Space.bg - направо ми обраха точките

AdSenser

Member
Заглавието е двусмислено, но ето тук иде реч за какво става въпрос.

Предисторията: В един прекрасен ден, след като машината на Суперхостинг за пореден път заби за 20 минути, любезният администратор ми звънна, за да ми съобщи, че вече сайтът ми не ставал за тази машина, т.е. - не ставал за споделен хостинг. Доколко трябва да е споделен един хостинг, след като чрез www.myipneighbors.com излиза, че на това IP има 702 (!!!) сайта с поддомейните - друг въпрос

Все пак, не мога да им отрека, че бяха любезни, и в половинчасов разговор ми обясниха за какво става дума. Но решението за тях: нает сървър с 512 МB RAM за 103 лева месечно.*

Та... реших все пак като начало да се въздържа от предложението.

Реших да играя открито и чисто. Помолих ги да ми пратят данните на машината, и какво процесорно време се изразходва. Реших да пиша на повечето хостинг доставчици, като им пращам тези данни, и директно ги питам, биха ли ме приели при тях.

Интересното е, че от повечето въобще и не получих никакъв отговор. Някои изпратиха предварително подготвено писмо - какви са им лимитите, ако не съм се вместел - нает сървър.

Две компании ми предложиха да се хостна при тях, поне да опитам - Fcolor.bg и Space.bg.

Защо не избрах първите... ми... нещо не стана много ясно. Първо говорихме за виртуален сървър, после и за споделен хостинг бяха готови, но да бил само единият сайт... чаках един човек първо събота да ми изготви оферта за повече трафик ("Той се занимавал с VPS-ите"), така и не ми писа.


Ми добре... иначе - ОК, предлагаха две седмици безплатен тест, за да се видело. Честно казано, направи ми адски лошо впечатление, че писмата от техническата поддръжка са пълни с адски груби правописни грешки. Зададох си въпроса: човек, който не се е научил да пише, дали е научил достатъчно, четейки, дали е компетентен? Иначе, да, нон-стоп има кой да ти отговаря, вкл. по стационарен телефон.

И... паралелно с FColor се развиваше комуникацията със Спейс.бг. Ами какво да ви кажа... обърнаха ми лично внимание. Попитаха ме кои са сайтовете, прегледаха ги, казаха ми, че ако има проблеми, може да се направят подобрения по скриптовете. Хора, толкова подробно и грамотно написано писмо! Направо паднах! И в прав текст ми заявиха: директно си изберете някой от плановете, не би следвало да имате проблеми - ние не ползваме cPanel, организацията е друга. АКО ИМАТЕ ПРОБЛЕМ, НИЕ ЩЕ ВИ ПОМОГНЕМ ДА БЪДЕ РЕШЕН.

И какво следва оттук нататък:
Може и да не повярвате... но понеже тези хора имат качено само PHP5 на сървърите, ми предложиха да ми РЕДАКТИРАТ един скрит, за който се оплаках, че е на PHP4. В края на краищата аз сам им казах, че ми е неудобно да се занимават, и че имам един акаунт на друг хостинг, който мога да ползвам. Тъй като там имам поддомейн със същото име (и паркирането щеше да е проблематично), те ми направиха .htaccess файл, с който да заобиколя проблема!!!

ОБАЧЕ ДНЕС МИ ПАДНА ШАПКАТА. Купих си акаунт, прехвърлих си Wordpress сайтовете при тях. ВИНАГИ съм имал проблеми със зареждането - бавеха се често по около 3 секунди, преди страницата да започне да се зарежда. Описах детайно проблема на съпорта.*

Но няма да повярвате.... тези хора, доброволно, в името на клиента или не знам, направиха редица корекции по плъгини на Wordpress, по начина, по който се индексира и търси информацията в базите данни, за да се променят нещата!!!*

СЕГА САЙТОВЕТЕ МИ СЕ ЗАРЕЖДАТ УЛТРА БЪРЗО, И ТО СЛЕД ТЕХНИТЕ МОДИФИКАЦИИ!!!

Ако не вярвате, ето го писмото:
"Здравейте,

Направихме няколко промени и, поне
според нас, сайтовете сега се зареждат
по-бързо, отколкото сутринта. Има още
няколко посоки, в които ще проверим дали
можем да подобрим нещата.

Можете ли да проверите дали и при Вас има
някаква осезаема промяна във времето за
зареждане на сайтовете?

Промените, които направихме, са:

1. И в двете бази данни добавихме два индекса към
таблицата wp_posts, така че заявките, които
правят търсене по дата, да се изпълняват
по-бързо. Индексите са върху полето
post_date_gmt.

2. Променихме една стойност в самия
плъгин Simple Tags (файл
wp-content/plugins/simple-tags/2.5/simple-tags.client.php), така че
"бавните" заявки действително да
използват кеша на WordPress. Промяната е във
функция extendedTagCloud() на ред 1284.

3. Добавихме STRAIGHT_JOIN към "бавната" заявка в
самия плъгин, така че базата данни да
преглежда таблиците в малко по-различен
ред. Промяната е във функция getTerms() на ред
1973.

Имаме още две-три идеи за ускоряване на
обработката на тези заявки, но тъй като
те изискват малко по-сложна промяна в
плъгина, бихме искали първо да ги
проверим, преди да ги пуснем направо
върху Вашия сайт. Надяваме се, че
ускорението, което поне ние виждаме сега,
ще бъде достатъчно за следващите няколко
часа. Ако има още някакви проблеми,
по-късно тази вечер или утре можем да
опитаме и другите идеи.

Поздрави,"


Кажете, има ли друга българска компания, която би направила това за вас?!?!

Накратко - приеха сайтове с голямо натоварване, като предварително знаеха за това;

Доброволно ми направиха .htaccess файл, който да ползвам на друг хостинг

ИЗВЪРШИХА ПРОМЕНИ ПО ГОТОВ СКРИПТ, който не са разработвали те.

Не знам, как ще коментирате...

Кажете, има ли друга българска компания, която е правила това за вас? Вместо да ви изхвърлят като мръсно коте?

Имам опит с Топхост, ICN, Суперхостинг + изброеното по-горе. Няма да уточнявам фирма, но веднъж се е случвало с мен вечер да говори пиян съпорт.

Просто... знаете ли, аз знам, че вървя срещу себе си, защото ако се натоварят сървърите, може пак да решат да тръгнат да ме гонят. Но според мен, аз искрено вярвам, че човек трябва да бере плодовете на труда си. Според мен, когато хора заслужават да успеят, другите трябва поне да знаят за шанса, който имат и аз искам да им помогна поне да е ясно на какво ниво е поддръжката.

Може би сте забелязали, че съм достатъчно време във форума и не бих правил реклама с "комерсиална" цел... просто изказвам мнението си... знаете ли колко се бях отчаял, че няма какво да правя и кой да ми помогне, както и къде да сложа сайтовете си :(
 

bodydoc

New Member
От: Space.bg - направо ми обраха точките

Остави комерсиалната цел. Аз много се кефя на такива мнения за впечатления - добри или лоши. Писах ЛС на един пич дето каза, че има reseller акаунт на HostGator и го питах как е... никакъв отговор и до ден днешен. След това пуснах тема .. само 1 човек ми отговори. А това, което ти си постнал е идеален пример за това, какво, как, по какъв начин и защо да се пише тук! Все още нямам толкова натоварен сайт, но ако достигна до този етап ще последвам твойте стъпки!
И ще кажа защо. Защото хората са го казали - "Не питай старило, а питай патило"!!!!
Много благодаря за мнението ти отностно space.bg. Аз ще го запомня като съвет.
Успех със страниците ти и дано да нямаш проблеми занапред.
 

TretiKolovoz

Well-Known Member
От: Space.bg - направо ми обраха точките

Нормално е, една току що прохождаща компания като спейс.бг, да ти обърне повече внимание, отколкото претоварен хостинг какъвто е Суперхостинг.
 

dalakov

New Member
От: Space.bg - направо ми обраха точките

Да, звучи много добре. Какво ли ще е обаче след 1 година, като посъберат няколкостотин клиента? Съмнявам се дали ще бъдат толкова отзивчиви. Дано да не съм прав, надявам се!
 

tonib

New Member
От: Space.bg - направо ми обраха точките

За цените които имат (доста високи по мое мнение, в сравнение с други фирми за хостинг) би трябвало нивото на поддръжката да е високо (каквото и е).
п.п. Евала за хубавия пост!
 

Blinky

Owner
От: Space.bg - направо ми обраха точките

ДА, поста е доста добро мнение за тях. Ей това се казва: доволния клиент е най-добрата реклама за всеки бизнес. ;) В тази криза всеки бизнес ще се бори с зъби и нокти за всеки клиент и потенциален такъв. За това фирми с кофти съпорт и услуги ще претърпят кризата доста трудно, ако въобще оцелят и по време на нея. Така че този пост дава добър тласък на тези провайдъри на хостинг и не след дълго страницата на форума ще излиза на добри места за услугата на Space.bg.

Успехи.;)
 

AMOUN

New Member
От: Space.bg - направо ми обраха точките

чета и не вярвам на монитора си :)

... продължавам да не вярвам
 

kuzmanin

Member
От: Space.bg - направо ми обраха точките

според мен ще фалират скоро. Надали можеш да предлагаш консултантски услуги по отимизация за без пари ....
 

dekemvri

Well-Known Member
От: Space.bg - направо ми обраха точките

Ами който е ходил на webit ще знае, че спейс.БГ са много интелигентни млади хора, честни, открити и точни :)
 
Последно редактирано:

ThinkFast

New Member
От: Space.bg - направо ми обраха точките

Аз имам една по друга питанка.
Ще можеш ли да постнеш по детайлно направените промени по скриптовете и базите?
Няма да е зле всички да си оптимизираме Wordpress-а

Иначе предполагам че са изследвали няколко CMS системи и им знаят тънкостите по оптимизиране.
Не е толкова трудно да се направи скрипт който автоматично да "оптимизира" системата на клиента и да му прати е-мейл.
Аз не виждам как иначе ще могат да отделят на абсолютно всеки клиент персонално внимание. Ако имат малко клиенти или много голям екип става, ама не е рентабилно.
 
Последно редактирано:

dekemvri

Well-Known Member
От: Space.bg - направо ми обраха точките

Според мен не е невъзможно. Не всеки клиент има проблем със сайтовете. Предполагам могат да помогнат на такива, които излишно им товарят сървърите. Ако сайтът ти е направен по поръчка и е максимално олекотен няма какво да ти помагат от спейс.бг, направо си го качваш и продължаваш напред :)
 

VPenkov

New Member
От: Space.bg - направо ми обраха точките

Спейс.бг винаги са ми правили много добро впечатление. Ползвам им услугите, съпорт не ми е трябвал почти за нищо освен за мои грешки, но винаги са били супер отзивчиви и бързи, а и мейлите им винаги са грамотни, което ми прави много добро впечатление.
Никога никакви проблеми не съм имал с тях, единственият минус за мен е че не поддържат PayPal, но и с това се справям някак.

Иначе ходят по всякакви event-и и винаги са печени като се навърташ покрай щанда им.

Искрено се надявам да не се издънят - за мен са най-добрата от трите български хостинг компании, при което си заслужава да хостне човек (FColor, Superhosting, Space.BG). С другите 2 все съм имал по някой дребен проблем, но за мен това са професионалистите в България. Само HostBulgaria не съм тествал лично.
 

archangelcho

Active Member
От: Space.bg - направо ми обраха точките

Супер! Ето такова нещо търсих. Самата истина е, че в много хостинг фирми, служителите имат античовешко поведение - демек само си гонят клиентите :)

Дани Спейс.бг да продължават така и занапред!
Успех на пичовете!
 

archangelcho

Active Member
От: Space.bg - направо ми обраха точките

Току що им разгледах сайта и още повече ми се понравиха :D

А офертата им за ФЛЕКСИ ХОСТИНГ е мноо добре измислена - плащаш за това, което ползваш :twisted:

П.С.
Нямам нищо общо с фирмата и още повече не съм от маркетинговия им отдел (не правя просто безплатна реклама), просто подкрепям клиентско - ориентираните фирми, защото само те трябва да останат на пазара
 

AdSenser

Member
От: От: Space.bg - направо ми обраха точките

Аз имам една по друга питанка.
Ще можеш ли да постнеш по детайлно направените промени по скриптовете и базите?
Няма да е зле всички да си оптимизираме Wordpress-а
Ставаше въпрос за един скрипт, който генерираше "Най-търсени ключови думи" (тагове) в сайта, и който всъщност много товареше системата, защото се генерираше при всяка разглеждана страница. Мисля точно това е било притеснило СуперХостинг и ми казаха, че ги товаря - а в Спейс.БГ разработиха допълнително един файл, който изпълняваше заявката на всеки 20 минути, а не при всяка импресия.

Е, вече има Widget cache, та с него дори съм си сложил по лично решение списъкът да се обновява веднъж на 24 часа :)

Това не е единственото, което Спейс.БГ направиха за мен.

Наскоро си купих нова тема за Wordpress, в която има автоматично рязане и оразмеряване на картинки. И тъй като скриптът, който бяха вградили разработчиците не беше съвършен, Спейс.БГ пак ми помогнаха.

Първо, всяка картинка съдържа php в адреса, съответно вместо статичен адрес, имаш обработка при всяка заявка (за рязането на картинката). И Спейс БГ направиха нещо, сложиха файла, който генерира тази заявка, да е постоянно "в готовност", а не да се стартира и спира всеки път.. сложно е да се обясни, пък и не съм спец. :mrgreen:

Освен това, този скрипт буташе всички картинки в една директория, и така се събраха хиляди картинки в една папка. Спейс.БГ сами доразработиха скрипта, и той започна да ми разделя картинките в папки a, b, c и т.н., с подпапки aa, ab и т.н.

По този начин натоварването падна ,а зареждането на сайта значително се ускори.

ПРОСТО СЪМ МНОГО ДОВОЛЕН!! И аз стискам палци всичко да е ОК при тях, дори се престраших да си преместя основния домейн при тях.

Вярно са сравнително млади, но според мен, преди да стартират този проект, бая дълго време са се подготвяли. Напр., гледам, че още преди да пуснат space.bg са си имали домейн hoster.bg, който все още се ползва в минамални случаи.

Освен това наистина са адски отзивчиви и интелигентни хора. Честно ви казвам, дори не подозирах, че има такива хора в страната ни - свикнали сме интелигенцията да е мазни крадливи политици, а не честни, работливи хора, които искат да ти ПОМОГНАТ! И са приятелски настроени.

Освен това, благодарение на тях, се научих как да ползвам SSH, как да си следя заявките в базите данни и т.н. Досега нямаше кой да ми го обясни това, просто ти казват "сайтът ти товари", "имаш проблем в скрипта" и т.н. Така се чувствам по-спокоен, защото малко или много сам мога да наблюдавам нещата.

Искрено желая успех на Спейс.БГ! В събота ще се местят в нов хостинг център, дано и там имат 100% ъптайм, както досега ;)

P.S. Честно ви казвам, и аз се плаша, че съобщението ми звучи малко рекламно, едва ли не, но просто съм адски доволен и не виждам алтернатива!!
 

ThinkFast

New Member
От: Space.bg - направо ми обраха точките

Неограничените паркирани домейни са много готино нещо. :)
Май ще си взема един пакет при тях.
 

dekemvri

Well-Known Member
От: Space.bg - направо ми обраха точките

Ами хубаво е, че има такива хора. И се надявам да продължават да се разрастват, защото го заслужават:)
 

AMOUN

New Member
От: Space.bg - направо ми обраха точките

Все още ли сте с добро мнени за тази фирма? за да знам дали да ги пробвам и евентуалн ода се помръдна при тях :)
имат ли денонощна подръжка и ли в 22:00 си лягат и стават в 10:00 ?
нагли ли са? обръщат ли внимание ?
 

Горе