За или против наложения платеж? Анкета и малко размисли.

За или против наложения платеж?


  • Общо гласове
    30
Тъпо е, щото в тоя форум не останаха хора със сериозни онлайн магазини, а само амбулантни търговци.
Тяхното ли мнение да вземем предвид, за да решим дали да се махне НП или не?
На този етап няма как да се махне и това е, независимо кой е "за" и кой "против".
Има много неща да се свършат в тая насока, с това ниво на % картови плащания, недоверчиви (малоумни) потребители и т.н. няма скоро да я докараме до желания резултат.
 
Не съм на това мнение, но и дори да си прав, според мен форума се чете не само от регистрирани потребители. Интересно е когато мрежата предлага дискусии, дори и на не чак толкова интересни за теб теми. :) То е ясно, че няма как да изчезне наложения платеж тук, въпросът по-скоро в анкетата е кой е за премахването и кой не и защо. И всички сме за махането, но някой не, защо? Защото такава им е аудиторията, и не им се занимавам с бумащини покрай това да връщат пари, ако нещо се издъни. А тук се дънят нещата.
 
Ако сайта е от достоверните пазарувам с карта. Но ако за първи път пазарувам от него и не ми вдъхва доверие го купувам с наложен платеж.
 
Няма да падне този наложен платеж скоро. Няма начин да умре. Ако не се лъжа това в момента е над половината от общия пай на онлайн разплащанията към онлайн магазини. Докато гледаме как на касите на ДСК, ЦКБ и други такива банки се редят хора да си теглят я заплати, я пенсии, я не знам си какво, няма да има култура за плащане с карта онлайн. Други са сдухани от факта, че просто попадането на крив търговец е в доста голям %.
 
Няма да падне този наложен платеж скоро. Няма начин да умре. Ако не се лъжа това в момента е над половината от общия пай на онлайн разплащанията към онлайн магазини. Докато гледаме как на касите на ДСК, ЦКБ и други такива банки се редят хора да си теглят я заплати, я пенсии, я не знам си какво, няма да има култура за плащане с карта онлайн. Други са сдухани от факта, че просто попадането на крив търговец е в доста голям %.
Наложеният платеж и парите в брой са две различни неща. На запад например наложения платеж за покупки в интернет е многократно по-слаб от ползването на пари в брой в магазините. Тук нещата са малко по-изравнени.
 
Наложеният платеж е "Меката" на сивата икономика-въпреки опитите на НАП да прихване голяма част от тези "търговци". Лично съм заинтересован(за съжаление) от тази услуга-защото от години имам мнооого клиенти от затънтени места(нищо лично към географията:)), но те и не предполагат,че има друг начин за разплащане! Разбира се-НП ще удари лошо куриерите,защото ще обезмисли част от скъпите им услуги!По същество ,онлайн търговията в БГ е просто някакъв тип БУКИНГ(заявка за покупка).Ако се прави картово плащане,едва ли ще има непотърсени пратки-онлайн търговията ще стане почти реална.И тогава би имало реална конкуренция при равни условия-не някой сополанко да изтърси 1,2 бройки "бранд" маратонки в ОЛХ и да искам да му разкажа приказка за лека нощ:)!Но-както казаха по-горе,като се наблюдава какви опашки стават по разни каси,не ми се мисли кога ще има реална Онлайн търговия.
 
Последно редактирано:
Българинът е нема такова животно!
Не му е проблем да плаща в Али-то, DX-a и тн авансово и да чака с месеци стоката, но на БГ сайт нема да плати с карта.

Тоя манталитет трудно ще се промени, а не виждам търговците да са се заели, всеки чака другия да махне наложения платеж - отново бг манталитет
 
На който не са му рефундвали 3 пратки поред с по 2 чифта кецове за 120 долара в момента на пристигане и PP моментално да върне парите на човека с "неполучените" пратки, той си мисли, че наложения платеж е голям бич за бизнеса.

Продавам един и същи продукт в България и чужбина. В чужбина 1 от 7 или 10 пратки е проблемна като я предплатят - или не е прстигнала, или уж е повредена, или не знам си какво, понякога са и откраднати. Защото там им оставят пратките пред блока, няма кой да им ги предава на ръце. Като изчезне тази пратка познайте за на кой сметката е? Ако ви е изгодно да го правите с проидукти от Китай по 30 стинки продукта, си представете, че трябва да имате същата нагласа и към продукти, които струват 2 000лв. Продукта изчезва някъде си там в дивото, никой не знае къде е, клиента казва не е при мен, куриера казва доставихме го, и ти седиш и се чуедиш какво и кой да прклееш на 9 различни езика.

В България продавам същите продукти - връщат ми 1 на 100 пратки. Айде 2 на 100 ако съвсем нямам късмет. Знам, че в Еконт или имам пари, или стоката ми. Пратките ми не изчезват по гетата, у съседите, у куриерите, на Марс. PP не могат да ме вътрят с 120 долара затова, че някой е решил да сме скамне и такава им е политиката. Payment Processor-а не може да ми спре няколко хиляди долара точно на падежната дата за изплащане и да ми поиска 17 акта за раждане и доклата откъде я имам тази стока и дали всеки милиметър от нея е легално произведен, защото отговорникът им по легални въпроси( който си е загубил правото да упражнява професията си заради загуба на лиценз поради неправилно водене на счетоводство) е решил да се гъбарка с мен и да ми забави парите 6 месеца.

Отивам в Еконт, взел съм си парите за 5 до 15 минути, минавам през счеотоводителката ми за 5 минути да й оставя бележките и си отивам у нас да спя на спокойствие.

Вече ако ви връщат 10+% от пратките сигурно е кофти тръпка, и на мен ме е яд като ми върнат 1 от 100 пратки, но като си спомня колко повече ме беше яд като за 2 седмици три пъти загубих по 120 долара заради абсурдната политика на PP, ми става хубаво и те така.

Плюс като човек, който харчи десетки понякога и стотици хиляди за реклама на онлайн магазни всеки ден, мога да ви кажа, че в България все още рекламата е достъпна за над 30% от магазините, докато в САЩ за може би 3 до 5%. Дигитализацията води да куп проблеми, и 90% от печалбите ви отиват за проблемни пратки, куриери, надуцти цени за реклами, такси по транзакции, такси за онлайн магазини и тем подобни.

Аз като човек, който обича пратките му да му идват от ръка на ръка до адрес, а не някой да ми хвърля чупливи техники през огради и тераси, съм много доволен от наложеният платеж.
 
Наложеният платеж и парите в брой са две различни неща. На запад например наложения платеж за покупки в интернет е многократно по-слаб от ползването на пари в брой в магазините. Тук нещата са малко по-изравнени.
Нашият наложен платеж може да бъде с кеш и с карта, съгласен съм. Не са едно и също нещо.
Българинът е нема такова животно!
Не му е проблем да плаща в Али-то, DX-a и тн авансово и да чака с месеци стоката, но на БГ сайт нема да плати с карта.

Тоя манталитет трудно ще се промени, а не виждам търговците да са се заели, всеки чака другия да махне наложения платеж - отново бг манталитет
Не е до плащане, а до доверие. Българинът го е ял от други българи. Питай повечето от хората тук, голям % от тях ще ти кажат, че дори и да искат, не биха, защото са имали лош опит. Платили са и са получили нещо си и следват едни драми. Други пък са чакали седмици и накрая са им звънят да им кажат, че продукта го нямат. Абе не е и като ние да имаме нормални търговци. Не са много, но е достатъчно веднъж да попаднеш на такъв и си готов, закърняло съзнание как повече и стотинка няма да даде преди да хване в ръце това, което иска.
 

Горе