Българският онлайн пазар расте с 30% през 2022 г.

Blinky

Owner

Средната годишна онлайн кошница в страната е 555 евро, посочва анализ на Българската Е-комерс асоциация (БЕА)

Тъй като някои от потребители тук са си онлайн търговци, е редно да ги похваля и аз за добрата 2022 г. Мисля, че данните се достоверни. Но вече вие ще кажете дали е така, всеки индивидуално може да сподели. Аз лично имам не само наблюдения по такива сайтове, но и по доста социални групи, по които се забелязва доста силна активност.

 
Не ги знам аз тия измервания. Но не е ли логично, щом има ръст, и то от толкова %, реално да има и ръст в интернет реклама и бюджета постъпил натам, и от тук повече конкуренти в големите рекламни платформи и от там по-висока цена на клик? Нищо не искам да кажа, просто разсъждавам на глас / текст.
 
Какво расте, като цените са реклама са дъното... Стига фейкнюз, Банко. То бива реклама, ма поне сайта да си оправят...
 
  • Haha
Реакции: ST-1
Какво расте, като цените са реклама са дъното... Стига фейкнюз, Банко.
Това е от Капитал, който уж се води доста сериозен източник. Отделно и Жанет (от beabg.com) доста се рови и събира данни.Наистина като се постави така въпроса, има ръст на продажбите. Добре де, как са стигнали до клиента като рекламната част още е в някаква дупка.
 
Това е от Капитал, който уж се води доста сериозен източник. Отделно и Жанет (от beabg.com) доста се рови и събира данни.Наистина като се постави така въпроса, има ръст на продажбите. Добре де, как са стигнали до клиента като рекламната част още е в някаква дупка.
Заеби това, колко ти платиха :D :D:D:D
 
Заеби това, колко ти платиха :D :D:D:D
Хаха, казаха, че ми купят голяма бира и вурсче в Халбите. :D

Трябва да ги питам някой път как стигнат до такива ръстове, че от има няма 5 години все нагоре вървим, пък пазара не виждам да е мръднал кой знае колко. Да, може би всеки иска някакъв фирмен сайт или онлайн магазин, ама това не е ръст и добър мерител.
 
Я от зад на пред.
"Посочва анализ на Българската Е-комерс асоциация (БЕА)"
Кои са те?

Българска Е-комерс Асоциация (БЕА) e сдружение с нестопанска цел, осъществяваща дейност в обществена полза. Има за цел обединяване на фирмите, които развиват електронната търговия в България: електронни магазини, платформи, услуги за е-комерс, електронни разплащания, логистика и др. услуги, свързани с електронната търговия.

С решение на Учредителното Общо събрание на Българска Е-комерс Асоциация е определен годишния членският внос:
  • за пълноправни членове 1000 /хиляда/ лв.
  • за асоциирани членове да е 200 /двеста/ лв.

Чл.6. (2) Видовете членство са:

  1. Пълноправно членство.
  2. Асоциирано членство.
  3. Почетно членство.
Чл.6. (3) Пълноправните членове трябва да отговарят на следните критерии:

  1. Да имат в предмета си на дейност търговия и/или услуги, свързани с електронната търговия.
  2. Да имат доказано висок професионализъм и качествено обслужване.
  3. Да имат добра репутация сред бизнес средите, широката общественост и държавните институции.
  4. Да са юридически лица, които са надлежно регистрирани по Търговския закон на територията на Република България.
Чл.6. (4) Асоциираните членове трябва да отговарят на следните критерии:

  1. Да имат в предмета си на дейност търговия и/или услуги, свързани с електронната търговия.
  2. Да имат доказано висок професионализъм и качествено обслужване.
  3. Да имат добра репутация сред бизнес средите, широката общественост и държавните институции.
Чл.6. (5) Почетните членове се определят и приемат като такива от Управителния съвет със 100% мнозинство. Обект на почетното членство са физически и юридически лица, допринесли за развитието на бранша и авторитета на сдружението в локален и глобален мащаб. Почетните членове не заплащат членски внос. Тук има само един, и това е Стопански факултет;)


Чл. 6 (6) Нови членове на сдружението се приемат от Управителния съвет (УС) на сдружението на негово заседание въз основа на писмена молба от кандидата за член и следните документи, като УС разглежда кандидатурите и взема решение в едномесечен срок от депозиране на заявлението, като в определени случаи този срок може да бъде удължен:

  1. Писмени препоръки на най-малко двама настоящи членове на сдружението..
  2. Декларация за легален софтуер по образец
  3. Декларация по образец, че е запознат с Устава и Етичния кодекс и ще ги спазва.

Ползите за членовете:​

  • Защита и лобиране за интересите на бранша – по-добри и желани политики за индустрията чрез сътрудничество с държавните органи при създаването на законови и подзаконови нормативни актове, отнасящи се до осъществяване на електронната търговия;
  • Безплатен годишен доклад за електронната търговия в Европа с данни за всяка страна-членка на Ecommerce Europe – пълен доклад за пълноправните членове и light версия на доклада за асоциираните членове;
  • Достъп до проучвания в областта на електронната търговия в България, Европа и света;
  • Видимост – публикуване в сайта на БЕА на логото на фирмата;
  • Новина в сайта на БЕА при приемането на фирмата-член с профил за дейността и линк към сайта;
  • Доверие – предоставяне на лого Member of BEA за сайта на фирмата;
  • Преференциални условия за участие в събития, организирани от БЕА или на които БЕА е партньор и събития, организирани от Ecommerce Europe;
  • Преференциални условия и допълнителни възможности при издаване на TRUSTMARK и при ползване на медиаторската платформа;
  • Възможност за участие с лектори и презентации в обучителните семинари и мастер-класове на БЕА за бизнеса и предприемачите, водени само от членове на асоциацията;
  • Участие в работни групи на БЕА и определяне посоката на развитие.
 
В България масово е траш, такива случая съм виждал, все още има бизнеси които ти изпращат хартиен каталог с техните продукти и ти качваш в магазина, просто нямат фийдове. Всичко е меко казано трудно, докато ако вземем в Америка или други европейски държави, всичко става с един до три клика. Цената на рекламата меко казано изяжда печалбата, просто защото всички са "търговци" и нищо друго не им ражда главата, освен да смъкват цените, тук се случва битка на цени, знам доста магазини работещи да си платят тока и минималната заплата на собственика и 10-тях служителя, общо взето прехвърляме стока от склада към крайният клиент. Мога да напиша няколко книги за ecommerce в България. В продажбите има реален ръст, обаче печалбата е същата или даже по-малка, един ecommerce бизнес в българия, трябва да вкарва доста пари и нерви. Разбира се, има и изключения, но лично аз рядко виждам.

Поздрави.
 
Ние също можем да си организираме някакво сдружение и да си го кръстим "Сдружение на българските предприемачи - СБП" Същата работа е.


Нещо, като Стойне Василев където си направиха- Българска асоциация на личните финансови консултанти (БАЛФК)

БАЛФК е неправителствена организация, която от средата на 2014 година функционира с една основан цел – да обединява професионалистите, които са избрали професията Личен финансов консултант и предлагат честни и безпристрастни финансови съвети на своите клиенти, като поставят техните интереси на първо място.

БАЛФК е платформата, на която споделяме опит и знания, дискутираме на теми от сферата на личните финанси и обменяме идеи.

да не навлизам в тази тема, че хора от форума ще ми се разсърдят
 
Последно редактирано:
Споменавайки за тия фиидове се сетих за една история, прясна, прясна, от месец някъде. Един приятел с физически магазин и онлайн магазин, и с малък склад предложил на един от доставчиците си, един от големите, от които зарежда, да плати той за създаването на фиида им, и той да зарежда от тях. Те да имат само ангажимента да го подновяват, за да не качва и маха постоянно, а процеса да стане автоматичен. По неговите думи говорим за компания с някъде около милион-два оборот на месец средно. И греда. Не им се занимава и не искат. Взе тези снимки, взе тези каталози и се оправяй. Сега се сетих за случая, от на @Станимир И разказа.
 
Споменавайки за тия фиидове се сетих за една история, прясна, прясна, от месец някъде. Един приятел с физически магазин и онлайн магазин, и с малък склад предложил на един от доставчиците си, един от големите, от които зарежда, да плати той за създаването на фиида им, и той да зарежда от тях. Те да имат само ангажимента да го подновяват, за да не качва и маха постоянно, а процеса да стане автоматичен. По неговите думи говорим за компания с някъде около милион-два оборот на месец средно. И греда. Не им се занимава и не искат. Взе тези снимки, взе тези каталози и се оправяй. Сега се сетих за случая, от на @Станимир И разказа.

Това е един от хилядите случая, след 10 години и горница в ecommerce съм видял доста мизерия така да се изразя. Тук тези неща няма да се променят скоро, малък пазар и покупателна способност, също така има много други фактори, не са за форум тези неща. Все пак ще се радвам, ако има промени, но аз лично съм говорил с доставчици да се платят едни 2 до 5 хиляди лв за направа на фийд система с наличности, повечето приемат но протакат, другите директно ти казват, това е методи , не ни трябва фийдове, ако искаш.
 
Това е един от хилядите случая, след 10 години и горница в ecommerce съм видял доста мизерия така да се изразя. Тук тези неща няма да се променят скоро, малък пазар и покупателна способност, също така има много други фактори, не са за форум тези неща. Все пак ще се радвам, ако има промени, но аз лично съм говорил с доставчици да се платят едни 2 до 5 хиляди лв за направа на фийд система с наличности, повечето приемат но протакат, другите директно ти казват, това е методи , не ни трябва фийдове, ако искаш.
Човече, виждал съм при мен да се правят магазини за 300 лева. Взел си темата от темефорест, хоста му направил една инсталация на WP и той сам сглобява магазин. Човек за пръв път допиращ се по системи. Както и да, това сме го коментирали много. Работата тук е повече от скъсана и не знам тия псевдо организацийки от къде ги водят тези статистики. Гледам, че в партньорската секция са: Superhosting.bg, Gombashop, Ozone, и други големи брандове, които само те си бухат големите рекламни бюджети и при тях статистиките са нагоре. Макар, че и двете шопинг системи (на Гомбата и Суперхостинг) не знам какъв точно ръст са отчели като около мен масово е Shopify и CloudCart, ставайки дума за SaaS, и то дори ако се заговори за SaaS. Но явно нещата през някакви розови очила са други, ние нещо сме криви.

Цялата тази мизерна картинка е залята от силните напъни на държавата и ЕС ( поредната бюрократщина: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_23_418) по всякакъв начин да смачкат малкия и среден онлайн търговец с купищата си пумия изливайки всеки ден, от наредби, до глоби, задължителни регистрации, контрол върху продажби в реално време или периодичен одит, смешните им програми, на които трябва да отговаря даден бизнес за да вземе едни къси пари да си развие онлайна. И всичко това изброено водело до ръст от 30%. Ще ми се организаторите да влязат поне в един форум или група и да дадат малко детайли. А бе да си шерват глупости по профилните стени и от там да се води, че е така. А то не е. Поне по мои скромни наблюдения.

Не съм много сигурен какво точно е предназначението на такива организации, сервиращи ни такива "прекрасни" статистики, но си мислех, а може и да се лъжа, че те трябва да не си забиват носа в тези неясно как изсмукани проучвания, а да са проактвивен буфер между онлайн търговеца и държавата / ЕС / институциите. И всяка простотия, която идва от там да бъде максимално убивана в зародиш, още преди да рефлектира върху бизнеса на тези онлайн търговци. Но, пак пиша, може аз да съм в грешка за целите на такива организации, конкретно за БЕА. Явно са се събрали едни хора да си правят калабалъка и да си раздава едни членски вноски, голям смисъл от нея не виждал лично аз.
 
Аз със сигурност се вписвам в статистиката, предполагам около няколко хиляди съм похарчил.
За мен това е що-годе достоверна статистика. Имайте предвид, че при инфлация около 20% реалният ръст е малък.

Пример: вчера поръчах бойлер от Технополис. Безплатна доставка. Защо да си хабя времето да отивам, да чакам в задръствания и т.н. като друг ще го направи вместо мен :)
 
Аз със сигурност се вписвам в статистиката, предполагам около няколко хиляди съм похарчил.
За мен това е що-годе достоверна статистика. Имайте предвид, че при инфлация около 20% реалният ръст е малък.

Пример: вчера поръчах бойлер от Технополис. Безплатна доставка. Защо да си хабя времето да отивам, да чакам в задръствания и т.н. като друг ще го направи вместо мен :)
Нали се сещаш, че Големите не са цялостния мерител. Технополис, Озоне, Зора, Емаг, Доминос, Хиполенд, Абоут Ю. Тези могат и да по някакъв начин да са накарали хората са си купуват от тях. Но говорим за общата картинка. И въпреки това, не беше ли нормално да има и показване в рекламните бюджети, говорим пак за онлайн. Нещо не се връзват наистина неща. Уж имаме ръстове, но рекламния пазар не мърда, аз поне го не усещам различен от преди 3+ години.
 
Това е от Капитал, който уж се води доста сериозен източник. Отделно и Жанет (от beabg.com) доста се рови и събира данни.Наистина като се постави така въпроса, има ръст на продажбите. Добре де, как са стигнали до клиента като рекламната част още е в някаква дупка.
Капитал - сериозен източник? А кой е собственика му?
 
Капитал - сериозен източник? А кой е собственика му?
Прокопиев? Но дори и да пренебрегнем, че може би са едни от последните с достоверни, уж, икономически новини, Капитал се е позовал на БЕА, което значи, че и те са имали уж инфо от извора. :)
 
Аз едно не мога да разбера, как точно решихте, че е задължително да има ръст в рекламата, щом има покачване на покупките. Всички четем статистики и "учебници" по-маркетинг, но забравяме, че повечето от тях са писани от хора живеещи в западна Европа или Щатите. Места, където имат свръх предлагане от години и изградена рекламна "култура". Разбирай хората ги облъчват с реклами по 15 до 30 мин на час в продължение на 50 години вече и те са свикнали с това. Докато в България рекламират само марки. които имат бюджет за brand awareness - което за съжаление са все фармацевтични компании, хазартни фирми и фирми занимаващи се с цигари и алкохол. Или infomercial, което в общи линии прави рекламите фон. Ние живеем в държава, където дълги години се ползваше поговорката "Ако има нужда от реклама, значи не струва" (тук може да си показвам годините, с тази препратка).
И за да обясня, как този манталитет работи на практика.
По стечения на обстоятелствата съм работил с две фабрики и във всяка от тях имаше по един човек, който всички знаеха, че разбира от компютри, телефони и т.н. И съответно всеки, когато имаше проблем отиваше при него. Най-честия проблем, телефона е прекалено бавен и тея реклами ме дразнят. Най-честото решение ад блокер, тези хора оправят не само телефони, а и семейните компютри на всеки, това са 700 семейства (комбинираните работници в двете фабрики) и на всеки компютър се слага ад блокер , но всеко едино от тези семейства пазаруваше онлайн. И сега следва въпроса от господина с "глупавата" връзка между повишението на покупките и липсата на повишение на цените на реклама. Как намират хората това, което търсят без реклама . Органично търсене и препоръки от други хора, така както Българите са го правили години наред(препоръките, не органичното търсене :)). Аз се учудвам, колко много пазаруват хората онлайн и то от сайтове , които изглеждат толкова зле, но някой познава някой , който познава собственика.
Или друг пример с магазин с дрехи за деца. Този магазин е толкова зле от към органични позиции и няма реклама (разбирай собствениците даже не знаят, че може да се рекламира), но прави диви пари. Как? Имат физически магазин от години и майките се познават и си го препоръчват и си го хвалят по форумите и общите чатове и групи и всичко се продава от уста на уста. Отново никаква реклама.

В нашите страни сме свикнали с политическата пропагандата и затова ни е по-лесно да разпознаем глупостите, които използват в рекламите. Виж тези родените след 2010, те вече ще са свикнали с рекламата , като част от живота и когато те имат по-голяма покупателна сила, тогава ще се качи и силата на рекламата в нашата страна.
 

Горе