Бюджетна кола

Много митове за електричките са останали години назад и са просто лимитиращи вярвания.
И аз имам такива наблюдения. Интересувам се ежедневно от тези неща, защото все пак инвестирам сериозно и съм забелязал, че хората имат разбирания 10-15г. назад спрямо сегашната реалност. А дори не са чули за новите клетки и електромотори на Тесла, които са светлинни години напред.

Относно хибридите - няма как да са по-ефективни, просто защото поддържаш два агрегата. Имаш плюсовете, НО и минусите на двата свята. Те са по-скоро междинна технология и не са голяма част от пазара.

Иначе съм съгласен, че има много добри хибриди. Гледах да купувам Acura MDX, която благодарение на двата електромотора отзад и големия въртящ момент идващ с тях има абсолютно брутално поведение на пътя за такъв клас автомобил https://www.cargurus.com/Cars/l-Used-Acura-MDX-Sport-Hybrid-d2555#listing=319786991/NONE. Acura е Lexus-a на Хонда, за който не е запознат.
 
Въпреки размерите си Приус-ът е сравнително бюджетен автомобил, предназначен основно за градско шофиране. Те първите модели са по 116 к.с., вече май ги правят по 122. RX450h е 300 к.с. и е съвсем друг клас, нормално е да е по-ефективен от един Приус. И при движение с повече от 120-130 км/ч разчиташ само на ДВГ.
Писах в отговор на това, че понеже са хибриди, поддръжката била по-скъпа - което категорично не е вярно.

Иначе хибрида е най-силен на градско, това е ясно. Но дори и при скорости 100+ ел. мотора помага особено при кикдаун, така че определено бих предпочел хибрида при равни други условия. Единственият минус е измисленото 4х4, ама то ако е за офроуд тези паркетници така или иначе не стават.
 
Единственият минус е измисленото 4х4, ама то ако е за офроуд тези паркетници така или иначе не стават.
4х4 не е само за офроуд и за това много от супер колите са 4х4.

При агресивно каране чрез регулиране на подаваната мощност към различни колела помага и при завиване и при рязко тръгване. Разгледай как работи SH-AWD, което е патент на Honda и едно от най-добрите на пазара. :)

Писах в отговор на това, че понеже са хибриди, поддръжката била по-скъпа - което категорично не е вярно.

Дай някоя таблица с реални разходи понеже статистиката от повечето хора и таксиджиите друго казва.
 
4х4 не е само за офроуд и за това много от супер колите са 4х4.
Точно така, далеч не е само за офроуд, и не виждам някъде да съм твърдял подобно нещо.
А кое е най-доброто зависи обикновено от целите, които трябва да се постигнат :)


статистиката от повечето хора и таксиджиите друго казва

Викаш има таксиджии, които се оплакват от скъпа поддръжка на Приус? Честно? Аз не съм попадал на статистика, че е по-скъпо да караш хибрид, особено ако включим разходите за гориво.
Псевдохибридите на Хонда от поколенията 2005-2015 не ги броя.

Иначе от моите таблици с поддръжка на RX400h, RX450 и Prius mk2 няма нито 1 разход, който да е свързан с това, че колата е хибрид. Всички разходи са били подобни или същите като на бензинов еквивалент. Може би малко по-малко износват накладки, което е логично, но е и до шофьор.

Това е сумарно за 180к+ км на горните 3 коли общо. Нито една не е купувана нова от магазин, и всяка е била на над 100к км при покупката.
 
Аз така се бях насочил към Туарег, ама като поразпитах за ремонтите се отказах :D и взехме дъртия МЛ270.
Бих взел Тигуанче аз, че е по-малко. Предпочитам малко повече кросоувър типа, понеже карам предимно градско и ще ми е по-удобно :)

Иначе дългосрочната ми цел е Volvo XC40. Колебая се и за XC60, че е малко по-голямо, но XC40 ми пасва идеално като размер - по-лесно за минаване през малки улички, разминаване с други коли, паркиране и т.н.

п.с. сега вероятно някой ще каже да не се хвърлям към кросоувъри, но аз самият съм 1.73, тоест не съм два метра, ще се чувствам леко странно в голяма джипка :D
 
Иначе дългосрочната ми цел е Volvo XC40. Колебая се и за XC60, че е малко по-голямо, но XC40 ми пасва идеално като размер - по-лесно за минаване през малки улички, разминаване с други коли, паркиране и т.н.
Марката е топ и което и да избереш няма да сбъркаш. Двата модела обаче доста се различават един от друг.

В моите очи (зависи от мотор, оборудване и т.н.) XC40-то си е доста скъпичко, поне за това, което предлага. Иначе XC60-то ми е един от любимите средноразмерни SUV-та. За надеждността и безопасността на Волвото знаем, ама на всичкото отгоре е страшно красиво, че и интериорът му е може би най-качественият в класа.
 
Бих взел Тигуанче аз, че е по-малко. Предпочитам малко повече кросоувър типа, понеже карам предимно градско и ще ми е по-удобно :)

Иначе дългосрочната ми цел е Volvo XC40. Колебая се и за XC60, че е малко по-голямо, но XC40 ми пасва идеално като размер - по-лесно за минаване през малки улички, разминаване с други коли, паркиране и т.н.

п.с. сега вероятно някой ще каже да не се хвърлям към кросоувъри, но аз самият съм 1.73, тоест не съм два метра, ще се чувствам леко странно в голяма джипка :D
Като свикнеш на джипа е много по-удобно :) тигуана е детски джип, на мен ми трябва по-голямо, по-високо и проходимо.
 
Марката е топ и което и да избереш няма да сбъркаш. Двата модела обаче доста се различават един от друг.

В моите очи (зависи от мотор, оборудване и т.н.) XC40-то си е доста скъпичко, поне за това, което предлага. Иначе XC60-то ми е един от любимите средноразмерни SUV-та. За надеждността и безопасността на Волвото знаем, ама на всичкото отгоре е страшно красиво, че и интериорът му е може би най-качественият в класа.
Да, все още не съм взел решение, трябва да ги видя и двата модела в шоурума, да ги покарам и да ги усетя, за да преценя. А и малко повече да почета за тях, ревюта, сравнения и т.н. Има обаче доста време за това, че наскоро хвърлихме доста пари за имот и в момента нов автомобил изобщо не ни е приоритет :)
 
Сега вързах набързо една екселска таблица. Ако реша да се правя на циганче и да зареждам само безплатно, в мола до нас (винаги има свободни зарядни) и ако приема, че ще имам късмет по колата да не се счупи нищо значително през първите години, то при 30000км/година, колкото минавам, и средна цена на дизела 2.60, ще спестявам 478лв/месец грубо. Това си е почти половината от месечната вноска на нормална електричка, като продажбата на сегашната кола мога да я ползвам за първоначлната вноска. Т.е., при определени условия мога да съм електрифициран и да ми излиза по-евтино от вноска по нормален нов автомобил. Не става дума за Тесла, че те почват от 102 бона. Ама за някой Хюндай е приблизително вярна сметката, май.
 
Сега вързах набързо една екселска таблица. Ако реша да се правя на циганче и да зареждам само безплатно, в мола до нас (винаги има свободни зарядни) и ако приема, че ще имам късмет по колата да не се счупи нищо значително през първите години, то при 30000км/година, колкото минавам, и средна цена на дизела 2.60, ще спестявам 478лв/месец грубо. Това си е почти половината от месечната вноска на нормална електричка, като продажбата на сегашната кола мога да я ползвам за първоначлната вноска. Т.е., при определени условия мога да съм електрифициран и да ми излиза по-евтино от вноска по нормален нов автомобил. Не става дума за Тесла, че те почват от 102 бона. Ама за някой Хюндай е приблизително вярна сметката, май.

На това се вика проучване :D

Освен това, без да съм специалист по темата, но и доколкото знам, батериите непрекъснато се усъвършенстват и скоро ще можем да си джиткаме бая километри с тях.
 
Май ми е малко грешна сметката. Всъщност съм включил 3лв/100км при зареждане на нощна тарифа. Т.е., едни 900лв/година за ток. При варианта с безплатното зареждане е 553лв/м, което е още по-прилично. Може би не е лошо да погледна дали има нещо на пазара, на което вноската да не е много над тия пари, да може да прави поне 300км+ с едно зареждане и да прилича на приличен автомобил. Имам съмнения, че няма да има такова и вноската ще е по 2.
 
По темата:
сетих се че като избирахме кола на един роднина, се намъкнах в един Авенсис 2000-2002 някъде и се прехласнах в интериора - всичко беше много удобно и лъхаше на някакъв семпъл ретро лукс. Дизел 110 к.с. и влизаше в бюджета.
 
Сега вързах набързо една екселска таблица. Ако реша да се правя на циганче и да зареждам само безплатно, в мола до нас (винаги има свободни зарядни) и ако приема, че ще имам късмет по колата да не се счупи нищо значително през първите години, то при 30000км/година, колкото минавам, и средна цена на дизела 2.60, ще спестявам 478лв/месец грубо. Това си е почти половината от месечната вноска на нормална електричка, като продажбата на сегашната кола мога да я ползвам за първоначлната вноска. Т.е., при определени условия мога да съм електрифициран и да ми излиза по-евтино от вноска по нормален нов автомобил. Не става дума за Тесла, че те почват от 102 бона. Ама за някой Хюндай е приблизително вярна сметката, май.

Kona-та не е лош автомобил според мен. Ioniq на мен лично не ми харесва.

Ето една интересна табличка ако се оглеждаш за EV. От миналата година е и при Тесла нещата са още по-добре, но дава някаква картина.

216825145_10218400978208601_3654565826938721646_n.jpg
 
Хюндай Кона 64 определено си е опция. Но от тези изкараните от шоурума, дето са практически нови. Има една обява за кола с първа рег. 12/2020, с пробег 43км, цена 60 000 с ДДС, 15% първоначална вноска, 10% остатъчна стойност, 2.7% ускъпяване. С каското е 500лв/м, след като извадя спестеното от разходите на моята кола. Като извадя каското на мойта кола, разходите падат на +433лв на месец спрямо това, което плащам в момента, карайки старичка кола. Трябва да сметна всичко наново, че то излиза, че ми е по-евтино да си купя нова кола. Моята в момента ми излиза 566лв/м грубо. Нещо някъде съм объркал май.
 
Последно редактирано:
Точно! Говоря за старият модел 1998-2003 г. Същото като голф 4. Частите са си направо за без пари, в сравнение с по-новите модели. На А3 рядко имаш някоя чуплива част над 50 лв, да не кажа, че повечето са по 20-30.
Имах и а3 частите не мога да кажа, че са скъпи, но не са от евтините. Имаше сменях съединител, демпферен маховик - 1000лв някъде чисто нови части с отстъпка и труд, долнаи Горна помпа по 100-150 лв бяха чисто нови. Ламбда сонда имах за смяна пак е най-добре оригинална. Ако взимаш чисто нова не знам но можеше и да има 400-500лв по-скъпата, защото са 2. Сменях АБС модул втора ръка около 250лв.
И още много неща, но не помня. Смисъл това е за доста време 6 години някъде, но не мога да кажа, че частите са евтини, за това което търсят
 
Последно редактирано:
Имах и а3 частите не мога да кажа, че са скъпи, но не са от евтините. Имаше сменях съединител, демпферен маховик - 1000лв някъде чисто нови части с отстъпка и труд, долнаи Горна помпа по 100-150 лв бяха чисто нови. Ламбда сонда имах за смяна пак е най-добре оригинална. Ако взимаш чисто нова не знам но можеше и да има 400-500лв по-скъпата, защото са 2. Сменях АБС модул втора ръка около 250лв.
И още много неща, но не помня. Смисъл това е за доста време 6 години някъде, но не мога да кажа, че частите са евтини, за това което търсят
Аз бях с автоматик и тия проблеми ги няма. И беше бензинка.
 
  • Like
Реакции: OSH
То в момента дизела е табу. Никой не иска, а в мобилето повечето предложения, които гледам за дадена марка са дизели, и не се продават така лесно като бензинките, които бързо ги лапат, въпреки по-високата им цена. Днес ще проуча дали отново е такава тенденцията, но не мисля, че ще има някаква промяна от преди месец.
 
То в момента дизела е табу. Никой не иска, а в мобилето повечето предложения, които гледам за дадена марка са дизели, и не се продават така лесно като бензинките, които бързо ги лапат, въпреки по-високата им цена. Днес ще проуча дали отново е такава тенденцията, но не мисля, че ще има някаква промяна от преди месец.
В сегашната ситуация май най-добре е бензин/газ…
Особено ако е за стара кола.
 
В сегашната ситуация май най-добре е бензин/газ…
Според мен е електричка, ама имайки предвид колко слаба е инфраструктурата за тях, май остава наистина твоя вариант.

@BoyanAngelov , много ми хареса тия какви таблици са си разписали. Много са добри наистина. И наистина във времето излизат много по-евтино.
 

Горе