SEO на OpenCart

Martin3s

Member
Предстои ми да се заиграя с един магазин, базиран на Opencart. Никога не съм правил SEO на OpenCart и съответно веднага се засилих към готовите модули:
Paladin SEO

Разгледах го детайлно, изглежда си заслужава да се закупи. Идеята на тази тема е, че обмислям да споделям всичко, с което се запозная по времето на оптимизацията, както и ще се радвам да развием една добра дискусия с опити и практики. Проверих дали има тема във форума, обхващаща една пълна оптимизация - не намерих. Ако има такава - тази тема да се трие.

Като за начало, ще помоля колеги, които използват Паладина да споделят мнение.


 
От: SEO на OpenCart

Забелязвам, че Opencart-a много трудно се индексира, в смисъл много бавно - не е като при WP - пускам пост и до два часа е индексиран. Възможно ли е да се интегрира Google site map и ще има ли полза?
 
От: SEO на OpenCart

Ако не си готов със SEO-то не ти препоръчвам да бързаш да го индексираш! Направиш ли го после ще ти отнеме много време за да го оправиш. Все пак ако искаш може да си генерираш един sitemap.xml и да го качиш в гугъл уебмастър-а, определено ще ти ги индексира много по-бързо.
 
От: SEO на OpenCart

Ако може да попитам, горе-долу е свързано с темата, има ли смисъл от тези SEO модули за opencat които ги продават? Ако да, кои функции са важни, защото има над 50 и човек не знае кой е най-подходящия.
 
От: SEO на OpenCart

НЕ ПРЕПОРЪЧВАМ PALADIN SEO MANAGER - Не е съвместим с новия Journal и с още няколко теми - съпорта е под всякаква критика - на две седмици, един мейл.
 
От: SEO на OpenCart

Само толкова ли бе колеги? Още, още, че и аз се интересувам от доста от споменатото.
 
От: SEO на OpenCart

PALADIN SEO MANAGER е най-добрия сео модул за опенкарт.

Може да има проблем с някой теми но това е от темите

В частност Журнал2 .... чудя се защо не го продават вече като отделен ЦМС

Иначе на журнала сео то му е най малкия проблем
 
От: SEO на OpenCart

Аз също ползвам Paladin SEO. Смея да твърдя (поне при нас), че голяма полза от него няма. За мен беше полезен тъй като ми спести доста време в надписването на пропуснати полета като мета описание, ключови думи и URL. Внимавайте как го ползвате, че може да доведе до големи бели ако не се осетите навреме.
 
От: SEO на OpenCart

Аз също ползвам Paladin SEO. Смея да твърдя (поне при нас), че голяма полза от него няма. За мен беше полезен тъй като ми спести доста време в надписването на пропуснати полета като мета описание, ключови думи и URL. Внимавайте как го ползвате, че може да доведе до големи бели ако не се осетите навреме.
Например какво?
 
От: SEO на OpenCart

Доброто е че поддържа мулти урл адреси какво не му харесвате.
 
От: SEO на OpenCart

Например какво?
Например с това, че може да ти промени адресите на всички продукти, докато го "разучаваш". Особено с това Г-образно меню. Друго с което трябва да се внимава е че когато редактираме стари продукти, след това ще редактира и URL-то (ако е различно от това, което хваща от заглавието на продукта), и още, и още...
 
От: SEO на OpenCart

май трябва да отворим и една тема за SEO, който разбира да светне и останалите :) например за ключовите думи, доколкото съм чел, гугъл от години вече не ги отчита, така че няма смисъл да си губите времето да ги въвеждате. Беклинковете също трябва много внимателно да се подхожда, за да не ти накажат сайта.
 
От: SEO на OpenCart

Здравейте,
използвам paladin seo някой може ли да ми каже как може да се промени адресът, когато клиента иска да плаща

/index.php?route=checkout/checkout
и какви трябва да са настройките на SEO PAGINATION?
 
От: SEO на OpenCart

Аз не съм СЕО специалист, но като разработчик ( как е тази дума в женски род :) ) мога да кажа, че Опенкарт основно има 2 ОГРОМНИ проблема със СЕО-то, които всеки трябва да потърси как да реши:

Каноникъл на категориите - дори и в 2-ката проблема остана нерешен.
И съответно каноникъл на продукта - Руснаците имат един модул, който добавя предпочитаната категория още когато се продукта се въвежда. И това май е най-доброто, което съм виждала. Иначе е доста сложно, особено когато се оптимизира вече индексиран сайт.

Отзиви - на практика няма такива. Зареждат се с Ajax и Г изобщо не ги вижда. Трябва да се отвори таба първо и след това да се работи по отзивите.

Многоезичните урл-и също са проблем. Паладиновите до в3.8 Г ги отчита като редирект към основния език. В SEO PACK PRO са добре. Ама многоезичните сайтове са си по принцип тежки за оптимизация.
 
От: SEO на OpenCart

Здравейте,
мен също ме интересува въпросът за SEO за Opencart.
И по конктретно: за Opencart 2
1. В catalog/controller/product/product.php съществува ред $this->document->addLink($this->url->link('product/product', 'product_id=' . $this->request->get['product_id']), 'canonical');
респективно в category.php - $this->document->addLink($this->url->link('product/category', 'path=' . $this->request->get['path']), 'canonical');
manifacturer.php - $this->document->addLink($this->url->link('product/manufacturer/info', 'manufacturer_id=' . $this->request->get['manufacturer_id']), 'canonical');

Това доколкото разбирам означава, че си има един вид автоматично зададени canonical, тоест все пак не всички url, които водят към една страница са с еднаква тежест.
По добре ли е да се замени за категориите $this->document->addLink($this->url->link('product/category', 'path=' . $this->request->get['path']), 'canonical');

Със следното:

$this->document->addLink($this->url->link('product/category', 'path=' . $category_info['category_id'], 'canonical');

2. Какъв е най-добрия вариант, ако даден продукт попада в повече от една категория?

Ако попада в една да кажем, че ще свърши работа замяната на горепосочения ред в product.php с:
if($this->model_catalog_product->getCategoryPath($this->request->get['product_id'])!='0'){
$this->document->addLink($this->url->link('product/product', 'path=' . $this->model_catalog_product->getCategoryPath($this->request->get['product_id']) . '&product_id=' . $this->request->get['product_id']), 'canonical');
}else{
$this->document->addLink($this->url->link('product/product', 'product_id=' . $this->request->get['product_id']), 'canonical');

То при повече от една категория, аз не виждам как да се укаже коя да е с "canonical".

3. Как е най-удачно да направим евентуални редиректи, за да избегнем дублирано съдържание
 
От: SEO на OpenCart

Канонийния адрес на продукта трябва винаги да е без пътя до самия продукт.

Например ако продукта се намира в:

"Категория / Суб Категория 2" и "Категория / Суб Категория 4" то за един и същи продукт ще имаме 3 пътя. Затова канонийния път на продуктите трябва да бъде към самия продукт, както е направено по подразбиране в Opencart.

Трябва да сложиш редирект на не SEO frendly пътищата към SEO frendly пътищата (това се отнася и за категориите, производителите).

Например:

http://site.com/index.php?route=product/product&product_id=32 => http://site.com/product-name

http://site.com/index.php?route=product/category&path=32_36 => http://site.com/category/sub_category

Ако сайта ти е разположен на основния домейн http://site.com/ то направи и следния редирект:

http://www.site.com/ =>http://site.com/
 

Горе