Газов инжекцион за дизел

Blinky

Owner
Здравейте на всички. Подбуден от темата - Каква кола карате? Коя марка е предпочитана от предприемачите тук? и по-конкретно за икономичното каране, реших да попитам маниаците дали има такова чудо. Като цяло едно приятелче, което се занимава с газови уредби за автомобили (http://powergas.bg/ - да му направя и реклама) ми каза, че технологията била на лице, но в момента я няма на пазара. Не знам дали бих си сложил, но ме интересуваше дали наистина вече има нещо като газов инжекцион за дизелови двигатели и ако някой знае, да сподели малко повече.

Интересно ми е, определено. Доста Таксиджии си купуват коли с бензинови двигатели с идеята след това (ако харчи много, а обикновено е така), да сложат или газова уредба или метанова. Всички знаем защо. Намаляване на разходите и по този начин се увеличават и приходите. Нали, в техния случай. В случая на потребителя, ще е намаляване на разходите за гориво на месечна база. Ако се използва често колата, то това може би е една добра идея. Но ако не, няма смисъл.

Моя приятелка е толкова пресметлива, че беше си сметнала за колко време ще я избие самата газова уредба. Беше си определила период от 6 месеца. След това си е на печалба. Някой да има опит с това и дали все пак ще е достъпно за дизеловите двигатели? Мерси за мненията ви, още от сега. :)
 
Последно редактирано:
От: Газов инжекцион за дизел

С едни приятели наскоро го обсъждахме това. Доколко въобще има разлика в разхода (в чисто финансово изражение) между дизелов автомобил и такъв с газов инжекцион (пропан-бутан). Моят автомобил, например, е дизелов и в София разходът ми е между 5 и 6л на 100км. Един бензинов с подобна мощност би горил около 10л газ. В момента цената на пропан-бутана е приблизително 50% от тази на дизела. Тоест сметката горе-долу е: 1л x 2.60лв или 2л x 1.30лв. Остават налице, обаче, разправиите с настройка по газовата система, рестрикцията за паркиране в подземни паркинги, намаленият обем в багажника или липсата на резервна гума и т. н. Не знам каква е ситуацията с газовите инжекциони за дизел, но ако разходът е подобен на тези за бензиновите двигатели, то не се учудвам, че не са популярни. :)
 
От: Газов инжекцион за дизел

Абе има, дизела не е толкова икономичен, колкото казват хората, особено в градска обстановка. Аз пък имам случа на две коли, едната бензин - 1.8, 135 конски сили, другата е дизел - 2.0, 126 конски сили. И двете са един модел, една марка, като бензинът градско дава 9 л./100км., а дизелът - 7,50 л./100км. Ето тук сметката излиза друга. Вярно е, че вземеш ли дизел, реално е по-икономично, но и новите бензинови започнаха да ги правят вече с доста оптимални разходни показатели.

А като си говорехте с твоя приятел, нещо по темата с има ли такова животно изскочи ли? Интересно ми е, защото стане ли дума за това, даже не знам дали го има вече на пътя, нищо че съм го чувал като продукт. ;)
 
От: Газов инжекцион за дизел

Има хора с такава газова виждал съм , но имаше нещо от сорта че гори и дизел и газ едновременно в някакъф коефициент, и излиза по евтино да но за дизелова кола съм малко скептичен.Ако се прави нещо такова само от професионалист....
 
От: Газов инжекцион за дизел

То си зависи и от начина на каране. Аз, например, карам като дядо - стигне ли скоростомера 50км/ч, включвам на пета (това поне дизелът го може) и наистина разходът ми в градски условия е между 5 и 6 литра. Освен това работата ми е такава, че в повечето случаи сам си избирам по кое време да излизам с колата и на практика избягвам задръстванията сутрин и в късния следобяд. Преди да ми гепят колелото разходът дори беше още по-добър, ама това е друга тема. ;) На дълъг път пък съвсем и не съм си помисля за газ - трябва да зареждам два пъти по-често за едно и също разстояние, сравнено с дизела, в чужбина разправии с разни преходници по бензиностанциите... Реално като ударя чертата и сложа тази инвестиция от 1000+ лева в началото, излиза, че след 4 - 5 години, ако колата е жива още тогава, ще съм спестил някакви си 400 - 500лв, които съвсем не си струват главоболията и разправиите. Но това си е за мен - друг може да го сметне и иначе. :) Що се отнася пък за бензинов инжекцион там спор няма.

Иначе за дизелов инжекцион съм чувал още преди 3 - 4 години, но не познавам човек, който да ползва. Гледам, че Google дава немалко резултати - по някои сайтове на фирмите за монтаж на АГУ има даже и ценови оферти, но дали и колко уредби реално са инсталирали - нямам представа. :)
 
От: Газов инжекцион за дизел

До колкото знам не си струва - в смисъл цената не е оправдана. Единствено при товарните автомобили излиза сметката - в градския транспорт примерно, ако си спомняте Икарусите с метановите бутилки на тавана. Май е някакъв смесен режим 30% нафта и 70% метан.
Ако беше изгодно за дизелови леки коли, най-малкото щяха масово да го използват като система такситата - т.е. щяха да въведат дизелови автомобили с такива уредби.
 
От: Газов инжекцион за дизел

Сефте чувам, че има инжекция за дизел. Ще следя темата с интерес.

Аз съм с фабричен газов инжекцион и ми гори от 7, 7.5 извън градско и до 9/10 в градско. Разбира се зависи как натискам педала, стигал съм и до 15 извънградско, но над 180 :) (Колата е golf 4, разбира се )
За около 1 година имам над 40к км, което разбира се на дизел или бензин не бих го направил, сами си правете сметката :)
 
От: Газов инжекцион за дизел

И аз не бях чувал до преди няколко дни. Чак се учудих. Приятелчето ми каза също така, че е много важно да се довериш на много читав сервиз за поставянето й, иначе рискуваш да ти сдухат двигателя. Тук съм повече от съгласен. То това важи за всичко. Но тук има една особедност - опита с монтажа им. Малко фирми имат практика с това.

Значи и сред нас няма човек докоснал се до тази новост. Все мислех, че някой го е пробвял. Аз не съм имал и възможността и да го видя.
 
От: Газов инжекцион за дизел

Аз нещо не мога да зацепя!
Има пари за зверове над сто коня за в града, а няма пари за нафта. :p
 
От: От: Газов инжекцион за дизел

Аз нещо не мога да зацепя!
Има пари за зверове над сто коня за в града, а няма пари за нафта. :p

Ама това е масова практика. Знам един случай, където на нова S класа и се сложи метан. Това е може би най-долната мизерия, която съм виждал в голям мащаб. Или любимото ми е на бензиностанция ново BMW 7 зарежда за 10 лева. Даже този на колинката го избазика дали само колкото да припали е сипал. :)

Темата я пуснах, защото ми стана интересно дали някой вече е пробвал това. За момента се въздържам от подобни приключения. :)
 
От: От: Газов инжекцион за дизел

Знам един случай, където на нова S класа и се сложи метан.
А на моторна яхта - и метан, че и две мачти с ветрила ще закичи... :lol: :lol:
Па после ми разправят, че циганите били прости. :D
 
От: От: Газов инжекцион за дизел

А на моторна яхта - и метан, че и две мачти с ветрила ще закичи... :lol: :lol:
Па после ми разправят, че циганите били прости. :D

Хахахаха, да, абе бате шефе, ела бутни, че свърши метана...то не е смешно това. Това е бич. Имам и едно друго приятелче където резервоара му изгни на десятката. Как ли? Сипваше само по десет лева и изгни нагоре някъде. После му се наложи само по десет да сипва, повече изтичаше извън него. Пак отклонохме темата, но фън се получава. :) Та какво за газта и дизела?
 
От: Газов инжекцион за дизел

Аз си казах мнението, даже ми стана смешно по-горе как един колега почна сметки да прави :lol:
А за изгнилия резервоар, ебати легендата :lol::lol:
Едно време, помните ли как мушкахме по едно шише под капака вместо резервоар (за москвичи и лади) :lol:
 
От: Газов инжекцион за дизел

Аз си казах мнението, даже ми стана смешно по-горе как един колега почна сметки да прави :lol:
А за изгнилия резервоар, ебати легендата :lol::lol:
Едно време, помните ли как мушкахме по едно шише под капака вместо резервоар (за москвичи и лади) :lol:

Как да не помним. Ние така точехме москолеца, за да заредим балканчето и после якото бръмчене по улиците. Сметките бяха направени, за да откажат хората, които все пак искат да си сложат газов инжекцион на дизел. :)
 
От: Газов инжекцион за дизел

Е да де, но не са коректни :beer:
 
От: От: Газов инжекцион за дизел

Та какво за газта и дизела?

Дизеловия двигател е изчислен и конструиран да работи с нафта. Което не му пречи да работи с олио и подобни. Но те все пак са доста по-близки като свойства до нафтата, докато газовете са доста далечни. Би могъл да поеме някакво количество газ, но ще е далече от показателите при бензинов двигател - икономическия ефект няма да е такъв.
Вероятно ще трябва и друг софтуер.
 
От: Газов инжекцион за дизел

Едно време, помните ли как мушкахме по едно шише под капака вместо резервоар (за москвичи и лади) :lol:

В същото това време имаше и един човек дето мушна шишенцето на лада 7-ца
та ладичката запали и бачкаше с вода + със спринцовка същия човек капна някаква течност
После замина за сащ понеже тук не му обърнаха внимание за патенти и т.н. но не знам какво стана там с конкуренцията на шейховете...
Отклоних се от темата - извинявам се
 

Горе