Админстратор на лични данни?

webstil

Well-Known Member
Бавна ли е процедурата, и какво се изисква като документация? Става въпрос само за имена и адреси евентуално.
Мисля, че става за около месец.
 

Aramis

Active Member
Препоръчвам да ползваш агенция, не се занимаваш с нищо, само изпращаш документите които агенцията ти изготвя и до две седмици си готов. 60 лв. мисля че беше таксата за изработка на документите, самото удостоверение е безплатно. За да не правя реклама, ако решиш ще ти изпратя на ЛС името на фирмата с която аз работих.
 
Става за минути.
Ако имаш електронен подпис е напълно безплатно.
Ако нямаш - 6 лв. за нотариус, и още 2 лв. за препоръчано писмо.
Чети тук, ако се затрудниш - питай.
Може да звъниш и на лелките в София, обясняват бавно и търпеливо.
 

the.rampage.rado

Well-Known Member
Задължително е да имаш регистрация дори само да имаш сключен договор със служител.

Но, иначе става бързо и не ти трябва никакви агенции. Или счетито да ти го направи срещу 50 лева, ако не ти се занимава да се разходиш до тях. Вече са на Цариградско, до техпарка...
 

webstil

Well-Known Member
Благодаря много на всички за полезните съвети. И аз четох в сайта им, но реших да питам тук, понеже знам че има хора, които са го правили вече.
А реално проверяват ли нещо по самата дейност на фирмата? Как се съхраняват данните или нещо подобно и едва тогава да те регистрират. Или просто трябва да си попълня формулярите с електронен подпис в системата им и после си чакам?
 
Благодаря много на всички за полезните съвети. И аз четох в сайта им, но реших да питам тук, понеже знам че има хора, които са го правили вече.
А реално проверяват ли нещо по самата дейност на фирмата? Как се съхраняват данните или нещо подобно и едва тогава да те регистрират. Или просто трябва да си попълня формулярите с електронен подпис в системата им и после си чакам?
Попълваш и чакаш да ти излезе регистрацията, обикновено до 2-3 дни е готова.
Ако се забави повече, звъни и питай какво става, може да си сгрешил нещо.
Като попълваш, някъде имаше поле, в което пишеш, че си приел някаква собствена Наредба, Заповед или както искаш го кръсти.
Това ти е документа, в който си описал как защитаваш личните данни. Не ти го искат при регистрацията, само трябва да му напишеш името и датата, на която си го приел.
Задължително пиши дата преди да си взимал лични данни на когото и да било.
Аз последно регистрирах преди няколко месеца едно СНЦ. Писах Наредба № 1 от ....... 2016 г. - беше няколко дни, след като излезе съдебното решение.
Сайта на КЗЛД горе-долу бива, ще се ориентираш лесно.
 
На времето - когато излезе тази шушмотевина, за един ден направих 34 регистрации. По 20 кинта на калпак. :cool:
 
  • Like
Реакции: Anly

Aramis

Active Member
На времето - когато излезе тази шушмотевина, за един ден направих 34 регистрации. По 20 кинта на калпак. :cool:
Предпочитам да платя някаква поносима сума и да зная че всичко е ок и ще се случи в нормални срокове, вместо да губя време в бюрокрация, гишета и чиновници.
20лв. ми звучат супер поносимо.
 

traiki

Well-Known Member
Интересно ми е, ако някога ти дойдат на проверка какви документи ти искат относно администрирането на лични данни? Щото в самата наредба там, където се подписва са изписани доста неща относно това как се съхраняват и прочие...
 

webstil

Well-Known Member
А понеже сега разбирам, че е трябвало да се регистрирам по-рано, дали ще е проблем?
По-добре късно, отколкото никога или по-добре да не подавам документи? :D
 

MaryJane

New Member
Интересно ми е, ако някога ти дойдат на проверка какви документи ти искат относно администрирането на лични данни? Щото в самата наредба там, където се подписва са изписани доста неща относно това как се съхраняват и прочие...

Абсолютно си важи всичкото, което имат като изисквания, не е шега.

Да кажа за собствения си опит с тази Комисия и чудния им сайт :)
Всъщност, без да си кривя душата, сайтът им предлага една от най-изчерпателните информации от всички държавни институции. Има отговори, и то подробни, на всевъзможни въпроси, които човек може да си зададе. Но не на всички :)

С един приятел в мразовита зимна сутрин се изтипосахме в кабинета (разбирай - пред гишето) на КЗЛД. И двамата с новорегистрирани фирми, и двамата си имаме счетоводители и адвокати.

Момичето, след като хвърли поглед на формулярите ни, вдигна учудено вежди: "Много странно, много странно... Знаете ли, тук при мен има супер рядко посещения за подаване на формулярите офлайн. Но все идват разни фирми с онлайн дейности. Направо не мога да се начудя - как точно те не подават формулярите онлайн, имаме всички създадени удобства за това!"

Приятелят ми й размаха електронния си подпис и й разказа историята ни. Когато попълвахме формулярите, 2 адвоката и 2 счетоводителя казаха различни неща за различните графииии... Тоест, 4 мнения. Споделихме това с експертите, те се позасмяха, рекоха "Най-добре звъннете на телефоните им, много са любезни и отговарят подробно." Така и направихме, но пак - всеки от нас поотделно. Казусите ни бяха еднакви, почти съвсем еднакви, но ние не събирахме само имена и мейли от потребителите си, а и допълнителни данни. Притесняваше ни това, че някои експерти съветвахме да пишем неща, които минимализираха действията ни, съответно - бяхме на границата да излъжем. А други пък съветваха да впишем неща, които твърде увеличаваха отговорността ни.... това са графите със свободен текст - малко са, но са достатъчно неясни, за какво се отнасят, поне в нашия случай.

Аз като звъннах в КЗЛД, един сънен младеж ме наруга "Кой е тоя счетоводител, който ви е казал, че по телефона помагаме с попълването, няма такова нещо!", а приятелят ми случил на служителка, която се пооплела от казуса ни и в края на краищата, отказала конкретно да отговори, давала вариации за попълване "или-или".

И затова - казваме - мила госпожице, ние отделихме да загубим половин ден, открихме ви мнооого трудно, но сме тук - за да ни кажете от извора как да попълним нашите чаршафчета :) Тя се засмя, покани ни да седнем, при нея беше топло, а тя - мила, макар че компютърът й беше доста стар, от ония, тракащите при зареждане, а Уиндоуса й беше 97, но нали знаете - хората правят бизнеса, не активите. Полечка-полечка, съвсем идивидуално тя самата ни попълни декларациите в онлайн вариант като за всяко нещо ни задаваше въпроси и даваше съответно разяснения, защо според нея ще пише това или онова.

Поуката и препоръката от баснята ми е: отидете на място при това момиче, дано да е същото. Ще загубите половин ден (само!), но накрая ще поискате да пиете кафе с нея :) Дано да работи все още там, ааа - говоря за София, да не объркам някого :)
 

Anly

New Member
Няма такова нещо и няма как да ви предлагат онлайн услуга за подаване на документи и регистрация без да има кой да ви отговри на въпросите по телефон. Просто не сте случили на човека по телефона, но и бързо сте се отказали.

Аз лично си подадох документите онлайн, имаше известни трудности, но в рамките на приемливото. Преди това няколко пъти се свързах с различни хора от отдела им за обслужване на клиенти и в различни дни, отговориха ми на много въпроси и то в конкретика. Питала съм ги точка, по- точка и ми обяснсиха, след като уточних за какво точно става дума веднага ме напътсваха какво конкретно да напиша.

За тези, които се чудят нещата седят по следния начин: Или си плащаш някаква сума за регистрация и не се занимаваш или си го правиш сам като спестяваш тези пари, но отделяш 2- 3 дена или няколко часа. Имайте предвид, че на по- късен етап, ако се нуждае този регистър от актуализация, някаква промяна или добавяне на нов, най- вероятно пак ще сте изправени пред същата дилема.

На мен лично ми казаха, че инструкцията която се изисква си е за мен, за хората които ще боравят с данните и за евентуалните проверяващи. За нея ще ви трябва и книга за инструктаж, която трябва да си купите и там се подписва, че лицето е запознато с инструкцията и т.н.
 

Горе