Social Media Internet Marketing Strategy

Blinky

Owner
Не трябва да сме изненадани от факта, че социалните медии играят много важна роля в резултатите на SEs в наши дни и най-вероятно ще продължават да станат все по-важни за класирането на даден сайт. Тук ще можете да прочетет за социалните медии и как те ще се включват в успешно във всяка една интернет маркетинг стратегия.


Най-важното нещо, с което трябва да започнем, е да направим един малък списък на основните социални платформи, като Facebook, Twitter и Google +1. Това е нещото, в което не съм се задълбочавал, но отделих време да прочета и да си синхронизирам часовниката с останалите маркетинг специалисти, действащи в интернет средата. Аз лично не обичам Twitter и рядко го използвам (както може да се види тук в БГ - слабо застъпен е като социална мрежа, и по някаква необяснима причина отстъпва на Linkedin), като през цялото това време си мислех, че е чиста загуба на време, но за мое учудване трафик носеше, макар и малко имаше такъв. Идеята тук, както и в другите мрежи, е да храбнеш вниманието, за да предизивкаш интерес и следователно докараш трафик към сайта си.


Но защо го споменавам и искам да ви ангажирам с това да използват социалните сайтове като Twitter? Google и Bing споменаха, че няма пряковзаимодействие между Tweet-ове и SEO-то, както и колкото повече авторитетен е потребителя в Twitter, то би имал по-голяма тежест, при пускане на tweet. Но и ако няколко пъти се retweeted-не, пак би било показателен фактор. Така че, ако не друго, то от гледна точка на класацията при търсене мисля, че Twitter може да бъде полезен.


Що се отнася до Facebook, мисля, че има повече полза, не само за търсачките, но и при силно изграждано присъствие във Facebook неща могат да бъдат споделяни като вирус, което може да бъде хубав източник на трафик за Вашите сайтове.


Когато става въпрос за Google +1, тази социална мрежа все още е рано да се каже какви ползи би могла да предостави, но най-много ще има нещо общо с резултатите в Google. Това се дължи поради факта, че така би се стимулирало ползването й, както и това, че мрежите са един от натуралните източници на линк байт SEO-то. Предполагам, че колкото повече последователи имате в Google, толкова повече сила Google ще даде на акаунта ви, а от там и на връзките, който споделяте в него.


Мат Кътс, един от главите инженери на Google, сподели пред широката аудитория: "Когато някой препоръчва нещо, това е доста добър показател за качеството" (и има силна логика в това му твърдение), като добави: "Ние силно търсим ползването на тази фунция, за нашата класацията в търсачката."


Социално взаимодействие
Логично е, че ако тези социални сайтове все повече дават "сигнали" на Google, то толкова повече приятели ще наберете и те ще започнат да препоръчват Вашите неща (продукти, услуги, емоции, преживявания), което само допълнително ще увеличи трафика, идващи от тези сайтове. А другото е ясно - би помогнало за SEO-то (off page) на вашия сайт.


Имате ли профили в големите социални сайтове, Вие реално започват да си взаимодействате (комуникирате) с други хора и да споделяте съдържание, като това ще ви изгради бъдещи контакти.


Друг въпрос, с който се сблъсква всеки, който иска да използва тези мрежи е времето, необходимо за непрекъснатото общуват и добавяне на съдържание, за да може Вие нон стоп да сте активен, актуален и генериращ трафик. Една от най-печелившите стратегии, ставайки дума за интернет маркетинг. Вече е ясно, че управлението на по-малко сайтове би било грешна стратегия, тъй като сега бъдещето е да се акцентира върху качеството, а това не би позволило сайтовете да са с голяма бройка. Факт за това е новия ъпдейт на Google - Panda, който е изцяло наблягащ на качеството. Едно от нещата, което ще трябва да направите, е да си наемете работник (ангажирате freelancer) за управлението на социални Ви профили или в противен случай няма да можете да обръщате необходимото внимание на другите неща, което сте правили преди появата на новите "правила".


Affiliate маркетинг & социалните медии
Знам, че много от потребителите тук, (във форума) са в affiliate маркетинга, така че искам да се обърна внимание на някои общи въпроси, които те биха могли да имат.


В зависимост от това какъв стил affiliate сайт имате (фокусиращ се върху определена ниша), можете да имате различни въпроси по отношение на социалните медии и как би могло да се промотират тези сайтове там. Ако имате социален профил в Facebook, twitter и т.н., Вие реално навлизате в среда, в която ще имате пряка връзка с Вашите клиенти, което ще подренесе за бизнеса. Вжното тук е представянето и feedback-a от тях. Най-добрате стратегия е пак същата - да сте качествен източник на информация и авторитет във вашата ниша. Продуктовото предлагане идва в последствие. Както се казва: бъдето социални, преди да продавате.


По този начин може да се изгради авторитете на сайтовете/сайта в социални мрежи. Не само това, но ако вашите сайтове органи и посетители, които ги използват като тях и ги намират за полезни, тогава те ще бъдат по-склонни да ги споделят от профила им в социалните сайтове, чрез социалните бутон на вашите сайтове.


Ако ви хареса този пост, споделете ни въс Facebook и Twitter, а скоро и в Google +1, като използвате линка на поста. Мерси. :)

Всякакви коментари са добре дошли. ;)
 

Горе