Link Building на Social Media акаунти

Blinky

Owner
Здравейте колеги. Сетих се за една тема, която не може и да я има, може и да я няма, но със сигурност мисля да я подисконтираме тук, след като дам примери и определени съветчета, както ще се надявам и вие да споделите нещо от опита си с това. Както всички знаем, Пингвинът рулира. :) Но какво правим ние. Едно е сигурно, не трябва да се кляка. Ако не сме ние, други са. Но по-добре да сме ние, нали? Не говоря за спам и други такива one time hit, говоря за нещо реално и доста изобретателно, ако мога така да го нарека.

Да, точно така, става дума за линк билдинг към социални акаунти на фен страници, туитър акаунти, а май най-добре за google + профили и страници. давам следния пример тук:

Screenshot.png

За някои това не е голяма изненада, за мен още по-малко. Но едно нещо ми направи впечатление - страницата (наричам я така, заради лайковете) е доста добре къстамизирана и в същото време оптимизирана, което малко или много е довело до нейните позиции, а предполагам не лоши продажби. Надявам се, че и вие ще дадете някой друг коментар тук, няма как. Та, какво реално правим, освен това горе - добра направа на страницата - правим линк билдинг. Ще ме прощават, но това не става с добро съдържание и над 300 лайка. Това си е чисто и просто линк билдинг, агресивен или не, спамарски или уайт.

Искам да дам съвети как се наликва (white) такъв тип профили, страници и групи:

1. Много добра идея е да се слагат като адишинъл инфо - нали се сещата, след всеки PR има малко и кратко инфо, в което се споделя име, мейл, сайт, телефон, вече и facebook, twitter, google+ и в някой подходящи (по-професионални наклонности) linkedin.

2. На сайтове, като линкове, бутони и друго, което се сетите.

3. В гест блогин, няма да е лошо да вмъквате нещо "от себе си" там. Интересн метод е, а и в много случаи е доста кликаемо.

4. В профили на форуми, други социални мрежи и други. Ако забележите Ezine-а малко се е модифизирал, говоря за админ панела на публишъра, и е станал идея малко по-социален. Да, явно има защо.

5. Няма директории (ех, че хубава идея - директория за социални профили), тук алтернатива няма. Ако има, то ще е нещо интересно и полезно за това.

6. Читави блог коменти. О да, това определено май е най-предпочитан. А ако блоговете са еду и гов, направо чук без дръжка.


Screenshot.png

Има много примери с Google +, но не успях да попадна на един от тях. Виждал съм поне 3-4 докато се ровех през последния месец. Там единствения минус е, че URL-тата не са много SE Friendly, но пак добре се класират страници, профили и други, нали са си дете на Google.
 
Мисля, последните няколко дни да го пробвам за някои добри сайтчета. Това е нещото, върху което може да се работи, а не някакви спам истории с редиректи и други шашми, които пак биха върнали работата си е 5та глуха. Не знам, но ще се радвам да има някой, с повече опит от мен, а сигурен съм, че има. ;)

Ааа, да и да не забравяте да сменяте анкора. :)
 
От: Re: Link Building на Social Media акаунти

Мисля, последните няколко дни да го пробвам за някои добри сайтчета. Това е нещото, върху което може да се работи, а не някакви спам истории с редиректи и други шашми, които пак биха върнали работата си е 5та глуха. Не знам, но ще се радвам да има някой, с повече опит от мен, а сигурен съм, че има. ;)

Ааа, да и да не забравяте да сменяте анкора. :)

:) Определено трябва да се пробва. :)
 
От: Re: От: Re: Link Building на Social Media акаунти

А някой да е имал наблюдения. Да го е практикувал?
Честно казано оня ден много се изненадах като го спомена като нещо ново, особено от теб.. За мен това е основополагащо в стартовият линкбилдинг от поне година и половина /при англоезичните сайтове, за БГ практически не го правя/. След като залея първите 2-3 публикации с линкове от Топ 40-50 Буукмаркс сайтове, следващата ми стъпка преди каквото и да било друго е да затрупам съответните ЮТуб канал, ФБ страница, Туитър и /Преди MySpace акаунта/ Г+ страницата , а вече и Пинтереста с линкове от всички възможни социалки, форумни подписи, блог коментари и т.н. Ефектът е 1/много добър 2/често е възможно да хванеш не само първата позиция в нискоконкурентните ниши, но и две- три под нея т.е. практически косвено насочваш още повече потребители към основния сайт..
 
Всъщност не е ново за мен, просто е нова това, че се превърна в част от традициония ракинг. Виждал съм, какво ли не:

1. Наспамени форумни профили, наименувани на кл. дума
2. Hub сраници
3. YouTube видеа
4. Скуидо легс

И много подобни. Учудваме факта, че вече се използва white ling building, който е много по-труден и дава по-бавни резултати от всички други спам методи. Не искам да се хваля, но в момента и аз го практикува и смея да твърдя, че е добър метод. За това и давам съвети за това как най-добре да се наликват. Без да се прекалява естествено. Все пак е редно топ позициите да се държат от хубави, тематични и добре направени сайтове, които да се явяват истински ресурс за потребителя. Все пак когато търсиш инфо, е малко грубо да попаднеш на видео, което може да ти даде много малка информация, или може би страница във фейсбук, която има споделяна информация, но нищо повече, нищо по-малко.

Новото дойде с алгоритъма. Практиката показва, че се прави от доста време. Хубаво е, че няма зависимост между големина на страницата (говорейки за фейсбук - фенове, информация, старост) и класация. Примера горе е доказателство за думите ми. Това исках да обсъдим. Реално добър метод за мен се явява линкване на социален профил от други подобни социални медии / профили.

Нека вземем примера горе:

http://www.opensiteexplorer.org/links?site=www.facebook.com/AcneTreatmentTips

Това бе обсъдено и тук: http://forums.digitalpoint.com/showthread.php?t=2413058 - там са се чатнали, че е думичката в края.

Само се чудя защо Google + не представя такива хубави URL-та? Все пак идеята за SEO URL си е тяхна, нали? :)
 
От: Link Building на Social Media акаунти

И аз го ползвам, имам twitter-че в keyword на страница 1, блинки ти как и правиш линкбилдинг? Купуваш линкове или социал / спам / мега спам. ? Артикъл линковете би трябвало да са добри.
 
Да ти кажа честно гледам НЕ купувам, защото е доста съмнително. Така съм възпитан, но за този случай не съм пробвал. Много мои приятели след като са купили линкове за хубави главни сайтове и излязат на главни позиции, биват проверявани от едитори (разбирай индийци), които установяват, че си плащал и имат повод да те смъкнат в резултатите и това е в най-добрия случай. Не знам как се отразява това на социалните профили. В момента моите методи гранича с всички права, които търсачката е поставили като натурален линк билдинг. Линковете от статии / артикъли са идеални, защото текст в края на всяка статия / PR гласящ "become a fan at <group name>" мисля, че не поражда съмнения. Нали, тук говорим за нещо, което искаме да се задържи повече на челните места, както се вика да е наистина перспективен проект.

Не знам, но си мисля, че грубия спам може да влоши. Не защото е спам, а защото е достатъчно силно ауторитито на самия домейн (facebook, twitter, google+), за да се правят такива схеми. Както се казва, тук се изисква само правилен линк билдинг и красиво позициониране на самата страница. Другото вече си го имаме. Шерването на профила по соц. мрежи си е натурално. Както казах купуването тук е леко излишно, не е нещо от което да се отказваме, но за мен би било излишно, особено ако се стигнат топ позиции и попаднете в ръцете на някой едитор, който само си търси повод да смъкне страницата от позициите. Има такива. Google няма да позволи на някой сърч с над 2К търсения на ден да показва спам резултати. Даже ако забелязвате сега след пингвина има леки намествания по главните резултати.

Блог коментарите в един чист вид - хубави мнения - пак с води за добър линк билдинг. Много хора ще кажат, че отдавана не се броят, да не се броят на спам сайтовете, когато сте 1001-вия коментар под статията. Но ако сте 2-3-ти нещата са други. Проследява се какво сте писали и се преценява дали наистина има старание при писането му. Пък и хубавите и добре поддържани блогове / сайтове няма да си позволят да държат спам коментари, като "yes, I agree.". :)

Друг хубав и интерес начин е споделянето в другите социалки, което си се води пак white. Все пак споделяте къде могат да ви намерят на даден сайт (да намерят повече за страницата). Препоръчително е да изглежда максимално хюмън, все пак говорим за споделяне, не спамене. :)

Много добра идея е линка да се вмъква с статия. Вярвам, че сте виждали статия, в която се цитира някой и примерно, при "like Tom Anderson says in his last report...", тук Tom Anderson като нищо може да е линк към twitter акаунта му. Давам този пример, защото в САЩ са малко по-луди в twitter от тук. Никакъв проблем това да се случи и с линк към страница, била тя facebook или twitter, а защо не и google +.
 
От: Link Building на Social Media акаунти

Има доста директории и класации с висок PR, ще ги намериш. Добре е да си там.
Сега само на G+ акаунти правя 1-3 букмарка макс.
По-важното е да акцентираш на съдържанието, което разпространява профила.
Ако имаш списъци (Twitter), бордове (Pinterest) или кръгове (G+ Business) ги прави релевантни на твоя бизнес/профил/основна тема.
Съответно и включваш хора с подобни интереси.
Важно е да включиш акаунта в tweetmime, topsy....(следят се сериозно трендовете от топси и от Гугъл и от Яндекс), klout, Twitter Grader.
Много умерено можеш да публикуваш нещо пиннато в твой акаунт и в друга мрежа. Умерено, защото аудиториите са различни.
Ако имаш читав профил и разпространяваш актуално съдържание линковете ще си завалят сами.
Ако не ....ще мине Гошо и ще те потупа по рамото приятелски.
Една фб страница Пингвинизирания Го, ми я изкара в топ 10 при около 35 милиона резултата и относително висока конкуренция.
Нито съм я линквал, нито съм я промотирал, нито има линк от основния сайт към нея. Има и невероятните 3 фена.
Но пък има добро съдържание и то точно по темата. Явно индийчетата са се зачели :lol::roll:
Яндекс например отчита линковете от основната страница към соц.профилите.
Но те по-скоро се опитват да работят върху цялостния социален профил. Т.е., ако е достоверен и авторитетен, това рефлектира и на ранка. И т.н...
Т.е.....мисълта ми беше, че не линковете към профилите са най-важното. Поне аз така мисля.
 
Да, определено съдържанието на страницата е много важно в този случай. Ако забележите примера ми, там реално няма много лайка, но за сметка на това е пълна от към съдържание (поне доколкото е възможно де). Явно е максима навсякъде - "съдържанието е крал." Мда, много си прав за релевантност, когато не говорим за брандинг, но и за 2те може да имаш отделни профили, страници, друпи и т.н. Лично аз, ако искам да наложа нещо и в същото време да се позиционирам като бранд, създавам 2 страници / групи. Такава да лови трафик за бизнеса, като е тясно свързана с нишата, в която оперира - примерно forex и една, която да е изцяло бранд за самия бизнес Motoforex, примерно.

Хубаво е както каза, да си максимално социален, като това до една степен ще отнесе сайта към графата "общност", а не към другата "спам инструмент за генериране на трафик". Границата винаги е тънка, и тук няма изключение. Както при блог и форум коментарите. :)

Да, така е. страница, която има фенове, коментари, дискусии и съдържание като цяло се възприема доста добре, даже и от едиторите. :) Забелязано е и доказано. За това и направих тази тема, за да разнищим в детайли всичко. ;)
 
От: Link Building на Social Media акаунти

Едиторите имат определени параметри, които оценяват като положителни и формират малка група от сайтове, които отговарят на тези параметри.
Телефон ок, адрес ок, сертификат ок, лайв супорт ок, faq ок, съдържание ок, цени ок, репутация ок, качествени линкове ок....и подобни.
Критериите от водещите сайтове се задават и ботовете търсят тези параметри. Ако сте ок, отивате нагоре.
300 милиона ли бяха действащите сайтове? От над 500 милиона регистрирани домейна....мисля, че това беше актуалното. Е, няма как да се
прегледат физически, дори и половината пипъли от Бангалор, Мумбай и Думбай да се ангажират с бизнеса.

Коментарите и дискусиите са фактор. Абсолютно прав си!


Аз следя тенденции и не се интересувам много от ранкиране.:wink:

Прав си за групите. Нещо хич ме няма на ФБ територията, но трябва да се взема в ръце.

Сега ръчкам G+ през няколко акаунта. Завъртяха се и дискусии и коментари.
Положително се отразява, но още не мога да усетя добре аудиторията.

Ей това ми е дилемата. Не мога да си изградя усещането за G+.... :shock:
 
Мен не, че ме има много, но се старая. Аз и в офлайна съм голям дърдорко и социален тип, гледам да го пренеса по някакъв начин и там - в социалните мрежи.

За сайта, наистина така го преценяват - гледат основните неща, както и дали има нещо като организация зад това, ако не на сайта, то в Whois-а. Има такава зависимост, за това и големите корпоративни сайтове трудно падат, а не е като не прекаляват с "линк билгинга". :)
 

Горе