Гугъл ще накаже ли този уебсайт?

Attacker

Well-Known Member
Здравейте. Преди 2 седмици поръчах гест блогинг линкове за един US уебсайт. През последните 3-4 дни обаче сайтът взе ту да изчезва от SERP-а за по няколко часа всеки ден, ту пак да се появява на старите си позиции. Въпросът ми е дали това поведение може да се разбира като намерение на Гугъл скоро да накаже уебсайта за по-продължително време.
 
Как може да питаш за това и стига с този серп: теб те интересуват няколко думи, ГГ показва сайтовете по стотици думи и фрази. По колко други думи сайта ти не изчезва, това за теб не е проблем нали? Нормално е да изчезва и да си мени позицията, всички тече всичко се изменя. Когато станеш достатъчно конкурентен по дадена фраза, тогава няма да изчезва.
 
Нормално е да денси докато се намери място, след линковете поне месец месец ще отнеме а вслучай е повече дакато се стабилизира. Както казва @hatre
Друго ако мрежата е добре направена няма от какво да се притесняваш...
 
Благодаря.

Ключовата дума е името на домейна, тоест бранда - само нея следя на този етап. В момента сайтът е на трета позиция по тази дума. Ако примерно отиваше на 30-та позиция, след което отново се връщаше на 3-та, нямаше да се тревожа, само че сайтът изчезва напълно от Гугъл и след малко пак е на 3-та позиция. Ето сега например проверих ранкинга 5 пъти през една минута интервал и общо-взето резултатите се редуваха - ту изчезва изцяло, ту се появява на 3-та позиция. Странна работа. Дано с времето спре да изчезва.
 
Истината е че след 5 година в тъ
рсачката на гугал ще се показват само монополните фирми. Политиката на компанията е да подържа монопола и да изкарва големите фирми напред.
 
Истината е че след 5 година в тъ
рсачката на гугал ще се показват само монополните фирми. Политиката на компанията е да подържа монопола и да изкарва големите фирми напред.
5-те години изтекоха със задна дата.
 
5-те години изтекоха със задна дата.
Така е. За това в момента трудно може да се говори само за SEO без обща маркетинг стратегия - сошъл, брандинг и всичко, което да направи марката ти известна не само в мрежата, но и сред потребителската маса, която таргетираш. Технически винаги може да направиш SEO-то на едно много добро ниво, но това, че се бориш с големи брандове ще те обезсърчи, ако не предприемеш нещо в тази насока. А в повечето случаи говорим за не малки бюджети. Ето защо се учудвам когато някой собственик на сайт реши, че 1000-2000 лева за сайт са много, при положение, че ако иска този сайт да има стабилен трафик и да е популярен в резултатите е нужно в пъти повече бюджет, за да го осъществи.
 
Така е. За това в момента трудно може да се говори само за SEO без обща маркетинг стратегия - сошъл, брандинг и всичко, което да направи марката ти известна не само в мрежата, но и сред потребителската маса, която таргетираш. Технически винаги може да направиш SEO-то на едно много добро ниво, но това, че се бориш с големи брандове ще те обезсърчи, ако не предприемеш нещо в тази насока. А в повечето случаи говорим за не малки бюджети. Ето защо се учудвам когато някой собственик на сайт реши, че 1000-2000 лева за сайт са много, при положение, че ако иска този сайт да има стабилен трафик и да е популярен в резултатите е нужно в пъти повече бюджет, за да го осъществи.
Поне според мен, и това си мое мнение, тя едната причина за това положение е очевидна - Google иска всичко, така пушва новите да рекламират, а другата причина само я предполагам - деградация на потребителя. Превръщаме се в кликбайтващи роботи, които търсят по 1-2 ключови думи.
Аз говоря и от името на потребител, все повече зачестяват случаите, когато искам да намеря специфична информация, да изгубя много време, щото Google упорито ми изкарва на първите страници сайтовете с най-голям трафик, вместо това, което аз търся. Тва особено се налага от може би 2-3 години по мои наблюдения.
 
И така, тъй като ключовата дума е несъществуваща дума, която обаче наподобява една истинска дума, изведнъж Гугъл е решил да започне да показва съобщение "Showing results for [истинска дума]" на някои потребители и съответно да показва резултатите за истинската дума, в следствие на което сайтът ми "изчезва" от SERP-а, освен ако потребителят не кликне "Search instead for [несъществуваща дума]".

Преди никога не е показвано това съобшение. Явно ще трябва да се поработи върху налагане на бранда в интернет, за да може Гугъл да спре да показва съобщението.
 
И така, тъй като ключовата дума е несъществуваща дума, която обаче наподобява една истинска дума, изведнъж Гугъл е решил да започне да показва съобщение "Showing results for [истинска дума]" на някои потребители и съответно да показва резултатите за истинската дума, в следствие на което сайтът ми "изчезва" от SERP-а, освен ако потребителят не кликне "Search instead for [несъществуваща дума]".

Преди никога не е показвано това съобшение. Явно ще трябва да се поработи върху налагане на бранда в интернет, за да може Гугъл да спре да показва съобщението.
Изключително странно се държи Гугъл напоследък. Имам сайт на 2 години... и днес като написах moiasait.org в търсачката и миизлиза Може би имахте предвид: drugsait.org

Все едно сайтът ми е на 1 месец...
 
Изключително странно се държи Гугъл напоследък. Имам сайт на 2 години... и днес като написах moiasait.org в търсачката и миизлиза Може би имахте предвид: drugsait.org

Все едно сайтът ми е на 1 месец...
Зависи какво имаш предвид, вероятно под моят и твоят нямаш предвид точно тези думи:) Ако искаш прати на лично името на сайта, ще ми е интересно да тествам.
Че се държи странно, държи се, но сигурно има някакви причини. Имам 2 сайта, и двата са оскъдни на информация, първият е няколко месеца по-стар но и двата са на не повече от половин година. Имат имат подобен общ нищожен трафик, т.е. втория има същия трафик за в пъти по-кратко време онлайн. Мога да дам няколко теми за размисъл. Първият не е толкова строго профилиран и има малко по-разнообразна информация и много по-обемни статии, вторият е строго профилиран и има доста по кратки статии. Първият е изключително добре класиран - 1-ва страница по много ключови думи, вторият обаче е много назад, първият му индекс е чак на 3-4 стр. и е единичен линк.
 
И така, тъй като ключовата дума е несъществуваща дума, която обаче наподобява една истинска дума, изведнъж Гугъл е решил да започне да показва съобщение "Showing results for [истинска дума]" на някои потребители и съответно да показва резултатите за истинската дума, в следствие на което сайтът ми "изчезва" от SERP-а, освен ако потребителят не кликне "Search instead for [несъществуваща дума]".

Преди никога не е показвано това съобшение. Явно ще трябва да се поработи върху налагане на бранда в интернет, за да може Гугъл да спре да показва съобщението.
На мен ми е по-интересно след като сайта ти да кажем е пропаднал от позиция на която е бил, дали не се усложнява процеса супер много на връщането му пак напред. Разсъждавам на принципа на противоположностите, защото мога да се обзаложа, че ако един сайт е успял да се закове на първа страница, това му гарантира по-голяма вероятност да си остане там. Колкото и на някои да им прозвуча нелогично, когато го казах.
 

Горе