Google дава съвети за разположението на рекламите на мобилните приложения

Blinky

Owner
Професионален съвет: Не бъдете идиоти

Рекламите са необходимо зло, ако искаме да поддържаме безплатните приложения наистина безплатни. Повечето разработчици на софтуер запазват хладнокръвие и държат рекламите в долния край, така че не се пречкат и можете да не им обръщате внимание. Но някои от тях поставят рекламата на място, където без да искате ще я стартирате.

Ако подобна тактика ви дразни, трябва да знаете, че не сте сами. Google забранява на разработчиците да използват подобна тактика в своите правила за рекламиране. Те имат много по-големи шансове да изкарат пари, използвайки честни рекламни методи. В случай, че решат да играят нечестно, хората най-вероятно ще престанат да използват приложението им. Един клик на 500 потребителя е много по-добър резултат, отколкото един клик от един недоволен потребител.

Възможно е да сте начинаещ разработчик на софтуер, който не е наясно с нещата. Може да сте разположили обявата си някъде, защото мислите, че така изглежда по-добре. Но е възможно и да сте искали да изиграете системата, защото много добре знаете как стоят нещата. Без значение какъв точно е случая, Google направи някои предложения как да се запазят добрите отношения между вас, Google и крайния потребител.

Първо, не поставяйте рекламата близо до интерактивните елементи на приложението. Ако ще искате потребителя да натиска бутони на вашето приложение, рекламата трябва да е достатъчно далеч от тези елементи. Оставете потребителите сами да решат дали искат да кликнат на рекламата – не решавайте вместо тях чрез съмнителни тактики.

Освен това, не трябва да поставяте рекламите си близо до части от екрана с голяма активност по време на игри. При някои игри потребителите трябва да натискат екрана по различни начини. Ако поставите рекламата до тези функции, това определено ще ядоса потребителя.

Google и потребителите разбират, че не всички телефони са създадени еднакво. Някои телефони са по-малки от други и размерът на екраните им трябва да бъде взет под внимание. Ако разработвате приложение за по-малки екрани, осигурете видима граница между приложението и рекламата. Няма никаква полза за никого, ако рекламата не може да се разграничи от приложението.

Ако имате нужда от добър пример, който включва всички изброени предложения, разгледайте следния пример с пианото:

Тук имате лошо разположена реклама, която е поставена под клавишите на пианото. Потребителите със сигурност ще започнат да натискат рекламата, защото ще са прекалено заети със свирене, за да забележат къде натискат.

Много по-добра идея е да сложите рекламата над приложението. Разбира се, тя няма да се забелязва толкова лесно, но поне няма да дразните потребителя, прекъсвайки неговия импровизиран iPhone концерт на пиано.

Виждате, че доброто позициониране на реклама се свежда до едно просто правило – не бъдете идиоти. Отнасяйте се към вашите потребители с уважение и ще се отнасят към вас и вашето приложение със заслуженото уважение.
 

Горе