Еконт - Революция в градските пратки

От: Еконт - Революция в градските пратки

Сега се замислих над това което си написал...
Става Пешо примерно смарт куриер отива до адрес дават му плик с нещо си да го занесе еди къде си, а вътре изненада която може да му докара няколкогодишен престой на "уютно" място пълно със "свестни" хора спонсорирано от държавата:)

Със сигурност щом аз и ти сми се сетили вече няколко пенсионерки са пренесли "бело" от Люлин, до Младост.
 
От: Еконт - Революция в градските пратки

Това ли ви притеснява :) преноса на белото - тая логистика си е бизнес у целио свет :)
 
От: Еконт - Революция в градските пратки

От кога почва да работи системата?
На сайта им пише очаквайте скоро, чух нещо или прочетох някъде, че от 15-ти този месец.
Предполагам, че все още набират куриери.
 
От: Еконт - Революция в градските пратки

От 15-ти почват рекламите по телевизията, а куриери едва ли ще спрат да набират изобщо. Колкото повече куриери по-голяма конкуренция между тях и по-ниски цени за клиента. ;)
 
От: Еконт - Революция в градските пратки

Радваш ли се или така ми се струва? Скивай к'во става при „по-голямата конкуренция и по-ниски цени за клиента“ тук и в постовете около него.

Става това, че хората решават да припечелят малко лесни пари, идват тук и виждат, че има много пратки за разнос. Гледат какви са средните цени и пускат собствени оферти. После идват поръчките и става ясно, че тая работа не е като оная работа и е доста трудна. Започват да действат и изпълняват поръчки, но после установяват, че са работили цял ден, а са изкарали само XX лв. Продължават да приемат поръчки, но се натрупва умора и след 2-3 седмици главите им са толкова задръстени, че вече не могат да изкарват и по X лв. на ден. Накрая зарязват цялата разносна работа, а приетите, но неизпълнение поръчки остават да висят във въздуха. Този сценарий съм го виждал толкова пъти във форума, че вече им изгубих бройката. Затова хората, които се занимават с разнос на пратки от дълго време взимат много скъпо на фона на повечето оферти, защото ако взимаха евтино щяха да се изчерпат за по-малко от месец и после да се налага да почиват още толкова, преди да са способни да изпълнят и една пратка.
Edited що се отнася за пратките.

 
От: От: Еконт - Революция в градските пратки

Радваш ли се или така ми се струва? Скивай к'во става при „по-голямата конкуренция и по-ниски цени за клиента“ тук и в постовете около него.


Edited що се отнася за пратките.

От късния час така ти се струва. Еконт са се подсигурили ако качеството падне да си върнат загубата. Има договор, има едни 100 лв, които ти седят при тях. Това, което казвам е, че ще има текучество и няма да спрат да набират хора, докато работят по този проект.
 
От: Еконт - Революция в градските пратки

Ако някой от форума започне, като куриер към тях и смята да е коректен, е добре да направи тема за услугата. Оня ден ми трябваше експресен куриер за София до края на деня и при Спийди и при Еконт бяха едни овъртания, едни чакания, тоя да звънне на оня, другия на третия и накрая нищо. Наложи се аз да занеса пратката в най-голямото задръстване.
Автора на темата обаче се държи,като монополист в своята сфера. Сигурно се дължи на факта, че по-голямата част от бизнеса му му офлайн или пък тези лоялни клиенти, за които говори са на едро. Иначе не виждам как изцяло онлайн магазин може да си позволи подобни волности, опитвайки се да правъзпитава клиентите.
 
От: Еконт - Революция в градските пратки

Не са волности... всеки магазин трябва да работи в система измислена от собственик или управител. Без система нещата са обречени. Не може някой клиент щото иска да ни впечатли да провокира системата и да я подлага на риск, съответно и целият работен процес. Направите ли професионална система /много общо казано/ тази система ви намалява разходите и увеличава производителността на всеки един от екипа.

Работел съм и при 100% Онлайн - на 3-ия етаж. И ежедневно слизах да се обяснявам с хора, които дошли на адреса в сайта да търсят налична стока и без да са си пуснали поръчки. Звънят на звънците - притесняват съседи - мазало. И файда никаква...

Не говорим за превъзпитаване. Говорим за система на работа, в която всяка единица работна сила си знае мястото и отговорността. Не може на колежката на телефона да и звънне клиент и да се прави на големият отворко - защото правел по 2 000 лв оборот на месец и не искал да прати данни за фактура по мейла - искал да ги запишела колежката с химикалка. А това при нас е забранено............ такива хора не ни липсват и не ги искаме.

Не е превъзпитаване. А като информираш как се работи и почват да ти обясняват, че не им било удобно и т н.... по твоята система. Не сме били единственият магазин и т н..... Лоялните знаят системата ни и я уважават и никога не са имали проблем с нас и ние с тях. Винаги имаме проблеми с онези, които трябва да научим как работим НИЕ.

Еконт също са кошер от гениална система. В тая система и аз дори имам участие:

- сложиха търсачка в акаунтите по мой съвет - безплатен
- направиха като записваш данните по време на товарителница да се съхраняват и да не е нужно да ги пишеш по 100 пъти ако изпращаш до един и същ контрагент често - безплатен
- ходех до Русе по тяхна покана - за моя сметка :)) Павел Пенчев дори не ми осребри билетите..... безплатно спах обаче в Буда хаус
- имам и още 2-3 други ама вече не ги помня - защото се скарахме и им теглих майната. Те си дръпнаха отстъпките по едни неплатени фактури - щото са големите хищници.... и се получи танто за кукуриго :)
 
От: Еконт - Революция в градските пратки

Не са волности... всеки магазин трябва да работи в система измислена от собственик или управител. Без система нещата са обречени. Не може някой клиент щото иска да ни впечатли да провокира системата и да я подлага на риск, съответно и целият работен процес. Направите ли професионална система /много общо казано/ тази система ви намалява разходите и увеличава производителността на всеки един от екипа.

Работел съм и при 100% Онлайн - на 3-ия етаж. И ежедневно слизах да се обяснявам с хора, които дошли на адреса в сайта да търсят налична стока и без да са си пуснали поръчки. Звънят на звънците - притесняват съседи - мазало. И файда никаква...

Не говорим за превъзпитаване. Говорим за система на работа, в която всяка единица работна сила си знае мястото и отговорността. Не може на колежката на телефона да и звънне клиент и да се прави на големият отворко - защото правел по 2 000 лв оборот на месец и не искал да прати данни за фактура по мейла - искал да ги запишела колежката с химикалка. А това при нас е забранено............ такива хора не ни липсват и не ги искаме.

Не е превъзпитаване. А като информираш как се работи и почват да ти обясняват, че не им било удобно и т н.... по твоята система. Не сме били единственият магазин и т н..... Лоялните знаят системата ни и я уважават и никога не са имали проблем с нас и ние с тях. Винаги имаме проблеми с онези, които трябва да научим как работим НИЕ.

Еконт също са кошер от гениална система. В тая система и аз дори имам участие:

- сложиха търсачка в акаунтите по мой съвет - безплатен
- направиха като записваш данните по време на товарителница да се съхраняват и да не е нужно да ги пишеш по 100 пъти ако изпращаш до един и същ контрагент често - безплатен
- ходех до Русе по тяхна покана - за моя сметка :)) Павел Пенчев дори не ми осребри билетите..... безплатно спах обаче в Буда хаус
- имам и още 2-3 други ама вече не ги помня - защото се скарахме и им теглих майната. Те си дръпнаха отстъпките по едни неплатени фактури - щото са големите хищници.... и се получи танто за кукуриго :)

Ами ти си знаеш...Щом продажбите те удовлетворяват, значи си постигнал това, което искаш. Моето мнение е,че онлайн сферата се развива изключително бързо и субекти, които не могат да се адаптират към системата, а се опитват да адаптират тази система към себе си, са обречени на провал. Голямата зъбчатка прави един оборот, а малката трябва да направи 10, за да са в синхрон.
 
От: Еконт - Революция в градските пратки

Ами ти си знаеш...Щом продажбите те удовлетворяват, значи си постигнал това, което искаш. Моето мнение е,че онлайн сферата се развива изключително бързо и субекти, които не могат да се адаптират към системата, а се опитват да адаптират тази система към себе си, са обречени на провал. Голямата зъбчатка прави един оборот, а малката трябва да направи 10, за да са в синхрон.

Общите приказки в България вредят на Онлайн търговията.

Онлайн сферата се развива изключително бързо:

- Колко % е оборота - растеж
- Колко % са разплащанията
- Колко % имат дял банковите системи
- Колко % привличат инвестиции
- Колко % са чисти 100% фирми в бранша посветени на Онлайн търговията
- Колко % са външните - чуждестранни участия, които изпиват 10-30% от статистиката на БГ-растежа. Тоест кво ме интересува намесата на Е-маг и това ми било растеж на БГ-онлайн индустрията..........

Фрази като:

- Забогатях от интернет
- Онлайн приходи с нулев бюджет............... пуснете тема - отделна с тези лъжовни фрази.

Растеж има когато има фактори доказващи растежа.............
 
От: Еконт - Революция в градските пратки

Кой е взел кредит - тоест бил е одобрен да направи Онлайн магазин на стойност 20-30-50 000 лв само сайта и инфраструктурата му. НИКОЙ................ или поне аз не познавам такъв. Само така ще видите как БАНКОВАТА система оценява вашата "Онлайн развиваща се БГ-среда с приходи в и чрез Интернет"...............

Ама ако теглиж кредит за жилище те лапа всяка банка :)

За мен не е развитие и да създадеш продавалник и да го превърнеш в трудно-произнасяна от мен три буквена странна дума. Но и това ако приемем, че е развитие - ок нека е развитие. Но това не носи развитие в България и на Българите.

Утре продавалника изчезва. Е-маг се оттегля............. и Технополис отново вдига цените.

Ама може и да бъркам............... в "мисленето си".
 
От: Еконт - Революция в градските пратки

Кой е взел кредит - тоест бил е одобрен да направи Онлайн магазин на стойност 20-30-50 000 лв само сайта и инфраструктурата му. НИКОЙ................ или поне аз не познавам такъв. Само така ще видите как БАНКОВАТА система оценява вашата "Онлайн развиваща се БГ-среда с приходи в и чрез Интернет"...............

Ама ако теглиж кредит за жилище те лапа всяка банка :)

За мен не е развитие и да създадеш продавалник и да го превърнеш в трудно-произнасяна от мен три буквена странна дума. Но и това ако приемем, че е развитие - ок нека е развитие. Но това не носи развитие в България и на Българите.

Утре продавалника изчезва. Е-маг се оттегля............. и Технополис отново вдига цените.

Ама може и да бъркам............... в "мисленето си".

Нищо не написа за "Телерик" се продадоха за четвърт милиард. Стъпили сме на вярната писта, важното е да тичаме до финала. Според мен има много начини да спечелиш, с издръжливост, с бързина, или с упорит труд и дълги тренировки... важното е накрая да вдигнеш купата. Мисля, че пътят който трябва да извървим е индивидуален.
 
От: Еконт - Революция в градските пратки

Аз не бих продал бизнеса си. Но всеки сам разбира дали гради БРАНД или прави стол, който да продаде опакован в хартия за 120 000 долара. Лошо няма. Лично до сега са ми предлагали да купят един от сайтовете ми - поне 3 пъти - отказвам. Но и ти си прав друже...... много прав.

Днес един от Румънските ми доставчици - ми се похвали, че Изрелци купили Е-маг. Еми здраве да е.........
 
От: Еконт - Революция в градските пратки

Кой е взел кредит - тоест бил е одобрен да направи Онлайн магазин на стойност 20-30-50 000 лв само сайта и инфраструктурата му. НИКОЙ................ или поне аз не познавам такъв. Само така ще видите как БАНКОВАТА система оценява вашата "Онлайн развиваща се БГ-среда с приходи в и чрез Интернет"...............

Ама ако теглиж кредит за жилище те лапа всяка банка :)

За мен не е развитие и да създадеш продавалник и да го превърнеш в трудно-произнасяна от мен три буквена странна дума. Но и това ако приемем, че е развитие - ок нека е развитие. Но това не носи развитие в България и на Българите.

Утре продавалника изчезва. Е-маг се оттегля............. и Технополис отново вдига цените.

Ама може и да бъркам............... в "мисленето си".

Защо, теб да не би някой да ти е одобрил кредит за офлайн магазин почващ от нулата с току-що създадена фирма и нула обороти и осигуровки? Щото ти е същата аналогията за онлайн такъв. Банките не ги интересува какво ще правиш с тия пари - ако искаш можеш да летиш в космоса. За тях целта на кредита е само формалност. Ако искаш продавай семки и се самоусигурявай на 5000лв. и после иди в банката за кредит, като основание "Онлайн магазин за семки" да видим дали няма да те одобрят.
Следя ти логиката и разсъжданиеята ти водят до извода, че онлайн магазините ще замрат, а тези офлайн ще претърпят някъв бум. И Е-маг си споменал. Я ми кажи, в тоя студ обикаля ли ти се до т.н. хипермаркети, като Технополис. Като влезеш да те налазват някви кредитни тролове още от вратата, а т.н. консултанти да ги търсиш по всички щандове,за да ти обяснят аджеба каква е разликата между 2 привидно еднакви уреда на различна цена (защото характеристиките им написани отдолу се изчерпват до номера на модела и цената) и след 15 минутно лутане и питане на блеещи служители (чиито отговор е: "Ам'че за туй отговаря колиегъта") намираш дадения консултант и той те сразява с дълго чакания отговор: "Ми те са иднакви". След това, ако е по-голям уред товарене, разтоваряне. Ако не ти хареса - пак товарене, разтоваряне. И всичко това, при положение, че Е-маг предлагат същата стока по-евтина, с белзплатна доставка, 15 дневен срок да размислиш и да върнеш стоката без причина (от което съм се възползвал 2 пъти за сега), чието връщане също е за сметка на магазина.
Ми честно казано, човек би се лишил от удобството на втората опция, само ако изпитва някаква бясна носталгия към опашките от соца и реденето на касите.
 
От: Еконт - Революция в градските пратки

Здравейте,

да върна темата към Еконт.

Рекламната им кампания за клиенти стартира от днес (17.11).
Въвели са допълнителни 100 лв банков депозит, които трябва да имаш в банка и да запорират за да можеш да приемаш поръчки. Т.е. със записната заповед за 100 лв., която подписваш стават общо 200 лв за да може да си Smart :)

Минималната сума за пратка е 3 лв, а максималното време за приемане и предаване на пратка е 12 часа.
 
От: Еконт - Революция в градските пратки

Интересно дали ще има развитие този вид доставка и дали ще се постигне приемлива цена при тези условия:

" Какво е възнаграждението за куриера?

70% от договорената цена за доставка без ДДС.

Пример:

Ако договорената с клиента цена е 12 лв., 2 лв от тях се заделят от Еконт като ДДС. Останалите 10 лева се разпределят така:

7 лв. (70%) за куриера
3 лв. (30%) за Еконт

Всяка от страните плаща задълженията за данъци и осигуровки, които има върху този приход."

Тоест, ако куриера предложи цена за доставка 12 лв след приспадане ддс, проценти за еконт, данък, осигуровки за него ще останат по-малко от 6 лв, но ако предложи 3 лв за него няма да остане почти нищо:)
При тези условия всичко това дали ще е изгодно и за куриера и за клиента?
 
От: От: Еконт - Революция в градските пратки

Интересно дали ще има развитие този вид доставка и дали ще се постигне приемлива цена при тези условия:

" Какво е възнаграждението за куриера?

70% от договорената цена за доставка без ДДС.

Пример:

Ако договорената с клиента цена е 12 лв., 2 лв от тях се заделят от Еконт като ДДС. Останалите 10 лева се разпределят така:

7 лв. (70%) за куриера
3 лв. (30%) за Еконт

Всяка от страните плаща задълженията за данъци и осигуровки, които има върху този приход."

Тоест, ако куриера предложи цена за доставка 12 лв след приспадане ддс, проценти за еконт, данък, осигуровки за него ще останат по-малко от 6 лв, но ако предложи 3 лв за него няма да остане почти нищо:)
При тези условия всичко това дали ще е изгодно и за куриера и за клиента?


Единствено клиентите биха спечели от тази услуга и Еконт.
 
От: От: Еконт - Революция в градските пратки

VMiloykov каза:
Единствено клиентите биха спечели от тази услуга и Еконт.
Аз мисля, че единствено Еконт ще спечели, защото на клиента просто няма да му бъде предоставена оферта от 3-5лв каквато е горе долу нормалната доставка за градски куриер, защото куриера ще изкара едно нищо, офертите трябва да почват от 6-7 лв нагоре което не знам дали е изгодно, все пак е от врата до врата, ще се тества да видим как е.
 
От: Еконт - Революция в градските пратки

Има пратки, които изискват скорост. Има клиенти, които не ги бъркат цената, искат тук, сега, веднага, на секундата, все едно купуват digital good.

Има и стисливи, неизискващи скорост, но тънка цена, но пак бързичко да е :).

Аз пак залагам, че ще бъде abused, overused & saturated, ако клонът натежи и твърди много хора с колелета, ролери, скейтъри и др. поискат част от този пай. Отделно от системата, сами хора също ще бъдат или станат преизползвани.

Btw, едно видео от дъщерята на шефа на Еконт. Само не знам как побра 20 пратки в тази раница или се е връщала. Иначе можеше и GPS да използва, макар че гледайки къде минава, нещата са бознати до болка. Използвала е „помощ от приятел“ (куриер с кола) :).

Едно стана ясно обаче, за да има по-голям успех, човек или трябва да оперира в близост до Еконт-офис, откъдето да взема пратките, ама наистина в близост, че връщането по 20-24 пъти/дневно да е бързо, или да действа с човек с кола, която да я ползва като „придвижващ се склад/каравана“ с пратките, като и шофьора доставя, и колоездача също доставя – 2 в едно с 1 движещ се warehouse.
 
От: Еконт - Революция в градските пратки

Смарт куриерите няма да работят с офисите на еконт. Те са само от врата до врата.

Начина, по който го рекламират показва, че те самите знаят, че това не е възможност за постоянн заетост. Целят да намерят хора, които искат някакъв допълнителен доход, когато се предвижват от Люлин към центъра например. Излизаш от вас, минаваш през съседа и оставяш в центъра в 9 вечерта.

Това е ниша, в която в момента няма предлагане, а вероятно има пари.

Въпросът е, че искат хора със смартфон + интернет + банкова сметка с 100 лв. Това усложнява нещата, но намалява риска.

Ако се намерят 10 такива човека, а има работа за 20 цената за пратка ще е висока. И обрстното ако има 100 човека и работа за 20, цената ще е ниска.

Според мен при тези условия ще има повече работа, което ще доведе до по-високи цени за доставка.
 

Горе