Ако имате 10к лева за реклама как бихте ги използвали?

bobbydigital

Active Member
Чудя се ако имате 10 бона за реклама как бихте ги използвали 1 година по 1000 лева на месец за adwords, или една седмица яко радио, телевизия и дисплай реклама в топ сайтове.
Какво ви е мнението?
 
От: Ако имате 10к лева за реклама как бихте ги използвали?

1 месец - 25% Google, 25% Facebook, 25% Дисплей, 25% други (линкове, статии и т.н.)

Целта е да направиш новия си бранд/сайт известен и хората да го запомнят и в последствие да го посещават без да има реклама.
 
От: Ако имате 10к лева за реклама как бихте ги използвали?

Агресивно! Иначе според мен няма смисъл от рекламата.
 
От: Ако имате 10к лева за реклама как бихте ги използвали?

Много зависи от това какво рекламираш. Така зададен въпроса няма отговор. Ако съм производител на боя за яйца, бих избрал по-усиленото промотиране в по-кратък период от време, докато ако предлагам продукт, който се употребява и купува през цялата година, бих разпределил средствата по-равномерно през годината. Но дори и предлагането на продукт, който се купува през цялата година не изключва варианта с влагането на средствата за реклама за кратък период от време.
 
От: Ако имате 10к лева за реклама как бихте ги използвали?

Аз не давам пари за реклама, качеството е по-важно :clap:
 
От: Ако имате 10к лева за реклама как бихте ги използвали?

1 месец - 25% Google, 25% Facebook, 25% Дисплей, 25% други (линкове, статии и т.н.)

Целта е да направиш новия си бранд/сайт известен и хората да го запомнят и в последствие да го посещават без да има реклама.
Ти предпочиташ да пускаш 12 месеца, като всеки месец я делиш рекламата в горните пропорции така ли? това са около 600 уникални дневно в моята нисша или общо взето нищо работа, не може да стане хубаво брандиране. Трафика от файсбук за мен е плява, баунса е брутален прсто не си заслужава. Бюджета за статии е отделен тук говорим само за реклама.

Много зависи от това какво рекламираш. Така зададен въпроса няма отговор. Ако съм производител на боя за яйца, бих избрал по-усиленото промотиране в по-кратък период от време, докато ако предлагам продукт, който се употребява и купува през цялата година, бих разпределил средствата по-равномерно през годината. Но дори и предлагането на продукт, който се купува през цялата година не изключва варианта с влагането на средствата за реклама за кратък период от време.

Имаш право продуктът не е сезонен, не става въпрос на електронен магазин, а по скоро за услуга.


Сега се чудя дали пък не е по - добре вместо една седмица всичко, да са една седмица дисплей, една седмица радио, една седмица тв и така ще стане месец? как мислите?
 
Умно е правилния вариант тук.

Лично аз бих инвестирал в SEO - съдържание, статии по авторитетни сайтове, форуми, блогове. Следвано от AdWords - Search, ако тръгне добре (и дори с малко) Display мрежата, мобайла, след това поглеждам към социалните мрежи - Facebook, ако е за тук, а навън - включвам Pinterest, Google+, рядко Linkedin и Twitter.

След тези канали, ако е останал някакви средства - изкупувам реклама по малките сайтове - банер предимно. А ако ми е по темата (което преди всичко гледам да е така) и някоя друга статия. И това ти е играта. Няма някаква точна формула, защото за един бизнес работи едното, за друг друго.

Примерно за онлайн магазин SEO и Social си е супер, AdWords може да не му даде резултата, който търси. ;)

Но ако питаш мен - включи и някакво партньорство. Може да звучи фри, но ти даваш ресурс от себе си, което в доста случаи не е фри, щом се лишаваш от него. Партньорството с големи сайтове и събития също ще ти гарантира добър брандинг и директен трафик, ако правилно се позиционираш при партньора си. ;)
 
И още нещо. Никаква агресия - действайте плахо, смело и с много ясен поглед и анализи, за да знаете какво да корегирате в следващия месец. Дали ще насочите повече към SEO, или ще наблегнете на социалния. Важно е да знаете още в началото от къде духа вятъра, за да настроите платната в неговата посока. Нали, образно казано. :)
 
От: Ако имате 10к лева за реклама как бихте ги използвали?

Лично аз бих инвестирал в SEO - съдържание, статии по авторитетни сайтове, форуми, блогове. Следвано от AdWords - Search, ако тръгне добре (и дори с малко) Display мрежата, мобайла, след това поглеждам към социалните мрежи - Facebook, ако е за тук, а навън - включвам Pinterest, Google+, рядко Linkedin и Twitter.

Бюджета за сео и съдържание няма нищо общo с бюджета за реклама. Като цяло искам да се получи ударно, не искам да е плахо защото не работи това в случая. Относно малките сайтове предпочитам да пусна за 300 лв vbox от колкото 10 малки сайта по 30.
 
Аа, добре, не знаех. Мислех, че има един бюджет и трябва да се пръсне по пера.

Значи остава всичко останало по веригата, като ако не са включени рекламни статии и ревюта, дори бих ги сложил преди всичко друго.

Колкото до това дали би бутнал 300 лева във Vbox7 или би ги разпределил тези пари из малки сайтове. Тук добре си помисли отново. Точно Vbox7 не ми е най-добрия критерии за качествен трафик. Но това вече всеки сам си определя. А и ако имаш фирма за почистване, няма ли да бухнеш 300 лева в малки сайтове тип дом и градина, отколкото в Vbox7. :) Преди всичко трябва да си гледаш таргета, мани я масовката, ако толкова - може и в спортала да ги налееш. :) Там ще потънат за отрицателно време. :)
 
От: Ако имате 10к лева за реклама как бихте ги използвали?

Ще сме най-полезни ако ни кажеш каква точно е услугата. Различните сайтове имат различни посетители, а твоята услуга трябва да е насочена към определен таргет. Колкото до рекламата в определени сайтове. Според мен е най-добре да отсееш няколко и да пуснеш пробни реклами с минимални суми. След това проверяваш в кой сайт рекламата е имала най-добър ефект и действаш.
 
От: Ако имате 10к лева за реклама как бихте ги използвали?

Да кажем че си говорим теоритично. Предполагам че си има модели на реклама които се повтарят без голяма промяна спрямо нишата.

Колкото до рекламата в определени сайтове. Според мен е най-добре да отсееш няколко и да пуснеш пробни реклами с минимални суми.
Да кажем че си прав, само че за да се направи хубав тест, сумата няма да е малка. Ако е много малка може да се изкривят резултате. И въпроса е дали да се правят тестове или парите да се инвестират направо по усет, защото примерно ако се направят няколко теста от бюджета ще останат да кажем 7к вместо 10к. И тогава ефекта няма да е същия ако се пусне за 1 седмица за 10к
 
От: Ако имате 10к лева за реклама как бихте ги използвали?

Бих купил балони с моя бранд, които ще раздавам по улиците на всички деца, може и на възрастните.
Ще си наема рикша, с която служител ще кара хората по Витошка безплатно, така ще се зарадват и ще посетят сайта.
Бих вложил останалото в реклама по радиото, някаква песничка, която влиза в главата лесно.
 
От: Ако имате 10к лева за реклама как бихте ги използвали?

Бих купил балони с моя бранд, които ще раздавам по улиците на всички деца, може и на възрастните.
Ще си наема рикша, с която служител ще кара хората по Витошка безплатно, така ще се зарадват и ще посетят сайта.
Бих вложил останалото в реклама по радиото, някаква песничка, която влиза в главата лесно.

Оригинална и креативна идея, само че по витошка не минават 400000 човека не ден. Това са на vbox уникалните на ден като цена е 336 лева
 
От: Ако имате 10к лева за реклама как бихте ги използвали?

Ами честно казано мисля, че има доста голяма разлика нишата и по-точно целевите клиенти. Рекламата ти трябва да достигне до твоите целеви клиенти, т.е. хора, които са ти потенциални клиенти и биха имали потребност от услугата, която предлагаш. Ако предлагаш например уеб дизайн ти няма да рекламираш във Vbox7, защото изключително малък процент от посетителите на сайта се интересуват от уеб дизайн. По-скоро би рекламирал в Предприемач.ком, защото доста посетители на този сайт ползват подобни услуги и биха имали интерес, ако можеш да им предложиш нещо по-добро. Също така можеш да станеш спонсор на някой тематичен семинар, където има много твои потенциални клиенти.

Имай предвид, че добрата и целенасочена реклама е само първата стъпка, в която ти обещаваш на потребителя по-висока стойност от конкурентите ти. Втората стъпка е да можеш да му доставиш тази стойност и клиента да остане удовлетворен.
 
От: Ако имате 10к лева за реклама как бихте ги използвали?

От личен опит знам, че клиента обича когато му обръщаш специално внимание, поговориш с него, оправиш му настроението преди работния ден и му дадеш 1 балон или една химикалка с твоя бранд - така те запомня.
Ако обаче си мазния нахалник с листовките няма да си купи от теб, 100%.
 
От: Ако имате 10к лева за реклама как бихте ги използвали?

една голяма страничка у фейсбук ,, поне 200-300к, после в сео - 10-20-30 6-месечни линка, голям брой статии (4-500) и ги пращя в сайта и гест блогинг, каквото остане реклама по сайтове//// идват около 10 бона +- малко
 
От: Ако имате 10к лева за реклама как бихте ги използвали?

Много зависи от това, което искаш да рекламираш.
 
От: Ако имате 10к лева за реклама как бихте ги използвали?

Боби задаваш общи въпроси получаваш общи отговори - дискусията е напълно безсмислена

Първо от реклама до реклама има разлика огромна - Едно е реклама с цел популяризиране на бранд друго е реклама с цел продажби - От тук трябва да започнеш да кажеш какво те интересува и да се води някаква дискусия.

Реално погледнато с 10 000лв на година не можеш да направиш никаква бранд реклама - Парите ще си изтекат и нищо няма да остане освен ако не ги наливаш например в някой тясно специализиран форум една година по 1000 лв на месец може и да те запомнят няколко стотин човека.

За да се гони бранд реклама според мен трябва бюджет минимум 2 пъти по голям от сумата която може да ти глътне Адоурдс за месец - Тоест в моят случай например адуорда като го разцепа ми лапа около 6000лв тези пари за реклама отиват за генериране на продажби - Едва след като си изцедил максимума който може да ти даде Ауорда можеш да мислиш за каквито и да е друго глупости

За мен е пълна щуротия да наливаш пари в бранд докато не си си насмогнал на адуордс рекламата - За мен е престъпление да отрежа 3000 от адуордса и да ги хвърля по други доказано нерентабилни канали с химерата че можеш да правиш бранд.

Наскоро написах цяла тема за това как се прави бранд и едно от най важните неща е че бранд се прави с много пари - Евалата на всеки който е успял да наложи бранд с малко пари.
 
  • Like
Реакции: snux
От: Ако имате 10к лева за реклама как бихте ги използвали?

Оригинална и креативна идея, само че по витошка не минават 400000 човека не ден. Това са на vbox уникалните на ден като цена е 336 лева

Тази цена къде я видя?
Че в сайта им цените са за 1000 импредии и идва много повече от 336 лева?
 

Горе