$100к в България за Black Friday. Ето как

ReminD

Well-Known Member
Конкуренцията в България е доста ниска в eCommerce нишата, така че с добър продукт и правилна стратегия такива резултати не са неочаквани.
Ясно беше, че през Ноември хората ще са готови да харчат пари заради:
  1. Black Friday
  2. наближаващите Коледни празници и подаръците, които трябва да се купят
Затова решихме, че няма смисъл да чакаме до Black Friday, за да пуснем намаленията. Като цяло бранда се забави, защото пуснахме първото намаление на 11.11, а трябваше да го направим още в началото на месеца.
Това бяхме планирали за тях, но пропуснахме фаза 1:
Phase 1: Primer Sale | November 1 - 8
Оферти, които можем да пуснем:
  • Подарък за всяка покупка
  • Gift Boxes
  • Намаление само на определена категория продукти
  • Цялостно намаление на сайта (по-малкък % от следващите намаления)
Phase 2: Early or Pre-Black Friday | November 9 - 23
Оферти, които можем да пуснем:
  • Цялостно намаление на сайта (по-малкък % от това за Black Friday)
  • % намаление за определен сегмент от existing customers
  • Gift Boxes
Phase 3: The actual BFCM | November 24 - 30
Оферти, които можем да пуснем:
  • Най-голямото намаление на сайта
  • Подарък с всяка покупка
  • Удължаване на намалението до края на месеца
Phase 4: Holiday Sale | December 1 - 26
Тук е важно да обявим крайна дата, до която хората трябва да си купят, за да им дойде поръчката навреме за Коледните празници. Оферти, които можем да пуснем:
  • Подобно на Phase 2 намаление
  • Подарък с всяка покупка
  • Shipping deadline
Phase 5: New Year Sale | December 27 - January 2
Нова година, ново аз. Последното намаление за годината, като тук ще се опитаме да създам история около това как нашия продукт ще помогне на хората да постигнат новата си идентичност, която целят през новата година.
Оферти:
  • Подобно на Phase 2 намаление
  • Подарък с всяка покупка или някакъв бонус при покупка
  • Основният фокус ще бъде върху желаната промяна през новата година
Както казах, изпуснахме фаза 1 от плана и фаза 2 беше активирана на 11.11, когато пуснахме подаръчни кутий с до 30% намаление, но пък високо AOV (средна стойност на поръчката), заради по-високата цена на продуктите (2 продукта на цена от 150лв+).
Тръгнахме доста добре и още първия ден направихме $7к. Последните 2 дена от намаление изпращахме имейли, и направихме по $5к, което също беше доста силно.
На 17.11 спряхме Early Black Friday офертата и пуснахме намалението за Black Friday…
Направихме $18к лева оборот и имахме над 150 поръчки. Най-силният ден откакто брандът е създаден. Офертата беше до -50% на всичко. От тогава насам правим по $4к на ден и над 40 поръчки.
Имаме още 5 дни до края на месеца, ако запазим тенденцията, ще сме имали най-силният месец откакто брандът съществува.
Що се отнася до рекламите - доста проста стратегия.
1 кампания за Early Black Friday Sale
1 основна кампания, която си върви целогодишно, където основно тестваме и scale-ваме криейтиви.
1 кампания за Black Friday Sale.
Структурата за Early Black Friday Sale и Black Friday Sale кампаниите:
  • 1 ад сет за TOF (exclusions на Website Visitors, IG & Facebook Engagers в последните 180 дни)
  • 1 ад сет за Retargeting (Website visitors, IG & FB Engagers в последните 180 дни)
  • еднакви криейтиви и в двата ад сета, основен фокус върху намалението.
Структурата за основната кампания:
  • по 1 ад сет (Broad targeting) за тестване на новите криейтиви - в момента имаме 4 ад сета, всеки от тях с различни реклами + в някой от тях тестваме 2 основни съобщения (1 за бранда като цяло и 1 за конкретен продукт)
Това, което работи супер добре за нас вмомента са UGC видеа:
  • 3%+ Unique outbound CTR
  • $0.3 CPC
  • 6.2x ROAS и 8.74x ROAS за двата ад сета, в които тестваме UGC
Скоро спираме Black Friday Sale и пускаме Kоледните оферти.
Хората все още са готови да се разделят с парите си, за да си купят от вас, така че имате още 1 месец, за да постигнете най-добрата си година.
Дано ви беше полезно.

405905797_342915611720251_1099596229168473004_n.jpg

405823480_342915595053586_5270010485274849441_n.jpg
 
Това 100 000лв оборот за месец е нищо особено за нормален търговец и без Черен петък и кампании. Всеки ако пусне -50% ще има силен ръст, въпросът е като научиш клиента, че нещоси струва наполовина после как ще го накараш да плаща пълната цена. Сериозните брандове никога не правят подобни отстъпки, това е пагубно за марката. Важно е как се движиш дългосрочно, а не в един месец.
Дрехи и подобни се разпродават на подобни намаления като чистиш застояла стока, а не в средата на сезона.
Като направите по милион само онлайн с български бранд тогава се хвалете :)
 
И аз миналата година направих рекорден оборот на сайта, по-малък от Вашия, но после се оказа, че месеца ми е почит на минус, заради огромната стойност на рекламата...

Иначе каква е нишата? Колко горе-долу е стойността на поръчката? Примерно при 12 долара за продажба, колко горе-долу струва продукта? И какво значи UGC видеа?

100К оборот за месец никак не са малко и не мисля, че много хора тук ги правят.

Доказано е, че хората се връзват и като пише 50% намалено купуват често. Има сайтове, които нон-стоп слагат все разни намаления, общо взето си върви тази схема, хората обичат да бъдат лъгани. Примерно цена 49.90 лв. и продукта не се купува, но намалено от 100 лв. на 55 лв. и се избиват...
 
Моя октомври беше по-силен от ноември 😃, стоката която продавам не търпи много намаления, тъй като е евтиничка и по-големите от мен обраха голяма част от трафика, а пък и при обувките октомври месец е силен, защото е преходен и все още се продават летни и пролетни неща.
Иначе октомври бях доста близко до 100к, но за малко :).
 

Горе