apostol
New Member
ЕДИН ПРИЗРАК БРОДИ ПО СВЕТА И ТОЙ СЕ НАРИЧА БЛОГ
Думата „блог” е създадена от сливането на две други думи- web и log. На 17 декември 1997 година някой си Джон Баргер измисля израза weblog. Кратката форма blog пък била създадена от Питър Мърхолц през април или май 1999 година.
Блогът е всъщност нещо като Интернет дневник. Той е един сайт, създаден от самото лице, което иска да го ползва като дневник и записва в него свои преживелици, мисли, мнения, коментари, новини и др. Блоговете нерядко съдържат текстове, изображения, снимки, графики и линкове към други блогове или сайтове.
Макар че повечето блогове съдържат преди всичко текстови материали, има и такива, които отделят внимание предимно на снимки и фотоси. Такъв един блог се нарича съответно фотоблог. Има блогове, които предлагат най- вече видео- материали. Те пък се наричат vlog (влог). Има, представете си и аудио- блогове, които се наричат podcasting.
Някои блогове предоставят възможността на всеки посетител да остави своя коментар към съответния материал в блога.
Един интересен факт: в началото блоговете не се радвали на особена популярност. Сайтът Xanga, създаден специално за хостване на блогове през 1996 година, имал около 100 клиента. През декември 2005 година те били вече 20 милиона!
И сега внимавайте! През ноември 2006 година търсачката Technorati е „изброила” 57 милиона блога! Очаква се през 2007 година броят на блоговете да достигне космическата сума от 100 000 000 !
Да, блогът се превърна в един сериозен феномен! Стигна се дори дотам, че се заговори за един нов вид социална публицистика, която е на път да измести конвенционалната! Съществуват вече блогове, които са сериозен източник на (нецензурирана) информация. Ред сериозни журналисти също така поддържат собствени блогове.
Тази мода, тази мания завладя света. Мнозина са тези, които търсят изява в Мрежата. Блоговете им предоставят идеалната възможност за това. Неотдавна китайската информационна агенция Ксинхуа съобщи, че блогът на китайския гражданин Ксу Джинг Лей е имал повече от 50 милиона посетители!
Смята се, че пръв е започнал да „блогира” някой си Джъстин Хол. От 1994 година насам той пише ли, пише… Но най- прочутият и интересен блогър е несъмнено Matt Drudge, който с помощта на блога създаде цял електронен вестник и постави по този начин началото на един нов тип журналистика. Неговият “Drudge Report” се радва и до днес на изключителна популярност в САЩ.
Много компании предлагат възможността да си създадете сами блог и то съвсем безплатно. У нас най- добрите възможности предлагат blog.bg и sibir.bg.
Блогът може да се използва и за рекламни цели. Правил съм го многократно и съм регистрирал великолепни резултати. Как става на практика това?...
Създавате блог, като му давате наименованието на вашия комерсиален сайт. Аз например си направих блог с адрес http://ludipari.blog.bg . В него публикувах материали за Интернет маркетинга. Подписвах ги, а под името си поставях и линк: www.LudiPari.com.
Но не това е най- важното в случая. Регистрирах и блога си във всички търсачки и директории. По този начин индиректно индексирах комерсиалния си сайт още един път.
Има експерти, които твърдят, че човек трябва да създаде няколко такива блога. Той трябва да използва всъщност всички възможности, които му се предоставят. Напълно съм съгласен с тях и затова създадох още няколко блога ludipari. По този начин аз непрекъснато, непрестанно популяризирах комерсиалния си сайт www.LudiPari.com . След 9 месеца този мой сайт се озова на трета позиция в Google (при търсене на думата „пари”)!
АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ
Думата „блог” е създадена от сливането на две други думи- web и log. На 17 декември 1997 година някой си Джон Баргер измисля израза weblog. Кратката форма blog пък била създадена от Питър Мърхолц през април или май 1999 година.
Блогът е всъщност нещо като Интернет дневник. Той е един сайт, създаден от самото лице, което иска да го ползва като дневник и записва в него свои преживелици, мисли, мнения, коментари, новини и др. Блоговете нерядко съдържат текстове, изображения, снимки, графики и линкове към други блогове или сайтове.
Макар че повечето блогове съдържат преди всичко текстови материали, има и такива, които отделят внимание предимно на снимки и фотоси. Такъв един блог се нарича съответно фотоблог. Има блогове, които предлагат най- вече видео- материали. Те пък се наричат vlog (влог). Има, представете си и аудио- блогове, които се наричат podcasting.
Някои блогове предоставят възможността на всеки посетител да остави своя коментар към съответния материал в блога.
Един интересен факт: в началото блоговете не се радвали на особена популярност. Сайтът Xanga, създаден специално за хостване на блогове през 1996 година, имал около 100 клиента. През декември 2005 година те били вече 20 милиона!
И сега внимавайте! През ноември 2006 година търсачката Technorati е „изброила” 57 милиона блога! Очаква се през 2007 година броят на блоговете да достигне космическата сума от 100 000 000 !
Да, блогът се превърна в един сериозен феномен! Стигна се дори дотам, че се заговори за един нов вид социална публицистика, която е на път да измести конвенционалната! Съществуват вече блогове, които са сериозен източник на (нецензурирана) информация. Ред сериозни журналисти също така поддържат собствени блогове.
Тази мода, тази мания завладя света. Мнозина са тези, които търсят изява в Мрежата. Блоговете им предоставят идеалната възможност за това. Неотдавна китайската информационна агенция Ксинхуа съобщи, че блогът на китайския гражданин Ксу Джинг Лей е имал повече от 50 милиона посетители!
Смята се, че пръв е започнал да „блогира” някой си Джъстин Хол. От 1994 година насам той пише ли, пише… Но най- прочутият и интересен блогър е несъмнено Matt Drudge, който с помощта на блога създаде цял електронен вестник и постави по този начин началото на един нов тип журналистика. Неговият “Drudge Report” се радва и до днес на изключителна популярност в САЩ.
Много компании предлагат възможността да си създадете сами блог и то съвсем безплатно. У нас най- добрите възможности предлагат blog.bg и sibir.bg.
Блогът може да се използва и за рекламни цели. Правил съм го многократно и съм регистрирал великолепни резултати. Как става на практика това?...
Създавате блог, като му давате наименованието на вашия комерсиален сайт. Аз например си направих блог с адрес http://ludipari.blog.bg . В него публикувах материали за Интернет маркетинга. Подписвах ги, а под името си поставях и линк: www.LudiPari.com.
Но не това е най- важното в случая. Регистрирах и блога си във всички търсачки и директории. По този начин индиректно индексирах комерсиалния си сайт още един път.
Има експерти, които твърдят, че човек трябва да създаде няколко такива блога. Той трябва да използва всъщност всички възможности, които му се предоставят. Напълно съм съгласен с тях и затова създадох още няколко блога ludipari. По този начин аз непрекъснато, непрестанно популяризирах комерсиалния си сайт www.LudiPari.com . След 9 месеца този мой сайт се озова на трета позиция в Google (при търсене на думата „пари”)!
АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ