За Uber

Re: От: За Uber

Нали като овце се вързахте на подписката която убер бяха пуснали - и ква файда? как може да подкрепяш нещо незаконно? направи го законно и предложи по-добра услуга - пак ще те предпочетат :)

Кое точно е незаконно? Че нямат една хартийка, която явно всеки бивш пандизчия или изперкал бивш военен може да вземе през някоя спевдо таксиметрова компания ли? Или може би тези "законни" копърки, които возят от летището до центъра за 50 лева. Тук нали знаеш, че законите са малко в полза на тия с парите , връзки и другите подобни схеми. Някак не им стана гот на тукашните мутрафони някой да влиза така добре на пазара и да ги оставя без хляб. ;)

А дойде ли и случая до нашия съд, там нещата още повече сдават багажа. :)
 
От: За Uber

Е, хайде сега, не е тук мястото, на което да наричаме лицензите просто хартийки. И отговорност нямат..
Убер трябва да си спазват правилата като всички останали - ако могат да предложат същата услуга би било добре.

ПП Копърки от летището няма отдавна.
 
Не е тук мястото, но ще се съгласиш, че и на маймуна явно може да дадат лиценз. Не знам от къде си и как си свикнал да те обслужват, особено като оставяш поне мин. 15% от сметката отгоре, но при мен (от София) се случва 50:50 да попадна на нормален. Демек всеки 2ри е някакъв идиот. Не съм злопаметен, но представи си излизаш някъде и се качваш в кола, която смърди на цигари, пристигаш демек на с миризма на пепелник. Пушач съм, ама не съм прасе. Или с номера, че нямал дребни и се сещаш на къде се закръгля обикновено сумата. А не дай си боже да е някой с "история", с която да ти натовари психиката. Не са рядкост да ти кажа. А пък не дай си боже да го вземеш за маршрут по малко от 5 лева. Ебаси цирка е. Един дори ми се накара, защо не съм ходел пеша със сака, който тежи 10 кг.

П.П: Летище, ЖП гара, не си имал шанс, не си попаднал. :)
 
От: За Uber

не успях да намеря точната дата, но Европейския съд трябва да реши какви услуги предоставя uber - транспортни или дигитални.
 
От: Re: За Uber

Не е тук мястото, но ще се съгласиш, че и на маймуна явно може да дадат лиценз. Не знам от къде си и как си свикнал да те обслужват, особено като оставяш поне мин. 15% от сметката отгоре, но при мен (от София) се случва 50:50 да попадна на нормален. Демек всеки 2ри е някакъв идиот. Не съм злопаметен, но представи си излизаш някъде и се качваш в кола, която смърди на цигари, пристигаш демек на с миризма на пепелник. Пушач съм, ама не съм прасе. Или с номера, че нямал дребни и се сещаш на къде се закръгля обикновено сумата. А не дай си боже да е някой с "история", с която да ти натовари психиката. Не са рядкост да ти кажа. А пък не дай си боже да го вземеш за маршрут по малко от 5 лева. Ебаси цирка е. Един дори ми се накара, защо не съм ходел пеша със сака, който тежи 10 кг.

П.П: Летище, ЖП гара, не си имал шанс, не си попаднал. :)

На летището и автогарата ги разкараха. На ЖП гарата си ги има.

Иначе, считам бакшишите (и Убер и традиционни), за необходима сган, който трябва да стои сритана в ъгъла. Точно затова предпочитам да имат тежки лицензионни режими и гърч.
Колкото до качеството на обслужване - обикновено ползвам тия на Мтел или Приусите. Лошо обслужване от тях не съм видял. Т.е., не е въпрос на Убер срещу традиционни бакшиши, а на добри и не добри фирми. СО трябва да набляга на тая част от услугата.

ПП За маймуната съм напълно съгласен. Именно затова трябва да утежнят режимите.
 
Re: От: За Uber

не успях да намеря точната дата, но Европейския съд трябва да реши какви услуги предоставя uber - транспортни или дигитални.

Към крайния клиент определено транспортни. А това, че минава през приложение, ще се вземе много бегло под внимание. То реално всичко може да се изманипулира през приложение. ;)

@tprodanov, да има ги. Сега си мисля, че като мине целия ремонт на ЖП гарата и там ще ги разкарат. Лошото е при този тип професия, че желаещите не са много, тъй като все пак не се води мега квалифицирана работа, а парите, които могат да се докарат са горе долу прилични на фона на много други професии, в които се иска повече използване на сивото вещество. Като трябва да храниш семейство не се замисляш много много дали да избереш даскалска професия или бакшиш, който взима може би поне с 1/3 повече. ;)
 
От: За Uber

всъщност те не предоставят транспортна услуга, защото нямат нито коли, нито шофьори а извършват един вид посредничество между транспортна услуга и клиент чрез тяхната платформа ;)

ако сте се загледали едни руснаци правят подобно нещо - такси максим, които за разлика от юбер свързват таксита с клиенти.

юбер въпроса по скоро е ти имаш ли право да "споделиш" превоза си с някой друг за което да получиш определена сума пари, като не си се регистрирал да извършваш транспортна дейност. еърбнб спадат в същия казус
 
От: За Uber

Проблема на Убер, е че не се вписват никъде в правната рамка. Западните държави (а ние спадаме към тях по законодателство) имат безброй правила, ограничения, лицензи, инспекции, комисии и какво ли още не. Спрямо текущия закон - убер се явяват посредник в незаконна сделка.
Защото нямаш право да извършваш транспортни услуги, ако не си лицензиран за тази дейност, удобрен от 101 комисии и какво ли още не.
Спрямо закона - гледат на убер като на сайт свързващ дилари на нарокотици с клиянтела.

Единственото решение е правната рамка да се осъвремени, за да е в крак с технологиите и потребностите на хората в 2016-та; Което пък - може да се случи единствено с "благословията" хората от парламента и т.н. Което пък няма как да стане, понеже хората в парламента имат приятели собственици на таксита и т.н.; та нямат никаква потребност да легализират услуги като убер и аирбнб, така наречената sharing economy не е в интрес на съществуващите бизнеси.

В момента единствения продухващ е клиента, потребителя и т.н. Законодателната и изпълнителната власт не работи в интерес на народа, това е очевидно за повчето държави в т.нар. западен свят. Вижте какво става в САЩ - чудят се кой да им е президент, и избора им е сведен до анален секс и анален секс с лубрикант. Същото е и в Европа - тотална криза, понеже властта ѝ пука само за ближните им;

Убер са прекаленно големи и бъркат в дупетата на много хора...помагат само на потребителя, а мнението на потребителя е важно веднъж на 4 години..толкоз..
 
От: За Uber

всъщност те не предоставят транспортна услуга, защото нямат нито коли, нито шофьори а извършват един вид посредничество между транспортна услуга и клиент чрез тяхната платформа ;)

ако сте се загледали едни руснаци правят подобно нещо - такси максим, които за разлика от юбер свързват таксита с клиенти.

юбер въпроса по скоро е ти имаш ли право да "споделиш" превоза си с някой друг за което да получиш определена сума пари, като не си се регистрирал да извършваш транспортна дейност. еърбнб спадат в същия казус

Това не е вярно - извършват си истинска транспортна дейност.
 
И аз мисля, е това, което стига до крайния клиент е реално продукта, който ги квалифицира. А мен лично като потребител, малко ми все тази дали ме вози някой с лиценз или някой без, но пък с мин. 5 години стаж зад волана, както е по условия на Uber.

Кофти ми е не за друго, а защото именно крайния потребител въпреки усилията на Uber с множеството си условия, пак не успяват да преборят закона. А той явно си е да си лицензиран превозвач. Няма лошо, но във фейса има много страници и групи за споделено пътуване, да не кажа, че и един доста голям сайт в момента прави такава връзка - Превозвалник (ако не се лъжа), разликата с Uber е, че просто Uber има и една финансова част, която не урежда някои.

Но колкото и да го дискутираме, ако не си оправят законно нещата, няма да ги видим скоро по улуците. А как се оправят бакии в БГ, или с връзки, или с връзки и пари или с пари, но да знаеш на кой да дадеш. Освен, ако другия не даде повече да те няма на пазара.
 
От: За Uber

Пак да си пропомним защо Убер съществува в сума ти законови държави? Само нашите корумпирани боклуци били по-католици от папата.
Блинки вече го написа за споделените пътувания. Студенти правят групи у ФБ за пътуване до града си по празниците. И парите си делят за гориво. Каква е разликата, що не забранят и това?
Плащаш една камара данъци и такси да имаш кола, плащаш акциз за горивото... 22 хартишки са да тръгнеш на път. И пак не им било законно ако вземеш някой със себе си, въпреки, че колата ти е лицензирана за още 4-ма пътника!
Забраниха услуга, която клиентът иска, а не забранят Топлофокация, дето стотици хиляди не я искат и им я натрапват в домовете, с ежемесечна фактура!
 
От: За Uber

Не е съвсем така - на Убер просто не им излиза бизнес кейса, ако се лицензират, затова и не го правят. Всички знаем - като прескачаш някои правила е по-лесно да си над конкуренцията. В тая ситуация няма прав - и бакшиши и Убер са нарушители на много неща.
Гугъл да пускат автономните си автомобили и да се закрива шофьорската сган... :p
 
От: За Uber

Не е съвсем така - на Убер просто не им излиза бизнес кейса, ако се лицензират, затова и не го правят. Всички знаем - като прескачаш някои правила е по-лесно да си над конкуренцията. В тая ситуация няма прав - и бакшиши и Убер са нарушители на много неща.
:p
Добре де - как съм лицензен като си карам сам колата, и като возя други. Има ли принципна разлика с Убер?
 
От: За Uber

Да. В това дали взимаш пари или не.

Е как да не вземам бе, плащат ми за горивото. Много пъти съм го правил. Споделените пътувания много често си поделят пари.
 
Re: От: За Uber

Е как да не вземам бе, плащат ми за горивото. Много пъти съм го правил. Споделените пътувания много често си поделят пари.

Да, така е. Малката разлика е, че тук има и една фирма, която прибира пари съвсем пред носа на държавата, божа работа дали се плащат тук данъци от това. А пък от друга страна и мрънкат другите превозвачи, които са много читави уж, и да ги пази оня горе - всичките данъчни декларации са мега изрядни. :)

Та, това е. А това, че ти и някой приятел си делкате бензина, това няма как да се докаже. Все пак никъде не минава като пари, не тръбите, не се знае като цяло. Това трудно се лови.
 
От: За Uber

Ами да си бяха направили техен си Uber таксиджиите. Не да реват срещу автомобилите, като кочияшите на дилиджанси едно време.
 
От: За Uber

Сравнението не е логично. Ония са ревали срещу технологии и иновации, а при Убер такова няма.
Колкото до парите - формулирах си грешно отговора. Ти не извършваш търговска дейност, делкате си цената и твай. На Убер му плащаш не горивото, а услугата, която предлага.
 
От: За Uber

всичко е толкова фалшиво че няма на къде повече...

ако трябва да се прилага закона със същата строгост би трявбало да се закрие и фейсбук по същата логика - те изкарват пари от потребителите си(реклама/импресии/кликове), а потребителите им вземат пари от споделено пътуване, като има доказано много случай, че не е точно споделено а пътниците са го платили и с надценка...
 

Горе