата от максималните SourceRanks за всяка входяща връзка, като се вземе предвид уникалността на собственика.“
"BM25 за текстове и връзки със специални тегла за ниво на съвпадение (форма, лема, синоним)"
„Теглото на думите за заявка, които са в текста в точната форма“
„Позволява ви да прецените дали даден документ е „на живо“ по отношение на входящите връзки към него.“
„Дисперсия на броя на думите за заявка във връзките.“
„BM с избледняване на текста на връзките към каталога.“
„Има връзка към този URL от Infoboxes в Wikipedia.“
"Рангът на качеството на текстовете на хоста. Колкото по-висок е, толкова по-вероятно е хостът да е пълен със статии - пренаписване, лошо копирайтинг, поръчано съдържание на борси.

А, да....отбелязвали са дали в индексираните сайтове има реклама от Яндекс. Глупости общо взето.

Иначе последно използвах Яндекс преди 2 г. Трябваше ми вебвизора на аналитиката да следя една реклама в Бинг.
Събмитнах през уебмастерския панел, сложих и аналитика. Вкара ме в СЕРПа, но това не ми е било нужно.
След три дни спрях рекламата в Бинг. От тогава не съм го използвал.
 

Горе