6 забавни факта, които не се знаят за PR-a

Blinky

Owner
Наскоро четох нещо интересно и реших да го споделя с вас. Причината е не само, че е интересно, но и полезно, а дискусиите са добре дошли особено сега, когато за да имаш добре позициониран сайт е нужно да наблегнеш върху популяризирането на бранда. А какво по-добро от PR материалите. :)

PR специалистите често се оплакват, че не са разбрани от аудиторията си. Дори и през времето, в което всичко се променя така бързо, много хора, особено тези, които работят извън индустрията, мислят, че знаят точно какво представлява PR-a и как работи: проучват потенциалните си клиенти, наплескват една история, пишат съобщения до пресата и достигнат до медиите.

Отговорностите, които носят въпросните текстописци е огромна. Все пак представят бранда в техен стил и достоверността е повече от задължителна. Отделно трябва и да се мисли за момента, в който въпросния PR материал "плъзне" по социалните сайтове, които са един доста използван канал в наше време.

Някои интересни и забавни факта, които обикновения потребител не знае за PR-а:

- PR не са празни приказки. Тук се разказва достоверна история за марката и / или лицето.

- PR специалистите, са повече като проводник, отколкото солисти. Звучи доста метафорично, но идеята е ясна.

- Всеки ден те имат възможност да упражняват всеки един от комуникационни умения си (писане, говорене, създаване, проектиране, стратегическо мислене, планиране, представяне и др.).

- Този тип позиция дава от време на време достъп до VIP лица, което ви им показва, че повечето от тях са също човешки същества. като нас.

- Това не е от 9 до 6 работно място. Те направят PR където и да отидат.

- Това, което го прави забавно е, че всеки ден не си прилича с другия.

Надявам се да споделите и вашето мнение по въпроса. :)
 
Последно редактирано:
От: 6 забавни факта, които не се знаят за PR-a

Някои интересни и забавни факта, които обикновения потребител не знае за PR-а:

Бих те коригирал малко - все повече се убеждавам, че и собственици на фирми, на бизнеси не знаят какво е това PR материал, и как да се възползват от него.
 
Re: От: 6 забавни факта, които не се знаят за PR-a

Бих те коригирал малко - все повече се убеждавам, че и собственици на фирми, на бизнеси не знаят какво е това PR материал, и как да се възползват от него.

Аз реално съм дал няколко бесик неща, които ми направиха впечатление и не е лошо да се знаят поне като закон, дори и сега някой да почва да прави. И да, прав си. Последно време чета PR материали, които нямат фокус. Уж представя едно, па после минават в в друго, накрая свършват колко е велика фирмата. Едно от нещата, които трябва също да се знае е, че: 1 PR = 1 фокус. Всичко друго се превръща в боза. Спомням си наскоро един приятел искаше с PR материал да каже на потребителя 100 неща и му казах, че ще го загуби, още в частта, в която се опитва да му премести фокуса към съвсем друга информация. Той върна с думите "Е как, нали все за бранда става дума, няма страшно". :)

Постоянно получаваме с кулайс PR материали от знайни и незнайни агенции, за да ги публикуваме фри. Както се вижда не го правим (имаме си причини), но поне се зазяпвам какво пишат. Кратки са, някои са фокусирани върху точно определено нещо и само то, но много са с много изместен фокус.
 
От: Re: От: 6 забавни факта, които не се знаят за PR-a

Постоянно получаваме с кулайс PR материали от знайни и незнайни агенции, за да ги публикуваме фри. Както се вижда не го правим (имаме си причини), но поне се зазяпвам какво пишат. Кратки са, някои са фокусирани върху точно определено нещо и само то, но много са с много изместен фокус.

Знам за какво говориш, това го има и при мен. И даже с нахалството си ми се обаждат на оставените телефони за комуникация, за да ме питат дали бих приел такива материали. И на въпроса ми каква сума ми предлагат да заплащат за да ги публикувам следва искреното им учудване: "Ама как ще плащаме, те са безплатни и ви правим услуга като ви ги пращаме!?" Що за идиотщина е това? И при това от уж "PR агенции".
 
Re: От: Re: От: 6 забавни факта, които не се знаят за PR-a

Знам за какво говориш, това го има и при мен. И даже с нахалството си ми се обаждат на оставените телефони за комуникация, за да ме питат дали бих приел такива материали. И на въпроса ми каква сума ми предлагат да заплащат за да ги публикувам следва искреното им учудване: "Ама как ще плащаме, те са безплатни и ви правим услуга като ви ги пращаме!?" Що за идиотщина е това? И при това от уж "PR агенции".

Обаждането е най-вече, за да потвърдиш, че си го получил. Вече сам си преценяваш дали да го отразиш. Лоша практика тук е, че когато пускат PR материали (поне така им споменах последния път) и правят силни масови кампании, които са оценени на няколко десетки хиляди (по мои наблюдения, без да имам доказателства, освен от предишен опит, докато работех), е хубаво да има селекция на няколко добре подбрани сайта, които ще им донесат таргетиран трафик, да пускат уникални и специално писани за сайта статии. Странно е на сайт като този форум, на пример, да плеснеш юзърска статия - тук вървят техническите. Но на друг сайт, като IT секцията на dir.bg, може да си позволиш да не си толкова технически обоснован. Така удряш потребителя в десетката и позиционираш всяка твоя статия напред, заради уникалността и. Отделно подпомагаш сайта, на който си я публикувал да носи стойност за мрежата и да продължи да се ранква все така добре в търсачките, където и се ровят хората, за да намерят нещо за бранда. SEO-то и PR са доста по-свързани отколкото си мислят повечето в подобни агенции.

Безплатни са за теб и мен, за големите медии - или са платени или вървят в пакет с банер реклама, което пак може да се предостави от малките медии. Аз лично не съм се обяснявал за пари, защото знам отговора. Само веднъж си позволих да им пратя обратен мейл (включвайки и office мейла), в който исках среща, за да се запознаем и да си бъдем полезни един на друг, но не получих отговор, а мейлите и тел. позвънявания продължиха и спрях да им вдигам. Дори и да не говорим конкретно за пари, партньорството (поне аз така мисля, че се води тук) трябва да е двустранен процес. Никой на никого не е задължен, особено като гледам аматьорските им изпълнения. Както се вика предложението ми включваше техен PR представен през моя поглед, като техническо лице и използващ стилът, който би се харесал на аудиторията тук. Нещо, което като стойност няма как да мине за фри. :) Ако не, здраве да е. :) Всеки рано или късно намира начин да монетеризира сайтовете си, дори и без великата благословия на тези агенции.
 

Горе