6 причини, поради които Вашият уеб сайт може да не успее

Коя липса срещата най-често при МСБ?

  • Мобилна версия / риспонсив

    Votes: 2 20.0%
  • Социални канали

    Votes: 3 30.0%
  • Мейл на хоум страницата

    Votes: 0 0.0%
  • Информация / форми за контакт

    Votes: 0 0.0%
  • Телефон на хоум страницата

    Votes: 1 10.0%
  • SEO идеята

    Votes: 4 40.0%

  • Общо гласове
    10

Blinky

Owner
Здравейте приятели. Преди няколко дни четох една много интересна статия и реших да я споделя с вас, тъй като много хора тръгват да правят сайтове, гонят срокове и в бързината си обикновено се допускат и грешки. Ето и някои причини (грешки), които може да не докарат желания успех на сайта ви.

Нищо, че са минали години и нещата в мрежата са придобили друг вид, някои малки и средни бизнеси все още имат проблем с осъвременяването (сверяването на часовника) на своето уеб присъствие. Това не само играе лошо за тях, но и ги прави да изглеждат непрофесионално в очите на своите клиенти / потребители.

Направените проучвания и анализи са направени от измежду 1 милиона уеб сайтове на малки и средни бизнеси. Но ще спомена 6-те най-стряскащи неща, които често се допускат и като грешка, грешка лишаващи бизнеса от потенциалните си печалби.

1. Като първо в статията се споменаваше за не добрата направа на сайта, като силно се акцентираше на това, че повечето не смятат за добра идея да имат мобилна версия, което не е така. Идеята е не само добра, но и задължителна. Според статистиките - 93.3% от сайтовете на малкия и среден бизнес (МСБ) нямат добра визуализация през мобилни устройства. Или казано на друг език, нямат мобилна версия. За жалост процента в България мисля, че е и по-голям. :)

Често ежедневието ни кара от лаптопа да скачаме на малките екрани - смартфони, таблети. Даже мои приятели погледнато по-мащабно имат за през деня повече време пред мобилното си устройство, отколкото пред компютъра си. Странно ли? Не съвсем, просто добре дошли в бъдещето драги бизнесмени. :) Доста хора ще се опитат да достъпят сайта им през телефона. При липсата на добра мобилна версия или риспонсив дизайн, то може да го броите за загубен клиент. Да, хората не само имат избор, но и пестят време и нерви. Не можем да ги обвиним. :)

2. Не социален сайт. Ооооо, да. Това ми е любимото. :) Ние сме еди кои си, правим еди какво си, но не ни се комуникира с вас в социалните сайтове. Мило, нали? Лошото е, че е истина. Даже 80.5% от МСБ (малкия и среден бизнес) нямат линкове към социалните мрежи като Facebook, Twitter, Pinterest, Google+, LinkedIn, foursquare, YouTube и подобни. Да, странно, но е така. Тук потвърждавам, че няма грешка в цифрата 80.5%. :)

Социалния маркетинг е много силен инструмент за всеки съвременен бизнес. Тези, които не го използват не само губят от това, но и правят негативно впечатление. Хората се доверяват по-лесно, когато видят, че и други са го направили преди тях. Да, така е. Даже когато пишат новини или новости в информационната си секция или блог, те пак имат нужда от тези канали, за да стигнат до повече хора.

3.
Издънка при мейла. 74.7% от сайтовете на МСБ нямат мейл на хоум страницата си, за да може клиентите им да се свържат с тях. Честа практика (и за повишаване на конверсията) е поставянето и на телефон, лайф чат. Липсата на бърза връзка, било мейл, телефон, чат, малко повече дръпва клиента от "отворен" за комуникация бизнес. Тук, не само ще се съглася, но и ще кажа, че в това отношение в БГ това се поправя доста бързо. Най-малкото, нека се замислим какво губи бизнеса от това - въпросите на клиентите, потенциални партньорства.

4. Липса на информация и форми за получаване на такава. Защо за Бога? :) 68.7% от МСБ сайтовете нямат форми за попълване, в които потребителя да заяви чрез тях информация за даде услуга или за компанията. Често такива форми са нужни, заради оскъдната или никаква информация. Често и вие сте виждали - за нас секцията, някакви клиширани глупости, как сме номер едно, как бихме помогнали, ние имаме цели. До тук хубаво, но нека се даде малко повече от стандартното, поне дайте опция да попитат - или отдел или шефа на бизнеса.

Тези сайтове трябва да имат добре подредена информация, логически свързана и поставена по страниците на уеб сайта, форми, кутийки, но само 1/3 от тях предприемат тези стъпки. Другите редят и наслагват какви ли не текстове, без никаква идея и концепция. Въпросните форми, които потребителите попълват обикновено са препращат информацията към мейл, в база данни на някой сървър, CRM система, комерсиална услуга, която им сортира детайлите. Но това е правилно - да тече информацията както се вика.

5. Не моем му звъннем. Да, това е много голяма болежка - 60% от сайтовете на МСБ нямат безплатен телефон или някакъв локален. А в най-лошия случай, това което съм засичал тук - мобилен телефона, който е зарязан някъде си из офиса. Това ми къса сърцето.

Иначе, да, мейлите са предпочитаната форма за комуникация (и пак повтарям, доста МСБ нямат мейли на заглавните страници), но все пак на някои въпроси, по-добре може да им се отговори по телефона. Виждайки тел. номер на хоум (заглавната) страница, потребителите започват да се чувстват по-комфортно.

6. SEO греда му викам аз. Не само, че текат ъпдейти и правилата се стягат всеки ден, но и 56.3% от сайтовете на МСБ нямат кл. думи, за които да ги открие търсачката. Това е тъжно, защото явно или не се инвестира в това или някой не много наясно какво прави си е оставил ръцете. Все пак ако имате уеб сайт, но никой не го намира, то той все едно не съществува. Такава логика се следва в интернет. Ако греша, моля да ме поправите. :)

Анализът и подборът на кл. думи, on-page оптимизацията, и off-page линк билдинга са нещо, което бизнеса пропуска и не смята за важно. Всеки бизнес има нужда от трафик. Това е като храна за него, ако мога и така да се изразя. Колкото по-видим е сайта, толкова повече ползи ще има бизнеса от него.

* * *

Изглаждането на всички тези проблеми ще докара повече трафик, което ще от жизнена важност за всеки МСБ. Но не искам да си мислим, че изпълнявайки тези 6 неща, сме готови. Това са само началото и основното, върху което да се работи. МСБ ще продължава да се проваля ако не възприеме новостите, които нон стоп се налагат като задължителни. Плащането на специалист за консултирането - също е добра опция. Все пак говорим за нереализирани печалби, нали?

Също така през юли на 2012 г. беше споменато, че 56% от малкия и среден бизнес ще инвестират в нови уеб сайтове и софтуери. Защо? Много просто, просто собствениците на бизнеси знаят, че техните сайтове вече не вършат работата, която трябва, но и не знаят как да ги оправят. Адаптирайки се към новостите, те ще увеличат не само популярността си, но продажбите. И нещо много важно за тях - ще стъпят в новия век.
 

ledepidemiq

New Member
От: 6 причини, поради които Вашият уеб сайт може да не успее

Съгласен съм с всичко, само че вината е 50% на 50% споделена между ,,Реалния бизнес" и хилядите ,,уеб специалисти" от входа, от службата на племенника, брадчеда и т.н. които в годините са били гурута ако могат да инсталират Win или торент на които ,,бизнесменът" се е доверил а и му е излязло ,,тънко" ако не съм ясен, то става въпрос за десетките хиляди фирмени страници за ,,визитката" при които ако не напишеш URL-то директно в браузъра и алта виста не можеше да намери.
Дори в наши дни е така с 90%+ от новосъздадените страници на малкия бизнес.
Съгласете се че клиента като избере оферта:,,уеб сайт само за 100 лв" автоматично декларира пред продавача на услугата следното:Аз хабер си нямам, ама гледам, всички имат(сайт) и сто лева давам, а също и декларирам:показваш ми картинката от компа на дъщерята, ще си го сложа и на визитката и главното, декларирам че НЕ ЗНАМ КВО ДРУГО ТРЯБВА ДА ИСКАМ(ИЗИСКАМ) И ДАЖЕ СЪМ ТАРИКАТ, ЩОТ НА КОНКУРЕНЦИЯТА ОТ ДРУГАТА УЛИЦА МУ ВЗЕЛИ 150 СА САЙТА.
Та Blinky не си мислиш( то и няма как де, нали си гледаш трафика) че целукупното многобройно общество на ET-тата, павилионите, ателиетата за дребни услуги, едва оцеляващите микро бизнеси и пр. подобни икономически активни все пак групи, имат знанията, възможностите, и инструментите за избор/контрол на изпълнител на въпросната страничка.
Т.Е. прецакани са.
Жалко е че много от тия хора, са истински професионалисти и вероятно дават най доброто от себе си за бизнеса-но не знаят кое е най добро. Както е казал някой гуру(думите се приписват най често на Джордж Безос (Амазон)) : Покажете ми бизнес непредставен в интернет и аз ще позная кой бизнес няма да го има утре.
Абе късметлий сме че има къде да четем(че и да пишем глупости) В тоя ред на мисли великия стар виц за чукча като представил първата си книга и редактора го попитал от кои автори и произведения е повлиян, а той отговорил гордо:чукча писател, чукча не читател(като голяма група хора тук с по 30+ мнения средно седмично, главно за първите седмици)
 

Linetta

Active Member
От: 6 причини, поради които Вашият уеб сайт може да не успее

Анкетата трябваше да е с повече от един възможен отговор. :|
 

dilyan_ostr

Active Member
От: 6 причини, поради които Вашият уеб сайт може да не успее

според мен точка 2 е най-ключова. няколко добри социални канала могат да докарат повече трафик и продажби от едно добро класиране в търсачките.
 

Blinky

Owner
От: 6 причини, поради които Вашият уеб сайт може да не успее

Анкетата трябваше да е с повече от един възможен отговор. :|
Да, тук ще се съглася с теб. :) Може да се допълни....като давайте опции. В статията и специално анкетата съм се съобразил с това, което е масова тенденция. Но ако някой е забелязал нещо много изваждащо очите около сайтовете на малкия и среден бизнес - да ми сподели, за да го допълня и него или да го спомене. Ще ми е интересно да го знам. :) Има, 100%, но ако влезе и по-дълбоко, може и да изровим и още много неща, нали?

@ledepidemiq, толкова ще се съглася с теб, че просто все едно аз го казвам. Наскоро един приятел ми звънна да ми каже, че е намерил суперм-дупер оферта - сайт за 200 лева. Казах му да ми даде офертата, за да видя какво му продават и грам да не си мисли, че ще получи нещо....точно "нещо" бях му казал. ;) Знам също така, че бизнеса гледа да направи икономии във всяко едно направление, но все пак си има точно фиксирани цени и правила за дадени неща и всичко под някаква стойност носи обратния ефект. Почти същото е като да отидеш на среща с маратонки и кецове за некви малко пари или с костюм и обувки. Правиш различно впечатление и в двата случая. Не знам дали някой девелопър се връзва на номера "ама то оня ми каза, че ще ми направи сайт за 200 лева, защо ти си на тези цени?" Това не е нормално и реално говори и за слабата култура на собственика на бизнеса, който иска да изведе онлайн.

споменатите от теб бизнес единици определено нямат знания и компетенции в тази област, от където се появяват и недоразуменията. Но като човек, който се занимава с това е редно да се обясни и консултира. Вече от от своя страна си взима решението. Ако е нужно да се направи разбивка, за да се види защо сумата не е 100-200 лева за корпоративен уеб сайт - прави се. Ако сте виждали в интернет има адски много фирми или фрилансъри, предлагащи сайтове за 99 лева и некви подобни цени. Не искам да знам какво се предлага за тази сума, а и в последствие и собствениците на МСБ е редно да не очакват нищо кой знае какво. Ако очакват чудеса за тези пари, значи са по-неориентирани отколкото си мислим. Как ти се вижда идеята - телефона ти да струва 1000 лева, а сайта ти - 100 лева. Нещо не е много логично. Но лошото тук е, че масата са на това ниво....и никога не успяват, защото просто си го "разбират", а девелопърът не успява да стигне до съзнанието им, за да ги насочи в малко по-правилна насока.

Както казах, много е важно преди продажба на каквото и да е, човекът да се запознае с всичко около бизнеса и нуждите му, да даде компетентно мнение, да консултира съответния бизнесмен и да му предложи най-добрата оферта, с която няма просто да има нещо в интернет, но да го "постави" там с ясната цел "крадене" на пазарен дял и клиенти. Всичко друго е просто отбиване на номера. Хубавото, доколкото мога се изразя така, че и двете страни стигнат ли до финансовата част - всеки за себе си знае кога идва момента с "отбиване на номера". Искайки онлайн присъствие, мислиш в перспектива. Като си избирал помещение и място на офиса или търговския обект, си имал на ум едно - да не е за месец-два, а много в бъдещето, докато не се разраснеш и го смениш. Логиката и при онлайна е такава - ти да имаш бъдеще, а не просто да имаш нещо, нали? Ако не се следва това, то онлайн присъствието му е обречено.
 
От: 6 причини, поради които Вашият уеб сайт може да не успее

Абе късметлий сме че има къде да четем(че и да пишем глупости)
Абсолютно! :|
(но без й)

А защо не може повече от един отговор?
 

copypaster

Active Member
От: 6 причини, поради които Вашият уеб сайт може да не успее

Евалата Блинки много добри съвети. Наистина бъдещето е в мобилките. Малко ще е тегаво разправията ама макс до 1-2 години ще е задълже на 100% иначе се гори с едно 50-80% реален трафик :)
 

ledepidemiq

New Member
От: От: 6 причини, поради които Вашият уеб сайт може да не успее

Евалата Блинки много добри съвети. Наистина бъдещето е в мобилките. Малко ще е тегаво разправията ама макс до 1-2 години ще е задълже на 100% иначе се гори с едно 50-80% реален трафик :)

това е така за може би следващата 1 година, според мен все по големите дисплеи и скорости на смарт устройствата, все по добрия нет( визирам и скорост и покритие) в бъдеще изобщо няма да изискват респонсив версия
 
Последно редактирано:

copypaster

Active Member
От: 6 причини, поради които Вашият уеб сайт може да не успее

До някъде е така, но въпреки това народа си бръмчи основно с телефоните и те колкото и да стават мощни си остават с малки диспелеи :wink:
 

Blinky

Owner
От: От: 6 причини, поради които Вашият уеб сайт може да не успее

Евалата Блинки много добри съвети. Наистина бъдещето е в мобилките. Малко ще е тегаво разправията ама макс до 1-2 години ще е задълже на 100% иначе се гори с едно 50-80% реален трафик :)
Мерси. Често срещам и доста статии обвързващи SEO-то и мобилността на даден сайт. Каква би могла да е логиката? Едната се върти около Баунс Рейта - все пак като погледнеш даден сйат през мобилно устройство и го затвориш в рамките на няколко секунди, то това ще подскаже на Google за какво иде реч. Това е при условие, че мине през търсачката. Друго, за което се сещам - приложенията - идеален начин да докарате директен трафик към сайта си или социалните му канали. Какво толкова? Еми просто влияе на Алекса ранга, от там и светва друга крушка в алгоритъма на Google. Тук даже вадя другите неща - като шерване на информация, брандинг и подобни, които малко или много идват неминуемо след като стане нещо ценно. Примерно, приложението на Спортал.бг е доста популярно сред спортните фенове и истинските привържаници на спорта. ;)
 

Горе