1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn more.

PayPal Негодници!

Дискусията в 'Разплащателни Системи' стартирана от 2fast4you, Март 20, 2013.

  1. mobilio

    mobilio Well-Known Member

    Рег.:
    Ян 18, 2012
    Съобщения:
    1,430
    Харесвания:
    231
    Точки:
    63
    И един мармот завива шоколада във станиол, нале?

    Я прочети много внимателно това и после коментирай, а?
    http://web.archive.org/web/20121207...of-selling-on-ebay-using-paypal-think-again/?
    http://web.archive.org/web/20121209...og/2012/12/05/post-mortem-outcry-of-the-crowd
    https://news.ycombinator.com/item?id=4867484
     
  2. dustboots

    dustboots Member

    Рег.:
    Март 4, 2017
    Съобщения:
    82
    Харесвания:
    18
    Точки:
    8
    Пол:
    Мъж
    При мен проработи.
    - бизнес акаунти в eB & PP в добро състояние
    - без claim до момента в PP
     
    Последно редактирано: Март 13, 2017
  3. mobilio

    mobilio Well-Known Member

    Рег.:
    Ян 18, 2012
    Съобщения:
    1,430
    Харесвания:
    231
    Точки:
    63
    Да - обаче аз ти говоря за нещо друго. "Item not as described" при което гризеш дървото на 100%
     
  4. dustboots

    dustboots Member

    Рег.:
    Март 4, 2017
    Съобщения:
    82
    Харесвания:
    18
    Точки:
    8
    Пол:
    Мъж
    not as described е друга бира (там пък има изгоряли купувачи - тухличка вместо камера etc)
    темата е non-receipt / not received
     
  5. dustboots

    dustboots Member

    Рег.:
    Март 4, 2017
    Съобщения:
    82
    Харесвания:
    18
    Точки:
    8
    Пол:
    Мъж
    И това е интересно за дискусии. Ама ровнах и не намерих такава тема. Нали не си ме проклел :) таман такъв диспут са ми отворили в PP, да видим дали ще гризна дръвцето:(
     
  6. mobilio

    mobilio Well-Known Member

    Рег.:
    Ян 18, 2012
    Съобщения:
    1,430
    Харесвания:
    231
    Точки:
    63
    О не... но са мурафети... Виж какво говорят за това във Hacker News и ще паднеш
     
  7. dustboots

    dustboots Member

    Рег.:
    Март 4, 2017
    Съобщения:
    82
    Харесвания:
    18
    Точки:
    8
    Пол:
    Мъж
    Този случай "Item not as described" приключи на ниво диспут. Купувачът имаше претенции за допълнителна такса, с която са го таксували Канадските пощи при получаването. Дадох му частичен refund.
    Ако ви е интересно да разнищим тук или в друга тема, защото наистина скритите такси се третират като дефект от PP.
     
    Последно редактирано: Март 13, 2017
  8. ¦•••SHERIFA•••¦

    ¦•••SHERIFA•••¦ Well-Known Member

    Рег.:
    Окт 1, 2010
    Съобщения:
    1,707
    Харесвания:
    385
    Точки:
    83
    Няма „скрити“ такси, клиентът е прав. Канадският „De Minimis“ е $20 CAD от една камара десетки години. Има и протести, но нищо не кара тяхното правителство да го увеличат. Всички пратки НАД тази стойност си плащат тяхното ДДС (GST) и мито. Съответно както тук въведоха миналото лято от „Пишман пощи“ да таксуват клиентитe си за „Пишман представителство“ (вж. цялата тема до края), така и в Канада техните „Пишман държавни пощи“ таксуват клиентите си за „Представляване“ пред митница за пратките над макс. праг, който е $20 CAD от време оно. Хубаво е, че си го part-refund-нал (добра воля/желание), но си сложи в policy за пратките НАД $20 CAD, че всякакви митнически сборове, VAT/GST/etc. са платими от клиентите.

    За AU e $1000 AUD (GST e 10%) de minimis;
    За NZ e $60 NZD (GST e 15%) de minimis;
    За US e $800 USD de minimis (беше $200 точно до преди 1г.).

    Списък за някои др. държави също.
     
    dustboots харесва това.
  9. dustboots

    dustboots Member

    Рег.:
    Март 4, 2017
    Съобщения:
    82
    Харесвания:
    18
    Точки:
    8
    Пол:
    Мъж
    По-скоро за "insufficient postage" става въпрос в случая.
     
    Последно редактирано: Март 13, 2017
  10. ¦•••SHERIFA•••¦

    ¦•••SHERIFA•••¦ Well-Known Member

    Рег.:
    Окт 1, 2010
    Съобщения:
    1,707
    Харесвания:
    385
    Точки:
    83
    Това е нещо друго. Postage Due Label кога има такса, както и …the addressee refuses to pay postage due charges, че е нямал друг шанс, освен да плати, за да си я получи. Още примери.

    Причини за връщане на пратка („The item contains insufficient postage.“). Какво се случва, ако няма enough stamps? Законът иначе е:

    8 (1) Redirected mail that is returned to the sender or forwarded to the addressee is subject to accrued postage due charges, if any.

    (2) Undeliverable mail that is returned to the sender or forwarded to the addressee is also subject to accrued postage due charges, if any.

    Нещо или от „Пишман пощи“ тук са оплескали (марката се е разлепила или стойността ѝ не е била такава, каквато ТРЯБВА да бъде!?), или нещо друго. Щом са го charge-нали да си заплати „марката“ (а с това и GST/ДДС върху стойността на марката, разбира се).
     
  11. dustboots

    dustboots Member

    Рег.:
    Март 4, 2017
    Съобщения:
    82
    Харесвания:
    18
    Точки:
    8
    Пол:
    Мъж
    Хм, странно...щото е на стойност 16 евро пратката, демек над $20 CAD
     
  12. dustboots

    dustboots Member

    Рег.:
    Март 4, 2017
    Съобщения:
    82
    Харесвания:
    18
    Точки:
    8
    Пол:
    Мъж
    Таксували са купувача с допълнителна такса, която би трябвало да е за митнически сборове + митническо представителство. Обаче квитанцията е за недостатъчни пощенски разходи.
     
    Последно редактирано: Март 13, 2017
  13. dustboots

    dustboots Member

    Рег.:
    Март 4, 2017
    Съобщения:
    82
    Харесвания:
    18
    Точки:
    8
    Пол:
    Мъж
    Изясни се. Основанието на канадските пощи е: The item contains insufficient postage.
    И тъй като има международни споразумения в коя държава какви да са таксите, за мен единственото обяснение е, че в този случай елипсовидният печат "такса платена" не е положен както трябва (не се вижда достатъчно ясно).
    Мисля да експериментирам с друга пратка до същия клиент...
     
    Последно редактирано: Март 13, 2017
  14. mpower

    mpower New Member

    Рег.:
    Септ 2, 2017
    Съобщения:
    9
    Харесвания:
    0
    Точки:
    1
    Здравейте,аз също "изгорях" от Пейпал с немалко пари.
    Пуснах пакетите за официално проследяване,все още чакам отговор от пощите .
    99%на100% съм сигурна,че пакетите са получени.

    Ако отговорът на пощите е положителен,мисля да ангажирам адвокат и да си поискам парите от РР по съдебен път.
    Процедурата е изцяло административна т.е не ходим по съдилища,не търсим свидетели.
    Потвърждението на пощите,трябва да е достатъчен аргумент за да се възстановят парите,
    РР каквито и други документи да иска може просто да си гледа работата!

    Ако някой иска да се присъедини за да направим колективен иск шансовете са ни по-големи.
    Не знам какви ще са разходите,предполагам съдебни такси и парите които ще поиска адвоката.
    Разбира се,ако целта ви оправдава средствата!

    Ако имате интерес,пишете ми на "лични" .
    Надявам се скоро да получа отговор от пощата и да задействам процедурата.
     
  15. ¦•••SHERIFA•••¦

    ¦•••SHERIFA•••¦ Well-Known Member

    Рег.:
    Окт 1, 2010
    Съобщения:
    1,707
    Харесвания:
    385
    Точки:
    83
    Не става ясно какво е било пратено, до къде, с проследяване, т.е. „с препоръка“ (tracking number) ли са били, проследявала ли си през ДЪРЖАВНИТЕ ПОЩИ на релевантните държави, ДО КОИТО за адресирани? „Пишман пощи“ обикн. track-ват ДО излизане на пратката, рядко след излизане, за след излизане, т.е. влизане в отсрещната държава, се ползва тяхната държавна поща (site).

    Не става ясно и какво точно е имало, INRs ли? Да се искат кинти от PP е малко „трудно“ без нужните доказателства. Прочети си PP UA пак (11.6 – 11.10 вкл.).
     
  16. mpower

    mpower New Member

    Рег.:
    Септ 2, 2017
    Съобщения:
    9
    Харесвания:
    0
    Точки:
    1
    моите пакети бяха с номер и препоръчани т.е. получателя трябва да разпише за да го вземе.
    Български пощи не следят номерата в тези държави и за това загубих парите.
    Само,че съм решила да не им се дам на РР

    Очаквам отговор от адвоката за да ми каже какво още ще е необходимо.
    Ако се интересувате ще ви държа в течение.....

    Да,относно PP UA пак (11.6 – 11.10 вкл.)
    РР могат да си пишат и да си искат каквото си искат.Има процедура за европейска заповед за плащане.
    Ако нашия съд реши,че сме в правото си,изпаща на РР 30 дневен срок за възстановяване на сумите.
    Те имат право да обжалват разбира се,но издържат ли нашите доказателства пред нашия съд ще издържат и пред техния!
     
    Последно редактирано: Септ 2, 2017
  17. dustboots

    dustboots Member

    Рег.:
    Март 4, 2017
    Съобщения:
    82
    Харесвания:
    18
    Точки:
    8
    Пол:
    Мъж
    Това не го разбрах. Ако пратката е непроследима в съответната държава (примерно Австралия или Канада в момента) то и от БГ пощи няма как да проследят. В тези случаи се подава рекламация и отсрещната страна отговаря, но минава дълго време и се изпуска срока за обжалване на кейса в ПП.
    Ако не е проблем пишете коя е държавата и дайте тракинга да погледнем и ние.
     
  18. mpower

    mpower New Member

    Рег.:
    Септ 2, 2017
    Съобщения:
    9
    Харесвания:
    0
    Точки:
    1
    Да,държавите са предимно Канада и Австралия!
    Нашата поща иска потвърждение за статуса на пакета и те са длъжни да отговорят в срок.
    Наистина всичко е много тромаво,но току що разглеждах първото искане от канадската поща.
    Там има двата адреса /получател и подател/ и ако от Канада кажат "получен" това ще издържи в съда.
    Аз подавам рекламациите онлайн,не знам как е ако се подадат в офис.
    ......а тракинга се вижда у нас само,докато пакета е в БГ

    За съжаление виждам,че по другите ми рекламации още не са подадени искания към чуждите пощи,мисля да се "чуя" с някой от шефовете на пощите и да им напомня да си спазват сроковете,за да не си търся парите от тях накрая!
     
    Последно редактирано: Септ 2, 2017
  19. dustboots

    dustboots Member

    Рег.:
    Март 4, 2017
    Съобщения:
    82
    Харесвания:
    18
    Точки:
    8
    Пол:
    Мъж
    Мда, интересен казус, щото като минат 30 дни купувачите обикновено искат refund, а тракингът в тези държави не работи за входящите, независимо, че пратките са по всички международни стандарти...
    Онлайн си е добре за рекламациите. Канадските пощи отговарят след 3 месеца. Ако стоката е евтина, е по-добре да се получи обезщетение за загубена пратка, отколкото да се съди ПП.
     
  20. ¦•••SHERIFA•••¦

    ¦•••SHERIFA•••¦ Well-Known Member

    Рег.:
    Окт 1, 2010
    Съобщения:
    1,707
    Харесвания:
    385
    Точки:
    83
    Има държави като CA/AU/NZ, при които не трябва да се изпраща нищо с „Пишман пощи“. Навярно и някои други. Как се научава/разбира за това? С опит/практика (и през fB групи с питане, има някои), т.е. без пращане 2-ри път до „непроследима“ държава с „Пишман пощи“, за да не възникват проблеми с INRs, от там PP, от там разправии с пощи, от там и по-нагоре. Това с спестява, ако се полза частен & reliable carrier. Или просто се откаже в Shipping Policies shipping-а до опр. държави, в restricted списък да са.
     

Сподели страницата