Opencart > Импортер -> СУПТО

slavib

Active Member
Време е да открия новата може би най-важна тема в близко бъдеще.

https://nap.bg/document?id=18450

Съгласно новите схеми на НАП при работа с електронни магазини, които не са СУПТО а фирмата използва СУПТО (такива може би са повечето наши магазини на участниците в този форум) е необходимо да има Импортер от магазина към СУПТО на Фирмата. Схема 2.4

Мисля, че е добре да обсъдим дали вече има решения които са работещи и са лицензирани или ще бъдат лицензирани в НАП.

Мен конкретно ме интересува решение за Opencart 2.0.3.1 + Складова или фактурираща програма (СУПТО)

Според мен е добре да не обсъждаме тук други теми свързани СУПТО (такива теми има много) а да се концентрираме към конкретният казус.
 

Blinky

Owner
Пука им на OC, Magento, Woocommerce, PrestaShop за решението на местните НАП-аджи. :) По-скоро работа би свършило модул изплюващ данните в CVS или XML файл, който да може да се налее в малки настройки в този софтуер. Има някаква, според мен не голяма, вероятно всеки складов или счетоводен да разработят по 1 модул за всяка карт система, ама малко се съмнявам, както споменах. Все пак това е камък, с който да си чупи главата обикновения търговец, а не който и да е от доставчиците на софтуер. И да, предпочитан ще бъде този, който успее да улесни търговеца, но на старта всеки няма да има нищо конкретно. :) И дайте да видим някое много използвано СУПТО, за да не говорим на наизуст.
 

slavib

Active Member
Blinky
Да и това е вариант, но СУПТО трябва да може да поеме информацията.
Към момента аз не знам такова СУПТО което да може да го направи автоматично или ръчно.
Колкото до експорта от Opencart на поръчките аз вече съм правил такова нещо и мога пак да го направя независимо в какъв формат файл или да го налея в база, но някой трябва да вземе информацията и да изпълни изискванията на наредбата.
Към момента аз нямам информация кое СУПТО (или бъдещо) може да вкара поръчките.

Повдигнах темата защото това означава че голяма част от магазините трябва да спрат да работят, напълно или частично ако не се изпълнят изискванията. Мисля че датата е 30 септември.
Въпреки че имам един жокер който в момента още не е наличен питам защото ако не намеря решение ще трябва да спра част от функционалностите на моят магазин.
 

Blinky

Owner
Аз пък не съм много запознат с това кое е масовия сотф в случая. Може би не мисля, че е затворена система, поне тия които се водят идея по-иновативни. В моята практика вече масово се забелязва каквото и да се прави да може да има комуникация с външния свят, било то под формата да API, или някакъв вид бридж. Взимаш си един CRM от MS и знаеш, че няма да имаш никакви проблеми с каквито и да е импорти и експорти, за скромната сума от няколко стотин евро на час разработка. :)
 

slavib

Active Member
Аз бих платил за решение до 500 лв. защото съм стиснат :) . Но мисля че други биха платили за решение до 1000- 2000 лв. за да могат да работят както до сега.
Знам че това което казваш е в кръга на шегата но мисля че тези които биха платили над 10 000 се броят на пръсти.
В крайна сметка наредбата си е наредба и трябва да се спази независимо какво мислим ние за правилно и справедливо.
НАП си иска своето.
 

kokovi4

Active Member

$INeed$

Well-Known Member
Ще е весело. Лидери ще станат тези с бързата и лесна интеграция към по-популярните CMS-и. Всичко друго ще загуби доста пазарен дял. За това, ако някой е решил да краде пазарен дял, има цяло лято за разработки. :) Другите ще се надяват на късмет и на това, че никой няма да си мръдне пръста да улесни търговеца с интегрирането, но уви, агресивната капиталистическа ситуация показва друго. :)
 

noaids

New Member
Здравейте, вижте това е СУПТО модул за OpenCart от GitHub, пускам текста директно от там, не съм го пробвал:

Импортер за СУПТО "Фактуриране ЕУ" за OpenCart 3.x

Модулът предлага съвместимост на онлайн магазини базирани на платформата OpenCart 3 с Наредба за изменение и допълнение на Наредба № Н-18. Наредбата засяга тези онлайн магазини, които обработват плащания с наложен платеж и кредитни карти в следствие на това, че според българското законодателство са задължени да издават фискален бон при обработка на онлайн поръчките.

Изисквания:
Инсталиране:
  1. Изтеглете файла fakturiraneeu.ocmod.zip от GitHub или официалния сайт на OpenCart;
  2. Влезте в административния панел на вашия онлайн магазин и изберете меню "Extensions" > "Installer";
  3. Натиснете бутона "Upload" и посочете zip файла.
Настройки:
В официалния сайт на СУПТО "Фактуриране ЕУ" са описани индивидуалните настройки на Модула, включително:

  • API настройки;
  • Начини на плащане;
  • Каталог;
  • Експортиране на поръчки към СУПТО;
  • Ръчно експортиране при прекъсване на интернет;
  • Импортиране на поръчка в СУПТО;
  • Допълнителна API функционалност.
След като инсталирате и настроите този модул, направените поръчки в онлайн магазина автоматично се импортират в облачната база на СУПТО, след което можете да ги обработите чрез СУПТО "Фактуриране ЕУ".
 

Беджев Стил

Well-Known Member
Всички минаха или минаваме на ППП и не се занимаваме с глупости. Това е нещо абстрактно за в момента.....няма никакви практики за в момента и мнението ма ЛАП винаги може да се промени и всичко наново......
 
Последно редактирано:

vutov

Member
Аз досега съм работил само с ППП, но това ограничава.
Като нямам касов апарат, не мога да отида на изложение, не мога да продавам на , а живо в града, ами само по Еконт, не мога да продавам в ЕМАГ Румъния, защото Еконт предлага само наложен платеж, но не ППП. Не мога да приемам плащания с карти или PayPal...
Изобщо супер ограничения.
 

slavib

Active Member
Добре е да го има и за OpenCart 2.0.3.1 нагоре

Здравейте, вижте това е СУПТО модул за OpenCart от GitHub, пускам текста директно от там, не съм го пробвал:

Импортер за СУПТО "Фактуриране ЕУ" за OpenCart 3.x

Модулът предлага съвместимост на онлайн магазини базирани на платформата OpenCart 3 с Наредба за изменение и допълнение на Наредба № Н-18. Наредбата засяга тези онлайн магазини, които обработват плащания с наложен платеж и кредитни карти в следствие на това, че според българското законодателство са задължени да издават фискален бон при обработка на онлайн поръчките.

Изисквания:
Инсталиране:
  1. Изтеглете файла fakturiraneeu.ocmod.zip от GitHub или официалния сайт на OpenCart;
  2. Влезте в административния панел на вашия онлайн магазин и изберете меню "Extensions" > "Installer";
  3. Натиснете бутона "Upload" и посочете zip файла.
Настройки:
В официалния сайт на СУПТО "Фактуриране ЕУ" са описани индивидуалните настройки на Модула, включително:

  • API настройки;
  • Начини на плащане;
  • Каталог;
  • Експортиране на поръчки към СУПТО;
  • Ръчно експортиране при прекъсване на интернет;
  • Импортиране на поръчка в СУПТО;
  • Допълнителна API функционалност.
След като инсталирате и настроите този модул, направените поръчки в онлайн магазина автоматично се импортират в облачната база на СУПТО, след което можете да ги обработите чрез СУПТО "Фактуриране ЕУ".
 

lz1nud

Member
Предлагам Н@П да си напишат софтуера сами а ние ще си го инсталираме. Няма как при сайт с 2-3 поръчки на ден да дам 1000 на програмист да го направи....това ми е печалбата за 1 година.
 

John Galt

Active Member
Аз досега съм работил само с ППП, но това ограничава.
Като нямам касов апарат, не мога да отида на изложение, не мога да продавам на , а живо в града, ами само по Еконт, не мога да продавам в ЕМАГ Румъния, защото Еконт предлага само наложен платеж, но не ППП. Не мога да приемам плащания с карти или PayPal...
Изобщо супер ограничения.
Не изцяло вярно. Можеш да приемащ плащания с оператор, който е лицензиран по Закона за платежните услуги и платежните системи (ePay, EasyPay, iCard (виртуален POS от тях)) и т.н.
 

Blinky

Owner
Предлагам Н@П да си напишат софтуера сами а ние ще си го инсталираме. Няма как при сайт с 2-3 поръчки на ден да дам 1000 на програмист да го направи....това ми е печалбата за 1 година.
Това няма да се случи и след хиляди години. НАП са орган, който си изисква някакви неща, уж съобразено със законите и наредбите на нашата държава, а дали ти влизаш в тях е явно твой проблем. Ако си малък и нужната инвестиция, с която да отговаряш на всички изисквания е непосилна за теб - затваряш бизнеса и съответно парите отиват при по-голям. Логиката е такава. За жалост между тези малки се убиват и такива, които имат потенциал за голям разстеж в рамките на 2-3 години, но не доживяват за него.
 

Горе