TripXD - платформата на новото поколение

apokalipto

New Member
Здравейте!

Стартирам тази тема с идеята, както да получа обратна връзка за описаната концепция, така и да намеря партньор с които да реализираме проекта. Не се страхувам, че някой може да ми открадне идеята, защото, тук просто ще опиша крайния вариант на реализация. А и, вярвам, че идеите също трябва да имат open source варианти, за да се развиват и обогатяват. Все пак, ще публикувам само част от концепцията - от творческата и част - , а ако има човек, който иска да инвестира в това, нека да ми пише. Оставям публикуваната история с отворен край, имайте предвид, че има още доста текст. Имам технически екип, нужно ни е финансиране, за да изградим системата, да напишем текстовете и да направим базисната популяризация. За голямото разрастване ще се пристъпи към финансиране от инвестиционни фондове.



TripXD

През последните години, както предприемачеството, така и иновациите са се превърнали в нещо изключително модерно, но истинския успех жънат онези компании, които успяват да правят бизнес с кауза, с висока добавена стойност, който да е от полза за много хора.

Новото поколение се нуждае от автентични преживявания, нови запознанства, приключения. Новото поколение, наречено още поколението XD, има свои виждания за живота, то иска емоции, свобода, независимост. Поколението XD, което не познава свят без интернет, отговорно към общността и природата и вярно на традиционните семейни ценности, което освен че ще определя бъдещето ни през следващите десетилетия, тепърва ще се превърне и в основна цел на маркетинговите усилия на компаниите. А те без съмнение ще са вдъхновени от техния начин на живот и мислене.

TripXD ще бъде платформата на новото поколение. А то не се нуждае от организирани скучни екскурзии! Нуждае се от приключения в другия край на света, изследване на непознати култури, сбъдване на мечти. Поколението XD има свои виждания за света и се ръководи именно от тях, без да се страхува от последствията или реакциите на старото поколение.

На първо място, TripXD ще бъде много по-социално място от останалите туристически платформи. Профилите на потребителите и бизнес субектите ще бъдат изцяло съобразени с техните предпочитания - на разположение ще бъдат различни темплейти и всеки ще има възможност да избере това, което най-добре би му паснало. Също така, тук ще се наблегне не на ревютата, а на комуникацията. И, не на последно място, TripXD ще бъде платформа за приключения.

Най-голямата иновация ще бъде възможността потребителите да организират общи пътувания, използвайки заявено намерение от неограничен брой хора. Всички сме правили в определен момент от живота си списък с неща, които искаме да изживеем в обозримо бъдеще. Голяма част от мечтите ни са свързани с пътуване до екзотични или не толкова екзотични градове и държави. Когато бях на 20 години, аз самия си направих такъв списък и наред с тривиални неща, като да "си купя ферари" и "да гледам на живо мач на Барселона", в списъка ми присъстваха "да прекарам купонджийски уикенд в Ибиза", "да мина по Великата китайска стена" и "да посетя Мадагаскар". Все още, нищо от това не съм изпълнил, но, пък и не съм се отказал.

Колко от хората по света имат сходни желания и търсят с кого да ги реализират? Много! Нито Tripadvisor , нито който и да било друг сайт има тази общност, която ще има TripXD. Вярвам, че най-лесния начин да разбереш една концепция е като разкажеш история. Затова, искам да ви запозная със Саманта Джеймс.

Саманта е 24-годишна американка, която обича да пътува и да се забавлява. Наскоро, младата дама завърши образованието си по интериорен дизайн и като една истински независима натура, тя реши да си даде една година свобода преди да се заеме с градене на кариера и семейство. Докато следваше в университета, Саманта попадна на сайт, който я призоваваше да осъществи мечтаното си пътуване, заедно с други хора със същата мечта. В свободното си време разглеждаше с интерес сайта, като най-много се впечатляваше от историите, които се разказваха на него, приключенията на другите винаги я тонизираха. Сега вече бе дошъл момента и на нейното приключение.

На видно място в профила и беше разположен бутон, който гласеше: Where do you want to go? Под бутона имаше поле в което трябваше да попълни името на град или държава, които искаше да посети. Можеше да напише и какво и се прави в избраното населено място или държава. Беше разглеждала достатъчно такива листове, така, че знаеше какво да прави. След всяко написано желание трябваше да го submit-не и тогава да продължи със следващото. Саманта започна да попълва списъка си. Желанията и валяха едно след друго:

- Париж
- Тайланд
- да яздя слон в Индия
- да плувам с делфини в Нова Зеландия
- Лазурния бряг
- да се разходя по Великата китайска стена
- да посетя будистки храм в Тибет
- да погаля лама в Перу
- фото сафари в Танзания
- плажа Копакабана в Рио де Жанейро

Искаше толкова много места да посети, че времето никога нямаше да и стигне. "Достатъчно", каза тя и натисна големия зелен бутон, който щеше да я отведе към следващия етап. Срещу всяко едно от желанията и в скоби стоеше числото на хората, които бяха посочили същото. Градовете и държавите бяха линкове, водещи към съответните страници. Срещу "да яздя слон в Индия" стоеше числото 842. Саманта последва линка към страницата. В центъра имаше огромен слайдер, който сменяше една след друга снимки със забележителности. Най-отгоре бяха разположени табове, водещи към подстраници със снимки, видео, впечатления на хора били там, рецензии за градове и атракции. По-надолу на страницата се намираше списъка с хората, които споделяха нейното желание. Можеше да види дори и колко човека, като нея искаха точно "да яздят слон в Индия". Броят им беше 8.

Встрани от този списък беше разположена чат форма в която едно под друго бяха наредени изказвания на хората от групата. Саманта бързо се включи в разговора и започна да обсъжда впечатленията си за тази страхотна държава. Не след дълго се сприятели с по-голямата част от пишещите тук. Научи много неща за културата и бита на индийците, някой дори беше постнал линк към сайт с индийска музика. Част от групата беше осъществила мечтаното си пътуване и сега споделяха впечатленията си. Друга част - сред които и Саманта - тепърва смятаха да изживеят тази емоция и да се потопят в притегателната атмосфера на Индия.

Вдясно от чат формата беше разположен бутон, чрез който всеки можеше да организира пътешествие по своите виждания и да покани хора, които пожелае. Саманта вече бе решила, че ще отиде до Индия и ще изживее всичко за което бе мечтала. Затова, един ден тя натисна бутона и се зае да оформя пътешествието си. На екрана пред нея излезе голяма форма с празни полета, които трябваше да попълни. В полето Trip's name написа Wonderful india, а от календара избра периода между 14.05 и 19.05. В задължителните полета за държава и град избра Индия и Агра. След избора на града автоматично се появиха опции за забележителностите, които искаше да види. Избра Червената крепост, Тадж Махал и гробницата на Акбар. Имаше опции и за забавленията. За нейно щастие в опциите присъстваше и Разходка със слон. Другите, които маркира бяха скачане с бънджи, рафтинг, бар, дискотека, шопинг, разходка с рикша. Следващото, което се изискваше от нея беше да избере хотела. Саманта натисна бутона Choose hotel. Пред очите и се появи външен прозорец с всички хотели в Агра, които имаха регистрация в сайта. Списъка съдържаше 15 хотела със снимки, рейтинг и ревюта. На видно място бе написана офертата за стая. Разгледа всички и накрая избра хотел "Trident". Сумата за този 5-дневен период беше 240 долара за стая с 2 легла.

Щом попълни всички неща, които се изискваха от нея, на Саманта и оставаше една последна стъпка преди да завърши - да избере хората, които искаше да дойдат на това вълнуващо пътешествие. Избора се свеждаше до 2 списъка - групата в TripXD и приятелите и във Facebook. Първо маркира тези от групата с които и беше приятно да контактува. Избра общо 14 имена. Преди да им изпрати своя Trip тя трябваше да избере колко дни ще важи предложението и ако иска да напише някакъв текст с който да ги призове да направят заедно пътешествие с указаните детайли. Избра офертата да важи 5 дни и им написа хубаво писмо. След което изпрати своя Trip. Сега можеше, ако иска, да покани и свои приятели от Facebook. Саманта натисна бутона на приложението, то се свърза с Facebookпрофила и, обработи информацията и след секунди пред нея вече стоеше цялата и приятелска листа оттам. Нямаше как да не покани най-добрите си приятелки, няколко братовчеда и още малко хора, които и бяха приятни. Общия им брой беше 31. После завърши процедурата по указания преди това начин. Тези от Facebook приятелите и, които нямаха регистрация в TripXD получиха заявката, чрез приложението в социалната мрежа. Те просто получиха текст в който се казваше, че тяхната приятелка Саманта Джеймс ги е поканила на пътешествие.

Нужно е да се обясни накратко какво се случва при хората, които получат такава покана. В самия Trip всяко едно наименование на град, държава, забележителност и атракция е линк, който води към страница с повече информация. Другото важно нещо е, че там е написана единствено цената на избрания хотел, без да включва самолетен билет. Причината за това е, че има разлика в цената дали ще тръгнеш от Ню Йорк, Лондон или Париж. Под предложението всеки има система с която може да разбере колко струва самолетния билет от мястото на което се намира до мястото до което трябваше да се отиде, в случая Агра (Индия). Избора е измежду няколко авиокомпании и всеки сам решава с коя да пътува.

Саманта беше наясно, че няма как всичките 45 поканени да потвърдят присъствието си. Надяваше се на десетина, а ако повече хора потвърдяха щеше да е още по-добре. Докато течеше този 5-дневен период тя през цялото време контактуваше с тях, отговаряйки на въпроси по организацията и преживяванията, които ги очакваха там. В момента в който изпрати своя Trip, системата и предостави безплатен гайд за града и околностите, който включваше информация за забележителностите, заведения, атракциони, полезни телефони. Също така, от платформата и предоставяха информация дали имат регистриран местен екскурзовод, който срещу малка сума да ги разведе из този старинен град. Оказа се, че имат един регистриран екскурзовод за Агра и таксата му беше 45 долара за ден. Във визитката му пишеше, че говори английски език, така, че езиковата бариера липсваше. Имаше оставени негови координати - електронна поща и телефонен номер. Саманта му писа за планираното пътешествие до Агра и го уведоми, че когато всичко е готово ще се свърже отново с него, за да му потвърди.

През цялото време, докато течеше срокът за заявките, тя можеше да види кой е потвърдил присъствието си. Две от най-добрите и приятелки и казаха, че ще дойдат с нея, така, че беше спокойна, предвкусвайки невероятните изживявания, които я очакваха. След 5 дни броячът спря и системата изпрати цялата налична информация на Саманта. Бяха и потвърдили 12 човека, от които тя познаваше лично 6. Останалите бяха от нейната група мечтаещи за Индия и нейната магнетичност. Сред тях имаше двама французи, един руснак и едно момиче от Аржентина.

Следващата стъпка беше да уведоми хората потвърдили присъствието си за точния брой на групата и да ги призове да направят резервациите в хотела. След това изпрати списъка с потвърдили до избрания хотел. Имената бяха постъпили автоматично в нейния Trip, така, че единственото, което трябваше да направи е да натисне бутона Send to hotel. След всяка резервация системата я известяваше, така, че Саманта през цялото време следеше как се развиват нещата. Когато всички направиха резервациите си, тя най-накрая си отдъхна. В продължение на 2 седмици организираше това пътешествие и сега и оставаше единствено да се надява, че всичко там ще мине по мед и масло.

Четири дни преди полета и, Саманта си изтегли видео приложението на TripXD и го инсталира на смартфона си. Беше наясно за какво е предназначено то - идеята беше да информира през цялото време хората на които държи къде се намира и дали се наслаждава на приключението си. В приложението имаше т. нар. friend list в който трябваше да впише имената. За нейно щастие, то беше интегрирано с Facebook, така, че тя просто изписа имената им както са в социалната мрежа и те моментално получиха съобщение, което съдържаше линк за безплатно изтегляне на приложението. В момента в който си изтеглят и инсталират на смартфоните приложението, Саманта и нейните приятели щяха да се свържат. Избра общо 7 имена, сред които бяха и родителите и.

Четири дни по-късно, Саманта и две от най-добрите и приятелки стояха пред рецепцията на хотел "Trident" и се регистрираха. При споменаването на имената им, момичето на рецепцията вече знаеше какво трябва да направи. Всички хотели от системата на TripXD имаха протокол, предоставен им от платформата. Всеки един клиент, идващ от TripXD получаваше бадж, който се закачаше на връхната му дреха. Освен това, от хотела имаха на платформата бутон, чрез който потвърждаваха пристигането на съответния гост. От този момент нататък гостът и хотела бяха свързани. Всяка една публикация на госта се появяваше в профила на хотела; всяка една видео рецензия, която гостът иска да направи публична се появяваше в профила на хотела; офертите и промоциите на хотела също се появяваха в профила на госта.

Щом приключиха процедурите на рецепцията и се качиха в стаите си, Саманта включи приложението. Искаше да извести близките си, че вече е пристигнала благополучно. Приложението и даваше възможност да си избере с кого иска да говори, като броят на избраните беше неограничен. Точно в този момент, обаче, на нея и се прииска да каже на майка си, че всичко е наред и да не се притеснява. Избра нейното име и изпрати повикването. В другия края на света, майката на Саманта получи звуково известие на телефона си. Трябваше да натисне само едно зелено кръгче и щеше да види дъщеря си. Говориха 5 минути в които Саманта разказваше за посрещането в хотела, емоциите от пътуването, описваше какво предстои утре. След края на този разговор тя реши да изпробва и другата функция на приложението - видео дневник с впечатленията си от всичко, което и се случва на пътешествието. Имаше възможност да избере лично или публично да е видеото. Избра да е публично. Стартира видео рекордера, записа две минутен клип с впечатленията си от посрещането, като не пропусна да благодари за доброто обслужване. Прегледа записа, хареса и, и го публикува. Записа моментално се появи в нейния и в на хотела профилите. На другия ден, излизайки от хотела, от рецепцията и изказаха благодарност. Това, което тя не знаеше е, че това също беше по протокола.

Всеки един от групата можеше да провери в системата кой и в колко часа е пристигнал в хотела. Когато приключи с разговора и записа, Саманта провери кой вече се е регистрирал. От всичките дванадесет, десет бяха пристигнали. Чакаха се още двама, но тя знаеше, че те ще пристигнат след около час. Докато пътуваше насам си пишеше с всеки един, така че, беше наясно как се движат. Въведе съобщение, което щеше едновременно да стигне до всички. В съобщението си казваше, че след два часа ще се съберат във фоайето на хотела.

В уречения час, Саманта и още единадесет души с баджове на TripXD се опознаваха един друг и планираха утрешната програма. Саманта им каза, че в 9 часа сутринта ще дойде местния им екскурзовод. Беше му дала списъка с нещата, които искаха да видят и да направят в Агра. Сред тях, естествено, присъстваше и разходката със слон. Французите си бяха пожелали да отидат до автентичен пазар на който се продаваха ръчно тъкани килими и дървени сувенири. Двойка нейни сънародници искаха да посетят автентичен местен ресторант, предлагащ ястия от индийската кухня. По време на престоя им, всеки щеше да види и изпита това за което беше дошъл.

На другия ден в уречения час екскурзовода им ги чакаше във фоайето. Името му беше Раж. С усмивка на лице, им обясни, че се превеждало като "крал", но той нямал никакви амбиции да бъде крал на Индия. Раж държеше в ръцете си три цветни плика с логото на TripXD на тях. Попита ги какво искат да правят днес - да ги разведе по известните туристически места или ще изпробват късмета си, доверявайки се на преценката на TripXD. Всички се спогледаха. Ставаше все по-интересно. Избора беше лесен - щяха да се доверят на Раж и платформата. Още докато беше в Америка, Саманта беше предупредена, че по време на престоя им платформата ще им предложи редица забавления и изпитания, но от тях зависеше дали ще поискат да се възползват. Раж разпъна трите плика пред Саманта и я помоли да избере единия. Нормално беше тя да има правото първа да избере плик, тъй като, тя беше организатор на това пътешествие. Младата американка посочи плика най-вдясно, Раж прибра другите в раницата си и отвори избрания. Преди да го прочете им обясни, че това е предизвикателство, което ще им покаже Агра такъв, какъвто е, а не такъв какъвто го описват в туристическите справочници.

Раж зачете:

"TripXD вярва, че в основата на разбирателството между отделните култури стои опознаването на бита и традициите на всеки народ. Вървейки уверено към бъдеще в което технологиите имат все по-голяма роля в ежедневието ни, не трябва да допускаме човешките взаимоотношения да загубят своята стойност. Любовта и приятелството са най-ценния актив на човечеството.

TripXD ви предизвиква да опознаете Индия, такава, каквато е - с нейните хубави и лоши страни. Задачата ви е да се разделите на групи по двама човека, да отидете на най-оживената улица в града и да се смесите с тълпата. Всяка група трябва да намери най-ценното нещо, което според нея описва индийския бит и душевност. Намерете човек, който да ви разкаже история. Намерете предмет зад когото се крие история. Снимайте всеки детайл, който ви направи впечатление и после сглобете история.

В края на деня, съберете се и разкажете един на друг историята, която сте приготвили. Тя може да е тъжна, може да е весела. Но, това ще бъде Индия такава, каквато сте я усетили в днешния ден. Запишете историите си на видео и ги споделете с приятелите ви на TripXD. Нека и те да погледнат Индия през вашите очи.

Приятно забавление!"
 
От: TripXD - платформата на новото поколение

Тук ще опиша края на историята. Приятно четене!:wink:

Предизвикателството им хареса. Денят се очертаваше да бъде интересен и изпълнен с незабравими емоции.

Раж ги заведе на най-оживената улица в града, където хиляди търговци, туристи и местни хора се надвикваха, спореха, разглеждаха. От всички страни ги дърпаха, предлагайки им да купят от тяхната стока. защото тя е най-добрата и качествена в града. Докато вървяха натам, Раж ги беше инструктирал какво да правят и как да се държат, за да нямат никакви проблеми. Щом стигнаха до улицата, той им каза да запомнят мястото на което се намират сега и точно след 6 часа всички трябва да се срещнат отново тук. Предварително ги беше попитал колко време искат да продължи мисията им и те самите постигнаха консенсус за това времетраене. Размени си телефонния номер с по един човек от всяка група, за да му се обаждат при непредвидени ситуации. После им пожела успех и предизвикателството им започна.

По време на мисията, всеки един от тях получаваше на телефона си звуково известие, чрез което TripXD ги приканваше да снимат с видео приложението това, което виждат в момента и да качват видеото или снимката в системата. Можеха да избират дали мултимедийния им продукт да бъде видим само на TripXD или и във Facebook профилите им. По-голямата част избираха и двете. Снимаха всичко - околните, себе си, молеха случайни минувачи да ги снимат прегърнати. След всяко качване на снимка или видео, системата известяваше свързаните им приятели. Под някои от снимките пишеха постове. Забавляваха се, изследваха, опознаваха. Спореха за цените с продавачите, разговаряха с местни хора които знаеха английски. Периодично от платформата ги известяваха с напомняния, че е хубаво да хапнат нещо, като под това напомняне имаше списък с най-близките ресторанти, а ако не искаха да се хранят в ресторанти, им се предоставяше информация какви са възможностите за хранене на крак, т. е. някои особености на индийската кухня.

Нужно е да се обясни как е намесен протокола в организацията на днешното им предизвикателство. Веднага щом се разделиха и всяка една двойка отбори поеха по улицата, Раж влезе в личния си панел на TripXD. Въведе началния и крайния час - т. е. часът в който трябваше да се съберат отново на същото място - , въведе адреса на началната точка (винаги за това предизвикателство беше една и съща, така, че системата му подсказа) и изпрати информацията. Оттам нататък, процеса стана изцяло автоматизиран. Системата е програмирана така, че на определен интервал от време изпраща известия на участниците. Снимки, храна, напомняния за наближаващия край на предизвикателството 30 минути предварително.

В уречения час те отново се събраха и потеглиха към хотела. Вечерта се събраха във фоайето и се заеха с анализ на днешното предизвикателство. Разказаха си страхотни истории. Историите се заснеха, посредством видео приложението на TripXD, като някои пожелаха да ги споделят публично, а други ги споделиха само с близките си. Определено, днешния ден щяха да го помнят дълго.

На другия ден Раж отново бе с тях, но този път пожелаха да се насладят на Агра от туристическа гледна точка. Раж ги разведе из забележителностите на града - сред които Тадж Махал и Червената крепост - , после ги заведе да обядват в типичен индийски ресторант, а следобед се зае с тези от тях, които имаха специфични желания. Точно този следобед на Саманта и се отдаде възможността да се качи на слон. За щастие, системата на TripXD издържа на наплива от снимки, запечатали този паметен миг и радостта и стана достояние на близките и.

През следващите дни използваха и останалите предизвикателства подготвени им от платформата. Снимаха през цялото време, така, че нищо не оставаше скрито за близките и приятелите им далеч от Агра. Освен това, всеки ден си пишеха и разговаряха през мобилното приложение. Саманта изпрати на родителите си десетки снимки от Тадж Махал, а в Червената крепост направи видео.

Когато пътешествието свърши и Саманта се прибра у дома в САЩ, от TripXD и изпратиха съобщение със статистическа информация от престоя им в Агра. Групата беше споделила 812 снимки, 23 видеоклипа и 168 статуса. Бяха се възползвали от 3 предизвикателства. Имаше и още статистически компоненти, които тя изчете с интерес. Освен това, от платформата и бяха изпратили профилите на хотела, екскурзовода и града с молба да ги оцени по различни показатели. Беше много доволна, така, че използва максималните оценки. От платформата я приканваха също така да публикува в съответната страница пътепис или съвети за хората, които смятат да посетят Индия и в частност Агра.

Всички от групата получиха статистическата информация, молбата за оценки и пътепис. И, тъй като, една от основните идеи на платформата беше да създава дълготрайни приятелства, TripXD им изпрати вдъхновяващо писмо за приятелството, общите преживявания и смисълът от това да живеем в разбирателство. В края на писмото, имаше линкове към инструментите на платформата, чрез които можеха да поддържат контакт. Писмото завършваше с призив:

"Сега е твой ред да организираш пътешествие."
 
От: TripXD - платформата на новото поколение

Я дай отново с две-три изречение, защото никога не бих прочел предните два поста.
 
От: TripXD - платформата на новото поколение

Като съвет ще ти кажа, че по принцип хората които се отдават на емоциите си почти винаги го правят за сметка на разума си! Това много често се използва при рекламите - те опитват да хванат точно тази група потребители. (Веднъж образователно реших да присъствам на рекламна кампания на дюшеци - какво им плащаш струват 1200 лева ;). Но начините на внушение бяха много добре представени.). Също така тази техника се използва и от измамническите сайтове: Вижте как станах милионер, а и вие ще станете ако ми дадете само 100 лева за да ви кажа тайната.

На практика обаче, тази група от потребители не е толкова платежо способна. Тази група хора не блестят с изключителен ум и така работят за не много пари. Да се излъжат да купят неща за 100 лева - ще се получи, но дотам. Ако ги баламосваш по-ефективно (като на споменатото по-горе рекламно представяне), то може и малко повече да дадат. Но такава дълга екскурзия, като описваната - това си е сериозна сума определено.
От друга страна останалия вид потребители може да погледнат на емоцията в сайта негативно. Ще им наподобява въпросните измамнически сайтове, въпреки че на практика това което планираш да предоставиш (доколкото разбрах) си е напълно редовен продукт.
 
От: TripXD - платформата на новото поколение

Я дай отново с две-три изречение, защото никога не бих прочел предните два поста.

Да, аз също искам резюме, дори да е с 10-на изречения, но толкова много не ми се чете без да знам основното.
 
От: TripXD - платформата на новото поколение

Бахти локумите брат. Продаваш ли, купуваш ли ????
 
От: TripXD - платформата на новото поколение

Предположих, че малцина ще са тези, които ще прочетат това, но, все пак публикувах цялата история именно за тези малцината.

Иначе, TripXD ще бъде платформа на която потребителите ще организират общи екскурзии, използвайки иновативна система с много възможности. Основния проблем в момента е, че хотелите и туристическите агенции не познават своите клиенти. Старите модели вече не работят, защото, новото поколение - наричано Поколението XD - не иска стандартните скучни почивки на море, а търси автентични преживявания, нови запознанства, приключения. Пример за нови платформи, насочено към това поколение са Airbnb, Uber и Kickstarter. Скоро, към тях ще се присъедини и TripXD.

TripXD има за цел да социализира в много по-голяма степен хората отколкото го правят конкурентните сайтове за ревюта, като Tripadvisor. Важна е комуникацията. Освен всички функционалности, които са заложени в системата, ние разработваме един модел - който в концепцията е наречен Протокол - , чрез който ще доставим тези автентични преживявания на потребителите ни. В модела влизат предизвикателства, липсващи в други сайтове. От момента в който потребителя пристигне в хотела до момента в който си тръгне от него, целия му престой ще бъде едно незабравимо изживяване. Хотела, екскурзовода, предизвикателствата, приложението с което снима всичко, видео разговорите с приятелите си...Моделът е уникален и е създаден точно за поколението XD!

Що се касае до приходния модел, то той също е много изчистен. Хотелите ще плащат годишна такса от 50 долара за ползване на системата - няма и 5 долара на месец - , 5 % комисионна от всяка резервация, рекламни пакети за бизнес субектите. Целта за първата година от съществуването са 50 000 хотела от цял свят. Мисля, че е напълно постижимо, но, естествено, ще има много работа докато се достигнат тези стойности.

Концепцията е тествана сред много хора, всички са ентусиазирани, защото, на пазара няма подобна платформа. Прочетете горните постове, ще Ви бъда благодарен за мнение.

Благодаря Ви предварително!
 
От: TripXD - платформата на новото поколение

Предполагам, че наистина тактиката да споделиш толкова дълга история не е от най-печелившите, но, пък и липсата на информация за даден проект пречи да се вземе каквото и да било мнение дали идеята е добра или е поредния боклук. Все пак, постарал съм се да опиша само най-важните неща, без да натъртвам на това, което вече съществува, като услуга.

Всяка една градивна критика е възможност да нанеса необходимите корекции. Всеки един съвет е добре дошъл. Надявам се, че ще се намерят и такива, които ще прочетат постовете и ще споделят мнението си.
 
От: TripXD - платформата на новото поколение

Ти какво искаш? Търсиш капитал, търсиш човек да купи идеята ти, търсиш екип да я направите? Понеже не успях да разбера от резюмето ти, а не съм чел цялата история.
 
От: TripXD - платформата на новото поколение

Ти какво искаш? Търсиш капитал, търсиш човек да купи идеята ти, търсиш екип да я направите? Понеже не успях да разбера от резюмето ти, а не съм чел цялата история.

Имам екип и дори вече сме започнали да работим по проекта, в момента правим техническото задание. Всъщност, основната идея на темата ми е да видя каква ще бъде реакцията на идеите заложени вътре, пък ако има някой който се заинтересува да инвестира в проекта, още по-добре. Но, това не е основното, а и не вярвам, че в този форум има инвеститори. По-скоро си мисля, че тук има само хора, които се интересуваме от бизнес и драпаме по някакъв начин да направим нещо, което да ни донесе званието "Успешен предприемач". :wink:

В този смисъл, ще ти бъда благодарен, ако прочетеш проекта и си кажеш мнението, важно е да имаме обратната връзка още преди да сме започнали да програмираме.
 
От: TripXD - платформата на новото поколение

Звучи добре а и изглеждате "надъхани" за проекта! Изчетох всичко написано и разбирам, че това е много ама много голям проект, който ако обхване всичко ,по което си писал ще ти са ти необходими наистина доста средства и добър екип. Понеже съм се занимавал с онлайн проекти виждам колко работа ви чака ако наистина сте решили да го направите. При една моя среща с големи инвеститори и огромни бих казал предприемачи за нашия пазар (без да уточнявам имена и техни брандове) ще ти кажа какво ми казаха: "Приятелю идеята е едва 5% от цялото..... обясни ни как с наша финансова помощ ще се справиш с останалите 95%". Помисли върху това.

Нещо, което с правилен подход и готино представяне може да ти донесе чудесен старт_>>> crowdfunding. Атакувай indiegogo, kickstarter и други такива с идеята си. Ще бъде видяна от хиляди инвеститори и потребители, но трябва да заложиш на простота и иновативност. Всичкото това което си изписал трябва да можеш да го представиш в 30 секунди за да не загубиш вниманието на хората.

Успех!
 
Последно редактирано:
От: TripXD - платформата на новото поколение

Аз моето мнение си го казах, при това прочетох голяма част от това което си написал. Но не сметна нужно да ми отговориш. И за да съм по-кратък, то ще ти кажа, че изрази от вида: "Незабравимо преживяване." и "Точно за поколението TYQ." не правят сайта достатъчно иновативен. Може да имаш 100 хубави идеи, но ако нямаш 1-2 супер идеи, то няма да можеш да се наместиш на така запълнена ниша, като туристическия бизнес. Печелят по принцип първите, а следващите ги изместват ако са много много по-добри.

Тук инвеститори няма да намериш. Но причината е, не че няма, а защото инвеститорите инвестират в проекти, които са добре описани на хартия. Със съответните схеми, със съответните прототипи, със съответните статистики и със съответните анализи.
 
От: TripXD - платформата на новото поколение

Аз моето мнение си го казах, при това прочетох голяма част от това което си написал. Но не сметна нужно да ми отговориш. И за да съм по-кратък, то ще ти кажа, че изрази от вида: "Незабравимо преживяване." и "Точно за поколението TYQ." не правят сайта достатъчно иновативен. Може да имаш 100 хубави идеи, но ако нямаш 1-2 супер идеи, то няма да можеш да се наместиш на така запълнена ниша, като туристическия бизнес. Печелят по принцип първите, а следващите ги изместват ако са много много по-добри.

Тук инвеститори няма да намериш. Но причината е, не че няма, а защото инвеститорите инвестират в проекти, които са добре описани на хартия. Със съответните схеми, със съответните прототипи, със съответните статистики и със съответните анализи.

Извинявай за липсата на отговор на предния ти пост, не е нарочно. Всъщност, нещата за които говориш са вече въпрос на маркетинг, как ще представиш нещата на потенциалните ти клиенти. Познавам се с някои от най-добрите български онлайн маркетолози - няма да парадирам публично с имената им - и няма да допусна грешката текстовото представяне да заприлича като на някоя секта. Вече подготвяме маркетинговата стратегия, тя ще бъде много силна, ще използваме вирусния маркетинг - ще разработим кампания-предизвикателство, като световноизвестната "Ледена кофа" - и горила маркетинга. Така, че там сме подготвени. За това, че ни трябват "много, много по-добри идеи" си абсолютно прав и още от началото това беше основната задача - да намерим кое ще бъде това, което ще ни отличи. И тогава тръгнах от тази плоскост - има всякакви електронни системи, има всякакви туристически агенции..., но няма система или агенция, която да изненадва и предизвиква клиентите си, както ще го правим ние. Ситуациите, които съм описал са само малка част от това, което сме намислили. Ще създам супер креативен екип, който ще създава такива предизвикателства и изненади, че мнозинството от клиентите ни ще повтарят пътешествията си с нас. В момента съм нахвърлял такива идеи, че ако само ей така ти ги напиша тук и сега, ще последват още хиляди въпроси как ще го направя, че да бъде рентабилно. А аз вече съм измислил как да го направя! Описаната тук история е най-стандартната и неангажираща, останалите са доста по-запомнящи се...

Благодаря ти за коментарите, всяко нещо, което ме кара да мисля е полезно, а ти определено ми помогна да си избистря накъде да наблегна. Това му е хубавото на форумите, ангажират повече хора! :wink:
 
От: TripXD - платформата на новото поколение

Звучи добре а и изглеждате "надъхани" за проекта! Изчетох всичко написано и разбирам, че това е много ама много голям проект, който ако обхване всичко ,по което си писал ще ти са ти необходими наистина доста средства и добър екип. Понеже съм се занимавал с онлайн проекти виждам колко работа ви чака ако наистина сте решили да го направите. При една моя среща с големи инвеститори и огромни бих казал предприемачи за нашия пазар (без да уточнявам имена и техни брандове) ще ти кажа какво ми казаха: "Приятелю идеята е едва 5% от цялото..... обясни ни как с наша финансова помощ ще се справиш с останалите 95%". Помисли върху това.

Нещо, което с правилен подход и готино представяне може да ти донесе чудесен старт_>>> crowdfunding. Атакувай indiegogo, kickstarter и други такива с идеята си. Ще бъде видяна от хиляди инвеститори и потребители, но трябва да заложиш на простота и иновативност. Всичкото това което си изписал трябва да можеш да го представиш в 30 секунди за да не загубиш вниманието на хората.

Успех!

Здравей! Благодаря за съветите и коментара ти!

Що се касае до краудфъндинга знам доста за този нов термин, следя Kickstarter от 2010 година, тогава още не бяха това, което са днес, но определено се виждаше потенциала им. По-късно се появиха Indiegogo, Crowdcube - сайта им го правя българска компания, Екзисто - , Fundrise, WeFunder, Rockethub и много други. Специално за Kickstarter и Indiegogo проблема за българските проекти е един алгоритъм, който присъства в системите им. Този алгоритъм класира с предимство американските и английските проекти и едва след тях са останалите. Именно, това е причината да имаме само един успешен проект и то - забележи - пуснат от български студент в САЩ. Става въпрос за едни баби, изработващи едни терлици. Хубаво, ама...

Горното, естествено, не означава, че идеята за краудфъндинга е лоша, напротив! Но, за да стане тази работа с груповото финансиране е нужно да има българска платформа, която да налага български проекти. Дали ще има по-голям успех от сега съществуващите български - сещам се за bgining.com - не знам, зависи от много фактори.

Все пак, аз ще поема инициативата и ще предложа на тези, които сме тук в този форум с общи усилия да създадем една такава платформа, чрез която да финансираме нашите идеи и проекти. Кой с каквото може ще помогне - едни с програмиране, други с маркетинг, трети с нещо друго. Ако някой е навит да направим нещо, а не само да се оплакваме, нека ми пише. Нека вземем нещата в свои ръце, няма какво да губим!
 
От: TripXD - платформата на новото поколение

Казваш, че имаш екип за техническото изпълнение. За какво ти е нужна инвестиция тогава? Защо с екипа не направите работеща версия н платформата, поне презентационно и след това да търсите инвестиция за популяризиране и доразвиване на идеята?
 
От: TripXD - платформата на новото поколение

Казваш, че имаш екип за техническото изпълнение. За какво ти е нужна инвестиция тогава? Защо с екипа не направите работеща версия н платформата, поне презентационно и след това да търсите инвестиция за популяризиране и доразвиване на идеята?

Защото, нещата вървят много бавно. Ние и в момента работим по проекта, но, едва по 2-3 часа на ден, няма време за повече, всеки се занимава с нещо да си вади хляба. Искам екип, който мисли само за проекта и за нищо друго. Хубавото на парите са, че освен да те правят роб, дават ти и свободата да правиш това, което е на първо място за теб. Хората от екипа ми имат нужда от независимост. Иначе, с този темп на работа системата ще е готова след 6-7 месеца.
 
От: TripXD - платформата на новото поколение

Абе човек обясни с две/три думи за какво иде реч. Нямаме време да четем такива парцали.
 
От: TripXD - платформата на новото поколение

По-късно се появиха Indiegogo...
Една малка поправка. Не са се появили по-късно, а са се появили по-рано от Kickstarter. Просто по-късно станаха известни! Това го прочетох в една статия.

Все пак, аз ще поема инициативата и ще предложа на тези, които сме тук в този форум с общи усилия да създадем една такава платформа, чрез която да финансираме нашите идеи и проекти.
Ако така разсъждаваш, то ще се окажеш в моето положение. Почваш нещо, но нещо му куца - виждаш че нещото е сериозно и го почваш него. Като го почнеш него пак виждаш че нещо на него му куца и така нататък. Ще има непрекъснато да подпъхваш проекти и няма да успееш скоро да реализираш своя проект.
При мен няма начин да избегна тази тенденция, защото проектът ми е твърде нестандартен. Но при вас не виждам особен проблем. Намирате български студент в САЩ и той ви пуска проекта в Kickstarter, вместо да обмислята създаването на български аналог.
 
Последно редактирано:
От: TripXD - платформата на новото поколение

Съгласен съм с колегите, намирате човек в САЩ! Не се занимавайте с БГ пазара, мислете глобално нека научат това имe tripXD. Дори да не съберете средства по този начин проекта ще бъде прегледан от хиляди, просто за успеете моето мнение е да присъствате в тези сайтове задължително!
 

Горе